Volkswagen zahájil odpočítávání do zahájení výroby prvního modelu I.D.

Sto týdnů před plánovaným zahájením výroby prvního modelu řady I.D. se představenstvo značky dohodlo na akci „MEB Supplier Summit“ s důležitými dodavateli na milnících procesu přípravy výroby.

Největší produktová a technická ofenziva v historii značky Volkswagen nabývá stále konkrétnější podoby.
foto: Volkswagen

Jako první vozidlo na základě nové modulární platformy MED pro vozidla s elektrickým pohonem sjede koncem roku 2019 z montážní linky ve výrobním závodě v saském Cvikově kompaktní, zcela elektrický Volkswagen I.D.

Předseda představenstva značky, Dr. Herbert Diess, podepsal společně s kolegy z představenstva a šéfy nejdůležitějších dodavatelů partnerskou smlouvu o zajištění bezproblémového zahájení výroby inovativních elektromobilů. Diess k tomu říká:

„Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují nyní do poslední fáze. Společně chceme v tomto jedinečném průmyslovém projektu dosáhnout toho, aby byla Evropa v globálním závodě o vedoucí postavení v oblasti elektrické mobility o krok napřed. Cvikov se tak stane největším evropským kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu. Díky tomu napíšeme do kroniky automobilu další kapitolu.“

Během pěti let dojde na celém světě napříč značkami k zahájení výroby 
32 modelů na nové platformě, naznačil Diess rozsah celého projektu a dodal: „Chceme být rozhodně na vrcholu, jen naše značka bude do roku 2022 nabízet více než 20 elektromobilů a v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur.“

Ralf Brandstätter, člen představenstva, zodpovědný za nákup, k tomu vysvětlil: „Dosud bylo v rámci naší elektrické ofenzivy nominováno více než 100 dodavatelů. Pro mě je důležité, že dnes pro naše partnery a Volkswagen začíná nová podoba spolupráce – nejdůležitější dodavatele zapojujeme mnohem dříve a intenzivněji do vývojových prací na projektu I.D.“

Volkswagen sází při uvedení platformy MEB na tzv. „value sourcing“. Dodavatelé u tohoto přístupu přicházejí se svými nápady pro lepší technická řešení díky soutěži konceptů již v rané fázi vývojového procesu. Brandstätter k tomu říká: „Přidaná hodnota spočívá ve výrazně těsnějším propojení a v rovnoprávném postavení při práci s oboustranně výhodnými výsledky.“

Již v roce 2020 má být vyrobeno více než 100 000 vozů Volkswagen na platformě MEB. Christian Senger, vedoucí modelové řady elektrické mobility, k tomu říká: „Výrazně jsme minimalizovali komplexnost projektu I.D. a proces vzniku produktu jsme zkrátili o jedenáct měsíců. Nová platforma pro naše vozidla, autonomní jízda i témata síťového propojení a služeb vyžadují model úzké spolupráce se všemi partnery a dodavateli. Produktový plán je připraven. Nyní se pouštíme s veškerou energií do jeho společné realizace.“

Zcela nově vyvinutá elektrická soustava platformy MEB je důsledně přizpůsobena požadavkům na budoucí digitální mobilitu s nulovými emisemi. Integruje různě výkonné elektromotory, ploché akumulátory, uložené v podlaze, s inovativními technologiemi a softwarovými funkcemi, jako je chytré osvětlení nebo průhledový displej s rozšířenou realitou, které byly dosud vyhrazeny automobilům prémiového segmentu.

Modely Volkswagen I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ jsou součástí „startovní formace“, s níž Volkswagen zahájí v rychlém sledu během roku 2020 svou elektrickou ofenzivu. Nová generace vozidel se bude vyrábět v Evropě, Číně a USA.

tisková zpráva

19 Comments on “Volkswagen zahájil odpočítávání do zahájení výroby prvního modelu I.D.”

  1. Ono je potřeba asi odhodit, alespoň na chvilku, slepeckou
    Ono je potřeba asi odhodit, alespoň na chvilku, slepeckou hůlku. VW je velký výrobce automobilů, ale i elektromobilů. Je potřeba nahlédnout do zákulisí výroby. Dnes denně vyrobí 30 e-Golfů. Baterie se do závodu vozí po deseti kusech v kamiónu, více legislativa nedovolí. Baterie se v Německu skládají z článků dovezených z Číny. To už je pěkně velká uhlíková stopa. Pak tu jsou obrovské náklady na vybavení servisu a to minimálně za 2 milióny. Néjen zařízení na zkoušení těsnosti baterie a měření článků. Celkově ta technologie není levná. Masovka z ní bude až na to bude mít i průměrný spotřebitel bez dotací a podobně. VW pak určitě nebude mít problém uspokojit poptávku. K tomu je ale ještě daleko..

      1. Zatím to je technologie pro bohatý. Jet třeba s baterií do
        Zatím to je technologie pro bohatý. Jet třeba s baterií do servisu nebo jí tam jen zaslat nebude žádná láce. Velká ztráta hodnoty vozidla je další věc. Podobně jako u mobilu.
        Masovka a dominantní technologie to jistě nebude. Rozšíří to jen mix na vozovce. Vidím to jako fakta. Na evropské automobilky je tlak na snížení emisí na 95 g/km od 2020. V nabídce elektroauta kvůli snížení emisí mít budou, ale ceny budou ještě dlouho pro většinu vysoké.

        1. Celkem obecně známý fakta, který už jsme tu probrali
          Celkem obecně známý fakta, který už jsme tu probrali milionkrát do bezvědomí. Nic novýho neříkáš. To že jsou nový technologie nejdřív drahý a pak zlevněj je spíš pravidlo než vyjímka.
          Vlastnit za 1. republiky auto bylo asi stejné jako dnes vlastnit letadlo, čili nepředstavitelně drahý. Můj děda, si tehdá maximálně koupil motorku. 1. auto si koupil až začátkem 60. let a to ještě napůl s jednou rodinou z ulice. Čili si musel počkat celých 35 let než si pořidil auto! V celé ulici, cca 30 činžáků, byli jediná 2 soukromá auta jinak tam bylo vymeteno!!! Radši to parkovali vo pár bloků dál kolik tehdá bylo závistivců, kteří nemohli pochopit jak si někdo vůbec může pořídit takovou věc jako je auto. Dneska je to úplně stejný, spousta jedinců nemůže překousnout, že někdo má na ty extradrahý elektroauta a už by to honem honem chtěli taky, ale za cenu volítaný škodovky. A tak jsou nasraný, ukřivděný a frustrovaný. Projevuje se to různě, většinou závistí, nenávistí, zatracováním, mindrákama, moralizováním se vztyčeným prstem, káravymi poznákami atd. atd. :)))
          Historie se jen vopakuje a lidská komedie pokračuje. A lidi pořád myslej jak zrovna ta jejich epocha je extradůležitá ;D
          Normální průvodní jevy obklopující všechny novoty, nic překvapivýho.

    1. 1***
      akorát bych tu uhlíkovou stopu moc neřešil, řeší

      1***
      akorát bych tu uhlíkovou stopu moc neřešil, řeší někdo uhlíkovou stopu u dovozů banánů? mobilů? a milion jiných věcí co se dovážejí loděmi co produkují řádově vyšší znečištění než všechna auta dohromady, akorát že na moři to nikdo z lidí nemusí čuchat

  2. Nemam stejny nazor.Nemyslim ze do roku 2019 prijde nejaka jina
    Nemam stejny nazor.Nemyslim ze do roku 2019 prijde nejaka jina masovka,leda leaf3(vetsi baterie),stezi model3 od Tesly.Myslim ze jeste budeme radi za „lidoveauto“….Pokud se spletu,bude to jen dobre.Sam vlastni Soulika a zatim staci (s opravdu lehkym omezenim)

  3. Možná to není dost vlastenecké protože VW=Škoda, ale
    Možná to není dost vlastenecké protože VW=Škoda, ale nemůžu si pomoct a jen mám zbožné přání, aby na konci roku 2019(kdy sjede z výrobní linky první kus VW elektro ID), již byla Evropa zahlcena elektromobily jiných značek. Vím, že je to jen přání, ale věřím, že ostatní automobilky nebudou jen 2 roky sedět s rukama v klíně a něco vyrobí.

    1. No jakoze cekas, ze automobilky, ktere dneska nemaji ani tu
      No jakoze cekas, ze automobilky, ktere dneska nemaji ani tu powepointovou prezentaci, zacnou z niceho nic chrlit pristi rok masove elektroauta? Mas predstavu jak dlouho trva vyvoj masove vyrabeneho auta? (paradoxne cim ma byt levnejsi a masovejsi, tak to trva dele)…

    2. Jedině tak nějakou čínskou značkou, pouze ti by na to
      Jedině tak nějakou čínskou značkou, pouze ti by na to mohli mít kapacity rychleji než VW, ale Čína už nemá moc velký zájem exportovat přednostně své zboží na Západ za blbé papírky, když si je teď taky začala neomezeně tisknou sama.
      A surovinové státy budou ještě dlouho upřednostňovat SUV spalováky.

Napsat komentář