Herbert Diess udal koncernu Volkswagen zcela nový směr a stal se architektem jeho přestavby na elektromobilní, technologickou společnost.
V dubnu 2018 se Herbert Diess stal šéfem koncernu Volkswagen. Brzy začal provádět nepříjemné zásahy – ohlásil, že se zbaví 7000 zaměstnanců a bude se více věnovat softwarovému vývoji. Právě v té době začínala výroba prvních elektromobilů ID.3 na nové platformě MEB a celý elektromobilní cirkus se začínal roztáčet. Diess jasně vyjádřil obavu, že by Volkswagen mohl skončit jako Nokia, pokud se nepoučí z chyb a nezaměří na elektromobilitu.
Diess, který ve Volkswagenu strávil 7 let a předtím dalších 15 v BMW, měl ve VW vždy řadu odpůrců a židle se pod ním kývala už dříve. Teď se konečně odborům a akcionářům podařilo se ho zbavit. Od začátku srpna ho nahradí Oliver Blume, dosavadní šéf značky Porsche. Dvacetičlenná dozorčí rada údajně podle Financial Times hlasovala jednohlasně pro Diessovo odstavení z role šéfa.
Nejspíš jedním z hlavních důvodů budou časté neshody se zaměstnaneckými odbory. VW má v Německu 300 000 zaměstnanců, kteří mají 10 z 20 míst v dozorčí radě. Odbory ale samozřejmě těžce nesly Diessovy snahy o snížení počtu zaměstnanců a řeči o tom, že VW má až o 30 000 zaměstnanců navíc.
Volkswagen se v prvním pololetí letošního roku musel vyrovnat s obrovským poklesem prodejů a problémy na všech možných stranách. Navíc má velké problémy i Diessova snaha o větší důraz na softwarový vývoj. Jednotlivé softwarové týmy v rámci VW totiž spojil do jedné nové společnosti zvané Cariad, kterou ale trápí příliš velká finanční náročnost a odklady.
Jak vy vidíte další budoucnost Volkswagenu? Bude pokračovat v nastavené cestě elektromobility, nebo Blume otočí kormidlem zpět?
zdroj: tisková zpráva
Opět špatný název v nadpise! Píše se VOLKSWAGEN. To samé u článku https://www.hybrid.cz/volskwagen-propad-prodeju-elektromobily-ale-rostou/
A nikdo to neopraví…
Opraveno, díky.
Jmenovat se Diess a ještě bez „el“ na konci v této době je dost sebevražedné 🙂
Odbory zabili celej britskej autoprůmysl už před 60 lety, teď konečně zabijou i ten německej.
Odbory zabili…..promluvil typický představitel zdejší baterkové yntelygence.
ano odbory, protoze ty v tech automobilkach drzi mozna i vic nez 60% lidi na zcela zbytecnych pozicich, jen proto ze jsou to odbory, a vidim to kazdy den kdy musim komunikovat s nekym z koncernu na zakazkach, nektere veci tam dela duplicitne treba i 10 lidi, a kazde rozhodnuti jde prez tolik manazeru, ze kdys je na zakazku nazacatku v PR treba 2 miliony eur, tak je jiz od sameho zacatku jasne, ze realna hodnota te zakazky byde okolo 20-30 tisic eur a zbytek z tech 2 milionu se rozmelni mezi manazery jejich podmanazery a jejich dalsi podmanazery na vejplatach a jen proto ze preposilaj sem a tam emaily (to by zvladnul jednoduchej script), as takhle si dovolim napsat ze to tam je spatne, a potvrdilo se me to na mnoha zakazkach ktere jsem pro ne delal, znam i dva lidi na velice vysokych postech a znam tedy i nektere sumy na nektere zakazky v PR a u tech ktere jsem delal znam i tedy castky ktere se ve finale dostanou nesmyslne jen do agentur ktere si to jen preposilaj a nasazuji si na to svoje procenta, a presne kvuli tomuhle jsou Evropske automobilky pomale a drahe
Dobře si popsal prohnilej rozpadající se systém. Ale z nějakého důvodu obviňuješ jen odbory… Asi ze zvyku, protože nadávat na levičáky a komunisty se stalo normou. Největší legrace je, když si před volbama nadávaj do levičáků a komunistů všichni navzájem skoro bez výjimek…Je to už dost směšné a otravné, ale hlavně to odvádí pozornost od skutečných příčin problémů…
VW koncern konečně narazil na svou dinosaurskou zabedněnost a vykopnul svého zachránce co viděl ztuhlost systému a otevřeně před ní varoval. Vzhůru za Nokii! Cesta pro čínský elektromobily na německý trh se zase o kus rozšířila. 😜😂🤣 Bejt Diessem tak bych končně vzat to místo v Tesle, abych ten pád německé “chlouby” ještě uspíšil. 😜
A nejen v Nemecku….
insideevs com/news/600030/byd-enters-japan-electric-car/
Jo ,jo. VW právě řekl , že nebude spěchat a zachová krátkodobé pracovní místa . Číňané mají volnou ruku zaplavit trh svými EV. Odbory a spalovací klika ve VW jim poskytují tolik potřebný čas.
Bohuzel je to tak. Japonsko je na tom jeste hur. Nejvykonnejsi nabijecky ktere v te zemi jsou maji vykon neuveritelnych 150 kW a jsou k mani v Nissan dealer na Kyushu a BMW dealer v Naganu. Takze Youtuberi kteri chteji testovat vic nez 90 kW nabijeni musi jezdit docela daleko. Ano, jsou dve. Nebo alespon jeste nedavno byly.
No to je děs a hrůza, jak k tomu ta nebožátka youtubeři příjdou?
Je to des a hruza ale ne kvuli youtuberum ale kvuli tomu ze za par let mistni automobilky zkrachuji.
On si ten blb představuje, že můžou koexistovat dlouhodobě obě technologie: elektromobili pro jůtůbery a buzny, a starý dobrý smraďoši pro poctivý chlapáky jako je on… Podle mě nemá intelekt. kapacitu pochopit, že jsou jeho přání a představy mimo realitu…
Pro mně je zase stále záhadou jak se svou mentální kapacitou japonského yuotubera či Kuka sem dostaneš přes vstupní capcha test? To asi za Tebe vyplňuje dítě a zabiješ dvě mouchy jednou ranou? Dítě se zabaví a Ty sem vlezeš?
😃 Zásah 😁…Ajťák fakt nejsem a dává mi to zabrat.
VW je pravděpodobně podnik, který spěje ke svému konci. Pod vedením Diesse nebyla vůbec jistota, že koncern přežije revoluční změny , které v automobilovém průmyslu právě probíhají. Teď tu šanci vidím jako minimální.
Taky to tak vidím, bohužel.
Taky mě nasíraj ty papalášský kecy o propouštění …
Herbert Diess otočil kormidlem VW k elektromobilitě. Udělal to ale pět minut po dvanácté. Že budou problémy, se dalo čekat. Našlápnuto ale mají správným směrem. Jestli to Blůma pochopí nebo ne, tak to je opravdu ve hvězdách. Je potřeba vyčkat.
Našlápnuto mají správným směrem? Protože správný směr je vyrábět zkratomrdky na letištní plochy? Ono už ty eVpixle skutečně stačí jen vyrobit a prodávat je není třeba? Tak to potom jó, chytrolíne.
Stará z tebe už vymlátila poslední zbytky inteligence dědku. Už z tebe leze jen nesrozumitelná huspenia. 😜🙈
🙂 🙂
Já mu rozumím naprosto bez problémů.
hxxps://tvdownloaddw-a.akamaihd.net/stills/images/vdt/2018/beng180628_010_qwivwberweb_01g.jpg
Asi každý vidí z koho tu leze „nesrozumitelná huspenia“.
Tak jak píšeš i programuješ, Kuku? Tak to pak jo, nejspíše asi programuješ sw právě pro Tebou kritizovaný Volkswagen a podle toho to i vypadá, že?
Blume to chape, a vidi to i na znacce kterou vede dal soubesne s celym VW, aneb Porsche do elektrifikace spale velice slusne, celkem dlouhou dobu byli elektrifikovana Porsche vesmes tim nejlepsim co se dalo koupit, a prodeje Porsche jasne ukazali ze zakaznici maj o jejich pluginy a elektriky sakra zajem, takze se da predpokladat ze ve vedeni VW mozna bude prosazovat elektromobilitu jeste vic nez Diess
Ale Porsche je Porsche a Volkswagen je Volkswagen, to se nezmeni mavnutim zadneho samanskeho proutku.
A starej idiot je furt idiotem.
Vydlazdete si radsi chodnik….
VW potřebuje jedinou věc a tou je elektrickej Passat, kterej by měl lepší zpracování a praktičnost než M3/Y. Ty jejich buzíkomobily díru do světa neudělaj.
Toto se už počítalo. Elektrický Passat s užitnými parametry a v kvalitě provedení MY2015 by stál 2,5 milionu Kč.
To jsi si tak trochu vycucal z prstu ne? Pro začátek by stačilo vzít GTE, vykuchat z toho spalovací kurvítko a dát tam mnohem větší baterku. Nehledě na to, že 2,5mio nestojí ani top specifikace id.5, není tedy důvod proč by měl být BEV Passat dražší.
Ja bych tomu i věřil protože tupec42 myslí dojezd na jedno nabití 1000km s cihlou na plynu.
Ale kdeže. Začal bych tím, že auto nebude mít gumové těsnění dvěří, které protrhne nehet. Bude mít tlačítko na vnitřní cirkulaci. Plasty v kufru neprorazí poloprázdná petka.
U dojezdu se spokojím s úrovní Octavie diesel. Tedy něco přes tisíc kilometrů klidnou jízdou.
Nechápu proč všichni spalováci potřebují dojezd 1000+ ???
Jinak souhlas.
Protože 20 minut mého času měsíčně je tak akorát, co jsem ochoten věnovat potřebě auta doplňovat energii. Rozhodně tím nehodlám trávit hodiny.
VW ID. Space je rozmerove mezi Passatem kombi a Arteonem kombi(spise blize Arteonu), a cena je prozatim odhadovana na 50-56 tisic eur, prozatim je pro odvozeny produkcni model planovana baterie o vyuzitelne kapacite 89kWh, takze do tech tvejch 2,5 milionu hodne daleko, cena bude startovat pravdepodobne nekde lehce nad cenou soucasneho Arteonu Shooting Brake, ktery zacina na 45 tisicich eur
nez ceny a velikosti se u toho modelu spise bojim ze bude stejne hroznej co se tyce interieru a infotainmentu jako vsechny elektricke ID, ono i prave Arteon je takovej jinej Passat a neco jako lepsi interier proti Passatu aby tam clovek hledal spise lupou
Vzhledem k tomu, že koncern ztratil schopnost vyrobit pořádné auto a produkce v cenové relaci 500-700 tisíc Kč jsou vraky již z továrny, domnívám se, že 2,5 milionu je velmi realistický výpočet (ne, není můj).
Pokud by dnes koncern vzal Octavii 2, tedy normální plasty, normální gumová těsnění, normální nápravy atd., tedy bez směšných polofunkčních náhražek, tak se pod milion s cenou nedostane. V elektrice pak za dva míče.
Přesednout z deset let starého koncenrnového auta do jakéhokoliv ID je kvalitativní šok a rozhodně ne v pozitivním smyslu pro soudobou produkci, ze které lacinost a podřadná technická, materiálová i zpracovatelská řešení doslova čiší.
Chcete tim rict, ze je Tesla lepsi nez koncernove jezditko? To bych byl v soku a zrovna od vas.
Starecka demence?
Jo to bude ten problém, to vysvětluje vaše komentáře.
Ne, říkám tím, že koncern se skutečně vydal směrem elektromobilitia. Která je, na rozdíl od představ místní soldatesky, dražší než spalovací vozidla. A to znamená, při snaze se cenově přiblížit spalovacím vozům, extrémní snižování nákladů na úkor kvality. A je to na autech strašně vidět. A je jedno, zda se jedná to šunty od Tesly, nebo od VW.
Stávající koncernová produkce je z pohledu kvality jedním slovem ostudná.
A chtěl bych tady vidět jediného majitele koncernového vozidla, který to popře.
Nevim jak jsou majitele VW ID.x spokojeni s autem. Ale majitele Tesly jsou s autem velmi spokojeni. Vic nez u kterekoliv jine znacky.
Zatim drazsi….
je videt ze jsi naprosto mimo, a to ikdys koncern je opravdu desnej a penize tam mizej na uplnych zakladnich nesmyslech
Že byl Diess do likvidace Volkswagenu zapálený je nezpochybnitelné, ale že ho bylo nutné od židle „odtavit“, to je snad přeci jen trochu přehnané.
Po téhle zkušenosti se Blůma k židli jen tak lehce lípne sekunďákem, teď je to ostatně IN.
Vy byste si tam mel prilepit prsty abyste nemohl aspon chvili datlovat…..:-)
Ideálne kdyby si vytlačil alespoň dve tubičky na ruce a vložil svou prázdnou makovici do dlaní, že jako přemýšlí jakou pitomost zase na hybrid povesí 😉
Překlep opraven, díky.
Takovej super preklep se povedou jednou za dlouho. Aspon se clovek zasmeje. 🙂
🙂 🙂 🙂 Drzel se ty zidle tak moc as se k ni asi privaril.