V roce 2022 dodal Volkswagen na celém světě 330 000 elektromobilů, což je o 23,6 % více než v předchozím roce.
Celkový počet dodaných vozů značky Volkswagen klesl vzhledem k napjaté situace v oblasti zásobování napříč všemi druhy pohonu pod úroveň předchozího roku. V roce 2022 tak bylo zákazníkům na celém světě předáno 4,56 milionu vozidel (-6,8 %). Počet objednávek je však i nadále velmi vysoký. Od zákazníků v Evropě má Volkswagen objednávky na 640 000 vozidel se všemi druhy pohonu (+18 %).
Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: „Navzdory přetrvávajícím problémům v oblasti zásobování jsme v roce 2022 dosáhli solidního odbytového cíle. Výrazný nárůst u elektromobilů potvrzuje, že jsme díky našemu atraktivnímu produktovému portfoliu na správné cestě k vytčenému cíli být nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.“
Další plány jsou jasné: Volkswagen urychlí realizaci strategie ACCELERATE představením deseti nových modelů s elektrickým pohonem do roku 2026. Již dnes nabízí Volkswagen nejširší portfolio elektricky poháněných modelů. Do roku 2026 bude mít Volkswagen vhodnou nabídku v každém segmentu od vstupního elektromobilu s plánovanou cenou pod hranicí 25 000 eur až po novou vlajkovou loď ID.7.
ID.4 je v globálním měřítku jedničkou mezi elektromobily Volkswagen
Zcela elektrické modely Volkswagen ID. jsou na globálních elektromobilových trzích velmi oblíbené. Světovou jedničkou mezi elektromobily koncernu Volkswagen byl v roce 2022 model ID.4 se 170 000 dodanými vozy. V Číně, na největším trhu společnosti, dokázal Volkswagen počet dodaných elektromobilů z rodiny ID. více než zdvojnásobit.
V roce 2022 se na čínském trhu prodalo 143 100 vozů ID.3, ID.4 a ID.6 (+102,9 %). Také v Severní Americe bylo dosaženo výrazně vyššího prodejního výsledku. Na tomto trhu prodala společnost celkem 22 700 vozů ID.4 (+27,7 %). Ve Švédsku byl model ID.4 s 8900 vozy nejprodávanějším automobilem – nezávisle na druhu pohonu. Modely ID. jsou tak již třetím rokem v řadě jedničkou na švédském trhu (v roce 2020 to byl model ID.3, v roce 2021 ID.4).
Elektrická ofenziva: Na základě platformy MEB bylo dodáno již více než 580 000 vozů
Volkswagen dosáhl ve své elektrické ofenzivě prvního milníku. Od předání prvního vozu ID.3 zákazníkovi v září 2020 dodal Volkswagen na celém světě již více než 580 000 automobilů z rodiny ID. Technickým základem modelů ID. je modulární platforma pro vozy s elektrickým pohonem (MEB). V uplynulém týdnu vystavil Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas nejnovějšího člena rodiny ID., model ID.7, v ještě mírně zamaskované podobě. Volkswagen s touto limuzínou rozšíří svou nabídku elektromobilů do segmentu vyšší střední třídy s vysokými objemy prodeje.
Trend obliby SUV přetrvává
Navzdory náročným podmínkám na trhu dodal Volkswagen v roce 2022 zákazníkům na celém světě 4,56 milionu vozidel se všemi druhy pohonu (-6,8 %). Nejrychleji rostoucím tržním segmentem je kategorie SUV. Volkswagen tomu přizpůsobil své portfolio. Podíl SUV na celkovém počtu dodaných vozidel vzrostl na současných 45 procent (+4 %). V USA realizoval Volkswagen dokonce více než 80 procent prodejů s SUV. Na evropském trhu SUV je nejprodávanějším vozem T-Roc.
Volkswagen očekává, že rok 2023 bude kvůli přetrvávajícím problémům se zásobováním polovodiči i nadále kolísavý a náročný. Společnost ale vychází z toho, že se v průběhu roku bude zásobování polovodiči postupně zlepšovat, a tím dojde ke stabilizaci výroby. „Intenzivně pracujeme na dalším zkracování dodacích lhůt pro naše zákazníky a na co nejrychlejším vyřízení vysokého počtu objednávek,“ řekla členka představenstva Labbéová, která má na starosti oblast prodeje.
zdroj: tisková zpráva
Tak si říkám , že odvoláním Herberta Diesse se asi koncern vydal na cestu k bankrotu. Jejich následná strategie ,vyrobit elektromobilů jen tolik co musí a jinak lhát a vymlouvat se a mlžit ,asi brzo ponese své ovoce.
tutově, protože tohle by nikdo soudný s hořící čínskou koudelí uprrr nedopustil 😀 😀 😀
https://youtu.be/qWBudJgi3U0?t=3490
Zatímco si VW koncern myslí jak směle a hlavně bezpečně pro svoje spalováky postupuje, tak mašíruje do hrobu jako dinosaur. Tesla mu zrovna přervala blažený spánek a shodila ho z 10. patra. Teď začne přetahovaná, kde se bude cenově chytat už jen Čína a než zbytku dinosaurů v jejich mozečcích dojde co se děje tak už bude sakra pozdě. Pá pá troglodyti. :-)))
Je to docela blbý, ale co s nima, když za takovou dobu nepochopili, že baterka je zásadní součást auta a ne něco, co si můžou dovolit nechat vyrobit v Číně 🙄
pro Kuk… Ještě k těm dinosaurům… Podle mě je k nim to přirovnání hodně nespravedlivý. Dostali šupu, pak tma, zima,konec… Tihle naši pitomci měli všechno: Dost času, fondy plný prachů, spoustu zkušeností,rozvinutý obchodní vazby, vládní podporu, kvalifikovaný zaměstnance, varování od Kodaku a Nokie…..
Je to docela umění to takhle posrat 😱
Taky doma piglujes gumovatku, Ostepe? Uz je to tak mesic, co jsem v nejake rewue cetl, ze celni sprava v jizni Korei konecne prestane branit dovozu nafukovacich sexovacich panen, po kterych je v teto zemi velika poptavka. A protoze se Korejci spokoji s piglovanim gumovych panen, vypadaji podle toho I jejich „hjonde“ a „kn“ zkratovozy: bez emoci, sexappealu, k uzoufani nudne. Asi v zadne z recenzi to kvuli pokrytecke korektnosti nezaznelo: jizda zkratovozem je totez jako piglovani gumovatky. Toz kluci – Ostepe, Vykuku a dalsi EV zoufalci, pekne si zapichejte.
tak sice všechno měli ale přebili to ropnou kolaborací mozku a to sou těžký bahamy soudluzi 😉 😀
1. Dinosauři nevymřeli, na rozdíl od jiných vývojových větví, a dnes existují v trojnásobném počtu druhů, než savci. Ano doktore, ptáci jsou dinosauři.
2. Velké vymírání na které narážíš a které je objektivní fakt, není jednoznačně časově ohraničeno. Je možné, že vymírání skupin velkých dinosaurů, kteří byly na ústupu již před začátkem vymírání, trvalo i milion let.
Chce to i jiné zdroje, než jen Jak šla paleontologie na vandr…
pro Runnču …Á koukám, že ses zase chytil okrajové a dnes už téměř s jistotou vyvrácené teorie o pomalém vymírání…Tak nevím, jestli chceš být originál i za cenu trapasu, nebo tě jen tak strašně baví se hádat..Se mnou dnes nepočítej 😃.
To přirovnání k vývoji třetihorní dinosauři – dnešní ptáci sedí. Evropské automobilky možná taky projdou vývojem od neohrožených obrů k hejnu vrabců 😜
Tak 13 leden a Tesla na nic nečeká a výrazně zlevnila. To tedy nevím, kdo si bude kupovat problémové ID4 s vysokou spotřebou a nyní už i za nesmyslnou cenu. Dnešní zlevněni je zřejmě i problémem pro BYD Atto 3 a MG4. Dojde-li v Evropě k úpravě cen i u BYD a MG4 , tak tradiční automobilky zaćínají mít problém už letos a ne v roce 2024-25 jak se předpokládalo.
ale BYD Atto 3 s cenou pod 1 mega má nehořlavý LFP Blade Battery a nikoli 2170 fajr jako tesla že 😉
https://www.byd.com/eu/car/atto3
Ale Franto! Kram ja kram, tohle nikoho soudneho nezajima. Muzou tady zkratomobilky hrat slevnovaci licitovaci marias a bude jim to ho.no platne.
hele prznič!, sice tvé íkvé nedosahuje EV hranice ale to ještě neznamená že svět se bude točit na druhou stranu, nebude 😉 🙂 😀 😀
Šáde
2022 = 700.000
2021 = 800.000
2020 = 1.000.000
2019 = 1.200.000
Tesla
2022 = 1.300.000
2021 = 900.000
2020 = 500.000
2019 = 350.000
2018 = 250.000
2017 = 100.000
Franto, ja jsem na svete pouhych 60 let a za tu dobu se svet tocil nazpet uz parkrat, proto jsem uplne v klidu.
ee ty nejsi v klidu ty jen blbě kecáš 😀
Tys tu 60 let zbytečně.
Cena pod mega ,už není pro Atto 3 dobrá. K Tesle mají přeci jen ještě dost daleko. Cena 700 plus by mohla prodávat. Za milion by se asi prodával BYD HAN. Uvidíme ,Tesla asi letos půjde hodně přes dva miliony. BYD by chtěl něco přes 1,6 milionu, ale ceny mimo Činu jsou zatím poměrně vysoké. VW nevím co s tím udělá , zatím nedokázali vyřešit softwarové problémy a jejich výrobní cena je velmi vysoká. Možná si celou ID4 budou muset nechat vyrábět v Číně , aby se dostali na cenu. Ale to zas nebudou chtít odbory. Asi budou rádi, když udrží v Evropě loňské prodeje.
Jiricku, trumbelinku, slysel jsi nekdy neco o tom, ze nestaci zbozi vyrobit ale musi se I prodat? Zkratovozy jsou jedine zbozi vymykajici se dalsimu axiomu o tom, ze kazde zbozi si najde sveho kupce. Zkratovozy si nasly sve blbce a jelikoz mnozina blbu je nastesti konecna, je to konecna I pro zkrato.mrdky.
co máš zkratovanýho furt fpalici? BYD BLADE jsou víc v poho než by sis dokázal i představit natož vokecat 😀 😀 😀
VW Bude muset přitlačit Tesla plošně zlevnuje
Nejlevnejší Tesla model 3 začína na 1 099 990 kč model Y od 1 159 990 kč
https://www.tesla.com/cs_CZ/
Cena zákl.verze:
Model 3 je za 1.100.000 Kč
Model Y je za 1.160.000 Kč
Eňouš je za 1.200.000 Kč
Tak schválně jestli zlevnění těch přepalšilhabletů vrátí tesle zákazníky, momentálně jsou dodací lhůty prý UNOR / BŘEZEN takže evidentně už nebyl odbyt 😉 trejtrsbtc
https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-v-cesku-zlevnuje-az-o-23–model-y-je-levnejsi-nez-skoda-enyaq/sc-870-a-220269/default.aspx
Ano Eňouš se stal v pátek neprodejným autem. VW bude muset najít novou cenu , za kterou prodají alespoň to málo ,co dokáží vyrobit.
A kdyz prodaji malo EV, budou platit pokuty za emise. Ten spalovak jim jeste zlomi vaz.
Německo v zájmu dosažení klima urychluje plány elektrifikace os.auto +50% na 15 mega do roku 2030 (nyní 2022 tj 1,5 mega). Němci roku 2022 koupili 2.650.000 nových aut z nichž 18% / 470.000 ks bylo elektrovozů tj meziročně +32% 😉
*podporují elektromobily do €40k (960 000 Kč) z původních €6k nyní €4.5k
*podporují elektromobily do €65k (1.500.000 Kč) z původních €5k nyní €3k
Tomu moc nerozumím. Kromě plácání hubou snížili dotace o 25%?
Tomu nerozumite, to je vicevrstva tematika. A malokdo postrehnul, ze se snizenim dotaci Tesla snizila cenu o pokles dotace poskytovane vyrobcem. U Tesly se teda snizila jen statni dotace. Dalo by se rict, ze Tesla ten svuj zakonny dotacni podil dobrovolne navysila na puvodni castku.
jaja krom odříznutí hybridů je tedy čeká 13,5 mega EV za 7 let tj asi tak 2 mega ročně 😉
No vida. Meli by se zeptat na ceskejch diskuzich, prej to nema budoucnost. 🙂
To je zrádnost procent. Připomínám, že v roce 2019 Volkswagen prodával 11 milionů aut ročně.
Prodeje VW klesají mnohem rychleji než rostou elektromobily, což je cesta ke krachu. Při zachování trendu se křivky protnou za 7-10 let a z koncernu VW by se stala automobilka velikosti Škoda Auto s prodeji 1 milion aut. Což se nestane, takže nejspozději do tří let očekávejmě změnu kurzu „jako nutnost reakce na zlé Rusko“.
Domnívám se, že Orbánův odhad 8 let nepočítal s akcelerátorem v podobě ukrajinského konfliktu.
a došla vw v ID4 taky hydraulika přední kapoty jako feňouši?? 😀 😀 😀
https://youtu.be/qWBudJgi3U0?t=3490
Přijde mi to logické. Technolgie pohonu z konce 19. století bude postupně doplňována o další řešení té doby. Co zůstane je pouze debilita majitelů, protože průměrná inteligence člověka konce 19. století byla výrazně vyšší.