Elektromobily Volkswagen ID.4 GTX a ID.5 GTX s lepší sériovou výbavou

Loni představené elektromobily Volkswagen ID.4 GTX a ID.5 GTX s pohonem všech kol dvěma elektromotory jsou nyní k dispozici s lepší sériovou výbavou.

Volkswagen pokračuje ve vylepšování sportovních modelů GTX. Nyní je součástí jejich sériové výbavy výbavový prvek „Zatmavená zadní okna“, který se dosud dodával na přání. Ve spojení se sériovým paketem Comfort Plus GTX tak zákazníci získají mimo jiné determální sklo čelního okna, tmavě tónovaná skla zadních bočních oken a zadního okna, vyhřívání předních sedadel, po dvou rozhraních USB-C vpředu a vzadu, nově s nabíjecím výkonem až 45W, variabilní středovou konzolu a klimatizaci „Air Care Climatronic“ s aktivním kombinovaným filtrem, stacionární klimatizaci a třízónovou regulaci teploty.

Červená a černá znamenají GTX. Zákazníci naleznou několik novinek také v interiéru. Přístrojová deska a výplně dveří jsou nyní černé. Sportovního ducha vizuálně umocňuje červené prošívání v celém interiéru, mj. na černém koženém volantu. Také na přání dodávaná sportovní sedadla (paket Top Sport Plus Interiér) jsou navíc zdobena červeným jednoduchým a dvojitým prošíváním, lemováním a logem. Naproti tomu exteriér zvýrazňuje leskle černá barva, kterou nyní září lišty střešního rámu, střešní sloupky C, kryty vnějších zpětných zrcátek a difuzor. Na přání jsou k dispozici elegantní, leskle černá 21“ kola. Uvedené prvky vytvářejí společně se sériově dodávanou černě lakovanou střechou a tmavě tónovanými skly oken progresivní a současně elegantní vzhled.

GTX jako recept na úspěch. Sportovní produktová značka GTX se svými plně elektrickými výkonnými modely je součástí portfolia společnosti Volkswagen již více než rok. Tyto dynamické vozy kombinují elektromobilitu, trvalou udržitelnost a inteligentní sportovnost. Jejich dynamický design také zdůrazňuje zvláštní charakter a rozpoznávací hodnotu vysoce kvalitních modelů GTX.

„Úspěch modelů ID.4 GTX a ID.5 GTX potvrzuje správnost naší strategie, která spočívá v samostatném postavení produktové značky GTX na trhu. Oba modely mají v příslušných modelových řadách podíl téměř 40 %,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro rodinu ID. „Nabídku této produktové značky budeme postupně rozšiřovat a v budoucnosti bude mít svou variantu GTX každý model ID. – od ID.3 až po ID. Buzz.“

Sportovní výkony a praktičnost pro každodenní provoz díky pohonu všech kol 4MOTION se dvěma elektromotory. Modely GTX jsou vybaveny dvěma elektromotory, jedním na přední a jedním na zadní nápravě. Oba elektromotory společně zajišťují elektrický pohon s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW (299 k) a točivým momentem 460 N.m. Synchronní elektromotor s trvalými magnety na zadní nápravě poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m. Na přední nápravě je uložen asynchronní elektromotor s nejvyšším výkonem 80 kWma točivým momentem 162 N.m.

Tento elektromotor je mimořádně kompaktní a lehký, snáší krátkodobá přetížení a způsobuje minimální ztráty v režimu bez přívodu elektrické energie. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu je u obou modelů GTX 1400 kilogramů při stoupání 8 %, a je tak o 200 kilogramů větší než u variant s pohonem zadních kol.

Manažer jízdní dynamiky se speciálně vyvinutým softwarem. Inteligentní řízení pohonu se dvěma elektromotory má v modelech ID.4 GTX a ID.5 GTX na starosti manažer jízdní dynamiky. Značkou Volkswagen speciálně vyvinutý software se přitom vždy zaměřuje na to, aby vůz dosahoval optimální úrovně hospodárnosti, dynamiky a jízdní stability. V mnoha případech zajišťuje pohon pouze elektromotor na zadní nápravě.

Jakmile řidič požaduje sportovní jízdu nebo je nutná ještě vyšší trakce, připojí se k pohonu asynchronní elektromotor na přední nápravě. K tomu dojde plynule během několika setin sekundy, aniž by to řidič zaznamenal. V závislosti na zvoleném jízdním režimu není prostřednictvím manažera jízdní dynamiky řízen pouze pohon, ale také veškeré regulační systémy brzd, řízení a podvozku.

Elektromobilita je nyní uživatelsky ještě přívětivější. ID.4 GTX nabízí dojezd až 495 km (WLTP), ID.5 GTX až 508 km (WLTP). Maximální nabíjecí výkon je u obou modelů až 150 kW. Vysokonapěťová akumulátorová baterie s kapacitou 77 kWh se nabije z 5 na 80 % za pouhých 36 minut. Tím se dojezd prodlouží o dalších 337 km u modelu ID.4 GTX, resp. o 376 km u modelů ID.5 GTX (oba údaje podle metodiky WLTP). Při cestování na dlouhé vzdálenosti podporuje řidiče inteligentní plánovač tras pro elektromobily. Navigační systém může na trase naplánovat i větší počet zastávek, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Itinerář se navíc průběžně přizpůsobuje měnícím se podmínkám. Pokud například jede řidič velmi hospodárně, nebude muset dělat krátkou přestávku kvůli nabíjení.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Elektromobily Volkswagen ID.4 GTX a ID.5 GTX s lepší sériovou výbavou”

      1. Osobně se mi teda líbí mnohem víc než Tesla 3, ale to je věc vkusu, samozřejmě.
        Shodou okolností jsem dnes potkal Teslu Y, ráno v koloně směrem do školy, a ošklivější auto člověk aby pohledal. Možná to bylo i tou bílou barvou, nevím, ale ta disproporce v dizajnu se mi teda hodně nelíbila. Podle mého názoru, čím novější Tesla, tím ošklivější. Nevím, jak to dělají 🙂

        1. No jo, kdyz uz mate japonce doma, tak to rika jaky styl mate rad. Ja mam take japonce Nissan Leaf I. Osklivejsi auto se jen tak nevidi. Bohuzel tenkrat nebyla alternativa. Co se Tesly tyka, tak je v nekterych statech best buy car ze vsech pohonu. Lidi jsou ruzni. Me se Tesla libi ale hlavne je technicka spicka.

          1. I předchozí Volvo S80 (poslední generace) bylo hezčí než T3 nebo Y 🙂
            To, že se dobře prodává, nemusí nutně znamenat, že je to hezké auto. Spousta lidí si to koupí, protože to je Tesla, průkopník v EV. Neznamená to, že to auto je dokonalé.

            Jak napsal jeden člověk v diskusi na fdrive, bývalý majitel Tesly, Tesla je skvělý elektromobil, ale mizerné auto 🙂

            A z EV se mi líbí třeba Taycan, etron GT, z těch levnějších BMW i4, i nová Kia EV6, Ioniq 5, z těch „lidovějších“ Megane eTech (ale i Peugeot e2008, C4 ne), na druhou stranu, moc do vkusu se mi netrefil ID.3 a ID.4, to už spíš Enyaq.

            1. Ja si auta nekupuji podle vzhledu. Hezke krivky nechci v plechu, ale v zivem. U auta jsem technicky orientovany typ. Klidne to muze byt hnusna barva nebo karoserie, hlavne ze technika je OK. A u karoserie musi byt aerodynamicky tvar ok. Ne ten opticky, ale ten efektivni. Cely svuj zivot uprednostnuji optimalizaci. Proto je spalovak pro me davno mrtvy, protoze 3/4 energie jde do prcic.

              1. To je v pořádku, každý má jiné preference. Ale myslím, že i aerodynamicky čisté auto může být hezké, např EQS, EQE od Mercedesu.

                Já kupuji i podle vzhledu, auto se mi musí alespoň trochu líbit, v ošklivém bych nemohl jezdit. Představa, že se na to koukám, každý den do toho nasedám a je to pro mě ošklivě… to ne 🙂

Napsat komentář