Značka Volkswagen se na celém světě angažuje ve 100 ekologických a sociálních projektech pro celou lidskou společnost. Vyplývá to ze zprávy o trvalé udržitelnosti koncernu Volkswagen.
V Mexiku absolvovalo 1000 mladých lidí ekologické školení, po němž nyní sází bambus a čistí řeky
foto: Volkswagen
TISKOVÁ ZPRÁVA
Značka a koncern Volkswagen chtějí inovativními vozidly, inteligentními řešeními mobility a rozmanitou podporou projektů v oblasti trvalé udržitelnosti aktivně přispívat k uskutečňování globálních rozvojových cílů, které byly stanoveny v rámci trvale udržitelných rozvojových cílů OSN a Agendy 2030 pro boj proti chudobě, ochranu planety a zajištění blahobytu pro všechny.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen zkoumá nehody, vyvíjí nové bezpečnostní prvky
Volkswagen je prvním soukromým sponzorem koridoru pro zachování druhové rozmanitosti CESMO (Corredor Ecológico de la Sierra Madre Oriental) na severovýchodě Mexika. Horský region se rozkládá na ploše čtyři miliony hektarů a leží na území pěti mexických spolkových států, včetně státu Puebla. Žije zde přibližně 650 ohrožených druhů zvířat a rostlin, jimž hrozí vyhynutí kvůli neřízenému rozšiřování polí, pastvin a městských zastavěných oblastí.
Volkswagen vyčlenil 260 000 eur na projekt, v jehož rámci je od roku 2014 vzděláváno přibližně 1000 mladých lidí z tohoto regionu, kteří si vytkli za cíl šířit osvětu v oblasti ochrany životního prostředí.
Tzv. EcoChavos („Ekologická mládež“) chtějí ve svém okolí přesvědčit 10 000 osob o významu ochrany přírody a životního prostředí. Konkrétně již 30 skupin EcoChavos realizovalo 32 projektů, při nichž mimo jiné adoptovaly 30 hektarů lesa, vysázely rostliny bambusu a vyčistily 80 kilometrů říčních koryt.
Mexiko přispívá projektem CESMO k dosažení cílů konvence OSN o biodiverzitě – s podporou a poradenstvím Německé společnosti pro mezinárodní spolupráci GIZ. Volkswagen de México kromě toho od roku 2008 zalesňuje území o rozloze 750 hektarů v národním parku Iztaccíhuatl-Popocatépetl. Dosud bylo vysazeno přibližně 490 000 vysokohorských borovic, což si vyžádalo náklady ve výši cca 1,4 milionu eur.
Díky tomu se mají zvětšit zásoby podzemních vod ve státě Puebla, protože se v zalesněných oblastech bude vsakovat více vody z dešťů a tajícího sněhu. Podobný projekt existuje ve státě Guanajuato nedaleko nové motorárny.
Volkswagen de México navíc již deset let podporuje mexické výzkumníky při záchraně ohrožených druhů zvířat a rostlin. Program „Por Amor al Planeta“ („Z lásky k planetě“) dosud udělil 14 ocenění, z nichž každé bylo dotováno částkou 30 000 eur. Nositelé ceny jsou vybíráni porotou, mezi jejíž členy patří mimo jiné šest mezinárodně uznávaných mexických vědců.
Společně se závodní radou byla v roce 2002 uvedena v život akce „Jeden den pro budoucnost“. Zaměstnanci se v jejím rámci dobrovolně zřeknou svého denního platu a společnost darovanou částku zdvojnásobí. Dosud byly vybrány dva miliony eur, které byly věnovány 250 projektům na pomoc nemocným, osiřelým, opuštěným nebo tělesně hendikepovaným dětem.
Volkswagen podporuje také sirotčinec „Casa del Sol“ („Dům slunce“), který pečuje o osiřelé nebo týrané malé děti. Cílem je stabilizovat celkový stav dětí včasnou podporou, vyváženou stravou a lékařsko-psychologickým ošetřením tak, aby bylo možné před dosažením školního věku dítěte jeho svěření do pěstounské rodiny nebo dítě integrovat zpět do vlastní rodiny.
Volkswagen de México spolupracuje s mexickými univerzitami na vzdělávání inženýrů v oblasti automobilové techniky. Hlavním projektem je v roce 2009 založený studijní obor automobilová konstrukce na univerzitě UPAEP (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla).
Volkswagen se významně podílel na vývoji studijního plánu a podporuje projekt stipendii, nabídkou míst pro praxi, poskytováním svých laboratoří a odborného poradenství. Dosud se na tento studijní obor zapsalo více než 400 studentů.
Think Diesel!
Think Diesel!
VW GREENWASHING jako prase!
VW GREENWASHING jako prase!
Já osobně bych jako jejich
Já osobně bych jako jejich příspěvek viděl spíše nezasírání planety dalšími sračkomety a plynoprdy fauvé konzervágn, když mám použít zdejší oblíbené pojmenování neelektromobilů VW. O peníze, které takto „dobročinně“ (rozuměj píár) investují, by přece mohli zlevnit eUP a eGolf a dostát tak svému jménu Lidový automobil. Udělat z nich lidové elektromobily. Jakmile budou jen o 50-80 tisíc dražší než stejně vybavená spalovací verze, lidi jim utrhnou ruce.
Jinak charita v sirotčincích a vzdělávání OK, ale co tohle?:
a) bránit neřízenému rozšiřování polí, pastvin a městských zastavěných oblastí – to snad je prvotně úkolem municipalit, státu a zejména pak vlastníků pozemků. Nebo se pletu? To se jako hodlají přivazovat ke stromům řetězy, zakoupenými VW?
b) konkrétně již 30 skupin EcoChavos realizovalo 32 projektů, při nichž mimo jiné adoptovaly 30 hektarů lesa, vysázely rostliny bambusu a vyčistily 80 kilometrů říčních koryt – jak adoptovaly? Pokud území koupily a osázely, pak OK, pokud jen osázely cizí půdu, jedno jakého vlastníka, pak co vlastníkovi brání sklidit po pár letech bambus a posunout se do a), tj. rozšiřování polí, pastvin a městských zastavěných oblastí? A co ta řeka – zabránili jejímu znečišťování, tedy příčině, nebo jen odstranili binec, tedy následek a za rok dva to bude totéž?
c) kromě toho od roku 2008 zalesňuje území o rozloze 750 hektarů v národním parku Iztaccíhuatl-Popocatépetl. Dosud bylo vysazeno přibližně 490 000 vysokohorských borovic, což si vyžádalo náklady ve výši cca 1,4 milionu eur – byla to monokultura nebo cílená obnova původního pralesa? Protože o tom to je, pomáhat smysluplně a nenapáchat více škody, než užitku.
Taky si pomoc světu
Taky si pomoc světu představuji poněkud jinak.
Ale: my jim na to neskočíme, oni ví, že jim na to neskočíme, a my víme, že oni ví, že my jim na to neskočíme, ale je jim to jedno. Pro ně jsou to haléře, za které si mohou plácnout na zadní sklo dieselového Passatu zelený stromeček…
Je to k zblití.
84 tisíc korun denně …
84 tisíc korun denně … 😉
novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html
Jó nejen německá dělník
Jó nejen německá dělník je dražší než česká dělník. I némecká manažér zadarmo drahá. Česká státní poštovní manažér bere jen 8 milionů hrubého ročně.
No nekupte si pak jejich vozy a nepřispějte jim z měsíčního průměrného platu v ČR 27 tisíc Kč.
Tomudle se soudruzi říká
Tomudle se soudruzi říká podpora prodeje :)))
auto.cz/novorocni-oslavy-francouzsku-shorelo-temer-1000-aut-102000
Ted už mi je jasny proč je
Ted už mi je jasny proč je v Paříži větší smrad než v Pekingu ;)))
jj jen se krm zaručenejma
jj jen se krm zaručenejma zprávama z RT news.
http://www.tyden.cz/rubriky/a
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/kryl-emisni-skandal-ted-dostal-skromny-duchodovy-prispevek_412216.html
Heh se poseru misto aby sel sedet a zabavily mu majetek…
Kebyze chce pomáhať svetu,
Kebyze chce pomáhať svetu, tak prestane vyrábať autá a začne budovať školy.
a uvedomujes si ze kdyby
a uvedomujes si ze kdyby prestal vyrabet auta, tak by zaprve prislo o praci asi tak 1-2 miliony lidi a nemel by zadne penize na zadne dalsi projekty, pritom vypadek koncernu by okamzite nahradili ostatni vyrobci aut, takze to co navrhujes by neresilo nic 😉
Vsetko ide, ked sa chce.
Vsetko ide, ked sa chce.
a co by se jako melo chtit?
a co by se jako melo chtit?
Stavat skoly a vzdelavat
Stavat skoly a vzdelavat deti a ucitelov.
a proc to teda nedelas? sak
a proc to teda nedelas? sak ksys se chce tak to prece de, tak sup popadni uspory a zacni stavet skoly a vzdelavat lidi
Viete motivovat ludi a to sa
Viete motivovat ludi a to sa mi paci.
Konzervágn leda tak
Konzervágn leda tak podporuje trvale udržitelné dízlpopelnice na výrobní lince a hubu plnou keců :)))))
No jestli to půjde takhle
No jestli to půjde takhle dál, tak tu bude více článků o VW místo Tesly. a to Volkswagen neudělal pro elektromobilitu vůbec nic. Ba naopak, stal se největším výrobcem smradů na světě.
OffTopic: Na GWL power se
OffTopic: Na GWL power se dají koupit články od samsungu, které se používají v nové 33 kWh baterii BMW i3. Viz https://www.ev-power.eu/Li-Ion-special-cells/