Volkswagen: propad prodejů, elektromobily ale rostou

Volkswagen Užitkové vozy uvede modely ID. Buzz1 a ID. Buzz Cargo1 s neutrální bilancí emisí CO2 na český trh na konci letošního roku
Volkswagen Užitkové vozy uvede modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo s neutrální bilancí emisí CO2 na český trh na konci letošního roku. foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen ohlásil celosvětové meziroční snížení prodejů o 22,4 %. Nad vodou ho drží růst prodeje elektromobilů, zejména v Číně.

Střední a východní Evropa, včetně Ruska, se propadla nejvíc – o téměř 50 %. Je to pochopitelné, z Ruska se Volkswagen stahuje úplně (Rusko nicméně v 2021 tvořilo jen 2 % prodejů), dodavatelské řetězce ve východní a střední Evropě byly narušeny a s nimi i výroba. Postihlo to výrazně i Škoda Auto. V prvním čtvrtletí dodala česká automobilka zákazníkům na celém světě celkem 186 200 vozů (-25,4 % oproti předchozímu roku).

V Evropě za první pololetí 2022 prodal Volkswagen o pouhých 700 elektromobilů víc než o rok dříve (128 800 místo 128 100). V USA dokonce koncern zaznamenal pokles o 1500 na 17 000. V Číně prodeje elektromobilů naopak masivně rostly, a to z 18 300 na 63 500. Celkově Volkswagen globálně prodal v prvním pololetí 217 100 elektromobilů (170 900 za 1. pololetí 2021).

Zdaleka nejlépe si vedly modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Slušně si vedla i Škoda Enyaq iV (22 200, vč. verze Coupé). Porsche Taycan se prodalo 18 900 kusů (vč. Cross Turismo). Druhým nejprodávanějším elektromobilem koncernu nicméně zůstává s velkým odstupem od jedničky model Volkswagen ID.3 (26 000).

zdroj: Volkswagen, Škoda Auto

76 komentářů u “Volkswagen: propad prodejů, elektromobily ale rostou”

      1. Budu parafrázovat mně neznámého autora: „Přes všechny krásné vize neškodí podívat se občas na výsledky.“

        Že akcionáři chtějí přeřadit na nižší rychlost pádu do p****e bych principiálně neviděl jako negativní věc

        Prostě si jen vzali pravítko a vyšlo jim, že při stejném tempu „transformace“ a průniku přímek poklesu prodejů spalovacích vozidel a „růstu“ prodeje elektromobilů, koncern zkrachuje nejpozději přespříští rok.
        Což tady dokola rok opakuji a divím se, že na to koncern nereaguje.

        1. Centrální plánování socialistické říše se shlédlo v ekologismu postaveném na plynu a elektromobilech.
          Jedna z těchto vizí už zkolabovala. Druhá zkolabuje.
          A Volkswagen je vinen, že dostatečně neoponoval politikům a chtěl tzv. transformaci využít ve svůj prospěch a vsadil na špatného koně.
          Teď za to zaplatí.

            1. Známý fenomén je především stádní instinkt, který duševně a především osobnostně slabším jedincům, kterých je ve společnosti většina, brání říkat očividnou pravdu, pokud je v konfliktu s názorem ukřičené menšiny.

              Vstříc elektromobilitě a plynofikaci energetiky aneb „Drž hubu a plav“.

              1. No je fakt ze mi to prijde taky nejak dost malo, to mate pravdu. Ale dlouhodobou mam 1,8 l diky nabijeni doma. To je zmerena dobre protoze merim spotrebovany benzin. Na internetu uzivatele pisi ze Prius ukazuje tyto udaje spravne. Ale je jasne ze muzde byt problem s mym cidlem. Chtelo by to zkusit jezdit chvili bez nabijeni. A zmerit spotrebu.

  1. Novy poskytovatel nabijecich sluzeb Bonnet ma hodne dobrou nabidku. Pri predplaceni 200 kWh vyjde cena v DE na 0,30 Eur/kWh. Plati i u Ionity. Kdo nabiji Pay As You Go, te plati 0,41. Vcetne Ionity! Sluzba nefunguje u SuC. Pro kazdou zem je nutne extra smlouva, ale lze to uzavrit treba jen na dovolenou. Uvidime zda to bude trvala nabidka, nebo brzy skonci. Cena je fakt dobra. Pro CR samozrejme nic takoveho nenabizi.
    joinbonnet.com/

          1. Řekněme, že mám informace z CRM a BI jedné u nás zastoupené značky. Kupci elektromobilů se v České republice rekrutují dominantně ze tří skupin.
            1) Techničtí nerdi, většinou nižší střední třída – to jsou ti, co si instalují na balkóny svých panelových bytečků solární panely ve snaze ušetřit pět korun.
            2) Bohémští dědicové – rozpouštějí prašule svých nyní již starých rodičů restituentů a dávají na odiv svůj ekologický imidž, protože „nechtějí být součástí problému, ale řešení“.
            3) Čerpači – nakupují za cizí, ať již z veřejných nebo korporátních zdrojů, a s jediným účelem – krýt si vlastní zadek a veřejně prezentovat sounáležitost s názorovým proudem.

            Skupina jedna jsou kutilové. Skupina dvě idioti. A skupina tři bezpáteřní kariéristi. Ostatní skupinky tvoří statisticky zanedbatelnou množinu.
            Zde na Hybridu se lze setkat se zástupci první a druhé skupiny. Třetí skupina se neprezentuje nikde, protože má splněno nákupem a jinak jí je to naprosto u p****e.

          1. 200kWh predstavuje neco pres 1000km. V DE to neni nic zvlastniho. Existuje tam hodne lidi, kteri najezdi mesicne mnohem vic. Kdyz jsem pracoval jako SAP konzultant, tak 4-5000km mesicne byl normalni prumer. Bohuzel tenkrat jeste s naftakem 🙁 Muj sen bylo vzdy elektroauto a nejaka forma samocinneho udrzovani v pruhu. Pri straveni tolika hodin stupidniho drzeni volantu si clovek dela myslenky jak to vylepsit. A tolik km ujetych v mikrospanku nekdo nenajezdi cely zivot. Nastesti bez nehody. Mit uz tenkrat Teslu … Ted ji mam a uz moc nejezdim.

          1. Typický agent ruské propagandy, je otázka jestli to dělá z přesvědčení, nebo pro prachy.
            https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-propaganda-dezinformace-evropa-bulharsko-polsko.A220716_095832_zahranicni_kha
            Překroutí jakoukoli informaci, tak aby to vypadalo, že díky tomu, že se dělají nějaké změny, tak se nic nedaří. Kdyby se nic neměnilo, tak se máme dobře na věčné časy. Nejlepší byla doba za Baťušky cara.

        1. V diskuzi se pise o autopilotu a ne o FSD. Autopilot je vzdy v zakladni cene, takze 200.000 kc neplatite. U evropske verze AP nebo FSD musite brat v potaz, ze je legislativne orezany. Funkce ktere mela Tesla lepsi nez konkurence se v Evrope jednoduse zakazaly. Tesla umi projizdet kruhove objezdy, ale v Evrope to orezali tak, ze staci trochu mensi polomer zatacky a uz se musi sam vypnout. Takovych nesmyslnych zarezu je v Evrope spousta. Bohuzel Tesla nevyviji specialni evropskou verzi, ktera by sla upravovat podle toho jak lobyiste chteji, tak to proste nechava kde to bylo pred lety. Funkce Summon, popojizdeni na dalku pres mobil je v Evrope takrka nemozne. Mel jsem na zkousku a porad to hlasilo, ze na verejnych prostorach nelze zapnout.

          1. Četl jsem i jiné stížnosti toho samého uživatele třeba na automatické stěrače, adaptivní tempomat a i držení v pruhu. Vše to bylo hodnoceno dost nelichotivě a hlavně bez nejakého pokroku za ta léta. Přitom to jsou funkce, které lepší automobilky už zvládají dost dobře.
            To, že Tesla se neumí přizpůsobit EU legislativě, je jejich problém. Údajně třeba i proto zatím nemá homologaci pro ten nový volant. V EU to není povolené, ale Musk na tom trvá.
            Prostě když v EU chtějí prodávat, nic jiného jim nezbývá. Ostatně, Mercedes dostal povolení pro jakousi omezenou automatickou jízdu po dálnici.

                1. K cemu ta homologace vlastne slouzi? Ja to muzu pouzivat i bez nejakeho caru papiru. Ostatne ze to funguje je poznat z pripadu, kdy ridic spal a Tesla jela uplne sama. Samozrejme ze ten system vyzaduje dohled a kdyz na to nekteri kaslou, tak neni divu, ze to nekdy skonci hodne spatne. Ostatne jizda autem je vseobecne rizikova a smrtelne nehody se tykaji prevazne aut, ktera ridil realny clovek. Takze uraz s AP by nemel byt necim mimoradnym. Trochu se to medializuje. Kolik smrtaku bylo s AP na celem svete? 10 nebo 20? Behem 10ti let.

                2. Pro Marek…Jen se ptám: A může si řidič MB sednout na to psaní dozadu?? …Jestli ne, tak nechápu smysl…A v jaké teda ,, dálniční rychlosti“ ?? …od 50 do 60?…není to nebezpečné?

              1. Ne, legálně si v Tesle v DE nemůžete sednout dozadu a nechat auto jet samo na vybraných úsecích dálnice do 60 km/h. V Mercedesu ano, pokud jsem tu informaci správně pochopil.

                Já chápu, že to je zatím taková „blbost“, ale ukazuje to, že MB je schopen to dotáhnout do použitelné verze odpovídající legislativě. Časem, předpokládám, se ty parametry budou měnit k více smysluplnějším – vyšší rychlost, všechny dálnice, atd. A určitě bude důležité, aby to automobilka zvládla tak, že dostane posvěcení od úřadů.

                1. Splnit tupe legislativni pozadavky umi nemecke automobilky na jednicku. Dieselgate je dobry priklad. Legislativne bylo vse na jednicku a v realu totalni podvod. Podobne to bude u MB s certifikaci toho rizeni. Zadost byla podana ve trech vyhotovenich a tiskopis byl podepsan ve vyhrazenem miste a zaslana na spravnou adresu. Vic nebylo zkoumano.

                2. Tak treba ProPilot 2.0 od Nissanu. Nemusite mit ruce na volantu. Ale Leodendula bude neustale tvrdit ze Tesla je lepsi. Ja nerikam ze je spatna (komplexne je asi lepsi ale na dalnici je evidentne lepsi Nissan v tom ze nemusite drzet volant – horsi v tom ze se vypne v Tunelu kdezto Tesla ne) ale tahle zaryta neochota zmenit vlastni nazor prestoze fakta jsou jasna je jedna z nejblbejsich lidskych vlastnosti. A bohuzel to mame kazdy do urcite miry. Jen proto se kazde forum zvrtne v nekonecne dohady a nebo primo hadky. Nic neni cernobile a vetsinou se neda jednoduse rici co je lepsi nebo horsi.

                1. A take jen na vybranych usecich dalnic ktere jsou pro tento ucel mimoradne zamerene a vybavene urcitym znacenim. Takze Tesla se umi pohybovat v jakemkoli prostoru a MB jen v pripravenem. MB funguje ala cvicena opice a Tesla ma vlastni inteligenci. Ze nemecti urednici nevedi co je inteligence je vseobecne znamo. Znaji jen absolutni poslusnost nejakym paragrafum.

              2. Ano, ta certifikace a legální možnost jezdit „bez řidiče“ je jenom na vybraných úsecích dálnice. U MB je to možné, u Tesly ne. To ale neznamená, že MB není schopen jezdit na ostatních úsecích dálnice stejně (nebo i lépe) než Tesla. Snad se chápeme.

                Prostě, MB má „na papíře“, že může zcela autonomně jezdit po vybraných úsecích dálnice v DE do 60 km/h. Tesla ne. Ve zbytku dálnic a cest to (zatím) potvrzené na papíře nemá (stejně jako ta Tesla), což ale neznamená, že to neumí.

    1. byli propusteni pouze lide kteri oznacovali na zaberech z karer chyby pro AI ktere se podle nich ucilo ty chyby samo nachazet/detekovat, a vyvoj dospel do bodu kdy ti lide jiz meli stejnou efektivitu jako ta AI ktera se od nich ucila, vyvoj autopilota dal pokracuje a dokonce se i nabrali dalsi lide do kmenoveho teamu vyvoje autopilota na pozice vyvojaru, aneb Dojo system dospel vyvojem do bodu kdy zacina bejt efektivnejsi nez lidi, proc by tedy Tesla ty lidi dal zamestnavala na dane pozici?

      takze tady zase jen placas nesmysly 😀

  2. Každý kdo umí trochu počítat, tak ví, že růst nebo pokles se počítá ze základny. A když tato základna ( prodaných el.vozů ) byla miniaturní, tak se růst zdá být fantastický.
    Takže výsledek je ten, že koncern VW a Škoda zvlášť jde pomalu ke dnu. Elektrická auta to zachránit nikdy nemohou, pokud nezlení tak, aby se staly masovým zbožím stejně jako „normální“ auta. Mimochodem já jsem velký příznivec elektrických aut, mám možnost jezdit s ZOE, má ho syn. Jenom vím, že jako český důchodce na něho nikdy mít nebudu.

          1. Nevím z čeho soudíte, že si ztěžuji. Já jsem naopak nejspokojenější důchodce v celém bývalém Rakousku Uhersku. Já jsem jen konstatoval, že za stávajících cenových relací ( i když se to řeší tak, že se klasická auta zdražují, aby se snížil cenový rozdíl s elektrickými, která ale nezlevňují) se nebudou elektrická auta prodávat ( alespoň ne masově. Bez dotací by se neprodávala ani dnes.) Jeden z nejstarších ekonomických zákonů říká, že všechno má takovou cenu, za kterou ji ještě někdo koupí.

  3. „Koncern Volkswagen ohlásil celosvětové meziroční snížení prodejů o 22,4 %. Nad vodou ho drží růst prodeje elektromobilů, zejména v Číně.“

    Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak VW drží nad vodou prodej elektromobilů, když jejich globální prodeje vzrostly o pouhých 42 tisíc kusů, zatímco odepsali přes milion prodaných aut a oproti H1/2018 jsou v mínusu skoro o dva miliony kusů?

        1. To si to nepochopil… to nechtějí dělat pro sebe.
          Ale pro země, které by chtěly jejich lithium. Dodávky suroviny pak v nějakém poměru navážou na odběr průmyslové výroby. To platí i o niklu, ropě apod. Dneska ti samotnou niklovou rudu nikdo neprodá a když, tak za nesmyslnou cenu. Chceš nikl? – Hezky vysolíš za produkt jejich sléváren.

          No a hádej, které země to lithium, bateriové články a elektromobilní polotovary z továrny bankrotujícího Renaultu budou kupovat…

          hxxps://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/lithium-bolivie-rusko-suroviny-evropa-zavislost_2207062000_bko

    1. cista marze na Enyaq je cca 13-14x vetsi nez cista marze na modelu Fabia (udaj za rok 2021 a celkove prodeje tech dvou modelu) takze aby Skodovka vydelala castku XXX kterou vydela na jedinem vyrobenem a prodanem Enyaq, tak musi vyrobit a prodat 13-14 kusu modelu Fabia, nejblize je s marzi u Skodovky k Enyaq model Superb a Kodiaq, jsou na cca 2/3 marze Enyaq, vsechny dalsi modely jsou na tom v nasobcich hur

      jestli to takto ma podobme celej koncern VW, a ze u modelu vyrabenych v Nemecku to asi bude katastrofa, tak i „par“ prodanych elektrik muze koncern opravdu drzet „nad vodou“

Napsat komentář