Audi e-tron Sportback: elektromobil půjde do výroby v roce 2019

redakce - 18 Duben 2017

Audi představuje na jarním autosalonu Auto Shanghai mnohostranný koncepční vůz – jako designérskou studii, technický prototyp a vysokovýkonný elektromobil ve stylu kupé. Odpovídající dynamiku zaručuje nejvyšší výkon 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 4,5 sekundy. S energetickou kapacitou akumulátorů 95 kWh činí dojezd v kombinovaném cyklu EU více než 500 kilometrů.

Odpovídající dynamiku zaručuje nejvyšší výkon 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 4,5 sekundy. S energetickou kapacitou akumulátorů 95 kWh činí dojezd v kombinovaném cyklu EU více než 500 kilometrů.
foto: Audi

Čtyřdveřové gran turismo Audi e-tron Sportback concept disponuje elektrickým pohonem o výkonu 320 kW. Jeho tvarové řešení kombinuje klasické stylistické prvky značky Audi s mnoha progresivními detaily v elektrizující „architektuře“, která je důsledně „ušita na míru“ technice a uspořádání elektrického pohonu.

Audi e-tron Sportback je pro Audi další důležitou etapou na cestě k elektrické mobilitě. Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG, potvrzuje:

„V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat, že se jedná o elektromobil.“

Mimořádně světlý interiér studie Audi e-tron Sportback concept vychází z designérského principu přehledné funkčnosti s minimalizovaným počtem ovládacích prvků. Velkoplošné dotykové displeje pod centrálním displejem, na středové konzole a ve výplních dveří, slouží k informování a interakci se systémy vozidla.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback
foto: Audi

Horizontálně členěné plochy na přístrojové desce a zdánlivě se vznášející středová konzola zprostředkovávají čtyřem cestujícím na samostatných sedadlech pocit světlého, rozlehlého prostoru. Inovaci, která je viditelná ve dne i v noci, nabízí osvětlovací technika koncepčního vozu. Digitálně řízené jednotky Matrix LED ve světlometech na přídi a zádi poskytují excelentní světelný výkon.

Miniaturní projektory Digital Matrix vytvářejí na asfaltu znaky, jimiž vozidlo komunikuje s okolím. Světlo tak plní funkci mnohostranného, dynamického komunikačního kanálu. Značka se čtyřmi kruhy zavedla do výroby jako první na světě světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce a také pomohla k úspěchu technice Matrix LED, laserovým světlometům a technologii OLED.

V technické studii, vystavené v Šanghaji, debutuje nyní celá řada komplexních funkcí, které přinášejí zcela novou úroveň osvětlení a interakci s okolím prostřednictvím světla. Jako oči na tváři fungují na obou stranách studie úzké svíticí pásy s funkcí denního svícení, umístěné pod úrovní kapoty motoru.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback
foto: Audi

Pomocí kombinace diod LED, ploch tvořených mikrozrcadly, a komplexního řízení je možné realizovat četné animované pohyby a charakteristické světelné designy. Při spuštění vozu e-tron Sportback, i při otevření jeho dveří, vytvoří systém dynamické uvítací vizuální signály prostřednictvím segmentů, které lze individuálně aktivovat.

Pod světlomety pro denní svícení jsou na levé a pravé straně masky chladiče Singleframe dvě velkoplošné světelné plochy. Na každé z nich je prostorově uspořádáno 250 diod LED. Z toho vyplývá velký počet možností k vytváření pozoruhodných grafických zobrazení a také konkrétních komunikačních znaků – dokonce i v pohybu.

E-tron Sportback používá konfiguraci poháněcího ústrojí, která nalezne uplatnění také v budoucích sériově vyráběných vozech Audi se zcela elektrickým pohonem.
Jeden elektromotor na přední nápravě a dva elektromotory na zadní nápravě pohánějí všechna kola. Výkonné kupé je tak typické quattro.

Kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory koncepční studie jsou, stejně jako u studie e-tron quattro concept, uloženy mezi nápravami pod podlahou prostoru pro cestující. Toto umístění zaručuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu).

To propůjčuje sportovnímu SUV v tomto segmentu výjimečnou jízdní dynamiku a bezpečnost. Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System) se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback
foto: Audi

Dr. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za marketing a prodej, si uvědomuje mimořádný význam elektrické mobility na čínském trhu:

„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé zde v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000. Na tento razantní růst jsme dobře připraveni. V nadcházejících pěti letech budeme v Číně nabízet pět modelů e-tron, mezi nimi i elektromobily s akumulátory, jako je Audi e-tron Sportback, jejichž dojezd bude výrazně přesahovat hranici 500 kilometrů.“

Známý osmiúhelník masky chladiče Singleframe má na přídi studie výrazně širokou a horizontální podobu – díky výrazně nižší potřebě vzduchu pro chlazení elektromotoru se vozidlo obejde bez velkého otvoru v této oblasti. Plastový kryt v barvě karoserie je opatřen strukturálním vzorem a završen logem se čtyřmi kruhy – stejně jako mřížka klasické masky chladiče Singleframe.

Centrální plocha je na okrajích protažena dozadu a její horní část umožňuje optimální vedení proudícího vzduchu. Otvor pro přívod vzduchu je ohraničen rovněž osmiúhelníkovým, černě lakovaným rámečkem, který člení téměř celou šířku čelní partie mezi hluboce dolů protaženou kapotou motoru, předním nárazníkem a podběhy kol. Uvedené prvky tvoří společně se světlomety nezaměnitelnou tvář tohoto vozu Audi.

Designéři značky Audi se vydali novými cestami i při návrhu kapoty motory, kterou proudí vzduch. Přední část kapoty je protažena hluboko dolů a nad ní se klene můstek, probíhající paralelně s přídí a spojující oba blatníky. Tento prvek zároveň plní aerodynamickou funkci. Čelní partie působí díky tomu výrazně dynamičtěji než mohutnější příď automobilu, v jehož přídi je uložen spalovací motor.

Výrazný styl vozů quattro ztělesňují při pohledu z profilu velmi rozšířené podběhy kol se zřetelně horizontální linií v horní části. Podběhy kol nejenže vizuálně upozorňují na široký rozchod kol a dynamický potenciál vozu, ale symbolizují také geny značky Audi, z nichž vychází design a konstrukce studie e-tron Sportback.

Velká 23“ kola v technickém designu s 6 paprsky umocňují sebevědomý vzhled kupé, které se vyznačuje velkorysými rozměry. S vnější délkou 4,90 metru, šířkou 1,98 metru a výškou 1,53 metru při rozvoru 2,93 metru se Audi e-tron Sportback řadí do segmentu C a má blízko k modelu Audi A7.

Malé kamery nahrazují vnější zpětná zrcátka. Toto technické řešení má kromě vylepšeného proudění vzduchu a snížení aerodynamického hluku mnoho dalších předností.

Téměř zcela je eliminován slepý úhel fyzických zpětných zrcátek, stejně jako omezený výhled šikmo vpřed. Řidič může situaci sledovat na samostatných displejích ve dveřích. Audi ukazuje tuto techniku jako výhled na konkrétní použití v sériové výrobě.

Značka Audi představila na IAA 2015 koncepční studii Audi e-tron quattro concept jako vzor pro její první sériový automobil s čistě elektrickým pohonem. Toto SUV zcela nového střihu umožní dojezd až 500 kilometrů při nabídce prostoru a komfortu nejvyšší úrovně, která je typická pro automobily Audi vyšší třídy.

Jízdní výkony odpovídají vysokovýkonnému sportovnímu vozu – Audi e-tron quattro zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 sekundy. V roce 2018 bude trh uvedena sériová verze tohoto progresivního SUV s elektrickým pohonem. V roce 2019 bude následovat sériová verze koncepční studie Audi e-tron Sportback concept.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Ten motor vepředu mají nějaký moc veliký, Tesla by z takového monstra dostala nejméně 1MW.

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Se s těma světlama teda vyblbli
https://www.youtube.com/watch?v=Pg-FK3JMrUY

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele honYa

2019? A není, to, pánové, trochu brzy?

Raději bych si dále četl tyto tiskovky o tom, co všechno budou vaše vozidla umět oproti Tesle navíc, ale vždy s jistotou 2-3 letého zpoždění. 2019 je brzy a smrdí to realizací. Proto prosím mi raději slibte auto s vodotryskem, ale až v roce 2025 a já budu moc spokojený. :-)

---

honYa

Obrázek uživatele Michelin

Libi se mi jak popisuji technicka reseni co uz ma davno Tesla jako kdyby to zrovna vymysleli.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Cayman

Přesně tak :D taky mi to bije do očí u každýho druhýho """prohlášení"""
Asi to vydávají pro lidi, kteří čtou o EV poprvé O:)

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Obrázek uživatele Radovan

Koncept není auto Audino. Co kdyby jste už jednou pochopili, že Photopaintem a Powerpointem nikam nedojedu?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Cipísek D

emerickejch doláárů týý bajájo ;)))DD

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ZLhDEUR9A

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je to velmi podobné té představené Škodovce a na 99% se to bude montovat na stejné lince v Německu a jedné v Číně.

2018 budou vyrábět Audi a možná hned i VW, 2019-20 přidají Škodovku a naposled v Evropě Seat.
To zároveň dává i velkou naději, že ten krystalický dizajn bude skutečně následován i u výrobní verze.

Typické pro Volkswagen je, že dnes nejvíc nezvládá malá lidová auta, a tak se skutečně levnými malými městskými elektromobily bude muset prorazit taky někdo jinej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu si vás dovolím poopraviť. Na 99% som si istý, že sa to na 100% nebude vôbec nikde montovať. :-))

Obrázek uživatele Josef

Další nepoužitelné auto k ničemu.

To je třeba X6 taky... A kolik jich jezdí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolil bych si nesouhlasit. X6 atd. je nejlepší k tomu ukázat, že mám tolik peněz, že je mi úplně jedno za co je vyhodím :-)

Máš x aut, která mnohem lidem nedává smysl. Někomu nedává smysl Octávka, někomu X6, někomu Z4, někomu Hilux, někomu Bentley. Kdybys dal na všechny lidi, jaké auto si nekoupit, tak si nekoupíš žádné.

Obrázek uživatele Michelin

Pravda pravda.
Kdyby si všichni mysleli, že jsou k ničemu tak se neprodávají a nebudou se tedy ani vyrábět.
Díky bohu že o tom co má nebo nemá smysl vyrábět si rozhoduje trh a ne centrálně plánované hospodářství...

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jestli bude stát v základu 2 mega tak je to úplně v zadeli....

A kolik byste si představoval základ za luxusní Audi? To není Škoda...
Za slušně vybavenou Q7 s 200 kW jsme dali 2,4 mega, za stejně vybavené SQ7 přes 3 mega. Pokud bude základ za 2 mega, tak pro stávající cílovou skupinu je to super cena. Tohle nemá konkurovat e-Visionu nebo e-Golfu...

Obrázek uživatele Cipísek D

čáry máry láry fáry zas o 2 roky konzerwágn natahovágn na 2020 až 2025 co to dá soudruzi hlavně stím žádný srrr milá paní ;))))

http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2015-vw-audi-r8-e-tron/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online