Volkswagen plánuje zvýšit zisk, nebude nabírat nové lidi

Největší výkonnostní program značky Volkswagen probíhá podle plánu: Již v roce 2024 má zvýšit zisk až o čtyři miliardy eur.

Značka Volkswagen dosáhla významného milníku v uskutečňování svého globálního výkonnostního programu „Accelerate Forward/Road to 6.5“. Vedení společnosti a zástupci zaměstnanců se po intenzivních jednáních dohodli na dokumentu s hlavními body plánu.

Program je rozložen na tři roky a jeho cílem je udržitelně zajistit dlouhodobou konkurenceschopnost klíčové značky koncernu Volkswagen a připravit ji na budoucnost. Značka Volkswagen bude usilovat o pozitivní příspěvek k hospodářskému výsledku v celkové výši deset miliard eur do roku 2026, aby mimo jiné eliminovala negativní vlivy, jakými jsou inflace a růst nákladů na suroviny.

SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen připravuje své výrobní závody na budoucnost

V roce 2026 má provozní rentabilita tržeb vzrůst udržitelným způsobem na 6,5 %. Již pro rok 2024 plánuje značka Volkswagen pozitivní příspěvek k hospodářskému výsledku až čtyři miliardy eur.

Společnost se proto soustředí na opatření, která přinesou úsporu nákladů a zvýšení hospodářského výkonu s důrazem na tři hlavní body programu. Optimalizace čeká materiálové a produktové náklady, sníženy budou fixní a výrobní náklady a u výnosů dojde ke zvýšení.

Vedení společnosti navíc uzavřelo se zástupci zaměstnanců dohodu o nástrojích v personální oblasti, které umožní snížit náklady na zaměstnance a práci. Tyto nástroje platí v celé společnosti Volkswagen AG. Ta od ledna 2024 umožní zkracování úvazků v rámci postupného odchodu do důchodu všem zaměstnancům s rokem narození 1967 (1968 u osob s vážným tělesným hendikepem) s cílem snížit náklady na práci především v oblasti administrativy. Navíc bude i nadále platit aktuální pozastavení náboru nových zaměstnanců a stabilizace mzdové skupiny Tarif Plus.

Gunnar Kilian, člen představenstva koncernu odpovědný za personalistiku, říká: „Finalizací dokumentu s hlavními body plánu činíme důsledný krok v návratu značky Volkswagen na samotný vrchol. Kromě strukturálních opatření jsou nezbytné také nástroje v personální oblasti. Jako dobrý zaměstnavatel považujeme za samozřejmé, že přitom budeme postupovat s maximálním ohledem na sociální odpovědnost. Kromě pozastavení náboru a stabilizace vyšších mzdových tříd v programu Tarif Plus – tato opatření zůstávají i nadále v platnosti – jsme se proto se zástupci zaměstnanců dohodli na tom, že nyní nabídneme zkrácené úvazky v rámci postupného odchodu do důchodu také všem zaměstnancům s rokem narození 1967, a tím dosáhneme maximálního možného snížení stavu zaměstnanců podél demografické křivky především v administrativních odděleních společnosti Volkswagen AG. Navíc budeme v případě potřeby na všech úrovních individuálně nabízet dohody o rozvázání pracovního poměru. Uzavřená dohoda nám od roku 2024 vytvoří nezbytnou flexibilitu, abychom úspěšně zajistili hospodárnost podniku, a tím i udržitelná pracovní místa.“

Daniela Cavallová, předsedkyně ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen AG, řekla: „Očekáváme, že rok 2024 bude velmi náročný, především pro naše značky s velkými objemy prodeje. Proto jsme nyní hlavními body výkonnostního programu stanovili ve správnou dobu základ pro ambiciózní zlepšení. Společně vytyčený směr dlouhodobě posílí naši konkurenceschopnost, aniž by to bylo jednostranně na úkor zaměstnanců. Zásahy do mzdových tarifů nebo škrty v zajištění našich pracovních míst jsme nepřipustili. Nyní přijatá opatření na vylepšení hospodářského výsledku v řádu miliard totiž působivě ukazují, jakými zásadními pákami dokáže klíčová značka v našem silném koncernovém sdružení dosáhnout dalšího zvýšení efektivity. Výslovně vítáme, že přitom bude i v budoucnu důsledně pokračovat atraktivní program zkrácených úvazků v rámci postupných odchodů do důchodu. Budeme však nadále dbát i na to, aby se procesy, struktury a úkoly také skutečně zlepšovaly a zrychlovaly – protože výsledkem nesmí zvyšování pracovní zátěže zaměstnanců. Právě tak budeme v nadcházejících měsících úzce spolupracovat na další optimalizaci cílů pro klíčovou značku.“

Výkonnostní program sází na zvyšování hospodářských výkonů a úspory nákladů

Program „Accelerate Forward“ zahrnuje veškerá oddělení a úrovně ve společnosti Volkswagen. Mezi již dohodnutá a realizovaná opatření patří mimo jiné:

  • Doba vývoje nových modelů Volkswagen se zkrátí z 50 na 36 měsíců, aby bylo možné uvádět vozidla na trh rychleji bez kompromisů z hlediska kvality a bezpečnosti. V období plánovacího kola do roku 2028 se tím ušetří více než jedna miliarda eur.
  • Počet zkušebních prototypů v oddělení technického vývoje se sníží až o 50 %, protože digitalizace a technický pokrok umožní realizovat více testů ve zkušebnách. Díky tomu lze ušetřit cca 400 milionů eur ročně, aniž by to mělo vliv na kvalitu.

Další opatření zahrnují efektivnější procesy nákupu, které umožní realizovat úspory přesahující 320 milionů eur ročně, optimalizované poprodejní služby, jež ročně přinesou více než 250 milionů eur, a optimalizaci doby výroby v rámci uzavřených dohod s příslušnými výrobními závody, což každý rok ušetří více než 200 milionů eur. Všechna uvedená opatření platí již pro rok 2024.

Sociálně přijatelné snižování stavu zaměstnanců

Volkswagen AG sází s výkonnostním programem také na cílené snížení stavu zaměstnanců v administrativě. Tím dojde k udržitelné optimalizaci nákladových struktur a současně k zajištění pracovních míst v Německu. Přitom bude maximálně využita demografická křivka s populačně silnými ročníky, které půjdou v nejbližších letech do důchodu.

Proto dojde k rozšíření programu zkrácených úvazků pro postupný odchod do penze na ročník 1967 (1968 u zaměstnanců s těžkým tělesným hendikepem). Již zavedené nástroje v personální oblasti, jakými jsou pozastavení náboru nových zaměstnanců a stabilizace mzdové skupiny Tarif Plus, zůstanou i nadále v platnosti.

V administrativní oblasti společnosti Volkswagen má dojít k celkovému snížení personálních nákladů o 20 %. Společnost bude navíc podle potřeby selektivně nabízet na všech úrovních dohody o rozvázání pracovního poměru. Žádný všeobecný program dohod o rozvázání pracovního poměru nebude uplatňován.

Pracovní místa, která budou zrušena, nebudou nově obsazována, nebo jen ve výjimečných případech. Společnost navíc umožní personální transfery prostřednictvím interního trhu práce. Personální nástroje vstupují ve společnosti Volkswagen AG v platnost od ledna 2024, a plynule tak navazují na dohodu „Plán digitální transformace“, kterou v roce 2019 uzavřelo podnikové vedení se zástupci zaměstnanců.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Volkswagen plánuje zvýšit zisk, nebude nabírat nové lidi”

  1. levny elektromobil mohli mit tak od roku 2012-2014, meli spoustu funkcnich mul na bazi druhe generace Ocravie kombi s podobnyma parametrama jako mel Nissan Leaf, jednoduchy elektromobil bez zbytecnosti, dnes by pohodlne mohl mit 60+kWh baterku, stejne tak super reseni v podobe elektrickeho Citigo kde infotainment byl idelane v odnimatelnem display a mohl to dnes vyresit jakykoliv mobilni telefon za 4-5 tisic s vykonem o kterem se vetsine starym automobilkam muze jen zdat, a to je jen jedna znacka koncernu, …… VW mohlo elektromobilite kralovat, ale oni rekli NE

    1. Ano ,,ONI řekli ne“ … Ale kurva proč??!!!… Kdyby to byla jen jedna, nebo dvě značky (případně aliance výrobců) .. Ale:
      Celá Evropa se rozhodla nedělat to co bylo evidentně nutné a urgentní…. Že jim hrozí osud Kodak a Nokia bylo 10 let propírané téma, žádné překvápko..
      Upřímně se mně nechce věřit, že to jsou všechno idioti, který nepochopili signály a nevyhnutelný trend… Nebudu vymýšlet konspiračky, ale tuhle sebevraždu fakt nechápu 😢

      1. Nepřijde mi to tak záhadné , většinu automobilek otevřeně nebo skrytě přes fondy vlastní z velké části nějací naftaři , takže ze strany akcionářů není na vedení vytvářen žádný tlak na rychlý přechod na elektromobily. Pak tu máme odbory. Jak události posledních týdnů ukázaly , jedním z jejich největších požadavků je zastavit nebo zpomalit jakékoliv projekty na elektro , protože méně lidí na výrobu a propouštění. Pak tu máme prodejce aut , kteří žijí z oprav a výměny oleje. Takže , sabotováni prodeje elektromobilů v maximální možné míře. No a pak tu máme samotné vedení automobilek na všech možných úrovních. Tedy starší lidé , kteří si své místo ,,poctivě’’ vyseděli a nějaké bláznivé změny je nezajímají. Jsou pohodlní , chtějí dělat to co umí a neohrožovat své pracovní místo. V běžné automobilce není skoro nikdo ,kdo by měl nějakou vizi. Jediná vize je ,jaký budu mít plat. Vize nejvyššího vedení je ,jaký bude letošní zisk a podle toho odměny. Co bude za 6 , 7 let je v podstatě nezajímá ,to ať si řeší nový management. Nakonec jediný , komu záleží na dlouhodobém zdraví takové automobilky je akcionář. Ten , který tomu rozumí buďto včas prodá nebo jinak vytáhne svůj majetek. Jsem přesvědčen , že vytažení Porsche byla taková malá příprava na bankrot , takové vytažení majetku z potápějící se lodi. No a ten akcionář , který tomu nerozumí ,třeba různé důchodové fondy atd., ten je obelháván managementem do poslední chvíle dokud to jde a dokud jsou dividendy tak se tancuje.

  2. Koncern nedokázal dát na trh včas levnější elektromobil. Místo toho nesmyslně brání prodeje spalováků. Nyní budou muset propustit tak 100k zaměstnanců , aby byli jakž takž v číslech. Pokud se radikálně nezmění jejich přístup a budou dál hrát zdržovací taktiku ,nedopadne to dobře.

Napsat komentář