Volkswagen prý „usiluje o vrcholné postavení v digitalizaci aut“, a tak v roce 2021, dekádu po Tesle, spouští over-the-air updaty pro své nové elektromobily. Wow.
foto: Volkswagen
Elektromobily Volkswagen ID.3 a ID.4 již mohou v Evropě přijímat nové funkce a technická vylepšení prostřednictvím bezdrátového připojení k internetu lokálními sítěmi WLAN nebo mobilními telekomunikačními sítěmi. Vozidlo zákazníka bude díky tzv. aktualizacím „Over-the-Air“ vždy zrcadlit nejnovější stav digitálního vývoje.
Od osmého kalendářního týdne jsou všechny nově vyráběné modely ID. sériově vybaveny verzí softwaru ID.2.1, která vytváří technické předpoklady pro „přenos aktualizací vzduchem“.
První aktualizace „Over-the-Air“ budou pro majitele modelů ID. k dispozici „již“ v létě 2021! Prozatím musí majitelé nejnovějších německých elektromobilů pro updaty do servisu. Ale nebojte, ID.Digital, nová organizační jednotka společnosti Volkswagen pro rychlou realizaci digitálních projektů, už koordinuje přípravu aktualizací a jejich přenos do vozidel zákazníků!
Od léta bude Volkswagen majitelům vozů ID. poskytovat aktualizace každé tři měsíce. Jejich součástí budou kromě optimalizace softwaru také nové funkce a možnosti individuální dodatečné výbavy. Protože pravidelnost a ordnung musí být samozřejmě i v updatech!
OFF:
Hyundai Ioniq 5 u nabíjecí stanice. Vypadá to, že
OFF:
Hyundai Ioniq 5 u nabíjecí stanice. Vypadá to, že ještě v 80% dokáže nabíjet výkonem kolem 150 kW a v 96% údajně ještě pořád 45 kW!
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-ioniq-5-byl-spatren-na-nabijeci-stanici-na-80-se-nabijel-149kw-6665
Cetl jsem to jinde a zrejme se jedna o reklamu. Jedna se totiz
Cetl jsem to jinde a zrejme se jedna o reklamu. Jedna se totiz o experimentalni auto. Je mozne, ze to tam perou jak jen to jde a baterka pri tom pujde do kopru. Ale to nevadi. Hlavne ze lidem zustane v hlave, ze jsou nejlepsi. Bezne ridici se zvedavci nekomunikuji, ale zde naopak sami poskytovali nektere udaje. Seriove auto bude nabijet mene. Ale to se uz tak nebude rozmazavat.
Uvidí se, až přijde na trh a budou testy. Ale když to
Uvidí se, až přijde na trh a budou testy. Ale když to zvláda Taycan nebo i Tesla proč by to Hyundai nezvládl…
V mem clanku se pise, ze to zvlada vic nez Taycan. Ale pritom
V mem clanku se pise, ze to zvlada vic nez Taycan. Ale pritom ma mensi baterku. No uvidime.
Nezvládne vyšší výkon než Tesla, ta má kolem 250, tento
Nezvládne vyšší výkon než Tesla, ta má kolem 250, tento Hyundai bude mít tak 220-230 dle podmínek. Ake vypadá to, že má lepší nabíjecí křivku, takže to maximum udrží déle a tím pádem bude průměrný výkon nabíjení 0-80 vyšší. Ale zatím je to vše jenom teorie…
Jde o to, že Taycan má o skoro 20 kWh větší baterii a s
Jde o to, že Taycan má o skoro 20 kWh větší baterii a s ohledem na vysoký výkon motorů i adekvátně dimenzované chlazení. Tesly nabíjí přece jen o dost pomaleji. Je možné, že to kluci Korejský nějak vychytali, ale zatím bych to viděl s rezervou.
Co koukám na EV database, tak Taycan má max 262 kW a Ioniq 5
Co koukám na EV database, tak Taycan má max 262 kW a Ioniq 5 má max 232 kW.
Spicka nic nerika. Prubeh v ruznych SoC a integral je
Spicka nic nerika. Prubeh v ruznych SoC a integral je rozhodujici. A v tom vsem ma byt H 5 lepsi.
Samozřejmě, o tom píšu níže. Důležitý je určitý
Samozřejmě, o tom píšu níže. Důležitý je určitý integrál nabíjecí křivky od počátku do konce, řekněme 10-80 🙂
To maximum je jenom zajímavý údaj, kam až SW pustí nabíjecí výkon, na jaké C vzhledem ke kapacitě baterky.
A ano Ioniq 5 má být lepší, teoreticky. Jinak jsem na to auto zvědavý, nejen kvůli nabíjení. Vypadá to velmi slušně, ještě kompaktni rozměry, ale dlouhý rozvor slibuje spoustu prostoru i velký kufr. A pokud bude dobrá cena…
Jak píše Leodendula, jde o celou křivku. Taycan má sice
Jak píše Leodendula, jde o celou křivku. Taycan má sice možná větší špičku, ale při 80 % už jede „jen“ 120(90) KW. Hlavně ale má o dost větší baterii a ještě k tomu poměrně velký buffer v podobě nevyužitelné kapacity.
https://www.youtube.com/watch?v=9BhDiwHxa94&t=155s
Pokud Ioniq 5 dokáže opravdu 150 KW i při 80 %, tak to bude pecka a opravdu velký pokrok.
Jo, pokud dodrží, co slibuje, tak to bude bezkonkurenčni.
Jo, pokud dodrží, co slibuje, tak to bude bezkonkurenčni.
To bude sranda.
Večer normálně přijedete a ráno už
To bude sranda.
Večer normálně přijedete a ráno už neodjedete, protože vám VW nahraje nějakou zabugovanou novou verzi 😀
Ráno by to nebylo ještě tak nejhorší. Já jsem dnes
Ráno by to nebylo ještě tak nejhorší. Já jsem dnes nabíjel u Lidlu a začala se mi stahovat aktualizace. Potom se mě to ptalo jestli chci aktualizovat hned a nebo odložit. Měl jsem velké nucení na záchod a spěchal jsem domů. Nechtěl jsem riskovat, že to třeba nepojede tak jsem dal radši odložit. :-))
😀 Zajímavé životní situace řešíte. To je ten pokrok?
😀 Zajímavé životní situace řešíte. To je ten pokrok? Aby jste se z toho ekektromobilu nepos****. Doslova.
Moderní spalováky to mají úplně stejně. Dálkové
Moderní spalováky to mají úplně stejně. Dálkové aktualizace softwaru.
Řídících jednotek? Můžete uvést příklad?
Řídících jednotek? Můžete uvést příklad?
To nevím jestli řídících jednotek ale infotaimentu
To nevím jestli řídících jednotek ale infotaimentu určitě. Mají dnes taky spoustu asistentů. Když to nechám samo zaparkovat a spadne program tak to může obouchat všechno okolo. A bude jedno jestli je to EV nebo spalovák.
Řídící jednotky včetně asistentů nepoužívají OTA
Řídící jednotky včetně asistentů nepoužívají OTA aktualizace. Se spalovacím autem odjedeš bez ohledu na to, jak hodně se ti vysype navi.
S tím EV bych odjel taky. Tam šlo spíš o to, že po
S tím EV bych odjel taky. Tam šlo spíš o to, že po spuštění aktualizace by auto mělo být v klidu. Ono si to ošahává všechna čidla a trvá to asi 10 minut. Přímo tam píšou zaparkovat venku a počkat. No a když má člověk velké chcaní tak musí aktualizaci odložit :-))
Samo se to neaktualizuje. Stahne to a pak ceka na svoleni, kdy
Samo se to neaktualizuje. Stahne to a pak ceka na svoleni, kdy se to ma spustit. Je videt, ze mate malo informaci a hodne fantasie.
Mongolsko zakázalo těžbu veškerých kryptoměn včetně
Mongolsko zakázalo těžbu veškerých kryptoměn včetně tezlatrejtrs napájenou z místních především uhelných elektráren… viz BTC CO2 stopa…
https://www.windy.com/cs/-Zobrazit—p%C5%99idat-vrstvy/overlays?cosc,34.986,113.378,3
Vida, první vlaštovka, však ono to půjde…..
Vida, první vlaštovka, však ono to půjde…..
Abchazie to zakazala uz drive.
Abchazie to zakazala uz drive. http://www.hybrid.cz/elektromobil-id-buzz-bude-jako-prvni-volkswagenu-jezdit-take-autonomne#comment-279427
Baglino Andrew D SVP Powertrain and Energy Eng. 21/03/01 Sale
Baglino Andrew D SVP Powertrain and Energy Eng. 21/03/01 Sale 1.500ks/$690 za $1.035.165 tezlatrejtrs 😉
Když začínala Tesla, tak měla více SW inženýrů než
Když začínala Tesla, tak měla více SW inženýrů než lií na vývoj aut. VW ještě nedávno neměl jediného programátora na plný úvazek a veškerý SW vývoj outsourcovali. Ale jsem rád, že se vzpamatovali.
SW bude v budoucnu vydělávat automobilkám více peněz než výroba aut.
už minulý týždeň mali novýSW, tým predošlým homajú
už minulý týždeň mali novýSW, tým predošlým homajú inštalovať v servise – 1 celý deň