Volkswagen představuje na veletrhu CES novou limuzínu Volkswagen ID.7. Nabídne dojezd 700 km a po modelu ID.4 se stane dalším globálním elektromobilem značky Volkswagen.
Volkswagen představí na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) ve dnech 5. až 8. ledna 2023 první zcela elektrickou limuzínu na základě modulární platformy pro elektromobily MEB, opatřenou „důmyslným“ maskováním. Jedinečná technologie vícevrstvého lakování umožňuje částem vozidla vydávat světlo.
Systém funguje interaktivně a symbolizuje další krok v digitalizaci budoucího vrcholného modelu rodiny ID. Výhled na tento nový model, který zaujme mimo jiné aerodynamickým designem a dojezdem až 700 kilometrů (WLTP), poskytla již studie ID. AERO, vystavená poprvé v Číně. Volkswagen Group of America se tak po šesti letech vrací na celosvětově největší odborný veletrh spotřební elektroniky CES s výjimečným produktem.
„S novým ID.7 rozšiřujeme naši nabídku elektrických modelů do vyšších segmentů. Limuzína nabídne špičkovou techniku a kvalitu. ID.7 je jedním z deseti nových modelů, které uvedeme na trh do roku 2026. Naším cílem je mít vhodnou nabídku pro naše zákazníky v každém segmentu,“ říká Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen.
Volkswagen reaguje u svého nejnovějšího modelu na základě platformy MEB na zpětnou vazbu od svých zákazníků a v příslušných oblastech nabídne optimalizované ovládání. ID.7 bude mít ve své sériové výbavě řadu inovací:
− nový koncept zobrazování
− head-up displej s rozšířenou realitou
− 15“ displej (úhlopříčka 38 cm)
− nové ovládání klimatizace integrované do první úrovně informačního a zábavního systému
− osvětlený dotykový posuvník
Nový koncept klimatizace s inteligentními výdechy ventilační soustavy poskytne různé funkce. ID.7 rozpozná podle klíčku, že řidič přichází k vozu, a za horkého letního dne zapne chlazení interiéru, resp. za chladného počasí jeho vyhřívání, ještě dřív, než nastoupí. Nově koncipované “Smart Air Vents” (chytré ventilační výdechy) přitom dynamicky usměrňují proudění vzduchu tak, aby docházelo k jeho co nejrychlejší výměně v celém vnitřním prostoru. Jakmile cestující usednou do vozu, může být vzduch přiváděn přímo k jejich tělům.
Nebo naopak může být spuštěna nepřímá ventilace. Příslušné funkce nepřetržitě zobrazuje nový velký displej, na němž je mohou uživatelé také aktivovat nebo si jejich individuální nastavení ukládat do paměti. Speciální požadavky se aktivují hlasovými povely. Na „Ahoj Volkswagen, mám studené ruce!“ reaguje ID.7 zapnutím vyhřívání volantu. K rukám začne být navíc cíleně přiváděn teplý vzduch.
Výjimečný koncept maskování je interaktivní
Volkswagen připravil speciální způsob, jak na veletrhu CES v Las Vegas viditelně poukázat na inteligenci nového modelu ID.7. Design limuzíny zakrývá digitální maskování jedinečným lakováním karoserie, díky němuž ID.7 interaktivně svítí. Na povrch karoserie bylo naneseno 40 vrstev laku, které jsou střídavě vodivé a nevodivé. Celkem 22 ploch pod povrchovou vrstvou laku je individuálně napájeno.
Tím vzniká elektroluminiscenční efekt, a povrch viditelně svítí. Díky propojení s audiosystémem lze také vizualizovat rytmy rozsvěcováním jednotlivých částí. QR kódy na kapotě motoru a obou bočních stěnách karoserie slouží jako rozhraní mezi fyzickým a digitálním světem. Motiv QR kódu rozvíjí celé maskování, které zakrývá kontury budoucího sériově vyráběného modelu.
MEB umožňuje aerodynamický design
ID.7 přebírá designový styl zcela elektrických modelů z rodiny ID. Tvarové řešení limuzíny je charakterizováno aerodynamickými tvary přídě a střechy, které umožňují nižší spotřebu elektrické energie a delší dojezd. Proudící vzduch je otvory na přídi cíleně veden podél vozidla dozadu. Tím vznikají tzv. „vzduchové clony“, jež uklidňují proudění vzduchu po stranách vozu. Klesající linie střechy přispívá k velmi dobrému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu modelu ID.7, jehož dojezd bude až 700 kilometrů (WLTP).
Stejně jako všechny modely z rodiny ID. vychází i ID.7 z platformy MEB koncernu Volkswagen. Z výhod modulární platformy s krátkými převisy karoserie a dlouhým rozvorem náprav (2,97 metru) těží interiér. Model ID.7 má díky tomu charakter limuzíny vyšší třídy, která v cestujících vyvolává pocit mimořádně velkorysé prostornosti.
Elektrická ofenziva značky Volkswagen
Volkswagen rozšiřuje s limuzínou ID.7 svou úspěšnou rodinu zcela elektrických modelů ID. v segmentu vyšší střední třídy s vysokými objemy prodeje, a zintenzivňuje tak svou elektrickou ofenzivu založenou na strategii ACCELERATE. Volkswagen již dosáhl prvního milníku. Od předání prvních vozů ID.3 zákazníkům v září 2020 dodal Volkswagen prostřednictvím svých dceřiných společností klientům na celém světě již 500 000 vozů rodiny ID. – navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelských řetězcích. Tohoto milníku bylo navíc dosaženo s ročním předstihem oproti původním plánům.
Po modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6 (pouze v Číně) a novém modelu ID.Buzz bude ID.7 celkově šestým modelem rodiny ID. a po modelu ID.4 druhým globálním modelem značky Volkswagen na základě platformy MEB. Elektrická limuzína bude uvedena na trh ve třech hlavních regionech: v Číně, Evropě a Severní Americe. Vozy ID.7 pro evropský trh bude vyrábět montážní závod společnosti Volkswagen v Emdenu. ID.7 po SUV ID.4 se tak stane druhým modelem na základě platformy MEB, který bude vyráběn v Emdenu.
zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen
VW je ve stále složitější situaci. Nové vedení šláplo v elektromobilech na brzdu a snaží se mlžit, což se ostatně čekalo . ID 7 v nedohlednu , nikdo ani nezná nic reálnějšího pouze PR kecy. ID 3 se musí kompletně předělat a i tak je předražené a prodeje dealerům se slevou nemohou fungovat věcně. ID4 softwarové problémy, které koncern není schopen dlouhodobě vyřešit a je otázkou času , kdy budou muset jít s cenou dolů , aby se prodalo vůbec něco , protože lidé ruší objednávky. ID5 nevím . Nový levnější model v nedohlednu a VW toho zřejmě výrobně zatím ani není schopen. Prodeje spalováků neustále upadají , což samozřejmě navyšuje jejich výrobní cenu. Žádné řešení na obzoru. Žádná nová efektivnější továrna, žádná restrukturalizace , protože se v koncernu vyrábí stále méně aut , prostě nic.
Best Electric Cars 2022 (and the ones to avoid) – Top 10 | What Car?
Škoda se umistila na 4 místě
https://www.youtube.com/watch?v=CYVhk-_vqvc&t=48s
Stále větší a větší bizár, kdy koncernové PR onanuje nad naprosto nepodstatnými věcmi daleko za hranicí rozlyšitelnosti.
Nové ovládání klimatizace a osvětlený dotykový posuvník?? Děláte si z lidí kozy?
Optimalizované ovládání??? Jo to už známe. Hloupější než pračka, koncernová sračka.
Takže to samý přijde od Škodovky. A kdy?
MEB, to opět znamená vzadu bubny a žádnej frunk. 🤷♂️👎
…700km je už v poho dojazd ;oD
Brzdi, to je WLTP a ne realita. V zimě to dá tak 400 km.