Volkswagen představil v Locarnu koncept elektromobilu ID.X Performance

Volkswagen ID.X Performance je vize zcela elektrické sportovní limuzíny s pohonem všech kol o výkonu 411 kW vycházející z modelu ID.7.

ID.X Performance dává najevo sportovní vlastnosti svým dynamickým vzhledem. Úpravy exteriéru zcela elektrické limuzíny zahrnují velký počet sportovních prvků. Jak přední spoiler, tak i zadní difuzor jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku sportovního podvozku s tuhými pružinami snížili o 60 milimetrů. Sportovní podvozek společně s pohonem přispívá ke sportovním výkonům a zajišťuje agilnější jízdní vlastnosti a ovladatelnost s pohotovějšími reakcemi.

Vůz stojí na 20“ sportovních kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi.

Tmavě tónované zadní svítilny umocňují sportovní vzhled vysokovýkonné elektrické limuzíny. V interiéru poskytují cestujícím nejlepší možnou oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Sportovní charakter v interiéru zvýrazňují červené ozdobné prvky.

Volkswagen vytvořil pro koncepční vůz ID.X Performance systém pohonu všech kol doplněním synchronního elektromotoru s permanentními magnety na zadní nápravě dodatečným asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu.

Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze ID.X Performance řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.

Pohon se dvěma elektromotory odebírá energii se sady akumulátorů schopné poskytovat vysoký trvalý výkon. Díky nabíjecímu výkonu až 200 kW je doplňování elektrické energie velmi rychlé.

Volkswagen představil koncepční vůz ID.X Performance na mezinárodním Setkání ID., které se konalo ve dnech 5. až 9. září v Locarnu. Na švýcarské straně jezera Lago Maggiore se fanoušci elektromobilů setkávají, aby si vyměňovali své zkušenosti a podnikali společné jízdy.

Setkání je iniciováno a organizováno řidiči modelu ID., kteří jsou členy ID. Drivers Clubu. V roce 2023 bylo s více než 130 vozy dosaženo nového rekordu v počtu účastníků. Setkání se zúčastnil také tým značky Volkswagen včetně odborníků, kteří účastníky informovali o aktuálním vývoji elektromobility.

Volkswagen v Locarnu kromě koncepčního vozu ID.X Performance prezentoval také další modely z rodiny ID. Volkswagen již loni nadchnul mnohé fanoušky elektromobilů koncepčními vozy ID. XTREME a ID. Xcite.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

11 Comments on “Volkswagen představil v Locarnu koncept elektromobilu ID.X Performance”

  1. No já pořád čekám na nějaké to auto „pro všechny“. Sliby sliby a zase sliby a přitom vytahují střední a vyšší třídu a studie a koncepty apod. Sliby o nabídce elektromobilu za 25 000 euro jsou tu už 5 let a vono nic. VW tvrdil, že ID.3 bude pod 30 000 euro a skutek tak nějak utek.

  2. Musím říct, že mě osobně už jenom vidina tohoto automobilu zahřála u srdce. Vizuálně je to návrat do 80. a 90. let a hlavně to není SUV či crossover. Na první pohled by člověk možná ani neřekl, že to má být elektromobil. Ano, je to „jenom“ pozměněná ID.7 a jsou na tom tuningové úpravy. Ale mě prostě těší už jenom to, že se na takovéto „pekáče“ v dnešní moderní době nezapomíná a že elektromobilita zdaleka nemusí být sterilní, nudná a neosobní. Věřím, že i pro tuningovou scénu (jestli ta ještě vůbec existuje) to musí být pozitivní překvapení.

  3. off
    Jen ať ty naši nabubřelý dinosauři padnou pořádně na držku, potřebujou to jako sůl.

    “Když čínské automobilky na mnichovském autosalonu odhalily své modely elektrických vozů, vyvolaly senzaci i paniku. Šlo o důkaz, že čínský náskok v elektromobilitě je realitou. A neplatí to zdaleka jen u aut. Jak si vede EU v porovnání s Čínou?”
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cina-predbehla-zbytek-sveta-prakticky-ve-vsech-segmentech-bezuhlikovych-technologii-1410388

    1. no vszhledem k tomu ze se v Asii a tedy i Cine vyrabi vesmes vse, tak je celkem logicke ze jsou dal nez my tady, a posilat tu vyrobu a i casto vyvoj tam jsem vubec nemuseli, spousta toho co se tam napresouvala, tam vychazi draz, jen byli dotace na inovace a rtak se to inovativne popresouvalo do Asie 😀

      ja byl pritomen saskarny ve VW kde se do Ciny presouvala vyroba jednoho jedineho dilu, celkove cash vychazelo pro Cinu lepe, vyroba, logistika, proste vsechno, jen platy toho teamu co to resil se jaksi nezapocitali, a ty platy to posunuli v navratnosti investice na cca 150 let, takze doufam ze VW ten konkretni dil z plastu bude tech 150 let vyrabet, aby se ta investice zaplatila 😀

Napsat komentář