Audi Q5 55 TFSI e quattro: nový plug-in hybrid s dojezdem 40 km

Audi pokračuje v elektrifikaci. Audi Q5 55 TFSI e quattro s celkovým nejvyšším výkonem 270 kW je prvním zástupcem nových plug-in hybridních modelů Audi.

Audi Q5 55 TFSI e quattro. V Audi nejspíš milují pokud možno co nejkrkolomnější názvy aut.
foto: Audi

Díky inteligentně řízené kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru lze podle automobilky každodenní trasy v Audi Q5 55 TFSI e quattro absolvovat většinou s elektrickým pohonem. Podle metodiky WLTP je čistě elektrický dojezd více než 40 kilometrů.

Nový hybridní pohon je tvořen přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 185 kW a maximálním točivým momentem 370 N.m a elektromotorem (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,4 – 2,1; kombinované emise CO2 v g/km: 53 – 46).

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem má nejvyšší výkon 105 kW a točivý moment 350 N.m. Společně se spojkou pro odpojení spalovacího motoru je uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, která předává hnací sílu pohonu všech kol quattro s technologií ultra.

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro
foto: Audi

Hybridní SUV přesvědčí nejvyšším celkovým výkonem hybridní soustavy 270 kW a maximálním točivým momentem 500 N.m již nad hranicí volnoběžných otáček, při pouhých 1250 otáčkách za minutu. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 5,3 sekundy, nejvyšší rychlost 239 km/h.

Podle normy pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení činí spotřeba paliva 2,4 – 2,1 l/100 km, což odpovídá emisím 53 – 46 gramů CO2 na kilometr. Dojezd s výhradně elektrickým pohonem v cyklu WLTP je více než 40 kilometrů. V tomto režimu dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 135 km/h. To postačuje i pro dálniční etapy.

Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena pod podlahou zavazadlového prostoru. Je složena ze 104 prizmatických článků, poskytuje napětí 381 V a pojme 14,1 kWh energie. Chladicí okruh akumulátorů je připojen k oběhu chladiva klimatizace a k nízkoteplotnímu chladicímu okruhu, aby byla zaručena optimální provozní teplota.

Součástí nízkoteplotního chladicího okruhu je také elektromotor a výkonová elektronika. Klimatizace pracuje s velmi účinným tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo vysokonapěťových komponentů. Z elektrického výkonu 1 kW dokáže vyrobit až 3 kW tepelného výkonu. Tepelné čerpadlo tak zvyšuje energetickou hospodárnost vozidla a zároveň teplotní komfort cestujících.

Trvalý pohon všech kol quattro s technologií ultra

V modelu Q5 55 TFSI e quattro nalézá poprvé uplatnění pohon všech kol quattro s technologií ultra, koncipovaný pro maximální hospodárnost, v kombinaci s elektromotorem. Inteligentní řízení pohonu všech kol pracuje předvídavě.

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro
foto: Audi

Systém předvídá jízdní situace na základě dat ze senzorů a nepřetržitého vyhodnocování dat o jízdní dynamice a chování vozidla. Pohon všech kol quattro je tak připraven vždy, když je zapotřebí. Při nízkém zatížení a dostatečné adhezi mezi pneumatikami a povrchem vozovky je přenos hnací síly na zadní nápravu přerušen.

V těchto situacích je provoz stejně hospodárný jako u vozidla s pohonem předních kol. Pohon všech kol je deaktivován vždy, když není zapotřebí, zůstává však trvale k dispozici.

Rychlé automatické připojení pohonu všech kol probíhá třístupňově – preventivně, předvídavě a v reakci na nastalou situaci. Díky síťovému propojení pohonu quattro se systémem Audi drive select má řidič možnost individuálního nastavení charakteru a vlastností pohon všech kol.

Jízdní režimy a zdokonalený asistent pro předvídavou hospodárnou jízdu

Audi Q5 55 TFSI e quattro umožňuje mimořádně tichou jízdu s nulovými lokálními emisemi ve městě, dlouhý dojezd při cestování na velké vzdálenosti nebo sportovně dynamickou jízdu s kombinovaným výkonem spalovacího motoru a elektromotoru.

Nabízené režimy pohonu jsou mnohostranné a disponují mimořádně inteligentním řízením. Díky němu mohou zákazníci absolvovat velkou část každodenních tras elektricky.

Předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu PEA přizpůsobuje rekuperaci při jízdě setrvačností příslušné situaci. Za tím účelem předvídavě využívá data o trase z databáze navigačního systému a zohledňuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, zjišťovanou kamerovými a radarovými senzory. Systém, v závislosti na jízdní situaci, předvídavě volí setrvačnou jízdu s vypnutým motorem a rekuperací kinetické energie, která je přeměňována na elektrickou energii.

Je-li aktivován adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), podporuje PEA řidiče automatickým zpomalováním a zrychlováním. Cílem je dosáhnout zvýšení hospodárnosti a komfortu.

Při jízdě bez ACC je řidič upozorňován na správný okamžik pro uvolnění pedálu plynu haptickým impulzem v aktivním pedálu plynu a vizuálním symbolem na panelu přístrojů a průhledovém displeji, aby bylo možné využívat co nejvíce kinetické energie.

Symboly na panelu přístrojů zároveň signalizují příslušný důvod pro snížení rychlosti jízdy, ať se jedná o omezení rychlosti jízdy, začátek obce, zatáčky, klesání, kruhové objezdy, křižovatky, dálniční sjezdy nebo vpředu jedoucí vozidlo.

Řidič se může libovolně rozhodnout, zda a jak zasáhne do spolupráce mezi oběma motory. K tomu má k dispozici tři provozní režimy:

Hybridní režim se automaticky aktivuje s navigačním systémem. Řidič je však může aktivovat také manuálně tlačítkem voliče provozních režimů. V tomto režimu je využívání elektrické energie z akumulátorů optimálně rozděleno na celý průběh trasy s cílem snížit spotřebu paliva. Ve městě a v popojíždějící koloně se používá převážně elektrický pohon.

V závislosti na situaci se může vůz pohybovat setrvačně s vypnutým motorem, nebo se zapnutým režimem rekuperace. Ve druhém případě dosahuje systém rekuperačního výkonu až 25 kW. Elektromotor přitom zajišťuje veškerá mírná zpomalení do 0,1 g, tedy většinu brzdných manévrů v každodenním provozu.

Prostřednictvím rekuperace při brzdění se zpomalením až 0,2 g lze dosáhnout maximálního elektrického výkonu 80 kW. Při vyšších hodnotách zpomalení se na brzdění podílejí také kotoučové brzdy.

Je-li aktivována navigace systému MMI Navigation, snaží se předvídavá provozní strategie ujet s čistě elektrickým pohonem poslední úsek trasy ve městě a do cíle dojet s téměř vybitými akumulátory.

Řídicí jednotka vychází z mnoha dat, mezi něž patří dopravní zpravodajství online, délka trasy do cíle, profil zvolené trasy, precizní informace o blízkém okolí z navigační databáze, omezení rychlosti jízdy, druhy silnic, stoupání a klesání a aktuální data senzorů vozidla.

Kromě hybridního provozního režimu má řidič na výběr také režimy EV a Battery-Hold. V režimu EV je automobil poháněn výhradně elektricky, pokud řidič nesešlápne pedál plynu za variabilně proměnnou hranici, na níž klade pedál plynu větší odpor. Režim EV je základním nastavením při každém spuštění vozidla. V režimu Battery-Hold je udržován aktuální stav nabití akumulátorů.

Individuální výbava a design

Sériová výbava modelu Audi Q5 55 TFSI e quattro je velkorysá a zahrnuje mimo jiné světlomety LED, sportovní sedadla, třízónovou automatickou klimatizaci, komfortní klíček, informační systém řidiče s barevným displejem, specifické ukazatele hybridního pohonu a 18“ kola s pětiparskovým designem s motivy turbíny. Sedadla vzadu jsou podélně posuvná a mají nastavitelný sklon opěradel.

Dynamický vzhled umocňují sportovní detaily paketu Exteriér S line. Mezi ně patří nárazníky S line vpředu a vzadu, difuzor s dvojitými lištami vzadu a individualizovaný design masky chladiče Singleframe s různými prvky s tmavě chromovanou povrchovou úpravou.

Komfortní: rychlé nabití během několika hodin

Audi Q5 55 TFSI e quattro je sériově vybaveno také nabíjecím systémem „compact“ a kabelem „Mode 3“ s konektorem „Typ 2“, který umožňují používání veřejných nabíjecích stojanů. Nabíjecí systém „compact“ zahrnuje kabel s konektorem pro domácí a průmyslové zásuvky a ovládací jednotku.

Systém disponuje ukazatelem stavu LED a bezpečnostními funkcemi, jako je sledování teploty nebo proudový chránič. Na přání nabízí Audi pro nabíjecí systém uzamykatelné nástěnné připevnění. Z průmyslové zásuvky CEE s třífázovým proudem 400 V/16 A trvá kompletní nabití pouhých 2,5 hodiny. Integrovaná nabíječka přitom nabíjí lithium-iontové akumulátory maximálním výkonem 7,4 kW.

Ale dokonce i z domácí zásuvky s napětím 230 V lze vybité akumulátory komfortně nabít přes noc, během cca 6 hodin. Komfortní doplňování elektrické energie může řidič využívat i na cestách. Audi provozuje vlastní službu Audi e-tron Charging Service, díky níž mají klienti přístup k cca 100 000 nabíjecím stanicím v Evropě. Ke spuštění nabíjecího procesu postačuje jedna karta, a to nezávisle na poskytovateli.

Ovládání nabíjecího procesu z pohovky: aplikace myAudi App

Aplikace myAudi App umožňuje klientům využívat služby z portfolia Audi connect na jejich chytrém telefonu, což je zejména u elektrifikovaných modelů mimořádně praktické.

Pomocí aplikace tak lze zjistit stav akumulátorů a dojezd, spouštět nabíjecí procesy, naprogramovat časovač pro nabíjení a sledovat statistické údaje o nabíjení a spotřebě elektrické energie. Plánovač tras kromě toho ukazuje nabíjecí stanice jak v aplikaci, tak i v systému MMI Navigation.

Další funkcí aplikace myAudi App je klimatizace interiéru vozidla před odjezdem. Realizaci této funkce umožňuje elektrický kompresor klimatizace a elektrické přídavné topení. Klient si může přesně nastavit, jak se má interiér během nabíjení akumulátorů vyhřát nebo vychladit. Stejnou funkci lze využívat také u vyhřívání sedadel, volantu, předního a zadního okna, vnějších zpětných zrcátek a chlazení sedadel, dodávaných na přání.

V České republice bude Audi Q5 55 TFSI e quattro uvedeno na trh ve třetím čtvrtletí 2019. Cena pro Českou republiku ještě nebyla stanovena.

tisková zpráva

90 Comments on “Audi Q5 55 TFSI e quattro: nový plug-in hybrid s dojezdem 40 km”

  1. Podle normy spotřeba paliva 2,4 – 2,1 l/100 km, což
    Podle normy spotřeba paliva 2,4 – 2,1 l/100 km, což odpovídá emisím 53 – 46 gramů CO2 na kilometr…. to vše je hezké ale…..
    Pak s tím přijedete na emise a technik Vám auto nastartuje a u výfuku 53 gramů CO2 naměřit nemůže. Může mi někdo vysvětlit, jak se takovým vozům budou za tři roky měřit na technické emise? Změří kapacitu baterie a řekne Vám, že je kaput 40km neujede, běžte si ji vyměnit?? Nebo to oznámí sama diagnostika a oni Vás vyhodí ješte dřív, než vůbec strčí sondu do výfuku?
    U čistého EV se mi po letech zkrátí dojezd. Ok budu jezdit kolem komína. U plug in hybridních vozů se mi musí po několika letech zhoršit emise i když budu jezdit jen kolem komína na elektřinu??
    Má tu někdo plug in hybridní vůz a byl s ním na technické a měřili mu tam emise?? Jak to probíhá? Jak vůbec donutit plug in hybridní vůz, aby zůstal nastartovaný spalovací motor?
    Včil mudrujte.

    1. Na emisích se měří CO a HC nikoliv CO2. CO2 změříte jen
      Na emisích se měří CO a HC nikoliv CO2. CO2 změříte jen tím že Vám dají na kouli takové zařízení za milion a jezdíte s tím po městě.

      Je to stejné jako obyčejného spalováku tam také nesedí emise CO2 klidně i o 50% a nedá se to bohužel řešit.

      U PHEV je to složitější že záleží na využívání vozu , dá se s tím jezdit za 0 CO2 jen na elektřinu ,ale také i za 10 litrů.

      Jinak u NIRA se dá vynutit stálý chod spalováku takovou procedurou není to přesně jen co si pamatuji ze servisního manuálu: Zapnout zapalování , 5x dát plný plyn, dát N, znovu 5x plný plyn, pak P a pak tlačítko na start motoru.

      a pak motor do chcípnutí bude držet volnoběch stále.

      Druhá možnost je , že když je auto READY tak na N nebo P stačí dát nohu na plyn a motor okamžitě naskočí a dá se i tůrovat a to i v EV modu, ale jak plyn pustím okamžitě chcípne kdo máte NIro vyzkoušejte . Čuměl jsem na to jako puk.

      1. Dík za info. Tohle jsem chtěl vědět. Vynutit chod motoru
        Dík za info. Tohle jsem chtěl vědět. Vynutit chod motoru tedy lze a celkem snadno. Pravděpodobně to bude u všech aut podobné a emisím auto neuteče. Problémy od váhy vzduchu po katalyzátor si majitelé s tímto vozem koupí i problém s kapacitou baterie. Řídící jednotka oznámí problém s baterií a vy neprojdete technickou ještě dřív, než do výfuku strčí sondu. A je úplně jedno, že s tím jezdíte krátké trasy na elektřinu. Řekněte mi, že tohle auto nemá víc součástek a tedy i větší šanci na poruchovost?
        Nechci porovnávat Niro vs Audi, u nich spolehlivost ukáže teprve čas.

        1. Ne emisích se kontroluje tzv. připravenost k emisnímu testu
          Ne emisích se kontroluje tzv. připravenost k emisnímu testu tj. READINESS CODE který kapacitu baterie nezahrnuje ani nebude protože kapacita baterie nemá standartní diagnostický příkaz.

          Sem byl na tk s elektromobilem a nic tam také nepřipojovali.

          Jinak pokud bude u PHEV něco s baterkou, tak na tu technickou ani neodjedete, protože to startuje i spalovák z HV baterky střídavým proudem. Máte pravdu že pokud bude na palubce svítit jakékoliv varování tj. i problém s elektrikou tak neprojdete jako u každého vozu.

          To auto je hrozně složité a komlikované jestli jste z okolí Liberce rád ukážu. Namátkou klasická on bard nabíječka vodou chlazená, invertor jako u EV, DC-DC měnič, elektrický kompresor na klimu, elektrohydroulický posilovač brzd, baterie vzduchem chlazená, stargenerátor na motoru 9 kW, EV motor mezi motorem a převodovkou a DSG 6 stupnová převodovka s dokonce třemi spojkami (dvě na řazení+ jedna naodpojení spalováku) jsou elektro hydraulicky ovládáné.

          Dokonce i v EV módu to řadí narmálně je cejtit 1,2,3, …+mechanická zpátečka.

          Spolehlivost snad bude dobrá spalováky jsou dneska už dost vymakaný a EV také takže je to kombinace obojí. Záruka je stejná jako na EV 7 let a 150 tis. Km i na kapacitu baterek

          1. Nejsem z Liberce. Je to trochu z ruky. Pokud máte možnost,
            Nejsem z Liberce. Je to trochu z ruky. Pokud máte možnost, klidně dejte recenze vozu na youtube, rádi se podívají i ostatní.

            Obávám se, že spolehlivost dnešních vozů je nastavena na 150tis.km. Servisy jsem zrovna včera objel tři a neměl jsem pocit, že nemají práci.

    2. Na emisích nikdo nebude řešit kapacitu baterie s ní
      Na emisích nikdo nebude řešit kapacitu baterie s ní svázán dojezd. Nikdo majitele nemůže nutit, aby nabíjet a jezdil na elektřinu. Je to prostě podvod, vlastně dva. Nejdřív na zákazníka, protože jich spousta bude slepě věřit té nízké spotřebě a ejhle, já to musím nějak nabíjet? A druhý podvod jak v některých státech zaplatím silniční daň nebo pojištění podle hodnoty emisí a auto zásuvku nikdy neuvidí.
      Jinak na emisích se volnoběžné otáčky vypnutí přes diagnostiku.
      Třeba u Rexe umí jen volnoběžné, u jiných umí kompletní test zvýšených otáček.

        1. Jestli někdy v budoucnu bude, o tom bychom se mohli pouze
          Jestli někdy v budoucnu bude, o tom bychom se mohli pouze dohadovat. Já doufám, že takovýchto aut tu bude mizivé množství a díky budoucímu nasycení trhu EV se na ně bude pohlížet jako na ICE a tím se upraví i emise na správné hodnoty, které by měli mít už teď.
          Až EV zlevní, lidi to budou chtít sami od sebe, protože to bude mít spoustu výhod. Za 10 let bude dojezd taky 1000km, nabíjení na 500km za 10 minut, zásuvky na každém parkovišti.

      1. Napůl? Podle reálného používání tak na 90%.
        Nikdo

        Napůl? Podle reálného používání tak na 90%.
        Nikdo nebude nabíjet co 40km a jezdit pouze na elektřinu. A i kdyby chtěl, tak se mu to v zimě stejně zapne, protože topí modpadním teplem motoru. Většina to nabije jednou za měsíc a jinak to bude fungovat jako obyčejný hybrid, takže za 8L.
        A na výměnu oleje to bude jezdit rok co rok, ikdyž to bude nabíjet denně. Nakonec ono si to po třech měsících stejně nastartuje aspoň na chvíli, protože ochrana motoru.

        1. Vy to vidíte z pohledu své profese pro Taxislužbu je
          Vy to vidíte z pohledu své profese pro Taxislužbu je samozřejmě 50 Km málo a navíc to nemá rychlodobíjení.

          Ale na běžný rodinný provoz 30 Km do práce a zpět , děti na kroužky, do garáže na hodinku to se dobije zase na 20 Km , pak pro zase pro děti zkroužků, na zásuvku večer třeba do Kauflandu na nákup a za den mám 70 Km na elektřinu jen to fikne.

          Ale hlavně si nemusím držet doma nějaký TDI jak to většina lidí co jezdí elektrikou tady má jako zálohu na dálky a případně vozík k baráku

          Svoje zákazníky si to najde,ale pro každého to není

          1. O tomhle autě jsem samozřejmě nepřemýšlel s ohledem na
            O tomhle autě jsem samozřejmě nepřemýšlel s ohledem na taxislužbu.
            Normální člověk ( Audi fans) co bude chtít jezdit na elektřinu si koupí e-Tron a nemusí lítat od zásuvky k zásuvce. Dokonce ani cena těchto dvou aut nebude moc rozdílná.
            Tohle je nachystané přesně na 49g CO2, aby to vyhovělo zákonu našemu, ale hlavně v západní evropě, u nás se jich prodá 5 ročně.
            Takže doma možná zásuvka, ale vytahovat kabel na parkovišti u obchodu, s tím se žádná panička špinit nebude. A na hory vesele na benzín bez plánování cesty a bezpečných pauz.

            1. Co jsem koukal tak základní cena 60.000 € takže žádná
              Co jsem koukal tak základní cena 60.000 € takže žádná láce, ale pokud na to někdo má a chce po městě jezdit ekologicky tak asi proč ne.

              Samo že čísté elektro by bylo lepší, ale zatím to používat jako hlavní auto, tak v současné době moc možností není, pro normálního člověka, který není elektromobilní nadšenec jako my.

  2. off
    Sono motors obdržel 10 000 placených rezervací z 20.

    off

    Sono motors obdržel 10 000 placených rezervací z 20. zemí, což mu vyneslo 214 milionů eur. 87 % jich je z německy mluvících zemí. Aspoň někdy je patriotismus užitečnej. Tak doufejme že to auto bude k světu. Začínat s automobilkou na koleni není žádnej med.

    Sono Motors Receives 10,000 Paid Reservations For Solar Sion
    https://insideevs.com/news/350578/sono-sion-10000-paid-reservations/

        1. V nafte to se neda moc porovnavat. Octavia 1.6 tdi jezdi za
          V nafte to se neda moc porovnavat. Octavia 1.6 tdi jezdi za 4.5 litru a o moc mensi neni. Kdyby byl tem hilux v benzinu tak pojede za 15.

          Ale to jsem odbocil, ta audi bude mit rezevu 20 az 30 % na hybridni mod takze sese tak zrava snad nebude.

          Tahle audina neni pro setrilky jako jsme my, ale pekny svezeni to asi bude.

    1. ono se to počítá trochu zvláštně u PHEV, mám plnou
      ono se to počítá trochu zvláštně u PHEV, mám plnou baterku a vyjíždím na těch 100km …začínám na baterkách, po cestě ještě něco přiteče z rekuperace a po 60-70 km se to přepne na benzín a na ty 2.5L to dojede zbylých 30km do sta

      pak bych to musel znova nabít abych měl furt tu spotřebu 2.5L (podle mě lze jen ve městě)
      pokud nenabiju, tak druhých 100km bude za těch vašich 10L

      1. Jake mate auto? Ja se i po vybiti baterky vejdu do 4,5l/100,
        Jake mate auto? Ja se i po vybiti baterky vejdu do 4,5l/100, casto i min. I na dalnici (v Japonsku takze do 110km/h) 10l mi prijde docela dost. Ja nevim jak funguji ruzna PHEVka. Kdyz vam dojde baterie tak to jede uz jen ciste na spalovak? Elektromotor a baterie se uz na pohonu nijak nepodileji? U Priusu plugin je vyhoda ze i po vybiti baterie je to porad hybrid. Tim to asi bude.

            1. Dojde ti elektřina tak jedeš na benzín jako většina. Nic
              Dojde ti elektřina tak jedeš na benzín jako většina. Nic víc tvůj hybrid neumí. Nejspíš je to ještě míň efektivní než klasický manuál. Vyrábět elektřinu spalovákem a elektromotorem pohánět kola. Jediný pozitivní je, že rekuperuješ při brzdění.
              A nezapomeň dodat, že si vlastně eko když jezdíš za 2 litry benálu.

              1. Proč ten osobní útok? Já jen reagoval na to, že jsi
                Proč ten osobní útok? Já jen reagoval na to, že jsi nepochopil dotaz Tomáše, jestli spalovák pohání přímo. U některých PHEV ano (Volvo, Toyota), u některých ne (Ampera, Outlander, i3Rex)

                Jí jezdím s Amperou dlouhodobě za 1,2l. Na eko si nehraju, je to pro mě osobně nejekonomičtější řešení.

                1. To nebylo na tebe, sorry.
                  Je děsný jak tu pořád opakuje

                  To nebylo na tebe, sorry.
                  Je děsný jak tu pořád opakuje že jezdí v Japonsku za 2 litry.
                  Lidi tady najezdí statisíce km bez emisí a nedělají s tím cavyky.

                2. OK, v pohodě. Každej extrém je špatně. Jsou tu taky
                  OK, v pohodě. Každej extrém je špatně. Jsou tu taky ekofanatici, co tvrdí, jak jezdí čistě, ale na delší cesty mají v garáži naftovou klasiku. Kdo je pak víc eko? Tenhle nebo ten, co má jen jedno auto PHEV, ve kterém jezdí 90% času na el.? Asi bych to dál nerozváděl.

                3. Přesně tak jak jdi napsal fanatici a v záloze mají
                  Přesně tak jak jdi napsal fanatici a v záloze mají spalováka nejlépe Euro4 a níž, když by něco. Nebo třeba protopí plynem v baráku za zimu, že já ekvivalent CO2 u hybridu mám na 80 tis. Km

                4. Me zarazi jak agresivne tu spousta lidi diskutuje. Je to
                  Me zarazi jak agresivne tu spousta lidi diskutuje. Je to skoda. Tim nemyslim vas 🙂

                5. Taky mě to mrzí jak se chovají, máte jedno z
                  Taky mě to mrzí jak se chovají, máte jedno z nejekologičtějších aut své doby na světě a chovají se k Vám jak by jste provozoval Trabanta.

                6. Dik. Snad se na nejakou cistou EV brzy vzmuzu. 🙂
                  Dik. Snad se na nejakou cistou EV brzy vzmuzu. 🙂

                7. Myslíš „fanatika“ Radovana? Ten už svůj rakovinomet v
                  Myslíš „fanatika“ Radovana? Ten už svůj rakovinomet v garáži prodal, koho tam máš dalšího?

                8. Ta ať si zamete každý před svým prahem. Ale Radovan
                  Ta ať si zamete každý před svým prahem. Ale Radovan aspoň neuráží jiné diskutující a vše přizná proto si ho vážím.

                9. Tak já se přiznám.
                  Před 4 roky mě pan Kubiš svezl

                  Tak já se přiznám.
                  Před 4 roky mě pan Kubiš svezl Teslou. Byl to takový zážitek, že do dvou měsíců jsem koupil do firmy Soul EV, za rok další, domů bmw i3 rex a za další rok čtyři Ioniqy.
                  Ty čtyři elektrické taxi nahradily naftový Transporter, cng Caddy a tři cng Octavie a ušetřili spoustu emisí ve městě.
                  Soukromé i3 rex spotřebovalo cca 20 litrů benzínu za 50tkm, jinak vše na elektřinu.
                  Poslední spalovák bmw 530 jsem odstavil při koupi i3 a nakonec ho prodal, protože každé auto chátrá když stojí delší dobu. Pohlo se pouze na povinnou stk.
                  Stačí takto?

                10. Super a doma topíte v zimě jak ? 🙂
                  A na vy delší cesty

                  Super a doma topíte v zimě jak ? 🙂

                  A na vy delší cesty nejezdíte? Nechci rejpat ,ale zajímá mě to klidně bych PHEV nahradil EV. Měl bych tedy obě auta na elektřinu ,ale furt to prostě nedávám. Jediná varianta je zatím X ,ale ta cena a stejně spousty kompromisů.

                11. Všechny co neujedete s rezervou na jedno nabití. Takže u
                  Všechny co neujedete s rezervou na jedno nabití. Takže u Mieva to mám nad 100 Km, u Ioniqa nad 200 Km u těch novějších EV nad 300 Km. A každou jízdu s vlekem, nebo karavanem.

                12. Dobre … v tom clanku, jak jsem vam poslal, byl odkaz i na
                  Dobre … v tom clanku, jak jsem vam poslal, byl odkaz i na prvni cast clanku z cest Ioniqem delsich nez 650km. To je pro vas porad moc – to byste EV nedal (ted myslim vzdalenostne, nevim, jake mate pozadavky na misto)? Ze zkusenosti muzu rict, ze delsich cest se s EV Ioniq neni treba bat.

                13. Článek jsem podrobně četl u době vydání, gratujuji
                  Článek jsem podrobně četl u době vydání, gratujuji myslím že dneska taková cesta není problém.

                  Problém je v tom , že vy musíte na těch nabíjecích bodech zastavit, kdežto já si mohu zastavit kde potřebuji a chci.

                  Víte jak by vypadala cesta mým Nirem PHEV které má mimochodem stejný technický základ jako řada IONIQ ?

                  Den předem natankování 35 litrů benzínu do plné , nabití baterie přes noc a to je celé na trasu tam i zpět , možná z hlediska nadšenectví bych dobil v hotelu, nebo někde po cestě na procházce.

                  Největší problém je že tahám vleky dost často a to čistá EV zatím neumí nabídnout

                14. Doma topím ekologičtěji než 90% populace ČR a na delší
                  Doma topím ekologičtěji než 90% populace ČR a na delší cesty jezdím vlakem a letadlem. V Chorvatsku jsem nikdy nebyl.

                15. A kolik procent lidi jezdi v soucasnosti s cistym EV? Zatim
                  A kolik procent lidi jezdi v soucasnosti s cistym EV? Zatim bohuzel hodne malo. Slusne receno. A kdyz se nekdo snazi v ramci svych moznosti, tak je stejne evidnetne pod vasi uroven. Aspon to na me tak pusobi.

                16. Jen by stačilo pořád se nechlubit dvoulitrovou spotřebou a
                  Jen by stačilo pořád se nechlubit dvoulitrovou spotřebou a čtrnáctikilometrovým kopcem dokola.
                  Protože váš, můj a spousty jiných přínos k čisté mobilitě je směšný ve srovnání s Frantou K. a pár dalším a oni se rozhodně nechvástají jak šetří dva litry na sto.
                  Až budeš mít opravdu ty zásluhy, tak zjistíš, že není třeba se někde na fóru chlubit.

                17. Uvedl jsem to tentokrat proto abych ukazal ze i tak smesne
                  Uvedl jsem to tentokrat proto abych ukazal ze i tak smesne mala baterie jako ta moje se da docela dobre vyuzit kdyz se hodne nabiji. Ze i PHEV umi jezdit dost ekologicky pokud se ridic snazi. Ze to uvadim vicekrat? Protoze je to pravda, nechci tu lhat a diskuze tu jsou ruzne tak se nekdy opakuji. Moc se omlouvam jestli vam to snad vadi. Nikde a nikdy jsem nenapsal ze ten muj chcipak polorakovinomet je lepsi nez vase cista EV.

                  Mimochodem, vazim si toho ze provozujete EV taxisluzbu. Kez by takovych lidi bylo vic.

                  Preji hezky den.

                18. Priznam se, ze si Vas vazim za to, co jste udelal a znalosti,
                  Priznam se, ze si Vas vazim za to, co jste udelal a znalosti, ale nevyjel jste po Tomasovi zbytecne? Cop[ak se dnes stalo, ze jste tak ostry?

              2. Min efektivni nez klasicky manual? To jsem netusil. Chtel bych
                Min efektivni nez klasicky manual? To jsem netusil. Chtel bych videt jak se dostanete s benzinovym 1,8l manualem i pod 4l na 100km. Me se CVT s planetovym prevodem se stara neustale o co nejoptimalnejsi spotrebu, navic motor ma atkinsonuv cyklus. Navic diky rekuperaci (coz uznavam sam uvadite) se docela hodne energie vrati. Nejvic je to znat v kopcovitem terenu. Jen jednou se mi povedlo z 14km prudkeho klesani narekupoerovat do uplne vybity baterky maximum co jde, 20km. Cili nasledujicich 20km je zadarmo a to samozrejme tu spotrebu vylepsuje. Samozrejme nejsem eko jako cisty EV, to sem snad nikdy nikde netvrdil, ale porad snad lepsi spotreba 2/100 nez treba 7/100. Navic po meste kde to je nejdulezitejsi temer 100% na EV pohon.

                1. To jsme ještě dnes nečetli, kolik se toho podařilo
                  To jsme ještě dnes nečetli, kolik se toho podařilo narekuperovat z kopce.
                  Schválně pokolikáté a opět špatně?

                2. Napsal jsem neco spatne? Lzu nekde nebo se mylim?
                  Napsal jsem neco spatne? Lzu nekde nebo se mylim?

      2. Trochu Vás opravím , je to ještě horší jak
        Trochu Vás opravím , je to ještě horší jak píšete.

        Homologační test na spotřebu je dělá jen na nějakých 30-40 Km a auto ho absolvuje s nabitou baterkou a baterka se během testu ani nevybije. Že to vezme nějaký benzín je dané tím že se stím musí jet během testu na pár Km i na plný výkon a pak jede spalovák.

        Takže spotřeba 2 litry je reálná při trasách kde nedojde baterka, ale zase se jizdně nijak neomezujete.

        Já mám u NIRA 1,3 l/100 Km což je při nabité baterce naprosto reálné, ale na trase 100 Km jedu za 2-2,2 litry na 100 Km
        při 130 Km jsem na 2,8. Při 260 Km bez nabíjení jsem na 3,6 litrech a na 4,5 litrech se to zastaví protože za tolik to umí jet bez nabíjení.

          1. A tak to snad si nikdo nemůže myslet to by popíralo
            A tak to snad si nikdo nemůže myslet to by popíralo fyzikální zákony. Nicméně Niro pravidelně dobíjíme každou noc někdy i přes den a bežný denní provoz 30 Km dopráce a nákupy děláme jen na elektřinu. Nyní třeba byla spotřeba 20 litrů benzínu za 2 měsíce a to tam bylo i pár delších tras nad 100 Km.

            Až más strach že se skazí benzín, spalovák neustále studený, olej se ředí benzínem když auto běží na sytič a tak si ho rád projedu na delší trasu a chválně nenabíjím i po najetých 17 tis Km když přijedu domu na spalovák, tak vejfuk smrdí jak u fungl nového vozu, takže to není tak růžové jak se píše , to auto potřebuje občas trochu protáhnout po dálnici.

            Ale ja fakt že díky dobrým podmínkám a dennímu dobíjení máme poravdu průměrnou spotřebu do 2,5 litru a to chorvatsko v tom bude také, jikam by to bylo třeba jen 1,5 litru.

              1. Jistě na 200 Km denně je lepší čistý elektromobil, ale
                Jistě na 200 Km denně je lepší čistý elektromobil, ale pak si ovšem musíte koupit druhý spalovák na delší trasy.

                A pokud se budeme bavit o cenové relaci do milonu Kč tak 200 Km denně je kolem 60 tis. Km za rok a za tři roky bude elektromobil takové cenové kategorie na odpis resp. po záruce.
                Takže jedině Teslu ,ale tam zas zaplatíte za pojitsku a odpisy hodnoty tolik že se to nevyplatí, je to začarovaný kruh.

                Já třeba trasu 200 Km bez dobíjení jezdím jen pár krát do měsíce a to mám spotřebu kolem 3,5 litru se to dá vydržet.
                Bavím se tedy o Niru tahle Audi bude spotřebou jistě jinde.

                Nerad to říkám,ale pokud se bavíme s co nejlevněší ceně na Km po všech nákladech aslušném komfortu jízdy, tak taková Octavia na CNG asi nemá konkurenci.

          1. Zkouška WLTP je v porovnání s NEDC mnohem komplexnější,
            Zkouška WLTP je v porovnání s NEDC mnohem komplexnější, což je jasně viditelné i z grafu celé zkoušky. A je také delší. Pokud zůstaneme u skupiny vozidel s výkonovou hmotností 34 W/kg a více, která zahrnuje většinu aut nabízených na trhu v EU, pak celá zkouška, skládající se ze čtyř dílčích celků, zabere 1800 sekund a celková ujetá vzdálenost činí 23,266 km. Tedy je podstatně delší i časově náročnější. Co se týče rychlosti, tak je omezena na 135 km/h. Aktuálně zvolený převod se liší v závislosti na vozidle.

            co k tomu dodat

          1. No to je zajímavá otázka , myslím že třeba Opel Apera se
            No to je zajímavá otázka , myslím že třeba Opel Apera se seriový hybrid a ten pokud má nabitou baterku tak absolvuje celý test i při plném plynu asi bez spalováku což máte pravdu.

            Ale tyhle paraelní při plném plynu okamžitě startují i v EV módu, ale zkušeností už to umím vychytat že vím kde je ta hranice a když chci tak jedu jen na elektřinu jen trochu pomaleji zrychluji.

      3. Ta rekuperace snad už do dojezdu musí být započítaná,
        Ta rekuperace snad už do dojezdu musí být započítaná, ne?
        Když pominu to idiotské počítání spotřeby u PHEV, kde se nepočítá, že by elektřina stála nějaké peníze a produkovala nějaké emise, tak tenhle vehikl má dojezd 40km. I podle té dementní logiky by tenhle mastodont s přeplňovaným dvoulitrem musel reálně brát 3,15.

                1. EV udělá trojnásobek jako nic, 18% je sranda
                  EV udělá trojnásobek jako nic, 18% je sranda

          1. Spávně nastavená rekuperace by měla ukládat energii do
            Spávně nastavená rekuperace by měla ukládat energii do baterie, místo do tepla brzd. Ideálně když jsou dlouhé kopce kde se musí brzit aby se člověk nezabil.

            Myslím že ve městě kde nejsou kopce se moc nenarekuperuje, si zkuste šáhnout na brzdy po jízdě ve městě pokud se nejede jak prase, tak jsou jen vlažné.

            Navíc i rekuperace má ztráty . Můj názor, jezdit, tak aby se pokud možno nerekuperovalo vůbec pokud to jde a je to bezpečné a ohleduplné k ostatním účasníkům v provozu.

Napsat komentář