Volvo Trucks bude v Evropě nabízet kompletní řadu těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem od roku 2021.
foto: Volvo Trucks
Společnost Volvo Trucks nyní provádí testy elektrických těžkých nákladních vozidel Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX, která budou v Evropě využívána v regionální přepravě a na stavbách ve městě. Tato nákladní vozidla budou mít celkovou hmotnost soupravy až 44 t. V závislosti na konfiguraci akumulátorů bude dojezd vozidel činit až 300 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE Grasel rozváží po kraji jídlo v elektromobilech
Prodej začne příští rok a sériová výroba bude zahájena v roce 2022. To znamená, že od roku 2021 bude společnost Volvo Trucks prodávat v Evropě kompletní řadu akumulátorových elektrických nákladních vozidel určených pro rozvážku, svoz odpadu, regionální přepravu a obsluhu staveb ve městech.
foto: Volvo Trucks
„Rychlým nárůstem počtu elektrických těžkých nákladních vozidel chceme přispět k tomu, aby naši zákazníci a kupující přepravních služeb dokázali dosáhnout svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti. Ve vlastním oboru podnikání jsme odhodláni směřovat v budoucnu k udržitelnosti,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Společnost Volvo Trucks zahájila v roce 2019 výrobu vozidel Volvo FL Electric a Volvo FE Electric. Jedná se o elektrická nákladní vozidla určená pro rozvážku ve městech a svoz odpadu, a to zejména v Evropě. V Severní Americe začne prodej nákladního vozidla pro regionální dopravu Volvo VNR Electric k datu 3. prosince 2020.
Postupný přechod k alternativám bez fosilních paliv
Elektrická vozidla pro náročnou těžkou dálkovou přepravu přijdou během tohoto desetiletí. Bude se jednat o akumulátorová elektrická nákladní vozidla a elektrická nákladní vozidla s palivovými články, která budou disponovat větším dojezdem.
foto: Volvo Trucks
Společnost Volvo Trucks si klade za cíl zahájení prodeje elektrických nákladních vozidel s pohonem vodíkovými palivovými články ve druhé polovině tohoto desetiletí. Cílem společnosti Volvo Trucks je, aby se celá její výrobní řada do roku 2040 zbavila závislosti na fosilních palivech.
„Abychom snížili klimatické dopady dopravy, musíme provést rychlý přechod od fosilních paliv k alternativám, například k elektrickému pohonu. Podmínky realizace celého přechodu tohoto posunu a také jeho rychlost se u různých přepravců na různých trzích výrazně liší v závislosti na mnoha proměnných. K nim patří finanční pobídky, přístup k infrastruktuře dobíjení a typy přepravy,“ vysvětluje Roger Alm.
Z tohoto důvodu bude většina přepravních společností přecházet na elektrický pohon vozidel postupně. Ve skutečnosti mnoho z nich bude během přechodného období provozovat smíšený vozový park nákladních vozidel s pohonem na různá paliva.
„Náš podvozek je zkonstruován nezávisle na použitém hnacím ústrojí. Zákazníci si mohou zakoupit několik nákladních vozidel Volvo stejného modelu, pouze s tím rozdílem, že některé budou elektrické a jiné s pohonem na zemní plyn nebo motorovou naftu. Co se týče vlastností produktů, například pracoviště řidiče, spolehlivosti a bezpečnosti, splňují všechna naše vozidla stejně vysoké standardy. Řidiči se v každém vozidle budou cítit jako doma a vždy je dokážou bezpečně a efektivně ovládat bez ohledu na používaný typ pohonu,“ říká Roger Alm.
„Naším hlavním úkolem je usnadnění přechodu na elektrifikovaná vozidla. K tomu nám slouží komplexní řešení, jejichž součástí je plánování tras, správná specifikace vozidel, dobíjecí zařízení, financování a služby. Důležitější než kdy dříve bude dlouhodobá jistota, kterou my a naše globální servisní síť poskytujeme zákazníkům,“ dodává Alm.
Tak šup šup včera bylo pozdě.
Tak šup šup včera bylo pozdě.
Off.VW bude platit pokutu za emise. Nekolik set milionu
Off.VW bude platit pokutu za emise. Nekolik set milionu EUR.
https://teslamag.de/news/einige-hundert-millionen-vw-konzern-trotz-elektroautos-co2-strafe-eu-30790
Tak moje ID.3 jsem viděl na dvoře u VW.
Na blatníku má
Tak moje ID.3 jsem viděl na dvoře u VW.
Na blatníku má napsané Pro.
Barva Tyrkysová Makena metalíza.
Jinak je auto částečně zakryté plachtami.
Příští týden na převzetí.
Zdraví Tony
Ty plachty maji nejakou zvlastni ulohu? Nova auta maji nekdy
Ty plachty maji nejakou zvlastni ulohu? Nova auta maji nekdy nalepene folie aby se neposkrabal lak. Ale plachty ten lak naopak muzou poskrabat kdyz je na laku prach a vitr s plachtou hybe.
Tak víko motoru je zakryté, čelní sklo je odkryté,
od
Tak víko motoru je zakryté, čelní sklo je odkryté,
od čelního skla přes střechu se plachta táhne až po konec zadního kufru.
U zadního skla je v plachtě malé okénka z plastu.
Boční prostřední sloupky jsou něčím bílým polepené
a hrany dveří mají taky nalepenou ochranu.
U vstupních dveří řidiče je v prohlubni kliky je také folie.
A tak jsem se konečně dočkal.
Tony
Skvělé zprávy. Škoda, že s tím nebudují i síť
Skvělé zprávy. Škoda, že s tím nebudují i síť megachargerů aby mohli jezdit dál než je polovina jejich dojezdu resp. si musí každý zákazník ještě postavit vlastní nabíječku u každé provozovny. Ale nějak se začím musí že… k čemu nabíjecí síť, když by nebyly náklaďáky…
myslím si, že v švajčiarsku mali pri lidloch nabíjačky
myslím si, že v švajčiarsku mali pri lidloch nabíjačky a počas na/vy-kládky nabíjali. nespomeniem si, aké autá tedy testovali.