Využití sítě E.ON Drive meziročně vzrostlo na dvojnásobek

Dvakrát tolik odebrané energie i dvojnásobný počet využití dobíjecích stanic ve srovnání s rokem 2021. Vedle toho neustále se rozšiřující síť dobíjecích bodů. Ve srovnání s předloňskem dosáhla veřejná dobíjecí síť pro elektromobily E.ON Drive v uplynulém roce nových maximálních ukazatelů. Řidiči v její sítí odebrali více než 1,3 GWh elektrické energie během téměř 80 000 dobití na více než 450 dobíjecích bodech, které mohou aktuálně využít. Zároveň statistiky loňského roku potvrzují trend využívání ultrarychlých dobíjecích stanic, které patřily k nejvytíženějším v síti E.ON Drive.

„K počtu elektromobilů na českém trhu máme v Česku jednu z nejrobustnějších dobíjecích sítí v Evropě. Nicméně je potřeba si uvědomit, že s rozvojem technologií vozidel přichází i potřeba po vyšších výkonech a zde jsme naopak na chvostu. Již nyní proto připravujeme celou řadu projektů, které tuto poptávku pokryjí. Statistiky z minulého roku nám tyhle předpoklady jen potvrdily,“ vysvětluje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci skupiny E.ON výstavbu veřejné dobíjecí sítě na starost.

SOUVISEJÍCÍ: E.ON spouští mezinárodní roaming nabíjecích stanic

Právě ultrarychlé dobíječky vévodí žebříčku nejvyužívanějších stanic. Vůbec nejvytíženější dobíjecí stanicí v síti E.ONu byla ultrarychlá dobíječka ve Vystrkově. Na ní v uplynulém roce odebrali řidiči 72 MWh elektrické energie a na jedno dobití průměrně odebrali 36,67 kWh. Druhou nejvyužívanější stanicí byla ultrarychlá dobíječka v Rozvadově s odebranou energií 65 MWh a třetí v řadě pak ve Vyškově. 

„Trendem poslední doby je také soustředění dobíjecích bodů do společných hubů. Naše ultrarychlé stanice nestojí osamoceně, ale jsou doplněné o další dobíječky tak, abychom byli schopní uspokojit co největší počet zájemců o dobíjení. Co se týče lokalit, tak nejvíce dobití i odebrané energie jsme evidovali ve Vystrkově u Humpolce. Následovala lokalita Rozvadov s UFC a DC dobíječkou a na třetím místě byl náš rychlodobíjecí hub v Sulejovicích, který jsme otevřeli loni v únoru,“ dodává Martin Klíma s tím, že právě v Sulejovicích řidiči dobili na třech dobíječkách energii v objemu 54 MWh.

Své místo má také DC a AC dobíjení

Nezastupitelné místo mají ve veřejném dobíjení také DC a AC stanice. U DC stanic dobili řidiči téměř 60 % celkové odebrané energie. Nejvytíženější v tomto ohledu byly dobíječky u hypermarketů Globus v Čakovicích nebo v Českých Budějovicích. V žebříčku nejvytíženějších stanic ale figuruje například i AC stanice u českobudějovického supermarketu Terno. „Například statistiky této stanice jsou pro nás překvapením, ale potvrzuje se, že AC dobíjení má na poli elektromobility také své místo a v lokalitách jako jsou tzv. body zájmu smysl,“ doplňuje Martin Klíma.

Kartou E.ON Drive mohou řidiči platit u 50 000 dobíjecích bodů v deseti zemích Evropy. foto: E.ON

Partnerské stanice řidiči nejvíce využívají v Jihočeském a Jihomoravském kraji

Součástí veřejné sítě E.ON Drive v České republice jsou i tzv. partnerské dobíječky, kdy si dobíjecí stanici pořídí soukromý subjekt a E.ON ji připojí do své sítě, otevře veřejnosti a spravuje pro zákazníka jako jakoukoliv jinou stanici v síti. Těchto stanic je v síti E.ON Drive aktuálně více než sto. I je řidiči hojně využívají, nejvíce v Jihočeském a Jihomoravském kraji. Celkem na nich klienti provedli za uplynulý rok téměř 10 000 transakcí.

„Když se podíváme podrobně na vytíženost partnerských stanic, tak ta vůbec nejvyužívanější je dobíječka v brněnské Olympii. V horních patrech žebříčku se dále drží Davo Oil v Olbramovicích, Teplárna Liberec nebo několik stanic v resortech na Lipensku,“ doplňuje Jakub Kott, vedoucí oddělení Mobility services společnosti E.ON Energie, která pro své partnery stanice zajišťuje.

Roaming se neustále rozšiřuje

V minulém roce společnost E.ON pro své zákazníky registrované v programu E.ON Drive výrazně rozšířila možnosti tzv. roamingu, kdy mohou dobíjet jednou kartou či mobilní aplikací na většině tuzemských dobíjecích stanic bez potřeby dalších registrací.Během léta totiž přidala k této službě i mezinárodní rozměr a tuto možnost rozšířila pro své zákazníky do devíti dalších evropských zemích (Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko, Rumunsko, Maďarsko a Itálie).

„Zákazníků jsme se snažili vždy nabídnout hlavní dobíjecí sítě. Aktuálně nechceme rozšiřovat počet zemí, kde mohou klienti s naší kartou dobíjet, ale snažíme se spíše zahušťovat možnosti dobíjení v těchto oblastech. To se nám daří a naši zákazníci mohou s naší kartou využít už téměř 50 000 dobíjecích bodů napříč těmito oblastmi,“ dodává Jakub Kott.

zdroj: tisková zpráva

8 komentářů u “Využití sítě E.ON Drive meziročně vzrostlo na dvojnásobek”

  1. Samotná odebraná energie vypadá působivě, tak si to spočítejme na dobíjecí bod (ať už to znamená cokoliv) a den. Vychází to na odběr necelých 8 kWh na den, při průměru cca. 16,25 kWh na jedno dobíjení.

    Takže průměrně se na každém dobíjecím bodě otočí jedno auto každé dva dny a odebere cca. 16 kWh energie. To se mi teda zdá dost málo, co si pamatuji, tak ČEZ měl ten průměr tak 3-4 krát vyšší, myšleno odebraná energie na den a dobíjecí bod.

      1. Ne, pokud správně chápu, tak jsou to údaje za 2022 – 1,3 GWh, 450 dobíjecích bodů a 80000 dobíjení. Z toho jsem vycházel. A překvapilo mně, že ten odběr na bod a den je tak malý, aspoň oproti ČEZ. Ten se taky určitě pochlubí, tak jsem zvědavý.

        Ale ať mi někdo vysvětlí, jak se ty nabíječky za těchto odběrů zaplatí.

        1. Měl jsem na mysli predloñská čísla ČEZu.

          Nabíječky se nezaplatí.
          Jsou pohrobkem osm let staré Národní strategie čisté mobility a její aktualizované disko verze 2019/2020, na jejímž základě soudruzi přijali svazácký závazek dotovat jejich budování, aby v roce 2025 mohly obsluhovat 70 tisíc a v roce 2030 půl milionu elektromobilů, doplňujících čtvrtinu aut jezdících na zemní plyn.

          Strategie je to výborná, zvlášť v tištěné konferenční verzi na jemném papíru, až zase dojde toaleťák, bezvadně si s ní můžeme vytřít pr**l.

  2. Chápu to správně, že se v přepočtu odebrané energie na jednu nabíječku jedná o pokles a navýšení odběru bylo dosaženo administrativním trikem, kdy se započetly odběry „partnerských“ dobíjecích stanic? Takže se nám odběry na celorepublikové úrovni budou ve statistikách započítávat podle počtu průniku množin „papírově definovaných partnerských sítí“ nejméně 2x, ale třeba i 5x?

Napsat komentář