Značka Volkswagen osobní vozy na základě předběžných údajů překonala evropské cíle ohledně flotilových emisí CO2 pro rok 2021.
Flotila nových osobních vozů Volkswagen v Evropské unii dosáhla průměrných emisí CO2 113 g/km – legislativou stanovený cíl emisí CO2 pro značku Volkswagen osobní vozy byl 119 g/km. V roce 2021 byl přitom předchozí zkušební cyklus EU nahrazen realističtější metodikou WLTP. Volkswagen splnil emisní cíle s rezervou již v roce 2020.
„Tím, že jsme znovu výrazně překonali naše cíle stran emisí CO2, ukazujeme, jak rychle a důsledně postupujeme v oblasti trvalé udržitelnosti a uskutečňování transformace na elektromobilitu v rámci naší strategie ACCELERATE. Významně tak přispíváme k dosažení pařížských klimatických cílů. V letošním roce celý proces ještě urychlíme představením našich nových modelů,“ říká předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Volkswagen v uplynulém roce dodal na celém světě nejvyšší počet elektrických vozů ve své historii. Celkem předal zákazníkům více než 369 000 vozů s elektrickým pohonem (+73 % oproti roku 2020) – z toho bylo 106 000 plug-in hybridních vozů PHEV (+33 %) a 263 000 elektromobilů (+97 %). Společnost tak meziročně zdvojnásobila počet dodaných vozidel kategorie BEV (elektromobily na baterie).
Volkswagen v příštích pěti letech znovu zvýší své investice do budoucnosti – na 18 miliard eur. Převážná část z této částky, téměř 14 miliard eur, připadá na elektromobilitu a bude využita například na vývoj dalších nových modelů a transformaci výrobních závodů na výrobu elektromobilů.
Více než jedna miliarda eur bude směřovat na hybridizaci. Ve výrobních závodech Emden a Chattanooga (USA) bude v letošním roce zahájena výroba elektromobilu Volkswagen ID.4. Volkswagen letos navíc rozšíří svou nabídku modelů na základě modulární elektromobilové platformy MEB. Na mezinárodní trhy budou postupně uvedeny zcela elektrické modely ID.5, ID.5 GTX a ID. BUZZ.
Dekarbonizační program „Way to ZERO“ značky Volkswagen se zaměřuje především na urychlenou realizaci elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Volkswagen počítá s tím, že klimaticky neutrální bilance dosáhne nejpozději v roce 2050. Dílčím cílem pro rok 2030 je snížení emisí CO2 na vozidlo v Evropě o 40 % (v porovnání s rokem 2018). Klimaticky neutrální bilanci bude mít také výroba včetně dodavatelských řetězců i samotný provoz elektromobilů.
Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových automobilů Volkswagen. Do roku 2030 budou elektromobily tvořit nejméně 70 % celkového prodeje značky Volkswagen v Evropě, což představuje výrazně více než jeden milion prodaných vozů s výhradně elektrickým pohonem. V Severní Americe a Číně budou mít elektromobily podíl minimálně 50 %t. Finální schválení údajů o emisích CO2 Komisí EU proběhne později.
zdroj: tisková zpráva
VW jede, porazí i teslu v elektromobilitě.
Možná se pletu , ale VW už dávno nebojuje s Teslou (i když to stále prohlašují), ta je prostě příliš daleko. Domnívám se , že VW nyní bojuje o druhé místo s čínským BYD. Zatím prohrávají, ale ty prodeje nejsou zas tak špatné. Uvidíme jak budou schopni navyšovat výrobu a zlepšit kvalitu. Obzvláště rozjezd VW ID3 byl velmi problematický. Hodně záručních oprav a velké procento se úplně vrátilo. BYD dává záruku 500 tisíc km na baterii , čímž může potrápit nejen VW a ostatní výrobce, ale do budoucna i Teslu.
Jestli VW o něco bojuje, tak je to o přežití.
Tak to každopádně , stejně jako všechny tradiční automobilky v této době . A ne všem se to povede.
Evropa prosinec 2021 další propad registrací nových vozů, konkrétně -23%, což znamená šestý měsíc v řadě sešup.
Nebyl ten limit EU 95 g CO2/km a cokoli nad pokuta? Nebo se něco změnilo?
Samozřejmě, že to tak bylo. Ale musíme se dohodnout, aby automobilky nepadli. Je na ně navázán příliš velký sektor ekonomiky evropy.
Jinak 113 g/km odpovídá průměrné spotřebě 4.85l na 100km.
Pokud by těch 263000 EV bylo 10% výroby, tak by zbytek jejich aut měl spotřebu 6l/100 a to je fakt smutné. Pokrok ve spotřebě nula.
No ono to dál nejde, protože spalovací motor už je přece „dokonalý“. 😀
Oproti pokroku ve spotřebě jde velikost/hmotnost aut, vidím to na mém. Do nových motorů se už dlouho neinvestuje, proc také, když mají do 10 let končit.
04.03.2022 hele Mlask odstartoval éru Měsíčního skládkování 😉 😀
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nekontrolovatelna-raketa-spacex-se-muze-srazit-s-mesicem-186707