Robert Llewellyn, známý britský humorista a nadšenec do elektromobilů, se rozhodl prověřit stav sítě dobíjecích stanic v Británii. S elektromobilem Nissan Leaf se proto vydal na 651 km dlouhou cestu z Londýna do skotského Edinburghu.
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
Robert Llewellyn se asi nejvíce proslavil svou rolí robota Krytona v seriálu Červený trpaslík. Ale to je vlastně úplně vedlejší. Důležité je, že nedávno začal produkovat vlastní seriál zaměřený na alternativní mobilitu nazvaný Fully Charged. A kromě toho vede i vlastní blog.
A právě tam aktuálně prezentoval výsledky svého praktického testu dobíjecí infrastruktury v Británii. Cesta z Londýna do Edinburghu (651 km) trvala 13 hodin – v dešti, zimě a vůbec celkově dost nepříznivých podmínkách. Ostatně, co byste od lednové Británie chtěli.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Čistě elektrické Audi s dojezdem 700 km od roku 2015?
Celkově auto spotřebovalo 121,58 kWh elektřiny. K dobíjení stavěl Llewellyn se svým kopilotem Davidem Peilowem celkem osmkrát. U každé rychlodobíječky strávili 25 minut nebo méně. Celou cestu topili, celou cestu jeli dálničními rychlostmi.
„Nikdy za celou cestu jsem nepocítil ‚range anxiety‘,“ píše Robert Llewellyn na svém blogu. Myslí tím strach z dojezdu. Smeká prý před firmami Ecotricity a Charge you Car, jejichž rychlodobíječek po cestě využili – všechny totiž spolehlivě fungovaly.
Celkové náklady na cestu dle průměrné ceny elektřiny v Británii (14 pencí/kWh) činily 17,02 liber. V současné době je ale dobíjení u rychlodobíjecích stanic zdarma, a tak je cesta nestála ani penny. Podle Google Maps by cesta běžným autem stála asi 77 liber.
Leaf je spis mezimestske
Leaf je spis mezimestske vozidlo 🙂
Je to fajn, ale zastavovať
Je to fajn, ale zastavovať každú 1:15 hodinu na čerpačke, a cestovať takmer dvakrát dlhšie, to je ešte zatiaľ dosť veľký problém, ktorý sa musí vyriešiť a potom to bude ideál 🙂
Řešení je Tesla, tam by
Řešení je Tesla, tam by stačila asi jedna zastávka…
Za 2,5 milionu.
Nemůže
Za 2,5 milionu.
Nemůže dneska měnit lidi, aby měnili styl myšlení a žití, ale přízpůsobovat výrobky lidem. A hlavní problém je, že 700km dát s jednou, maximálně dvěma zastávkama.
Ano, Tesla to dovede.
Ale počítal někdo normální například dieselové auto v třídě Tesly a Teslu, za jak dlouho by byl „v nule“, co se týče ceny pořízení a nákladové?
Ta „investice“ se
Ta „investice“ se samozřejmě nikdy nevrátí. Nicméně o tom Tesla není. Tesla je o zrychlení supersportu, dojezdu fosilního auta a prostoru sedmimístného SUV. Prakticky nemá konkurenci. A 2,5 milionu je cena jenom tady v EU. V USA se dá pořídit rozumná verze s 85 kWh baterkou a solidní výbavou za 80000 USD, což je v přepočtu kolem 1,6 milionu.
Zastavovat co hodinu a neco
Zastavovat co hodinu a neco je opravdu dost caste, ale pokud bych to bral tak, ze na tak dlouhou cestu jedu 1 rocne a jinak pouze dojizdim do prace a po okoli, tak by me to ani moc netrapilo…