Volkswagen ukázal studii terénního elektromobilu ID. XTREME

Koncept elektromobilu ID. XTREME dává najevo výkonový potenciál a mnohostrannost platformy MEB. foto: Volkswagen
Koncept elektromobilu ID. XTREME dává najevo výkonový potenciál a mnohostrannost platformy MEB. foto: Volkswagen

Základem konceptu elektromobilu Volkswagen ID. XTREME je model ID.4 GTX s vyšším výkonem. Terénní elektromobil s pohonem všech kol je dosud nejvýkonnějším modelem ID.

Volkswagen představil ve švýcarském kantonu Ticino studii terénního vozu ID. XTREME. Koncepční elektromobil s pohonem všech kol vychází z nedávno aktualizovaného modelu ID.4 GTX. Koncepční vůz vytvořil tým z oddělení technického vývoje společnosti Volkswagen pod vedením Andrease Reckewertha (vedoucího vývoje kompletních vozidel na základě platformy MEB).

„Modulární elektromobilová platforma MEB skrývá enormní technický potenciál,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady MEB. „Auto je pro mnoho našich zákazníků mnohem víc než jen dopravním prostředkem. Studií ID. XTREME posouváme elektromobilitu v podání značky Volkswagen na novou výkonnostní úroveň Výsledkem projektu je unikátní terénní vůz, který zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem.“

Volkswagen ID. XTREME

Výkonným pohonem zadní nápravy a modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se podařilo zvýšit celkový nejvyšší výkon poháněcího ústrojí koncepčního vozu v porovnání s modelem ID.4 GTX o 65 kW na 285 kW – tedy o téměř 30 %. „ID. XTREME vytvořili nadšenci ze společnosti Volkswagen pro fanoušky ID., kteří se sešli zde v Locarnu. Jsme zvědaví, jak budou na tento vůz reagovat příznivci elektromobility. Na základě odezvy z naší komunity rozhodneme o dalším osudu tohoto projektu,“ dodává Bagschiková.

Exteriér VW ID. XTREME ukazuje, že vůz je připraven na každé dobrodružství v terénu. Studii propůjčuje autentický vzhled zvýšený rallyový podvozek, 18palcová terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečným předním ochranným rámem s upraveným deformačním nosníkem a blatníky vyrobenými „3D tiskem“, které jsou o 50 milimetrů širší. Další „výzbrojí“ terénního elektromobilu s pohonem všech kol pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely.

Volkswagen ID. XTREME

Výjimečnou vlastností studie ID. XTREME je také její akustický projev. Ve spolupráci s designovým oddělením značky Volkswagen byl speciálně pro tento koncepční vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola. V interiéru ohromí studie různými highlighty, mezi něž patří mimo jiné početné ozdobné prvky z Alcantary, upravená sedadla a kontrastní doplňky v oranžové barvě. A studie ID. XTREME je samozřejmě trvale udržitelná. Koncepční vůz vznikl na základě vyřazeného testovacího prototypu z vývoje sériově vyráběného modelu, do něhož byla uložena použitá sada akumulátorů o kapacitě 82 kWh.

Volkswagen představil studii ID. XTREME poprvé veřejnosti na Setkání ID. v Locarnu. Letos se tato akce pro fanoušky elektromobility konala podruhé a po vzoru Setkání GTI u jezera Wörthersee by se mohla stát „zeleným“ a trvale udržitelným setkáním příznivců elektromobility. V letošním roce přijeli na břeh jezera Lago Maggiore fanoušci modelů ID. z celé Evropy, aby se podělili o své zkušenosti s elektromobilitou.

Volkswagen ID. XTREME

Setkání ID. inicioval a zorganizoval ID. Drivers Club. Partnerskou podporu poskytla značka Volkswagen v rámci své strategie Way to ZERO. Akce se zúčastnil také tým Volkswagen složený z členů ID. Drivers Clubu, který spolu s dalšími odborníky společnosti Volkswagen seznámil účastníky s aktuálním vývojem v oblasti trvale udržitelné mobility. Kromě studie ID. XTREME prezentoval Volkswagen v Locarnu také další modely z rodiny ID.

zdroj: tisková zpráva

28 komentářů u “Volkswagen ukázal studii terénního elektromobilu ID. XTREME”

  1. Tohle že je teréní automobil ,,připravený na každé dobrodružství v terénu“ ?? S touhle světlou výškou?😆😂… Hlavně že má repráky v podběhách, aby dementi v kabině mohli stresovat okolí (a tím zabili jednu z hlavních výhod elektropohonu)… To snad vymejšlej puberťáci!!.. ZOUFALSTVÍ

  2. Vláda prý „zastropovala“ ceny energií vyhnané evropskou energetickou strategii do etrému.

    Už nebudete platit 15 Kč / kWh.
    Budete platit jen 10 Kč, těch 5 Kč navíc doplatí stát z peněz, které vám vezme na daních.

    „Pomoc“ 😂

    Jako chápu, že se snaží vyhnout revolucí, ale pověsit pár proněmeckých kolaborantů, kteří mají podíl na stávající situaci, by evropské civilizace výrazně prospělo. Tohle lepení následků místo řešení příčin stejně vede jen do hlubší krize.

    1. Můžeš to blíže vysvětlit jak ta evropská energetická strategie vyhnala ty ceny? Žádná uhelná elektrárna nebyla ještě zbourána, pouze se zdražilo uhlí a není plyn. Německé odstavené atomovky tvořily jen 5% výroby, to s cenou nijak nepohnulo. Nedovedu si představit jaké by byly ceny kdyby Němci teď neměli 70 GW solárů + 70 GW větráků.

      1. Německo omezilo stabilní zdroje a podporovalo nestabilní. Výsledkem je rozkolísání cen elektřiny, která se pohybuje od nulových hodnot ve chvílích, kdy německé OZE vyrábějí nepotřebnou elektřinu po extrémní ceny v okamžiku, kdy se jede pouze na uhlí, plyn a jádro. Německo si díky silné ekonomice může dovolit platit násobky cen elektřiny, ale doplácejí na to kolonie, obchodující svoje zdroje na jednotném trhu.
        Kromě toho podpora OZE znamenala nutnost plynofikace redundantních zdrojů a nasednutí na ruskou lopatu.

        Diskuze na toto téma je v podstatě zbytečná, protože to co tady roky trpělivě vysvětluji teď máme možnost vidět naprosto nezakrytě a i ten poslední jouda už vidí, že císař je nahý.

        1. Německo má pořád 34 GW uhelných elektráren. Nově postavili 140 GW OZE. Odstavili jen směšné 4 GW jádra které jsou po životnosti. Tak co pohnojili?
          Kdyby nebyly ty OZE tak bychom dnes platili 2x tolik. Nevadí, že nejedou pořád, obchodníci nám to průměrují. Spíš se zaměřte na to proč někdo u nás škrtí PST transformátory na hranicích aby nám to nekazilo cenu když je zrovna venku nízká vlivem OZE.

            1. Když nevyrábí tak můžeme počítat jen cenu chátrání. U jiných zdrojů je to cena chátrání plus platy zaměstnanců plus cena paliva. Třeba v Dukovanech jsou dnes platy 30x vyšší než když je komunisti postavili. Ale cena elektřiny zatím není 30x vyšší. To brzo doženeme. 😉

              1. Tak tedy pro lopatu. Kolik ušetříš, když si pořídíš druhé úspornější auto, kterým budeš jezdit v pondělí, středu a dopoledne dvě hodiny v pátek?

                Fakt nechápeš, že pořízením druhého, byť možná úspornějšího auta, půjdou celkové roční náklady tvého vozového parku na ujetý kilometr nahoru? Nerozumíš tomu, proč má Německo nejdražší elektřinu na světě?

                1. Německo má elektřinu nejdražší? Tak třeba dnes v 8:00 mělo Německo cenu 461 Euro, atomová Francie 501 a ČR 525. To ještě nesvítilo a nefoukalo. Nerozumím jak to myslíš s těmi auty. Ale když budu mít solár a parní kotel tak pojedu jaro, léto, podzim na solár a pod kotlem zatopím až v zimě. Blbec bude pálit uhlí i v létě.

                2. To jsou údaje z prosince 21. V tu dobu byla Evropa ještě pevně propojena a cena silové elektřiny byla v EU jednotná. Ano, Německo mělo nejvyšší daně a cenu distribuce. Dnes je to trochu jinak. Velmi stoupla cena silovky a to propojení není už tak pevné. Některé státy se připojují když je ta společná levnější než jejich. Řekl bych, že my se připojujeme když je nejdražší a prodáváme. To jistě těší hochy elektrárenské a akcionáře, spotřebitele ale moc ne. Ale já tomu nerozumím jenom mi to tak připadá.

          1. Problem ale je ze to cislo pri OZE je fiktivne na rozdiel od vykonu tepelnych elektrani, pre ktore mate palivo.

            Tiez by ma zaujimali odkial mate tie cisla. Teraz som si pozrel energeticky mix a vsetky OZE zdroje (vietor+slnko) maju asi taky isty podiel ako uhlie (cize tepelne elektrarne bez plynu) a to sa teda rataju vsetky OZE ktore v nemecku elektricku energiu vyrabaju a ktore tam kedy boli instalovane (a to nebola mala podpora). Vyse 2/3 pomeru na energiu z OZE ma vietor. Cize vypadok z OZE dnes moze nemecko bez problemov pokryt z tepelnych elektrani. Nemci teda ako Poliaci nemozu vypnut uhlie co je najspinavsi sposob vyroby.

            OZE proste potrebuju zalohu a potrebuju zabrat velky priestor. Ak zacneme pocitat dodavku el. energie pozapojeni vodikoveho hospodarstva, bude ten pomer este horsi. No a teraz si predstavite ze toto je iba el. energia. Ako nahradime plyn pre vykurovanie a priemysel?

            1. Pro XBlb…. Číslo výkonu u OZE není ,, fiktivní“, ale udává maximální výkon konkrétního zdroje při optimálních podmínkách. Skutečný výkon se liší podle umístění zdroje. Jestli chceš ,,nefiktivní“ čísla, musíš hledat ve statistikách. Ale tohle jistě chápeš, nemáš za potřebí dělat ze sebe ještě většího blba než jseš.😁
              ,,OZE potřebuje zabrat velký prostor“…. Fotovoltaika nepotřebuje ŽÁDNÝ prostor, protože může být umístěna nad již lidmi obsazenými plochami… Mimochodem před lety jsem četl údaj, že Německo jako nejvíce zastavěný stát na světě (městské a mini státy vynecháme) má pod betonem či asfaltem 25% rozlohy!…Uvědomuješ si potenciál pro FV panely?? Asi se ti to nehodí do krámu, že?? 😜

      2. Je pravda, že OZE (nepočítaje hydro a termální) nemůže být bez zálohy, nebo adekvátní baterie (klidně i přečerpávací, nebo vodík) náhradou za fosilní zdroje. Němci to prostě pohnojili, ale naši experti měli upozornit na rizika a připravit se. Po válce je totiž každý generál.

Napsat komentář