Audi nabídne kvalitnější filtry vzduchu

Tesla se svým elektromobilem Tesla Model X uhodila hřebíček na hlavičku, když do něj integrovala pokročilý vzduchový filtr chránící i před biochemickým útokem. Nyní se inspiruje i Audi.

Nový filtr klimatizace bude používán od června v modelových řadách Audi A1, A3, Q3 a TT. Nové Audi Q2 bude tímto filtrem vybaveno od uvedení tohoto modelu na trh.
foto: Audi

VE ZKRATCE

• Aktivní látky ve filtru zachycují alergeny
• Dodatečné vrstvy proti jemným částicím a plynným nečistotám
• Použití v modelech Audi A1, A3, Q3 a TT od června; v Audi Q2 od uvedení na trh

TISKOVÁ ZPRÁVA

Kompaktní modely Audi budou od června 2016 sjíždět z montážní linky s novým filtrem v klimatizační soustavě. Tento filtr odstraňuje ze vzduchu nejen jemné částice a škodlivé plyny, ale také neutralizuje většinu alergenů.

Zákazníci si mohou nechat namontovat nový filtr v rámci pravidelných servisních prohlídek i do již vyrobených vozů výše uvedených modelových řad.

Filtr je k dispozici ve dvou verzích, z nichž každá je tvořena třemi vrstvami. Jejich účel je však odlišný. Filtry jsou výjimečné novou vnější nosnou vrstvou, která dokáže navíc odstraňovat ze vzduchu alergeny.

Jedna varianta eliminuje alergeny pomocí polyfenolů, což jsou bioaktivní látky rostlinného původu, které se vážou k receptorům alergenů. Druhá varianta používá k dosažení požadovaného efektu modifikaci proteinové struktury.

Nezávislé testy specializovaných zkušebních institucí, jako je například SGS Fresenius, která zkoumá vlastnosti alergenů, a Fiatec GmbH, která testuje vlastnosti filtrů, potvrzují vysokou účinnost nových filtrů Audi.

Také dvě vrstvy ve stávajících filtrech významně přispívají k vysoké kvalitě vzduchu v interiéru. Filtrační vrstva ze speciálních mikrovláken odstraňuje ze vzduchu dokonce i ty nejnepatrnější částice. Plynné nečistoty jsou zachycovány vrstvou aktivního uhlí.

Řada komplexních opatření dokumentuje vysokou účinnost filtračního systému. Uspořádání vrstev zajišťuje dokonalé odstraňování nežádoucích látek a průchodnost filtru pro klimatizovaný vzduch po celou dobu jeho životnosti.

tisková zpráva

40 Comments on “Audi nabídne kvalitnější filtry vzduchu”

  1. Zdravím ve spolek,
    Zdravím ve spolek, pročítám si Vaše komentáře, až jsem se dostal ke komentáři na 30 KWh Leafa. Měl jsem ho cca před měsícem na 10 dní k dispozici. Najel jsem s ním cca 1 700 kilometrů a vyšlo mě to na cca 20 Kč. Hned vysvětlím. Bydlím kousek od rychlodobíječky Nissanu Pardubice. Tak jsem si tam pravidelně každý den zdarma dobíjel. Doma jsem dobíjel jen rozdíl z 90% do 100% cca 3 KWh před cestou na výlet do Ostravy na Elektrokrásky po té další cca 3 KWh při návratu z Ostravy, jelikož jsem to zkusil dojet až do želvy. A naposledy jsem dobíjel doma před cestou do Jihlavy také kolem 3 KWh, kdy jsem to měl na otočku cca 170 Km, tak jsem chtěl mít jistotu, že dojedu.
    Ostatní dobíjení včetně jízdy do Ostravy jsem dobíjel jen na rychonabíječkách vždy zdarma. Cena 1 KWh u mého domácího tarifu D45d je 2.20 Kč nízký a 2,60 Kč vysoký tarif – dobíjeno vždy v noci takže cca 20 Kč za 1 700 Kilometrů. Mj. mám na střeše 5 KW FVE což je ideální kombinace pro elektromobil s drobnou vadou, že FVE funguje jen přes den, když jsem byl po většinou někde na cestě. Ovšem při použití bateriového zdroje, který toho času prozatím nemám, by se situace radikálně změnila.
    Dle mého testování je současný 30 KWh Leaf – luxusní do města a na okrsky, kde se často rekuperuje. Nechá se s ním dojet 200 – 220 Km při troše snahy.
    Na dálnici za denního světla v závěsu za kamionem se dojede také dost daleko cca 170 – 200 km dle podmínek, což při zpáteční cestě nešlo jelikož jsme z Ostravy vyjížděli kolem 23:00 za deště a krutého ochlazení kde teplota oscilovala mezi 1 stupněm až nulou. Tak jsem zvolil klidnou jízdu cca 80 Km/h jelikož jsem potřeboval naráz dojet z Ostravy až do Brna na nabíječku která je u AAA Auto. Bylo to přibližně 175 Kilometrů. Dojel jsem, ale už se mi ukazovaly jen čárky (ještě bez želvy). Dálnice tedy Leafu úplně nesvědčí, ale nechá se to za určitých kompromisů. Za kamionem to jde, ale není to úplně bezpečné a bez kamionu se musí jet pomaleji pokud se má dojet daleko. Byla-li by po cestě dobíječka alespoň jedna, tak by se mohlo jet celkem bez kompromisů. Cestou zpět jsme se totiž nemohly zastavit ve Valašské Meziříčí jelikož nabíječka hlásila chybu. No a podle zpráv, které se ke mě dostali se máme na co těšit, jelikož nové generace Leafa už bude mít s největší pravděpodobností baterie kolem 60 KWh, což již zaručuje super dojezd i s malou sítí rychlodobíječek. V mém případě bych dojel naráz do Ostravy, tam dobil a naráz bych dojel zpět.
    To už by nikdo nemohl namítat dojezd jako problém. Na většinu cest zcela adekvátní vzdálenost. Pak už jen popřát Elektomobilům zdar. Můžu jen potvrdit, že jízda v EV je velice návyková a při návratu auta jsem málem i slzičku uronil. A poslední věc, kterou bych ještě rád zmínil je, že rozdíl ve využití 24 KWh a 30 KWh Leafa je propastný. Když jsem zkoušel 24 tak po dobití se mi ukazoval dojezd kolem 147 km a při spuštěném topení kolem 120 km. U 30-tky mi naskočilo po dobití 229 km a při zapnutí topení 224 km jelikož u daného Leafa bylo topení v podobě tepelného čerpadla. Tak si představte Leafa s baterií 60 KWh, tam by to mohlo při troše snahy dělat 420 – 460 km město či okrsky a na dálnici při rychlosti 130 Kmh by to mohlo dojet cca 220 -240 kilometrů možná i více.

      1. 1. technika -Tak baterie je
        1. technika -Tak baterie je jak u 30KWh tak 24KWh naprosto stejně veliká, má stejné napětí 360 V , 48 modulů , 192 článků a je rozdělena stejně jako dříve do 8 bloků, které se v případě poklesu kapacity můžou postupně měnit. Co je rozdílné tak 30 KWh baterie má trochu jiné chemické složení (přesné složení neznám) a je nepatrně težší kolem 20 kg. Věděl jsem to přesně, ale bohužel jsem to již nějak opomněl. To z hlediska technického.
        2. taktika – Samo sebou jakmile někdo vyzkouší rozdíl mezi 24 vs. 30 KWh verzí tak o 24-ku v případě koupi už moc neuvažuje. Já jsem měl 24-ku téměř permanentně na nabíječce buď doma nebo jinde, jelikož dojezd v rozmezí 120 – 147 km (tachometrových) není žádná hitparáda. Zato 30-ku jak jsem uváděl v předchozím článku jsem doma téměř nenabíjel, jelikož, když jsem měl na ukazateli např. 50% bat. a cca 100 km dojezdu, tak to bylo v poho, jelikož jsem si pěkně do rána rozplánoval kdy, jak a kam pojedu a kdy se zastavím na nabíječce. No a mít 60 KWh, tak už to pomalu není o plánovaní jako nyní, už by to bylo jako s každým jiným spalovákem. Abych neodbočoval od tématu, tak co se taktiky týče tak se mé slova jasně potvrdili v PCE v autosalonu kdy se doprodávala bílá 24 KWh za 529 900,- včetně DPH. Lidé si radši připlatí za komfortnější vozidlo než, aby se plahočili se soustavným dobíjením. A stejné to podle mne bude až dorazí 50 nebo 60 KWh. O ty se 30 KWh nebude mít nikdo zájem tak se budou nabízet pod cenou.
        3. ekonomika – Nyní se 24 KWh nabízí u nejnižší výbavy Visia, 30 KWh u Acenty a Tekny. Pokud tedy někdo má zájem o výkonnější baterii, tak si jí vezme i s lepší výbavou. Každopádně je to vychytaný, jelikož má klient dvojí pohodlí – v autě a zároveň s dojezdem v podobě méně častého dobíjení a méně stresových situací ohledně dojezdu ( méně zkušení elektromobilisté ). Myslím, že to tak bude i nadále. Podobně to má i Tesla – nepletu-li se.

                1. Tak tedy tady mám
                  Tak tedy tady mám oficiální odpověď od Nissanu:
                  prozatím Nissan neuveřejnil žádné informace ohledně Vašeho dotazu.
                  Nezbývá tedy než čekat.
                  Odpověď velmi výstižná. No nic musíme tedy počkat.

  2. Má to obrovskou výhodu.
    Má to obrovskou výhodu. Pokud nyní pojedete ve svém koncernovém Audi za jiným koncernovým vozem VW (Audi, VW, Škoda, Seat……), tak budete dýchat čistější vzduch. Možná dokonce i v hodnotách, tvrzených VW před vypuknutím dýzlgejt. A to se vyplatí! Jen si za to připlatíte…..

    1. Jednou zaplatím hobby
      Jednou zaplatím hobby rozežraného šejka (binární Láďa a v jeho závěsu zbrojovky), podruhé zničení si vlastního životního prostředí abych za třetí čistil vzduch, který dýchám. A to se vyplatí! (hlavně ministru financí aby byly státní chechtáky na jejich rozkrádání…..)

        1. Rozdíl mezi Teslou a
          Rozdíl mezi Teslou a ostatními automobilkami je v tom, že Teslu řídí lidé, kteří mají technické vzdělání a myslí systémem problém-řešení. Tihle lidé budou tlačit zajímavá technická řešení. Ostatní automobilky nyní řídí marketéři, jejichž myšlení je redukováno na cílová skupina-náklady-rizika-zisk. Tihle lidé budou nová řešení potlačovat.

          Automobilky řízené inženýry také mívají jednoznačnou filosofii. Dřív, tak před 30 lety, to bylo běžné. Člověk věděl, když si kupoval Citroena, že si kupuje avantgardní design a neobvyklá technická řešení. Když si kupoval Alfu, tak věděl, že to bude radost řídit, ale bude se srát elektronika a že je to stavěný na letní počasí. Když si kupoval Mercedes, tak věděl, že dostane nejsolidněji vyrobený vůz na světě, který ho s trochou servisu možná přežije.

          Dnes nic z toho neplatí. Marketéři všechny důležité věci, které tvořily jádro značky osekali v rámci katování kostů. Citroen začal dělat všední krabice bez hydro, Alfa dostala přední pohon, Mercedes přestal být solidní. To je důvod, proč je dneska loajalita zákazníků ke značce nulová. Není k ní důvod. No, někteří si poslední léta začínají svůj omyl uvědomovat.

          Tesla je osvěžující, protože má úplně jiný přístup a řídí ji jiný typ lidí.

          1. Souhlas . Evropa vsadila
            Souhlas . Evropa vsadila na rychlé prachy a teď je a my s našimi dětmi v ní v nejenom v morálním háji.
            Stále dráž řešíme problémy , které vymysleli drazí hlavouni před dnešními předraženými hlavouny.
            Měl jsem teď půjčeného nového NISSAN Leafa 30kWh na 700 km.
            Naprostá euforie , špica auto. Napíšu článek a dám vědět.

          2. To je pravda, ale není to
            To je pravda, ale není to vlastně normální? Je to přece prostě jen konsolidace trhu – rozdíly se stírají tím, jak všechny automobilky postupně nacházejí výnosově optimální cestu a víc a víc se k ní blíží. Čili z hlediska kapitalismu tu SPRÁVNOU cestu. Výrobky se tím stávají stejnějšími, ale také snáz nahraditelnými a hlavně dostupnějšími.

            Stejně je to s čímkoliv jiným – počítače si taky v sedmdesátých letech vyvíjela každá firma zvlášť, pro každý procesor byly jiné programy, lišily se i z hlediska uživatele. Až v devadesátých letech se to kosolidovalo do platformy PC a je úplně jedno, jestli si koupím Lenovo, Dell nebo Asus, očekávám od všeho to samé – stejné uživatelské rozhraní, stejné komponenty, stejnou živostnost. Je to špatně? Díky tomu se počítače přesunuly z vědeckých laboratoří do kapes každého člověka.

            Když vezmu něco zase z druhé strany, tak třeba domy – dnes se masivně staví katalogové králíkárny jedna jako druhá, zatímco před dvěstě lety byl každý dům unikát a tudíž z vašeho pohledu architekntonický skvost. Ale kvalita bydlení tehdy a dnes je někde jinde. A postavit dvacet stejných domků nebo bytový dům je mnohem levnější a snazší.

            Auta jsou cenově někde mezi tím, konsoliduje se to pomaleji než počítače nebo mobily, ale zase rychleji než bydlení. Princip je ale pořád stejný.

          3. V Kalifornii jim možná jen
            V Kalifornii jim možná jen došlo, že ropa se dá celkem snadno vytěžit. Viz rodon.cz/admin/upload_tinymce/2599.jpg
            Když máte za souseda Rusko, kde je ropy zatím dost, nemusíte nic řešit. Ropu si snadno v ropovodu uhlídáte a berete z toho krasně pohodlně daně a nemusíte celkem nic dělat. Pro naše politiky v EU nenáročná práce. A kdyby se zdálo, že máme málo spotřebitelů, tak vymyslíme šrotovné a postavíme supermarkety za městem ať si pro ten chleba a cukr každý dojede, nejlépe vlastním autem.
            Jenže USA je v pozici, kdy musí ropu dovážet a leckdy a leckde o ní i bojovat. To už tak pohodlné a levné není. Americké ozbrojené složky jsou institucí s největší spotřebou ropy na světě viz:
            cs.wikipedia.org/wiki/Ozbrojen%C3%A9_s%C3%ADly_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF_americk%C3%BDch

            Jaké má tedy amerika možnosti??
            1) hledat další zdroje ropy
            2) přejít na baterie a solární zdroje

            První možnost tu je. Nové zdroje ropy tu jsou v Arktidě. zpravy.idnes.cz/nato-uvazuje-o-vojenske-pritomnosti-v-arktide-kvuli-rope-a-plynu-pyq-/zpr_nato.aspx?c=A090130_121003_zpr_nato_inc

            Pro Ameriku to znamená zbrojit a rozšiřovat NATO, vyvolávat konflikty např. na Ukrajině atd….

            Druhá možnost je dát lidem dotaci na baterie, akumulovat ji a jezdit na elektřinu?

            A teď co je levnější a lepší, smysluplnější?? Platit miliony vojáku, investovat miliardy do zbrojního průmyslu, nebo postupně přejít na zdroj energie o který nelze válčit(slunce). Jaká je šance, že v tomto boji o ropu USA zvítězí? Copak někdo muže tušit, který Ivan, nebo George zmačkne to atomové tlačítko?
            Že baterie v Tesle jednou odejde vědí i v Tesle. Jenže dnes už i malé dítě ví, že ani benzínové auto není nesmrtelné.
            Rozdíl mezi Teslou a ostatními automobilkami je v tom, že Teslu řídí lidé, kteří vidí mnohem mnohem dál….

            Jaký je rozdíl dostat státní dotaci na elektromobil 7500dolarů a mezi tím dostat státní dotaci na kotel 15000Kč?

            1. A kde mas zaruku, ze ten
              A kde mas zaruku, ze ten „Ivan“/“Mohamed“ nezmackne atomove tlacitko, az bude zoufaly umirat hlady, protoze od nej nikdo nekupuje ropu? Nebo ze nevznikne jiny „Uzunoglu“, ktery sedi na jine surovine?

              Ono tohle je hezke tema pro kavarenske diskuze, jaky by svet byl ruzovejsi a slunickovejsi, kdyby xyz, ale skutecna realita bude kapku slozitejsi a bude hrat roli vic faktoru…

              1. Já myslím, že by mu tato
                Já myslím, že by mu tato taktika nevyšla. Zákazníka nemůžeš likvidovat. Zákazníka si musíš uvázat. A proto QATAR HOlDING fondy vlastní Volkswagen a podobné výrobce. Jasný důvod, proč se Volkswagen, Audi zaměřují na filtr do kabiny, než na jiný pohon. Aneb uděláme Vám lepší fitr v autě a na výfuku, ale jezdit se bude dál na benzín. A o tom to celé je. Vy budete kupovat v EU předražená auta, my budeme mít zisky a v EU miliardu otroků závislá na ropě.

                1. Vsichni presli na elektro,
                  Vsichni presli na elektro, zadny zakaznik k udrzeni uz neni… Bum.

                  Zminovat predrazena auta v souvislosti s EV… No chce to odvahu…

                2. Porovnej cenu aut v EU vs
                  Porovnej cenu aut v EU vs cenu aut v USA… aneb na kolik vyjde Nissan Leaf v USA a u nás??
                  Tady v EU není zájem, není důvod, není reálná konkurence.
                  Proč si asi tak nemůžeme předělat benzínové auto na elektromobil?? Proč ty problémy úřednické s přestavbou?
                  Jen si to nechceš uvědomit. Potřebujeme závislé lidi na ropě, na cigaretách, na alkoholu…. jen to musíme mít pod kontrolou. Nikdo si nebude doma pěstovat tabák, nikdo si nebude doma pálit alkohol. A proč by si měl jezdit a neplatit daň z benzínu??
                  Ano je to tak. Jsme jen otroky, od kterých se očekává, ze budou platit a makat. Platit za předražená auta a budou spotřebovávat benzín. No a co, že se z toho kouří a je rakovina?? Lidí je jako sra…. o lidi nám nikdy nešlo.
                  Dáme do toho hepa filtr na vzduch a bude to zase o kousek víc eko a budeme jako dýchat čistější vzduch? Si dělají v Audi srandu a všichni jim to žereme??
                  A co kdyby byla povinná výbava do auta plynová maska?? Nebo ji nařídí cyklistům?

                3. Diky za nahravku na smec.
                  Diky za nahravku na smec. 24kWh Leaf US tabulkova cena (BEZ STATNICH DOTACI a nejspis i BEZ DANE) je $29k (http://www.nissanusa.com/electric-cars/leaf/), cili cca totez co u nas (lehce pres 700 tisic – http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/compare-leaf-models.html).

                  Prestavby (jen hadam) – kdyz vymontuju pulku vnitrnosti a nahradim necim jinym, uz nemusi platit max hmotnost, tim padem strukturalni pevnost, zatizeni na napravu… proste spousta veci, co hraji roli v homologacnim procesu. A to uz vubec nezminuju vysoke napeti.

                  Vazne veris tomu, ze kdyz se nevybere vyznamna cast dane z benzinu/nafty, tak se nezacne vybirat z jezdeni na elektrinu (treba formou silnicni dane, abychom predesli „nezdanenemu“ nabijeni z domaci FVE)?

                  Nikde nerikam, ze spalovani ropy je zdrave. Jen, ze jednoduche reseni (vsichni jezdime na ele) zrejme vsechny problemy nevyresi a zrejme zpusobi nejake uplne nove

                4. Všichni nikdy nebudeme
                  Všichni nikdy nebudeme jezdit na elektřinu, tak jako jsme v minulosti všichni nejezdili na koni, nebo na páru. Tak i dnes jezdíme někdo na naftu, někdo na benzín, LPG, CNG…. někdo tramvají ,metrem a někdo v elektromobilu na elektřinu.
                  Problémy si všichni uvědomují. Pálit neobnovitelnou ropu, dávat do aut filtry s drahou platinou nikam moc nevede. Aneb auta budou složitější, dražší a více poruchová. Chce to vzít rýsovací prkno a začít od začátku?
                  Dát do Audi hepa filtr je prostě úlet asi stejného kalibru, jako dělat vysavače s nižším výkonem. Ano budeme dýchat v autě o trochu čistší vzduch, dokud neotevřu u toho auta dveře, nebo okno.
                  Auto z blízké budoucnosti je BMW i3. Malé vzdálenosti po městě zvládne na malou baterii a na delší trasu tomu pomůže malý motor z motorky. Proč tu techniku nikdo nedal do auta typu Fabie, nebo Golfa, Octavie? Když to celé BMW i3 váží 1195kg,a výkon to má 125kW/250Nm?

              2. „Mohhamed“ sve stanovisko
                „Mohhamed“ sve stanovisko jiz ukazal, neb se snazi o pretvoreni sveho uzemi na obnovitelne zdroje a financovani statu z ropy postupne pretransformovat na jiny obchod (Saudska Arabie)

                a „Ivan“, toho netreba komentovat, to je proste blb a blbem zustane 🙂

                hele uhelna lobby byla jeste pred cca 10 lety silnejsi nez ta ropna, neb byla pritomna z velke casti tam kde i prodavala, a kde je dnes? ropna lobby bude upadat podobne, nakonec ji zbudou dluhy a k „tlacitku“ jiz pristup mit v te dobe ani nebude

      1. VW Audi je především
        VW Audi je především Volkswagen, který mu diktuje, pak dloooouho nic a až pak retrovzpominka quattro :)))) Jinak současný audiny se mě osobně zdají takový přihřátějšíteplouškovský, ale je to čistě můj subjektivní názor na který mám dle listiny základních práv a svobod i od boha právo :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD fakandina

Napsat komentář