Elektromobil Volvo EX30: malé auto s velkým potenciálem, cena od 869 900 Kč

Elektromobil Volvo EX30 se dnes představil italském Miláně. Na vybraných trzích včetně České republiky je již dostupný k objednání. Cena začíná na 869 000 Kč.

VE ZKRATCE: rozměry 4233 mm x 1837 mm x 1549 mm, nejlevnější verze s 49kWh LFP baterií pro dojezd 280 km, výkon 200 kW za 869 000 Kč

Volvo EX30 je prvním malým prémiovým SUV, které rozšíří rozrůstající se rodinu plně elektrických modelů Volvo. Cena elektromobilu Volvo EX30 začíná na 869 000 Kč, což znamená, že zákazníci získají prémiové plně elektrické SUV za podobnou částku, jako kdyby si pořídili jeho ekvivalent se spalovacím motorem.

Volvo EX30

Volvo EX30 lze počínaje dneškem objednávat napříč celou Evropou a na dalších vybraných trzích. Ve Spojených státech amerických mohou zákazníci zadávat předběžné objednávky, na dalších trzích se objednávkové systémy otevřou až později.

Volvo EX30 je dostupné ve třech variantách pohonu a se dvěma různými typy akumulátorů, díky čemuž je v základu navíc dostupné za atraktivní cenu.

Pokud trávíte většinu času ve městě nebo máte tendenci cestovat mezi intervaly nabíjení jen na kratší vzdálenosti, bude vám jistě vyhovovat jednomotorová varianta s akumulátorem LFP. Standardní akumulátor LFP, který využívá chemické složení lithium–železo–fosfát, je cenově efektivnější a méně náročný na zdroje, což znamená, že je to nejlepší volba v případě, že nepotřebujete maximální dojezd.

Volvo EX30

Pokud je nicméně maximální dojezd vaší prioritou, je zde pro vás varianta Single Motor Extended Range s akumulátorem NMC pro prodloužení dojezdu vozu Volvo EX30. Základ chemického složení akumulátoru NMC tvoří lithium, nikl, mangan a kobalt, přičemž tento typ akumulátoru produkuje energii efektivněji než LFP varianta. Varianta Single Motor Extended Range na jedno nabití nabídne dojezd až 480 km.

A konečně, pokud se zaměřujete především na výkon, určitě vám bude vyhovovat varianta Twin Motor Performance, v rámci níž Volvo spojilo akumulátor NMC s druhým doplňkovým motorem. V takovém případě bude Volvo EX30 disponovat výkonem 315 kW, přičemž zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h během 3,6 sekundy – z toho vyplývá, že se oficiálně jedná o nejrychlejší vůz Volvo!

Volvo EX30

Další věcí, ve které Volvo EX30 vyniká rychlostí, je nabíjení. Varianta Twin Motor Extended Range s prodlouženým dojezdem se může pochlubit kapacitou pro nabíjení až 153 kW, zatímco varianta se standardním dojezdem má kapacitu pro nabíjení 134 kW.

Volvo EX30

To znamená, že lze akumulátor nabít z 10 na 80 % jeho kapacity za něco málo přes 25 minut. Prostřednictvím centrálního displeje si pak můžete nastavit parametry, jako jsou intenzita proudu, maximální úroveň nabití a čas, kdy se má proces nabíjení spustit.

Volvo EX30 bylo navrženo s důrazem na to, aby mělo nejnižší uhlíkovou stopu ze všech dosavadních vozů Volvo. Podařilo se snížit jeho celkovou uhlíkovou stopu po ujetí 200 000 km pod 30 tun.

Volvo EX30

Volvo EX30 si mimoto klade za cíl dopřát uživatelům prostřednictvím nejmodernějších technologií a ohleduplného skandinávského designu pohodlnější, příjemnější a zábavnější jízdní zážitek. Můžete si vybrat například ze čtyř odlišných provedení interiéru, z nichž má každé své vlastní osobité rysy. A bez ohledu na zvolené provedení nabízí kabina spoustu chytře řešených úložných míst.

Společně s kontextovým uživatelským zážitkem (UX) prostřednictvím jednoho centrálního displeje, integrovanými službami Google a poslední verzí infotainment systému se jedná o funkce, které jsou známkou vozu Volvo.

Volvo EX30

Volvo EX30 je prvním vozem značky, který je vybaven novou generací našeho populárního aktivního parkovacího asistentu Park Pilot. Ten si dokáže poradit při parkování na rozmanitých parkovacích místech včetně podélných, zakřivených, příčných a diagonálních, kde se parkuje tzv. ve vzoru rybí kosti, díky čemuž je parkování ve stísněném prostoru hračkou.

Volvo EX30

Nový aktivní parkovací asistent Park Pilot dokáže rozpoznat všechna dostupná místa ve vašem okolí. Jakmile v novém 3D uživatelském rozhraní klepnete na položku parkovacího asistentu, systém začne regulovat akceleraci, brzdění i řízení. Zatímco budete dohlížet na proces parkování, na displeji se bude zobrazovat vzdálenost od objektů, jako jsou ostatní vozidla, zdi nebo patníky, a to v metrických nebo imperiálních jednotkách.

Volvo EX30 bude samozřejmě dostupné s funkcí digitálního klíče, který nabízí pohodlí a současně umožňuje snadným způsobem sdílet vůz s ostatními. Technologie postavená na pokročilých průmyslových standardech UWB a CCC bude kompatibilní se širokou škálou značek a modelů telefonů.

Volvo EX30

Speciální aplikace určená pro tento vůz zahrnuje všechny relevantní služby od jeho nabíjení až po jeho nalezení na přeplněném parkovišti a od zamčení až po aktivaci topení za chladných zimních dnů. Volvo EX30 je také připraveno přijímat softwarové aktualizace vzdáleným přístupem, aby se v průběhu doby mohlo stále vylepšovat.

Volvo EX30

Volvo EX30 nabízí také možnost výběru z pěti různých motivů osvětlení interiéru. Každý z nich je inspirován rozmanitými druhy skandinávské krajiny. Pozvolná změna barvy světla dodává interiéru na klidné atmosféře. Aby byl zážitek obzvláště intenzivní, můžete osvětlení spárovat s náladovou akustickou kulisou.

Volvo EX30

Počínaje příštím rokem bude Volvo EX30 dostupné také v Cross Country variantě. Objednávkový systém pro tuto speciální variantu našeho malého elektrického SUV bude otevřen v roce 2024, přičemž se předpokládá, že k zahájení výroby dojde v další části daného roku.

Volvo EX30 Cross Country bude stavět na naší dlouhé tradici ve výrobě této řady modelů určené pro zákazníky, kteří chtějí vůz s dobrodružnější povahou. Tato varianta nabídne celou řadu speciálních prvků, jako jsou např. vyšší světlá výška, 19″ černá kola a na přání dostupná 18″ kola se speciálními pneumatikami.

Volvo EX30

Pokud si budete chtít pořídit Volvo EX30 Cross Country, se kterým se můžete vydat mimo „vyšlapané koleje“, poznáte ho podle spodních krytů předního a zadního nárazníku a také na bocích, speciálního černého obložení předního nárazníku a dveří zavazadlového prostoru a stylového označení Cross Country, přičemž bude pomyslnou třešničkou na dortu malá švédská vlajka na kapotě.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo

8 Comments on “Elektromobil Volvo EX30: malé auto s velkým potenciálem, cena od 869 900 Kč”

    1. a proc by nedavalo, ve mste ti nejak vadi ubrany prostor smerem nahoru? ja mel za to, ze vadi spise prostor plochy ktere auto zabira, a tam jsou na tom SUV lepe nez podobne objemne sedany, hatchbacky ci kombiky, casto je z SUV i mnohem lepe videt pred samotne auto nez z tech 3 zminenych, takze je i bezpecnejsi co se tyce pripadneho problemu treba ditete pred autem

      navic to volvo je spis takove Crossover, je o 30cm kratsi nez muj kombik nizsi tredni tridy

        1. no spise to unika tobe, SUV vznikli aby kombinovali vlastnosti ruznych druhu vozidel, a vesmes vznikli ve 30 letech minuleho stoleti v USA, kdys se vzal podvozek tehdy maleho mestskeho nakladniho vozu pro mestsky rozvoz ruznych druhu zbozi, a postavila se na nem celokovova karoserie tehdejsiho dodavkoveho vozu, tak aby ona dodavka mohla rozvazet jak po meste, tak po nespevnenych cestach za mestem, aby se nemusel pouzivat velky kryty nakladak, a shodou okolnosti si ho oblibila skupina mestaku kteri zacali tento velky prostor pro prepravu zbozi vyuzivat pro dopravu sveho sportovniho vybaveni za mesto, prvni SUV se tak vyuzivali vesmes ve mestech kuprikladu jako sanitni vozy, vozy na svoz lidi, a vozy na pohodlne odvezeni materialu a sportovniho nacini mimo mesto z zpet, takze puvod SUV je ve meste

          lidi jako ty si SUV casto pletou a zamenuji je s kategorii terennich aut

          za prvni SUV je povazovan prvni Suburban z roku 1935, coz je presne to auto co je popsano, puvodne male nakladni mestske auto prestavene na mestskou 3 dverovou dodavku, a veskrze cela genrace Suburbanu fakt neni terenak, ale prave auto kombinujici moznost pohodlne jizdy jak po silnicich, tak po nespevnenych cestach, terenak to fakt neni

          1. Super vysvětlení, které jen podtrhuje to, co jsem napsal.
            Jezdit po městě v malých náklaďákách fakt má smysl. Hlavně pro lidi, kteří z 99% nikdy nevjedou na cestu bez asfaltu 😀

            Malé auto do města je pro mě něco typu Toyota yaris.
            SUV je prostě velké, těžké. Na popojíždění po městě kravina.
            A rádoby malé auto za cenu 800 tis? Směšné 😀

Napsat komentář