Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě

Do konceptu I-Save společnosti Volvo Trucks se přidávají nová vylepšení, která jsou navržena tak, aby snížila spotřebu paliva a zároveň výrazně snížila emise CO2 a zlepšila jízdní vlastnosti pro pohodlnější jízdu.

I-Save pokrývá optimalizace technologie motoru, řídicího softwaru a opatření ke snížení odporu vzduchu, to vše za účelem dosažení jediného – maximálního zvýšení energetické účinnosti.

Společnost Volvo Trucks nyní posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkový hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a jedinečným novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny a dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.

„Počínaje již tak vysoce výkonným motorem jsme se hluboce zabývali mnoha kritickými detaily, které dohromady vedou k podstatným úsporám. Jde o to získat více využitelné energie z každé kapky paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Plynulejší, chytřejší a rychlejší

Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.

foto: Volvo Trucks

Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je nejen snížení spotřeby paliva, ale také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu a ještě harmoničtější zážitek z jízdy.

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.

 „Aby se šetřilo palivo, vozidlo vždy startuje v režimu Eco a jako řidič máte vždy snadný přístup k potřebnému výkonu a můžete se těšit na rychlejší řazení a odezvu točivého momentu od hnacího ústrojí,“ pokračuje Helena Alsiö. 

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva a došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří.

foto: Volvo Trucks

I-Save dobře sloužil zákazníkům nákladních vozidel Volvo od svého uvedení na trh v roce 2019. V reakci na velký zájem se nyní k předchozím 460 a 500 k přidává nový výkon 420 koní. Všechny motory jsou certifikovány pro provoz na HVO100, obnovitelný diesel ve formě hydrogenovaných rostlinných olejů. Volvo Trucks FH, FM a FMX se standardními 11- a 13litrovými motory Euro 6 také dostávají aktualizace, které zvýší energetickou účinnost.

Cílem společnosti Volvo Trucks je, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejích prodejů nákladních vozidel. Spalovací motor však bude i nadále hrát důležitou roli a zlepšená účinnost plynoucí z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí I-Save je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2.

zdroj: tisková zpráva

19 komentářů u “Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě”

          1. Nemecky stat nikomu nepujcuje, na takove ucely existuji banky. Banka – viz wikipedie.
            U NS2 jste argumentoval stejne a jak to berete ted? Boli to jestei nebo uz jste to obrecel a uz o tom radeji nepremyslite? Nemci budou brblat a nakonec kyvnou. Nemaji koule na razna opatreni, ani na velky odpor.

                1. Ne, 2022. Tři měsíce potom, jak Rusko zlikviduje západní pučisty a dosadí svoje vlastní loutky a nastane oblíbené „Novou vládu Ukrajiny neuznáváme, ale je třeba začít dialog. Vaši Zelení“ 😛

                2. Zrovna Zeleni… jsou nejhlasitejsi zastanci zakazu zprovozneni NS2. Muzete zkusit dalsi pokus.

                3. Novinky.cz: „Ruští vojáci jdou podle USA svrhnout vládu v Kyjevě“.

                  No neke 😀 😀 😀

                4. No a podle toho receptu pujde USArmy na madura ve Venezuele. Uz jste pochopil co pisu od rana?

                5. Třeba i ano. Aby měli víc matroše pro evropské blbečky.

                6. Ten matros se jmenuje ropa. Venezuela ma snad druhe/treti nejvetsi zasoby ropy na svete. Rusaci v jizni Americe byli vzdy nezadouci. A v zajmu zivotu obcanu USA musi GIs zakrocit. Je to pry povinnost vsech prezidentu ochranit vlastni lidi, rika putler.

                7. V pohodě, nebylo by to poprvé ani naposled, co si USA jdou pro ropu pod záminkou exportu demogracije.

                8. Aspon byste mohl pochvalit, ze USA okopiruji neco od rusaku.

                1. Hlavne v rusku. Tam by bez plynu/ropy a nasich penez nemeli co do huby. Vsak brzy uz take nebudou mit.

  1. Uz se tesim na Miamskou konferenci spojencu, kde se bude resit odzbrojeni rusaku a nasledne rozdeleni do sektoru. Budou nasledovat Leningradske procesy se souzenymi valecnymi zlocinci a jejich nasledna likvidace. Rusko bude platit valecne reparace a nebude mit zadnou armadu ani vlastni vladu. Jednotlive sektory budou spravovat spojenecke urady. Deputinifikace a prevychova vsech rusu zavrsi ruskou valecnou eskapadu. Rusko navzdy ztrati suverenitu.

Napsat komentář