Volkswagen: Herbert Diess končí, nastupuje Oliver Blume, šéf Porsche

Herbert Diess udal koncernu Volkswagen zcela nový směr a stal se architektem jeho přestavby na elektromobilní, technologickou společnost.

V dubnu 2018 se Herbert Diess stal šéfem koncernu Volkswagen. Brzy začal provádět nepříjemné zásahy – ohlásil, že se zbaví 7000 zaměstnanců a bude se více věnovat softwarovému vývoji. Právě v té době začínala výroba prvních elektromobilů ID.3 na nové platformě MEB a celý elektromobilní cirkus se začínal roztáčet. Diess jasně vyjádřil obavu, že by Volkswagen mohl skončit jako Nokia, pokud se nepoučí z chyb a nezaměří na elektromobilitu.

Diess, který ve Volkswagenu strávil 7 let a předtím dalších 15 v BMW, měl ve VW vždy řadu odpůrců a židle se pod ním kývala už dříve. Teď se konečně odborům a akcionářům podařilo se ho zbavit. Od začátku srpna ho nahradí Oliver Blume, dosavadní šéf značky Porsche. Dvacetičlenná dozorčí rada údajně podle Financial Times hlasovala jednohlasně pro Diessovo odstavení z role šéfa.

Nejspíš jedním z hlavních důvodů budou časté neshody se zaměstnaneckými odbory. VW má v Německu 300 000 zaměstnanců, kteří mají 10 z 20 míst v dozorčí radě. Odbory ale samozřejmě těžce nesly Diessovy snahy o snížení počtu zaměstnanců a řeči o tom, že VW má až o 30 000 zaměstnanců navíc.

Volkswagen se v prvním pololetí letošního roku musel vyrovnat s obrovským poklesem prodejů a problémy na všech možných stranách. Navíc má velké problémy i Diessova snaha o větší důraz na softwarový vývoj. Jednotlivé softwarové týmy v rámci VW totiž spojil do jedné nové společnosti zvané Cariad, kterou ale trápí příliš velká finanční náročnost a odklady.

Jak vy vidíte další budoucnost Volkswagenu? Bude pokračovat v nastavené cestě elektromobility, nebo Blume otočí kormidlem zpět?

zdroj: tisková zpráva

52 Comments on “Volkswagen: Herbert Diess končí, nastupuje Oliver Blume, šéf Porsche”

      1. ano odbory, protoze ty v tech automobilkach drzi mozna i vic nez 60% lidi na zcela zbytecnych pozicich, jen proto ze jsou to odbory, a vidim to kazdy den kdy musim komunikovat s nekym z koncernu na zakazkach, nektere veci tam dela duplicitne treba i 10 lidi, a kazde rozhodnuti jde prez tolik manazeru, ze kdys je na zakazku nazacatku v PR treba 2 miliony eur, tak je jiz od sameho zacatku jasne, ze realna hodnota te zakazky byde okolo 20-30 tisic eur a zbytek z tech 2 milionu se rozmelni mezi manazery jejich podmanazery a jejich dalsi podmanazery na vejplatach a jen proto ze preposilaj sem a tam emaily (to by zvladnul jednoduchej script), as takhle si dovolim napsat ze to tam je spatne, a potvrdilo se me to na mnoha zakazkach ktere jsem pro ne delal, znam i dva lidi na velice vysokych postech a znam tedy i nektere sumy na nektere zakazky v PR a u tech ktere jsem delal znam i tedy castky ktere se ve finale dostanou nesmyslne jen do agentur ktere si to jen preposilaj a nasazuji si na to svoje procenta, a presne kvuli tomuhle jsou Evropske automobilky pomale a drahe

        1. Dobře si popsal prohnilej rozpadající se systém. Ale z nějakého důvodu obviňuješ jen odbory… Asi ze zvyku, protože nadávat na levičáky a komunisty se stalo normou. Největší legrace je, když si před volbama nadávaj do levičáků a komunistů všichni navzájem skoro bez výjimek…Je to už dost směšné a otravné, ale hlavně to odvádí pozornost od skutečných příčin problémů…

  1. VW koncern konečně narazil na svou dinosaurskou zabedněnost a vykopnul svého zachránce co viděl ztuhlost systému a otevřeně před ní varoval. Vzhůru za Nokii! Cesta pro čínský elektromobily na německý trh se zase o kus rozšířila. 😜😂🤣 Bejt Diessem tak bych končně vzat to místo v Tesle, abych ten pád německé “chlouby” ještě uspíšil. 😜

      1. Bohuzel je to tak. Japonsko je na tom jeste hur. Nejvykonnejsi nabijecky ktere v te zemi jsou maji vykon neuveritelnych 150 kW a jsou k mani v Nissan dealer na Kyushu a BMW dealer v Naganu. Takze Youtuberi kteri chteji testovat vic nez 90 kW nabijeni musi jezdit docela daleko. Ano, jsou dve. Nebo alespon jeste nedavno byly.

                1. 😃 Zásah 😁…Ajťák fakt nejsem a dává mi to zabrat.

    1. Blume to chape, a vidi to i na znacce kterou vede dal soubesne s celym VW, aneb Porsche do elektrifikace spale velice slusne, celkem dlouhou dobu byli elektrifikovana Porsche vesmes tim nejlepsim co se dalo koupit, a prodeje Porsche jasne ukazali ze zakaznici maj o jejich pluginy a elektriky sakra zajem, takze se da predpokladat ze ve vedeni VW mozna bude prosazovat elektromobilitu jeste vic nez Diess

          1. Ale kdeže. Začal bych tím, že auto nebude mít gumové těsnění dvěří, které protrhne nehet. Bude mít tlačítko na vnitřní cirkulaci. Plasty v kufru neprorazí poloprázdná petka.
            U dojezdu se spokojím s úrovní Octavie diesel. Tedy něco přes tisíc kilometrů klidnou jízdou.

      1. VW ID. Space je rozmerove mezi Passatem kombi a Arteonem kombi(spise blize Arteonu), a cena je prozatim odhadovana na 50-56 tisic eur, prozatim je pro odvozeny produkcni model planovana baterie o vyuzitelne kapacite 89kWh, takze do tech tvejch 2,5 milionu hodne daleko, cena bude startovat pravdepodobne nekde lehce nad cenou soucasneho Arteonu Shooting Brake, ktery zacina na 45 tisicich eur

        nez ceny a velikosti se u toho modelu spise bojim ze bude stejne hroznej co se tyce interieru a infotainmentu jako vsechny elektricke ID, ono i prave Arteon je takovej jinej Passat a neco jako lepsi interier proti Passatu aby tam clovek hledal spise lupou

        1. Vzhledem k tomu, že koncern ztratil schopnost vyrobit pořádné auto a produkce v cenové relaci 500-700 tisíc Kč jsou vraky již z továrny, domnívám se, že 2,5 milionu je velmi realistický výpočet (ne, není můj).

          Pokud by dnes koncern vzal Octavii 2, tedy normální plasty, normální gumová těsnění, normální nápravy atd., tedy bez směšných polofunkčních náhražek, tak se pod milion s cenou nedostane. V elektrice pak za dva míče.

          Přesednout z deset let starého koncenrnového auta do jakéhokoliv ID je kvalitativní šok a rozhodně ne v pozitivním smyslu pro soudobou produkci, ze které lacinost a podřadná technická, materiálová i zpracovatelská řešení doslova čiší.

            1. Ne, říkám tím, že koncern se skutečně vydal směrem elektromobilitia. Která je, na rozdíl od představ místní soldatesky, dražší než spalovací vozidla. A to znamená, při snaze se cenově přiblížit spalovacím vozům, extrémní snižování nákladů na úkor kvality. A je to na autech strašně vidět. A je jedno, zda se jedná to šunty od Tesly, nebo od VW.

              Stávající koncernová produkce je z pohledu kvality jedním slovem ostudná.

              A chtěl bych tady vidět jediného majitele koncernového vozidla, který to popře.

Napsat komentář