Volvo v roce 2021: čtvrtina prodaných aut byla do zásuvky

Společnost Volvo Cars zaznamenala celoroční nárůst prodeje, přičemž se může pochlubit zvýšením prodeje elektrifikovaných vozidel o více než 60 %.

Celosvětový prodej společnosti Volvo Cars vzrostl za celý rok 2021, kdy se prodalo celkem 698 693 vozů, oproti roku předchozímu o 5,6 %. Do prodejních výsledků se mimo jiné promítá pokračující popularita modelů řady Recharge, kam patří vozy s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. Ve srovnání s rokem 2020 došlo v roce 2021 ke zvýšení prodeje modelů Recharge o 63,9 %. Vozy Recharge tvořily loni 27 % celkového objemu prodeje společnosti.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo investuje miliardy nové továrny na elektromobily; bude odlévat velké díly jako Tesla

Oproti roku 2020 došlo v roce 2021 také k nárůstu počtu vozů Volvo prodaných online, a to o celých 316 %. K hojnějšímu využívání tohoto způsobu prodeje vedlo zvýšení poptávky ze strany zákazníků v kombinaci s rozšířením online nabídky na větší počet trhů.

V prosinci 2021 dodala automobilka svým zákazníkům v rámci maloobchodního prodeje 64 436 vozů, což oproti stejnému měsíci předchozího roku znamená pokles prodeje o 18,1 %. Tento výsledek byl výrazně ovlivněn pokračujícími výpadky v dodávce důležitých součástek, což mělo vliv na objem výroby a následně i na množství vozů dodaných zákazníkům. Poptávka po produktech společnosti Volvo Cars nicméně zůstala i nadále silná.

V prosinci měly na celkovém prodeji nových vozů téměř 40% podíl modely Recharge, přičemž 7,4 % z nich tvořily plně elektrické vozy. V Evropě dosáhl podíl vozů Recharge na celkovém prodeji téměř 60 %, zatímco v USA se přibližoval k hranici 30 %. Ve Spojených státech amerických prodala společnost v loňském roce celkem 122 173 vozů, což znamená v porovnání s rokem 2020 nárůst o 10,9 %. Pokud zůstaneme v USA, v prosinci se zde prodalo celkem 10 793 vozů značky Volvo.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo a Northvolt postaví 50GWh gigatovárnu

V Číně se za celý rok 2021 prodalo 171 676 vozů, což oproti předchozímu roku znamená zvýšení prodeje o 3 %. Během prosince pak společnost Volvo Cars prodala v Číně 14 642 vozů. V Evropě došlo při prodání 293 471 vozů v rámci meziročního srovnání ke zvýšení prodeje o 1,8 %, přičemž byl odbyt podtržen silnou poptávkou po vozech řady Recharge. Jen v prosinci se na území Evropy prodalo celkem 28 561 vozů. V Česku se v roce 2021 prodalo 2 481 vozů Volvo, což znamená meziroční zvýšení o 25,5 % (oproti 2 123 vozům prodaným v roce 2020).

V celosvětovém měřítku se v roce 2021 na pozici nejlépe prodávaného modelu značky stále držel model Volvo XC60, kterého bylo v průběhu loňského roku prodáno celkem 215 635 vozů (2020: 191 696). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým množstvím 201 037 prodaných vozů (2020: 185 406) a třetím nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 se 108 231 prodanými vozy (2020: 92 458).

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Volvo v roce 2021: čtvrtina prodaných aut byla do zásuvky”

Napsat komentář