Volkswagen spouští over-the-air updaty pro elektromobily řady ID, první přijdou v létě

Volkswagen prý „usiluje o vrcholné postavení v digitalizaci aut“, a tak v roce 2021, dekádu po Tesle, spouští over-the-air updaty pro své nové elektromobily. Wow.

Elektromobily Volkswagen ID.3 a ID4 se letos, několik měsíců po svém vypuštění na trh, konečně dočkají tolik potřebných over-the-air updatů svého softwaru. Snad se tedy konečně podaří opravit zásadní chyby jejich firmwaru.
foto: Volkswagen

Elektromobily Volkswagen ID.3 a ID.4 již mohou v Evropě přijímat nové funkce a technická vylepšení prostřednictvím bezdrátového připojení k internetu lokálními sítěmi WLAN nebo mobilními telekomunikačními sítěmi. Vozidlo zákazníka bude díky tzv. aktualizacím „Over-the-Air“ vždy zrcadlit nejnovější stav digitálního vývoje.

Od osmého kalendářního týdne jsou všechny nově vyráběné modely ID. sériově vybaveny verzí softwaru ID.2.1, která vytváří technické předpoklady pro „přenos aktualizací vzduchem“.

První aktualizace „Over-the-Air“ budou pro majitele modelů ID. k dispozici „již“ v létě 2021! Prozatím musí majitelé nejnovějších německých elektromobilů pro updaty do servisu. Ale nebojte, ID.Digital, nová organizační jednotka společnosti Volkswagen pro rychlou realizaci digitálních projektů, už koordinuje přípravu aktualizací a jejich přenos do vozidel zákazníků!

Od léta bude Volkswagen majitelům vozů ID. poskytovat aktualizace každé tři měsíce. Jejich součástí budou kromě optimalizace softwaru také nové funkce a možnosti individuální dodatečné výbavy. Protože pravidelnost a ordnung musí být samozřejmě i v updatech!

tisková zpráva

26 komentářů u “Volkswagen spouští over-the-air updaty pro elektromobily řady ID, první přijdou v létě”

    1. Cetl jsem to jinde a zrejme se jedna o reklamu. Jedna se totiz
      Cetl jsem to jinde a zrejme se jedna o reklamu. Jedna se totiz o experimentalni auto. Je mozne, ze to tam perou jak jen to jde a baterka pri tom pujde do kopru. Ale to nevadi. Hlavne ze lidem zustane v hlave, ze jsou nejlepsi. Bezne ridici se zvedavci nekomunikuji, ale zde naopak sami poskytovali nektere udaje. Seriove auto bude nabijet mene. Ale to se uz tak nebude rozmazavat.

          1. Nezvládne vyšší výkon než Tesla, ta má kolem 250, tento
            Nezvládne vyšší výkon než Tesla, ta má kolem 250, tento Hyundai bude mít tak 220-230 dle podmínek. Ake vypadá to, že má lepší nabíjecí křivku, takže to maximum udrží déle a tím pádem bude průměrný výkon nabíjení 0-80 vyšší. Ale zatím je to vše jenom teorie…

        1. Jde o to, že Taycan má o skoro 20 kWh větší baterii a s
          Jde o to, že Taycan má o skoro 20 kWh větší baterii a s ohledem na vysoký výkon motorů i adekvátně dimenzované chlazení. Tesly nabíjí přece jen o dost pomaleji. Je možné, že to kluci Korejský nějak vychytali, ale zatím bych to viděl s rezervou.

              1. Samozřejmě, o tom píšu níže. Důležitý je určitý
                Samozřejmě, o tom píšu níže. Důležitý je určitý integrál nabíjecí křivky od počátku do konce, řekněme 10-80 🙂

                To maximum je jenom zajímavý údaj, kam až SW pustí nabíjecí výkon, na jaké C vzhledem ke kapacitě baterky.

                A ano Ioniq 5 má být lepší, teoreticky. Jinak jsem na to auto zvědavý, nejen kvůli nabíjení. Vypadá to velmi slušně, ještě kompaktni rozměry, ale dlouhý rozvor slibuje spoustu prostoru i velký kufr. A pokud bude dobrá cena…

            1. Jak píše Leodendula, jde o celou křivku. Taycan má sice
              Jak píše Leodendula, jde o celou křivku. Taycan má sice možná větší špičku, ale při 80 % už jede „jen“ 120(90) KW. Hlavně ale má o dost větší baterii a ještě k tomu poměrně velký buffer v podobě nevyužitelné kapacity.

              https://www.youtube.com/watch?v=9BhDiwHxa94&t=155s

              Pokud Ioniq 5 dokáže opravdu 150 KW i při 80 %, tak to bude pecka a opravdu velký pokrok.

    1. Ráno by to nebylo ještě tak nejhorší. Já jsem dnes
      Ráno by to nebylo ještě tak nejhorší. Já jsem dnes nabíjel u Lidlu a začala se mi stahovat aktualizace. Potom se mě to ptalo jestli chci aktualizovat hned a nebo odložit. Měl jsem velké nucení na záchod a spěchal jsem domů. Nechtěl jsem riskovat, že to třeba nepojede tak jsem dal radši odložit. :-))

                1. S tím EV bych odjel taky. Tam šlo spíš o to, že po
                  S tím EV bych odjel taky. Tam šlo spíš o to, že po spuštění aktualizace by auto mělo být v klidu. Ono si to ošahává všechna čidla a trvá to asi 10 minut. Přímo tam píšou zaparkovat venku a počkat. No a když má člověk velké chcaní tak musí aktualizaci odložit :-))

  1. Když začínala Tesla, tak měla více SW inženýrů než
    Když začínala Tesla, tak měla více SW inženýrů než lií na vývoj aut. VW ještě nedávno neměl jediného programátora na plný úvazek a veškerý SW vývoj outsourcovali. Ale jsem rád, že se vzpamatovali.

    SW bude v budoucnu vydělávat automobilkám více peněz než výroba aut.

Napsat komentář