Audi posílí v závodech elektrických formulí Formule E

Audi posílí své angažmá v prvním závodním seriálu na světě pro čistě elektricky poháněné závodní vozy. Od sezony 2016/17, která bude zahájena 9. října v Hongkongu, bude Audi intenzivněji podporovat aktivity týmu ABT Schaeffler Audi Sport ve Formuli E.

Plán: Formule E bude od sezony 2017/18 zahrnuta do závodního programu s tovární podporou Audi
foto: Plán: Formule E bude od sezony 2017/18 zahrnuta do závodního programu s tovární podporou Audi

Audi kromě toho plánuje, že svou účast ve Formuli E od sezony 2017/18 ještě více rozšíří a Formuli E zahrne do svého závodního programu s tovární podporou. „Elektrická mobilita patří mezi klíčová témata v našem odvětví,“ říká Dr. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj.

„Chceme se stát vedoucím prémiovým výrobcem v této oblasti. V roce 2025 má být každé čtvrté Audi elektromobilem. Prvním modelem se stane SUV, které představíme v roce 2018. Je tedy logické, že patřičným způsobem upravíme i náš program účasti v motoristickém sportu a budeme se angažovat v seriálu závodů pro čistě elektricky poháněné závodní vozy.“

Šéf závodního oddělení Audi Dr. Wolfgang Ullrich k tomu říká: „Audi ve všech případech důsledně využívá motoristický sport k testování a zdokonalování nové techniky pro její budoucí uvedení do sériové výroby. S pohonem quattro jsme přinesli revoluci do soutěžního sportu a později jsme s ním stanovili nová měřítka i na závodních okruzích. Značka Audi byla v závodě 24 h Le Mans prvním výrobcem, jemuž se podařilo dosáhnout vítězství se závodními vozy poháněnými motory TFSI, TDI a hybridní soustavou, a díky tomu se několikrát zapsala do historie motoristického sportu. To chceme nyní zopakovat v oblasti čistě elektrické jízdy. Formule E je k tomu se svými závody v centrech metropolí ideální příležitostí. Tým ABT Schaeffler Audi Sport se stal pro nás v této oblasti logickým partnerem.“

Audi Sport se objevuje v názvu týmu již od první sezony Formule E 2014/2015 a v rámci spolupráce mu závodní oddělení značky Audi poskytlo jednoho ze svých továrních jezdců, Brazilce Lucase di Grassiho. Tým navíc mohl také využívat infrastrukturu oddělení Audi Sport v Neuburgu.

Audi zintenzivňuje v sezoně 2016/2017 stávající partnerství s týmem ABT Schaeffler Audi Sport finanční a technickou podporou. Pro sezonu 2017/2018 se Audi Sport postupně zapojí do vývoje na cestě k plnohodnotnému továrnímu nasazení v úzké spolupráci se společností Schaeffler v roli technického partnera.

Angažmá značky Audi ve Formuli E bude nepřehlédnutelné také pro fanoušky. Čtyři kruhy jsou nyní prominentně zastoupeny na bocích a zadních spoilerech závodního vozu ABT Schaeffler FE02.

Formulové závodní vozy s čistě elektrickým pohonem v novém designu vyjedou poprvé na závodní okruh v první polovině příštího týdne (5. až 7. září) v anglickém Doningtonu, kde budou probíhat poslední testovací jízdy Formule E před zahájením sezony v Hongkongu.

Aktuální kalendář Formule E pro sezonu 2016/2017 zahrnuje dvanáct závodů v deseti mezinárodních metropolích. Dne 10. června 2017 zavítá závodní seriál pro elektromobily do Berlína. Oba finálové závody se pojedou ve dnech 29. a 30. července 2017 v New Yorku ().

Jezdci týmu ABT Schaeffler Audi Sport jsou Daniel Abt (Německo) a Lucas di Grassi (Brazílie), kteří vstoupí jako týmoví kolegové již do své třetí společné sezony ve Formuli E. Di Grassi byl v první sezoně třetí v hodnocení jezdců a v sezoně 2015/2016 mu jen těsně unikl mistrovský titul a stal se vicemistrem.

tisková zpráva

13 Comments on “Audi posílí v závodech elektrických formulí Formule E”

      1. No a kdo podporuje „levna EV
        No a kdo podporuje „levna EV pro lidi“? Zatim je vyrabi mozna tak VW a Nissan, a v planech je asi maji VW ale oficialne nikdo.
        Tesla yacina 2,5 mega a za 2 roky cca prijde s modelem za 1,1 mega, tj porad hracky pro „hornich 10 tisic“ aspon v tech mene bohatych zemich…

          1. No to ja asi taky ne….
            Ale

            No to ja asi taky ne….
            Ale ona tesla nema uprimne nic lepsiho v podobne cenove kategorii v nabidce a konkurence stoji jen o malo min (Leaf)….
            Ale tak bavime se o budoucich planech, tezko muze VW predpokladat, ze bude prodavat po milionech egolf s dojezdem 160 km a cenou kolem milionu, tzn v nabidce asi budou i vyrazne levnejsi auta (treba UP je dneska nejlevnejsi pouzitelne EV), tesla nic takoveho v planu nema (nejlevenjsi budouci tesla – model 3) bude vyrazne draszi nez dnesni EV od VW nebo nissanu, zatimco dalsi generace EV od VW nebo nissanu budou muset mit i levnejsi varianty (i kdyz zatim oficialne nic nevyhlasili)

            1. Jen bych rád dodal, že v
              Jen bych rád dodal, že v mém příspěvku žádné porovnání eGolfu s Teslou není, to sis vymyslel pouze ty. Pouze tvrdím, že v současném stavu je Tesla jediná konkurenceschopná vozům v její cenové hladině.
              Ale dobře. Řekni mi důvod, proč si koupit eGolf s dojezdem 160,maximálkou 150 km/h a se zrychlením 0-100 za 10 s,když nějaká jeho verze GTI stojí o mnoho míň a prakticky ve všech parametrech je prostě daleko lepší,jen s nevýhodou, že má spalovací motor? Vždyť podobné parametry jako eGolf má i Škoda Fabia za 300 tisíc.

              Dobře, Tesla stojí v nejvyšší výbavě třeba 145 tisíc USD, ale vzhledem k parametrům ta cena prostě však to zase vynahrazuje Supercharger.

              1. Proc si koupit eGolf? Treba
                Proc si koupit eGolf? Treba proto, ze muzu mit parkovani v Praze ve vsech zonach za nejaky smesny poplatek (100Kc jednorazove za prazskou cast nebo tak neco)?
                Pred casem tu o tom byl clanek. A v komentarich nekdo psal, ze na hybridy/REXy se to nevztahuje.
                Pro soukromou osobu asi na nic, ale pokud jsem firma, co potrebuje jezdit po zakaznicich po Praze, tak uz to muze hrat roli (konurencni vyhoda, nektere firmy pry do zon ani nejezdi – nevyzkouseno, u nas zony zatim nejsou).

              2. Proc si koupit e-golf? Asi
                Proc si koupit e-golf? Asi proto proc jakekoli jine EV – protoze clovek proste chce ne?
                Ze jsou elektricka mensi auta drazsi nez jejich spalovaci ekvivlant holt plyne z toho, ze maji jednu extremne drahou komponentu a ze se ovecne vyrabi v malych seriich, coz oboji ma velmi negativni dopad na cenu (u draheho auta se to schopva mnohem lepe).
                Mimochodem parametry tesly nejsou nejak extremni oproti cenove konkurenci, jedine v cem tesla konkurenci porazi na hlavu je zrychleni v nizsich rychlostech, coz je konstrukcni odlisnost EV a u spalovaku se tento parametr proste dosahnou neda…
                Jinak tesla vyrostla (a porad funguje) na hrackach pro milionare, pro masovy automobilovy trh ani nema nejake extra plany, vetsinu trhu levnejsich aut nechava takticky na „starych“ automobilkach…
                Tzn my bez astronomickych prijmu muzete dale obdivovat tesly a pak cekat na to, s cim vyrukuji „dinosauri“….

Napsat komentář