Čínská společnost Xiaomi už před časem jasně řekl, že jde do elektromobilů. Podle nejnovějších informací své první auto představí v roce 2024.
Během tří let následujících po roce 2024 hodlá Xiaomi prodat 900 000 elektromobilů s tím, že každý rok představí jeden nový model. Řekl to aktuálně šéf Xiaomi na setkání s investory. Dodal, že pokud by Xiaomi, dosud vyrábějící spotřební elektroniku jako jsou mobily a zejména smart home produkty, nevstoupilo na trh elektromobilů, firma by zanikla.
Už dnes Xiaomi vyrábí elektrokola a elektrické mopedy. Úvodní investice do výroby elektromobilů má činit $1,54 mld., později to bude celkem $10 mld. Do světa elektromobility začíná pronikat čím dál tím více výrobců elektroniky. Aktuálně představil tři své první elektromobily taiwanský Foxconn, minulý rok předvedla na veletrhu CES elektromobil japonská společnost Sony.
zdroj: Electrek.co
Kuk:
to je velice pravdepodobne, protoze nadchazejici generace zakazniku budou mit zcela jine pozadavky nez zakaznik ktery si u soucasnych automobilek kupuje 20-40 let a kupuje proto ze je to ten „spravnej“ brand
To bude švanda jestli výrobci mobilů a elektroniky vytlačí ty zamrzlý nechápavý dinosaury. 😀
Až taká švanda to nebude, keď tradičné európske automobilky (dinosaury) aj s celou naviazanou výrobou krachnú, zavládne nezamestnanosť a za „elektronické“ automobily nebudú ľudia mať čím platiť.
I ty elektronicke automobily se musi nekde vyrabet. Pokud by tedy klasika sla do kopru, nejspis by se po modernizaci tovarny zase rozjely pod jinym majitelem. Takova Tesla z Mlade Boleslavi by nebyla vubec spatna.
Co jsem teď zhlédnul test Tesly Y, tak za mě radši Enyaq iV z Boleslavi než Teslu Y z Boleslavi 🙂
Tak si musite pockat az se ty zatuhle stroje v MB zase rozjedou.
Výroba Enyaqu není omezená, pokud vím. Ono je to tak, že je nedostatek čipů a ŠA omezuje výrobu, ale mohou si určit, které modely omezí víc s které méně. Prostě mají v tomto flexibilitu.
Enyaq se pry vyrabi v MB a media pisou, ze brany tovarny jsou zavrene. Hloubeji jsem to nezkoumal. Pokud by se Enyaq vyrabel i pres preruseni vyroby spalovaku, pak je jiste nutne otevrit diskuzi, proc se vyrabi jen EV. Vyroba EV asi nebude ztratova jak nam nekteri pitomci porad tvrdi.
Kdo rika, ze se v MB bude vyrabet Y. Nejspis by to byl mensi model Tesly. Ten v sortimentu rozhodne chybi. MB ma ve vyrobe malych aut dlouhou tradici.
Vyrábět malé EV se chystá i VW a při „rychlosti“ výroby Tesly (Cyber, Semi) bych se vsadil, že to bude dříve.
Udelejme rekapitulaci vlakna. Zacatek je o tom, ze kdyz krachnou klasicke automobilky, tak zemreme hlady. Ja se biju za preziti autoprumyslu v CR pod strechou Tesly. A ono se to obraci proti me. To fakt nema logiku.
OK, beru. Já ale budu radši, když tady EV bude vyrábět ŠA. A zatím teda nic nenapovídá krachu klasických automobilek, teda těch, které se na elektromobilitu připravili a vypadá, že koncern VW do toho jde.