Volkswagen rozšíří řadu elektromobilů ID o sportovní GTX

Nová verze GTX naváže na úspěšnou historii sportovních vrcholných modelů Volkswagen GTI a GTE, tentokrát ve světě elektromobilů.

Prvním modelem z nové rodiny produktů bude ID.4 GTX
foto: Volkswagen

Volkswagen představí 28. dubna nový model ID.4 GTX – vrcholnou verzi v produktové řadě elektromobilů. V Evropě ponesou příslušné sportovní modely z rodiny ID. zkratku GTX. Podobně jako GTI a GTE bude GTX samostatnou produktovou verzí.

Modely GTX přesvědčí především v oblastech sportovních výkonů a designu. Dodatečný elektromotor na přední nápravě přinese do rodiny ID. pohon všech kol, který je koncipován pro maximální hospodárnost.

Elektromotor vpředu se inteligentně připojí během několika milisekund, pokud řidič požaduje velmi vysoký výkon nebo mimořádnou trakci. V novém jízdním režimu „Traction“ je připojený dokonce trvale. Vrcholné sportovní výkony modelů GTX navíc umocňují sportovní designové detaily a speciální design vnějšího i vnitřního osvětlení.

Nová produktová verze pro rodinu ID. je dalším významným krokem v realizaci podnikové strategie ACCELERATE. Volkswagen se tak chce stát nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.

Cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 70 % celkového prodeje. Volkswagen hodlá být uhlíkově neutrální do roku 2050. Do roku 2025 investuje 16 miliard eur do elektromobility, hybridních pohonů a digitalizace.

tisková zpráva

39 Comments on “Volkswagen rozšíří řadu elektromobilů ID o sportovní GTX”

      1. Niektorým individuám nebude stačiť ani 1000km dojazd.
        Niektorým individuám nebude stačiť ani 1000km dojazd. Potom im bude vadiť, že na 2000km trase budú musieť nabíjať 30 minut a so smraďochom by za 5 minut frčali z pumpy aj so sirkami v očiach aby sa im viečka nezaklapli.
        Dojazd TM3 LR je už fakt úplne dostatočný, to je fakt.

        1. Pro spoustu lidí už nějakou dobu není problém dojezd. Co
          Pro spoustu lidí už nějakou dobu není problém dojezd. Co jsem koukal na ABRP, tak ty nabíjecí časy jsou už rozumné např i u Enyaqu, ID3, Ioniq 5 ani nemluvě. Většině by to stačilo. Ale problém je pořizovací cena a pak už i cena za rychlonabíjení na cestách, se to kolikrát už blíži pak spalovaku, cena za km. Tak proč bych si to pořídil, si člověk říká, za tu cenu…

          1. S autami ako ioniq5, Kia EV6, TM3LR, TMS … je koľko percent
            S autami ako ioniq5, Kia EV6, TM3LR, TMS … je koľko percent nabití po cesta za draho? Cene za tankovanie sa to blíži presne iba v tom okamihu, možno 5-10% všetkej nabitej energie. Keď sa to spriemeruje s tým, že doma nabíjam takmer zadarmo 90% všetkej energie(ak mám FVE, tak ano), tak porovnávanie s tankovaním do spalovákov je ale úplne mimo.

            1. Záleží na každém jak jezdí a kam, u mě by byla tak
              Záleží na každém jak jezdí a kam, u mě by byla tak půlka nabití za draho, buď po cestě nebo v DE. Někdo by nabíjel výhradně doma. Takže řidič ušetří v nákladech na km nějakou korunu?

              No a pak samozřejmě pořizovací cena.

              Protože kdyby to bylo takové terno jak píšete, tak se prodávají jenom EV 🙂

              Jo, EV udělaly za poslední léta docela pokrok, za chvíli si jedno možná koupím, až to bude pro mě mít význam a splní moje požadavky.

      2. Pokud Mercedes se svým EQS dokáže dostát svým slibům v
        Pokud Mercedes se svým EQS dokáže dostát svým slibům v dojezdu a v rychlosti nabíjení, tak už budou moct odpůrci a zabedněnci pachát harakiri za pár měsíců.
        Už jsem doknce zmerčil dva dálkaře v diskuzi na auto.cz jak se zcela racionálně dohadovali zda jim to bude stačit nebo ne. Jeden už to viděl jako jasnou realitu zatímco druhej ještě ne. Dobrej posun v myšlení. Výkřiky zabedněnců začnou ubejvat. 😉

            1. Niektorým jedincom stále nedoplo, že spalovací motor je
              Niektorým jedincom stále nedoplo, že spalovací motor je už dávno prekonaný elektrickým motorom vo všetkých parametroch. Jediné, čo ho držalo pri živote v mobilných aplikáciách bola nedostatočná hustota energie v batériách a vysoká cena. Tomu je už ale koniec.

                1. Vy jste jeden z mála tady na fóru Ev maniaku co to vidí
                  Vy jste jeden z mála tady na fóru Ev maniaku co to vidí realisticky.

                2. Říká jedinec, kterej si plete realitu se zbožným
                  Říká jedinec, kterej si plete realitu se zbožným přáním.

  1. Vrušující. Takže to bude mít větší vodpal než
    Vrušující. Takže to bude mít větší vodpal než koncernové Porše a bude to líp driftovat než Tesla M3P a vše se bude přehledně nastavovat na displeji bez zamrznutí, glitchů a s okamžitou odezvou? Joj to bude zase švandy kopec. :))))

    1. Vytěsňování je základní dovednost všech korporátních
      Vytěsňování je základní dovednost všech korporátních krys zvláště v koncernu. Šéf Audi také při odhalení e-trona bez skurpulí tvrdil že to je jejich vůbec první elektromobil a o předešlém extra neúspěšném propadáku Audi eR8 e-tron fiasku ani necek. :)))

Napsat komentář