V domovském Wolfsburgu vyroste úplně nová továrna na výrobu elektromobilů Volkswagen. Ten navíc také významně mění koncepci technického vývoje.
Společnost Volkswagen oznámil, že mění zaměření a pracovní metody technického vývoje tak, aby se posunuly směrem k elektromobilitě a digitalizaci. Podle šéfa vývoje Thomase Ulbricha to bude mít obrovský dopad i na budoucí elektromobily, jako je Trinity. Elektromobil s kódovým označením „Trinity“ se má stát vlajkovou lodí elektromobility koncernu Volkswagen.
SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen slibuje revoluční autonomní elektrický sedan Trinity na rok 2026
Podle společnosti Volkswagen budou stavební práce v okrese Wolfsburg-Warmenau zahájeny na jaře 2023. Od roku 2026 má Trinity sjíždět z výrobní linky s využitím nejinovativnějších výrobních metod a být „emisně bilančně neutrální“. Trinity bude prvním modelem založeným na nové elektromobilní platformě SSP, a závod ve Wolfsburgu-Warmenau tak bude zároveň první továrnou koncernu určenou pro výrobu této platformy.
Podle informací magazínu Handelsblatt si vybudování nového závodu přímo ve Wolfsburgu prosadil Ralf Brandstätter, šéf značky Volkswagen. Šéf celého koncernu Herbert Diess údajně prosazoval úplně jinou, mnohem vzdálenější lokaci. Handelsblatt hlásí, že továrna by měla chrlit 250 000 vozů ročně, pracovat tam má asi 5000 lidí. Zajímavá je i informace o tom, že jeden vůz Trinity se má vyrobit za 10 hodin. Pro srovnání, elektromobily založené na platformě MEB se vyrábějí co 30 hodin.
V hlavní továrně ve Wolfsburgu se postupně také začnou vyrábět elektromobily na platformě SPP, a to do roku 2030. Postupně se pro jejich výrobu upraví linky, které teď vyrábějí modely Volkswagen Golf a Volkswagen Tiguan. Zřejmě kolem roku 2027. Každá z nich vyrobí až 250 000 aut ročně. SPP, stejně jako MEB, bude platforma otevřená třetím stranám. Tato dekáda bude pro Volkswagen přelomová, což je vidět i na tom, že se významně promění koncept technického vývoje.
Podle Thomase Ulbricha se automobilka mnohem víc zaměření na software, což dlouhodobě prosazuje také Herbert Diess. „Software je jádrem a motorem naší transformace,“ říká Ulbrich. „Dříve byl svět jednoduchý, Brouk byl jen hardware. Naše modely ID. jsou více software než hardware.“ A tento vývoj bude pokračovat rychlým tempem: Podle Ulbricha bude model Trinity obsahovat až dvaapůlkrát více kódu než současný Volkswagen ID.3.
Volkswagen se chce stát technologickou společností, podobně jako je dnes třeba Tesla. „Nový vývojový proces se proto zaměří spíše na funkce a systémy než na komponenty,“ dodává Ulbrich. Ve Volkswagenu dnes technický vývoj zaměstnává 11 500 lidí. Většina z nich se bude muset přeorientovat na zcela nové úkoly a způsoby práce. Nově chce mít nové auto hotové každých 40 měsíců místo současných 54.
zdroj: Volkswagen
Mlask mlasknul o tom, že má Evropa znovu spustit odstavené jaderné elektrárny. Dendulu jeb.ne….
Od roku 2026 má Trinity sjíždět z výrobní linky… továrna by měla chrlit 250 000 vozů ročně…
V hlavní továrně.. se… upraví (2) linky… Zřejmě kolem roku 2027. Každá z nich vyrobí až 250 000 aut ročně.
Tesla za rok 2020 predala 499 550 áut, za rok 2021 predala 936 172 áut, na rok 2022 to podľa analytikov vyzerá na predaj 2 mil. áut. VW plánuje od roku 2026 navýšiť o 0,250 mil. a od roku 2027 o ďalších 0,5 mil. O štyri resp. o 5 rokov. Nie je to neskoro a málo?