Volvo Trucks zahajuje sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel

Sériová výroba elektrických náklaďáků Volvo Trucks. foto: Volvo Trucks
Sériová výroba elektrických náklaďáků Volvo Trucks. foto: Volvo Trucks

Jako první světový výrobce nákladních vozidel, který tak učinil, nyní Volvo Trucks zahajuje sériovou výrobu těžkých elektrických, 44t nákladních vozidel.

Volvo Trucks zahajuje sériovou výrobu elektrických verzí nejdůležitější produktové řady společnosti, jejích těžkých nákladních vozidel: Volvo FM, Volvo FH a Volvo FMX. Tato nákladní vozidla mohou provozovat s celkovou hmotností 44 tun a tyto tři modely představují přibližně dvě třetiny tržeb společnosti.

S těmito novými přírůstky má Volvo Trucks v celosvětové sériové výrobě šest modelů elektrických nákladních vozidel – což je nejširší řada elektrických nákladních vozidel v oboru.

„Je to milník a dokazuje, že jsme v čele transformace tohoto odvětví. Je to méně než dva roky, co jsme poprvé představili naše těžká elektrická nákladní vozidla. Nyní navyšujeme objemy a budeme dodávat tato skvělá nákladní vozidla zákazníkům po celé Evropě,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.

SOUVISEJÍCÍ: IKEA a Raben Group budou vozit zboží elektrickými náklaďáky Volvo

Sériová výroba nejtěžších elektrických nákladních vozidel Volvo bude zahájena v továrně Tuve ve švédském Göteborgu a příští rok bude následovat továrna v belgickém Gentu. Volvo vyrábí elektrická nákladní vozidla na stejné lince jako její konvenční nákladní vozidla, což poskytuje vysokou flexibilitu výroby a zvýšení efektivity. Baterie dodává nový závod společnosti Volvo Trucks na montáž baterií v Gentu.

Poptávka po elektrických nákladních vozidlech na mnoha trzích rychle roste, přičemž jednou z hnacích sil je potřeba, aby kupující přepravy přešli na dopravu bez fosilních paliv, aby splnili své cíle udržitelnosti. Elektrické portfolio společnosti Volvo Trucks by dnes mohlo pokrýt přibližně 45 % veškerého zboží přepravovaného v Evropě. Podle statistik Eurostatu „Silniční dálková nákladní přeprava“ (2018) urazí 45 % veškerého zboží přepravovaného po silnici v Evropě vzdálenost menší než 300 km.

„Prodali jsme více než 1 000 kusů našich těžkých elektrických nákladních vozidel a celkem více než 2 600 našich elektrických nákladních vozidel. To jsou stále malá čísla, ale očekáváme, že objemy v příštích několika letech výrazně vzrostou. Do roku 2030 by mělo být nejméně 50 procent nákladních vozidel, které celosvětově prodáváme, elektrických,“ komentuje Roger Alm.

Elektrická řada šesti modelů nákladních vozidel Volvo Trucks pokrývá širokou škálu aplikací, jako jsou městská distribuce a manipulace s odpadem, regionální přeprava a stavební práce.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář