Volvo se chce zaměřit na zvýšení kapacity a rychlejší nabíjení baterií pro příští generaci elektromobilů.
foto: Volvo Cars
V krátkodobém horizontu se hodlá Volvo zaměřit na zvýšení kapacity baterií až o 50 % oproti dnešnímu stavu. Firma chce vylepšit stávající lithium-iontové baterie pro svou nadcházející druhou generaci elektromobilů. Na dosažení tohoto cíle spolupracuje se švédskou firmou Northvolt, která dodává baterie pro automobilový průmysl.
V polovině tohoto desetiletí se svou třetí generací elektromobilů Volvo plánuje výrazně zvýšit dojezd na jedno nabití a integrovat baterie do podlahy vozidla. To kromě posílení celkové pevnosti vozidla povede i ke zlepšení efektivity.
Takto koncipovaný vůz bude mít zároveň nižší hmotnost a větší prostor. Díky kombinaci těchto faktorů výrobce očekává zvýšení skutečného dojezdu až na 1000 km. V této fázi má firma z Göteborgu v plánu snížit čas nabíjení až o polovinu díky vylepšení technologie baterií, softwaru a nabíječky.
Všichni električtí následníci modelu XC90 by měli disponovat možností obousměrného nabíjení. To umožňuje nabíjet akumulátor mimo špičku a v době špičky z něj naopak posílat energii zpátky do sítě.
Častým argumentem odpůrců elektromobility je to, že nikdo neřeší další osud baterií po ukončení jejich služby v automobilu. Právě na tento problém se Volvo ve svém harmonogramu také zaměřuje. Zvažuje možnosti, jak dát baterii „druhý život“ a využít ji například jako zásobník energie.
Zároveň budou ty baterie od Volvo Cars, které definitivně doslouží, zrecyklovány certifikovanými firmami a kritický materiál z nich bude využit pro výrobu nových baterií. Automobilka si takto už od roku 2019 hlídá cirkulaci kobaltu v bateriích svých elektromobilů.
Volvo má ambici stát se lídrem trhu s elektromobily. Nedávno značka oznámila, že hodlá svou továrnu v americkém Ridgevillu upravit čistě pro výrobu elektromobilů. Elektromobily „nové generace“ budou nejprve vyráběny zde a až později v Číně a v Evropě.