Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě

Společnost Volvo Trucks poskytuje kompletní přepravní řešení pro náročné zákazníky. Součástí její nabídky je široká škála vozidel pro městskou, regionální, dálkovou, ale i těžkou nákladní přepravu. Zákazníci mohou využít globální sítě obchodních zastoupení čítající 2 200 servisních středisek sídlících ve více než 130 zemích. Nákladní vozidla Volvo se vyrábí ve 13 zemích. V roce 2021 se celosvětově prodalo přibližně 123 000 nákladních vozidel Volvo.
Společnost Volvo Trucks poskytuje kompletní přepravní řešení pro náročné zákazníky. Součástí její nabídky je široká škála vozidel pro městskou, regionální, dálkovou, ale i těžkou nákladní přepravu. Zákazníci mohou využít globální sítě obchodních zastoupení čítající 2 200 servisních středisek sídlících ve více než 130 zemích. Nákladní vozidla Volvo se vyrábí ve 13 zemích. V roce 2021 se celosvětově prodalo přibližně 123 000 nákladních vozidel Volvo. foto: Volvo Trucks

Do konceptu I-Save společnosti Volvo Trucks se přidávají nová vylepšení, která jsou navržena tak, aby snížila spotřebu paliva a zároveň výrazně snížila emise CO2 a zlepšila jízdní vlastnosti pro pohodlnější jízdu.

I-Save pokrývá optimalizace technologie motoru, řídicího softwaru a opatření ke snížení odporu vzduchu, to vše za účelem dosažení jediného – maximálního zvýšení energetické účinnosti.

Společnost Volvo Trucks nyní posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkový hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a jedinečným novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny a dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.

„Počínaje již tak vysoce výkonným motorem jsme se hluboce zabývali mnoha kritickými detaily, které dohromady vedou k podstatným úsporám. Jde o to získat více využitelné energie z každé kapky paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Plynulejší, chytřejší a rychlejší

Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.

foto: Volvo Trucks

Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je nejen snížení spotřeby paliva, ale také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu a ještě harmoničtější zážitek z jízdy.

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.

 „Aby se šetřilo palivo, vozidlo vždy startuje v režimu Eco a jako řidič máte vždy snadný přístup k potřebnému výkonu a můžete se těšit na rychlejší řazení a odezvu točivého momentu od hnacího ústrojí,“ pokračuje Helena Alsiö. 

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva a došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří.

foto: Volvo Trucks

I-Save dobře sloužil zákazníkům nákladních vozidel Volvo od svého uvedení na trh v roce 2019. V reakci na velký zájem se nyní k předchozím 460 a 500 k přidává nový výkon 420 koní. Všechny motory jsou certifikovány pro provoz na HVO100, obnovitelný diesel ve formě hydrogenovaných rostlinných olejů. Volvo Trucks FH, FM a FMX se standardními 11- a 13litrovými motory Euro 6 také dostávají aktualizace, které zvýší energetickou účinnost.

Cílem společnosti Volvo Trucks je, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejích prodejů nákladních vozidel. Spalovací motor však bude i nadále hrát důležitou roli a zlepšená účinnost plynoucí z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí I-Save je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2.

zdroj: tisková zpráva

19 komentářů u “Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě”

          1. Nemecky stat nikomu nepujcuje, na takove ucely existuji banky. Banka – viz wikipedie.
            U NS2 jste argumentoval stejne a jak to berete ted? Boli to jestei nebo uz jste to obrecel a uz o tom radeji nepremyslite? Nemci budou brblat a nakonec kyvnou. Nemaji koule na razna opatreni, ani na velky odpor.

                1. Ne, 2022. Tři měsíce potom, jak Rusko zlikviduje západní pučisty a dosadí svoje vlastní loutky a nastane oblíbené „Novou vládu Ukrajiny neuznáváme, ale je třeba začít dialog. Vaši Zelení“ 😛

                2. Zrovna Zeleni… jsou nejhlasitejsi zastanci zakazu zprovozneni NS2. Muzete zkusit dalsi pokus.

                3. Novinky.cz: „Ruští vojáci jdou podle USA svrhnout vládu v Kyjevě“.

                  No neke 😀 😀 😀

                4. No a podle toho receptu pujde USArmy na madura ve Venezuele. Uz jste pochopil co pisu od rana?

                5. Třeba i ano. Aby měli víc matroše pro evropské blbečky.

                6. Ten matros se jmenuje ropa. Venezuela ma snad druhe/treti nejvetsi zasoby ropy na svete. Rusaci v jizni Americe byli vzdy nezadouci. A v zajmu zivotu obcanu USA musi GIs zakrocit. Je to pry povinnost vsech prezidentu ochranit vlastni lidi, rika putler.

                7. V pohodě, nebylo by to poprvé ani naposled, co si USA jdou pro ropu pod záminkou exportu demogracije.

                8. Aspon byste mohl pochvalit, ze USA okopiruji neco od rusaku.

                1. Hlavne v rusku. Tam by bez plynu/ropy a nasich penez nemeli co do huby. Vsak brzy uz take nebudou mit.

  1. Uz se tesim na Miamskou konferenci spojencu, kde se bude resit odzbrojeni rusaku a nasledne rozdeleni do sektoru. Budou nasledovat Leningradske procesy se souzenymi valecnymi zlocinci a jejich nasledna likvidace. Rusko bude platit valecne reparace a nebude mit zadnou armadu ani vlastni vladu. Jednotlive sektory budou spravovat spojenecke urady. Deputinifikace a prevychova vsech rusu zavrsi ruskou valecnou eskapadu. Rusko navzdy ztrati suverenitu.

Napsat komentář