Volkswagen oznámil cenu nové verze elektromobilu e-Up! Co na to Škoda?

Nová verze elektromobilu Volkswagen e-Up! s kapacitou baterie 36,8 kWh bude v Německu stát €21 975, v přepočtu asi 566 000 Kč.

Nový Volkswagen e-Up! bude možné v Německu koupit už od v přepočtu 450 000 Kč.
foto: Volkswagen

Dojezd nové verze elektromobilu Volkswagen e-Up! se díky větší baterii (36,8 kWh celkem, z toho 32,3 kWh využitelných; bez aktivního chlazení) pohybuje až na 260 km WLTP.

Očekávaná spotřeba pro nový e-Up! je 12,7 kWh/100 km. Max. výkon rychlonabíjení bude 40 kW. Samozřejmostí je možnost ovládat nabíjení a další funkce přes smartphone.

Maximální rychlost je 130 km/h, max. výkon elektromotoru 61 kW/212 Nm. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto během 11,9 sekundy. Volkswagen nabídne záruku na baterii v délce 8 let nebo 160 000 km.

Volkswagen oznámil cenu svého nového e-Up! jako první z očekávané trojice Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!. Teď jsou na řadě Škoda a Seat.

Dá se ale očekávat, že ceny budou velmi podobné. Potvrzují se tak domněnky, že několikrát spekulovaná cena kolem 430 000 Kč vč. DPH nebude dosažitelná, alespoň ne v Česku.

V Německu nicméně je možné na e-Up! (a všechny další elektromobily) získat dotaci €4000, která cenu skutečně posouvá ke 450 000 Kč. S takovou už není o čem přemýšlet.

87 Comments on “Volkswagen oznámil cenu nové verze elektromobilu e-Up! Co na to Škoda?”

  1. Proč tenhle model nemohla Škoda alespoň uvnitř trochu
    Proč tenhle model nemohla Škoda alespoň uvnitř trochu upravit?
    Co jsem Citigo iV na Náplavce všemožně prolezl, tak nic moc teda.
    A Seat a VW se moc neliší.
    Odhalené plechy, od kterých v zimě půjde chlad, mizerné místo vzadu, vevnitř vzhledem to odpovídá tak něco mezi Octavií I fl. a Octavii II (2004) s lesklým plastem navíc.
    Jinak klíčová bude spotřeba, hlavně v zimě:
    e-Up! 18.7 kWh: u Bjorna při 2°C,pneu 175/65 R14 – 90 km/h 156 Wh/km
    (sucho) – 120 km/h 206 Wh/km
    e-Golf 35.8 kWh: při 0°C, pneu 205/55 R16 – 90 km/h 149 Wh/km
    (mokro) – 120 km/h 214 Wh/km
    Takže e-Up! spotřeba cca stejná jak Tesla Model 3 Performance s 20″.
    Nevim teda, jak na tom bude nová verze. Ale třeba se stane zázrak.

    Raději nový Fiat 500e.
    Ostatně nedávno zastavily výrobu…
    https://insideevs.com/news/368805/fiat-500e-500-discontinued-north-america/
    takže snad něco brzy přijde. A třeba e-Twingo je na cestě.

    1. A to není všechno pan Hořčík citoval jen část zdroje.
      A to není všechno pan Hořčík citoval jen část zdroje. Vypadla tato věta: „Battery charging times are also short: it takes only 60 minutes to charge the battery to 80 per cent of its capacity with DC (direct current) charging at 40 kW.“

      80% využitelné kapacity je 25,84 kWh, ty se tedy budou nabíjet hodinu??? No potěš…:)

          1. Tak nejde o baterii, ale o nabiječku, jaký příkon auto
            Tak nejde o baterii, ale o nabiječku, jaký příkon auto pobere. A omezení u VW trojcat DC na 40kW je proste tragickou chybou. Zminované Hyundaye a Kii možná nemají rychlo dobíjení jako Tesla nebo eTron, ale taky ne tak tragicke, aby nabijeli na 80% hodinu.
            A to ma Niro 64kWh

            U nás běžná DC nabíječka dává 50kw, což považuji za počáteční hodnotu od které lze mluvit o rychlodobíjení. Tomu se (podle mne) meli přizpusobit všechna EV včetně tech nejmenšich. Omezit to na méně je blbost.

            1. Ano starý Ioniq a Soul je světlá vyjímka. Byl jsem na
              Ano starý Ioniq a Soul je světlá vyjímka. Byl jsem na Vystrkově nabíjet Soul na nabíječce 175kW. Zřejmě nekomunikuje s autem regulerně, takže Soul na ní nabíjí jako na jakékoli jiné ČEZ 50 kW nabíječce max. příkonem 47,5 kW. Ještě doplním, že se to samozřejmě nedá srovnávat s rychlostí nových aut, které nabíjí rychlostí >100 kW.

              1. Je to tak, 40kWh baterie se prostě nikomu „nepodařila“.
                Je to tak, 40kWh baterie se prostě nikomu „nepodařila“. Samozřejmě je třeba dodat že v tom byl jednoznačně úmysl výrobce. Ve výčtu chybí Nissan, kterému se nepodařila vůbec žádná baterie. Tady je Nový Ioniq 38,3kWh na 350kW ABB nabíječce od Bjorna(jen škoda že Bjorn nedělal tento test u Ionity stanic, které ukazují napětí a proud). Na 50kW stanici pak můžeme zapomenout i na tento obstojný začátek, protože 38,3kWh baterie má menší napětí než ta původní 28kWh, takže začíná nabíjení někde kolem 300V, což dělá cca 36kW a tipuji že zvolený algoritmus baterie začne omezovat nabíjecí výkon dřív než se dostane k 40kW.

          2. Podle me to je schvalne kvuli zivotnosti baterii a soucasne
            Podle me to je schvalne kvuli zivotnosti baterii a soucasne proto, ze maji ty mensi kapacity nizsi napeti.

            Navic takovehle vozy nejsou urceny na dalkove cesty. A denni dojizdeni bohate staci, Dc nabijeni tam je jen pro nahle delsi presuny.

    1. Takhle zní výňatek z klimatického závazku EU:
      Úředníci

      Takhle zní výňatek z klimatického závazku EU:

      Úředníci stanovili automobilkám velmi přísné limity CO2. V roce 2025 budou muset být u osobních aut o 15% nižší než dnes a v roce 2030 o dalších 37,5 %.

      Jak to přesně přepočítat na procenta v prodejích aut nevím, ale pokud je jediným prodejním artiklem koncernu auto, a neexistoval by jiný způsob koncernového snížení emisí než vyrobit bezemisní auto, tak by ta procenta asi měla být více méně podobná.

    2. boja sa zverejniť. kia to urobila v náznakoch:
      Kórejská

      boja sa zverejniť. kia to urobila v náznakoch:

      Kórejská automobilka Kia musí zrýchliť predaje elektrických vozidiel, aby dosiahla emisné kvóty v EÚ v rokoch 2020 a 2021. Spoločnosť vypracovala krízové plány pre prípad, že ich predaj nebude dostatočný.

      „Nedosiahnutie emisných cieľov nie je možnosťou. Naše kórejské vedenie by to neakceptovalo,“ uviedol generálny riaditeľ Kia Europe Emilio Herrera pre Automotive News Europe.

  2. Predrazeny autíčko. Pořád strašně drahý. A bez
    Predrazeny autíčko. Pořád strašně drahý. A bez aktivniho chlazeni. No to si snad delaji svandu ne.
    Asi pocitaj s tim ze pro mestske auto o neni nutny. No asi maj castecne pravdu. Ale ta cena je bestialni.
    Jestli to takhle „dopadne“ i s ocekavanym ID3 tak me tady na foru sezerou zaziva. VW, nenech me v tom.

      1. Kupovali v roce 2012 iMiev za 800, v roce 2015 eUp za 600,
        Kupovali v roce 2012 iMiev za 800, v roce 2015 eUp za 600, budou kupovat eUp za 566. Jako ceny jsou asi opravdu dolů. Předtím byla baterka 16kWh a teď je 38kWh za o něco menší peníze. Pořád je to lehce nesmyslná cena pro koncáka, ale teď už je možná čas na snižování ceny bez zvyšování kapacity. Mnohým bude stačit 40kWh baterie pro těch 250-300km.

        1. Ano ano, ale za to děkujme jen a pouze Tesle, nikomu jinému.
          Ano ano, ale za to děkujme jen a pouze Tesle, nikomu jinému. Bohužel však skončí na ceně za půl mega, bo proti Tesle takovou cenu můžou obhájit (půlka nejlevnější Tesly), i když je stále Tesla o parník výhodnější než jakýkoliv fosilní ekvivalent. Cena by tedy šla dolů, i kdyby neprodali ani kus, proto si od nich nikdy nic nekoupím, podvodníků a doslova teroristů, kdy největší a skutečný terorista je Toyota, která svá auta prodává skoro přímo skutečným teroristům (skrze uSSa, Saudy a ISISrael) a vůbec jim to už nevadí. Tenkráte šéf Toyoty byl překvapen, že používají hlavně jejich auta, tak udělal „Haló, jak je to možné?“, ale pak to vyšumělo, přesně jak jsem předvídal. Prostě mu uSSa řeklo: „Buď zticha a budeš mít penízky, nebo tě zničíme.“ Prostě klasika západních korporátních fašistů 🙂

        2. Ano, lidi budou frflat furt, ale faktem je ze „cena/vykon“
          Ano, lidi budou frflat furt, ale faktem je ze „cena/vykon“ technologie EV se rapidne zlepsuje( v globalnim kontextu). Jak pises, pred par lety se tu prodavaly iOny za 800k s 16kW, ted to vypada na iCitiga a eUpy s vic jak 2x vetsi baterkou za temer 2x mensi cenu. To proste je pokrok at si kazdy zvatla co chce. Vem si kolik stala puvodni Tesla 60 vs kolik stoji TM3 SR, mezitim ta TM3 SR dojede dal. Ja sem spokojen, jen tak dal, jde to silene rychle a spravnym smerem.

      2. Cena je jako obvykle taková, aby byla na horní hranici
        Cena je jako obvykle taková, aby byla na horní hranici únosnosti pro plátce DPH, kteří jsou jádro zákazníků – napálím-li orientačně 566*0,8 jsem na 453 tis…jsou tam, kde chtěli být. Množstvím se časem dostanou pod 400, auta vypadlá z operáků budou kolem 300.. nové emisní limity zvednou ceny spalováků o 50 – 70 tis a nakonec se to někde potká, že už to nebude takový rozdíl – cena elektromobilu bude ospravedlněna, levná auta už byla…ty, co by byla levná a na dojetí, ty prostě vybouchají zdanění (očekávám silniční daň pro všechny dle euro normy, vjezdy do obcí dle euro normy, omezení času použití spalovacích aut – ne ve špičce atd.) a emisníma kontrolama.. jakmile dojde k výpadku daní z pohonných hmot, tak bude provoz všech elektromobilů zdaněn tak, aby stát nepřišel o penízky….

                1. takže dle tvé logiky ekonomka, se kterou souhlasím a
                  takže dle tvé logiky ekonomka, se kterou souhlasím a uvádím její informace, blázen není, ale já ano, protože s ní souhlasím? Tvá „inteligence“ spíše jasně ukazuje, že vycházky máš ty 😀

                2. Hele ty umíš i něco rétoricky normálně bez naci…stů..
                  Hele ty umíš i něco rétoricky normálně bez naci…stů.. s*s manů a podobně asi prášky přišly a začínají zabírat.

                3. Neumí. Jenja je psychicky nemocnej a medikace nezabírá.
                  Neumí. Jenja je psychicky nemocnej a medikace nezabírá.

                4. Ty jsi ten, co tvrdil, že 0,5 s u 3 sekund zrychlení už
                  Ty jsi ten, co tvrdil, že 0,5 s u 3 sekund zrychlení už není žádný rozdíl, že? Základní škola znovu by ti evidentně prospěla, když už nyní bez diskuse útočíš na jiné. To je vidět, jak tě zasáhlo, že tvá „inteligence“ byla tak snadno odhalena 🙂

                  tak ahoj, už nemusíš ukazovat svou chudou mysl, už to víme, ahojda navždy 🙂

                5. došel mozek, tak urážíš? vycházky máš moc dlouho 🙂
                  došel mozek, tak urážíš? vycházky máš moc dlouho 🙂

                6. aby bolo jasné – nazi je o inom ako fašizmus so silným
                  aby bolo jasné – nazi je o inom ako fašizmus so silným štátom, ktorý jediný zabezpečí radostný život. a toto je o silnom štáte, ergo fašistických praktikách.
                  prášky nie sú iba na toto, berú sa aj na depresie …

          1. No Praha, to zatím navrhl jen pan radní Hluboček, a ani ve
            No Praha, to zatím navrhl jen pan radní Hluboček, a ani ve své vlastní koalici to evidentně neprojednal, protože dnes se postavilo proti TOP 09 (v čele s Pospíšilem), aby uklidnil voliče, že je to sice hezká vize do budoucna, ale hned tak se nic konat nebude.
            Není to prý reálné nejméně do doby, než budou dokončeny oba okruhy, a to je běh na ještě hodně dlouhou trať.

            Nemluvě o tom, že i ministerstvo je proti.
            Takže zrovna z mýtného nic nebude – nebo alespoň ne v dohledné době.

            Ale dříve či později nějaké opatření v život vstoupí. V květnu a červnu rada HMP schválila klimatický závazek, takže v následujících několika desítkách měsíců nějaké opatření realizovat budou muset.

              1. No trochu se ukvapil, a neprojednal to ani ve své vlastní
                No trochu se ukvapil, a neprojednal to ani ve své vlastní koalici, ale zase na druhou stranu. V květnu a červnu schválila rada HMP klimatický závazek do roku 2025 – takže dříve či později (a to spíš dříve) budou muset nějaká opatření realizovat. A čím později to bude, tím drastičtější a razantnější to musí být.

                1. Otázka je, co to je ten „klimatický závazek“ a jaká
                  Otázka je, co to je ten „klimatický závazek“ a jaká opatření jsou u něj nutná a zda vůbec a kdo to bude a jak kontrolovat. Mě to přijde jako jen takové prázdné prohlášení. Uvidíme. Ale o nějakých restrikcích a pokusech o emisní zóny se mluví už dlouho, Bursík by nejraději vyhnal z Prahy všechna auta už zítra, ale naštěstí takovýchto extremistů moc není a nemají politickou podporu.

                2. Mají prostě zpoždění, němci mají ve městech emisní
                  Mají prostě zpoždění, němci mají ve městech emisní zóny už 10 let a nikdo se nad tím nepozastavuje. Tady se právě mělo taky připravovat postupně, teď se budou všichni hrozně divit že s 10 let starým autem nemůžou do centra.

                3. Jo, jo, v Německu to znám. Ale benzin problém nemá, ten
                  Jo, jo, v Německu to znám. Ale benzin problém nemá, ten dostane zelenou známku i třeba 15 let starý, na diesel z 2011 jsem taky dostal zelenou známku. Uvidíme, co vymyslí v Praze, ale určitě to nebude něco, čím by si nasr… velkou část voličů 🙂

                4. V Německu třeba jo, ale v takové Itálii jsou daleko
                  V Německu třeba jo, ale v takové Itálii jsou daleko přísnější. Nějakou formu restrikce tam uplatňuji již více než 160 měst. Někde je totální zákaz, jinde je průjezd za poplatek. Španělé se na to chystají od nového roku.

                5. ako a kde. od neapolu južnejšie má každý „městys“ svoje
                  ako a kde. od neapolu južnejšie má každý „městys“ svoje vlastné pravidlá, ktoré rešpektuje aj polícia.
                  príklad kontroly – vy nie ste odtiaľto. máte zapnuté pásy.

                  ps z diskusie o mýte vjazdu do prahy – a budú platiť pražáci za výjazd z prahy!

                6. No mýto hned tak nebude, jak už se tu dnes zmínilo
                  No mýto hned tak nebude, jak už se tu dnes zmínilo několikrát, byl to jen návrh, a nezdá se, že by byl v dohledné době realizován.
                  A nemělo to být na vjezd či výjezd do Prahy, ale na jízdu v ní.

                  PS: jo, Itálie je tak trochu divoký jih, ale nějaké (různorodé) restrikce vůči fosilům tam jsou asi nejrozšířenější v Evropě.

                7. viem, ale predstava zaplatiť DVAKRÁT, je príťažlivá.
                  v

                  viem, ale predstava zaplatiť DVAKRÁT, je príťažlivá.
                  v tej diskusii bolo aj ako „praha nechce“ obchvat a ako ho financovať z mýta za prejazd. rádovo „desetikorun/stokorun/tisícikorun/ … a furt nepostavia.
                  :-))))))))

                8. Tak pokud si dobře vzpomínám, tak onen klimatický závazek
                  Tak pokud si dobře vzpomínám, tak onen klimatický závazek EU, ke kterému se tedy Prahy tímto přihlásila, zněl snížit emise do roku 2030 o 50% a do roku 2050 na nulu.
                  Praha je trošku ambicióznější a závazek zněl o 50% do roku 2025.
                  Takže na snížení emisí o polovinu mají cca 6 let.
                  ALE:
                  1) Zasahuje to do příštího volebního období, takže pokud nebude po příštích volbách totožné složení, tak se jistě najdou hlasy, které usnesení předchozího politického zastoupení zpochybní.
                  2) Na snížení o 50% v Praze se lze dostat omezením (vymístěním) kamionové dopravy z městského okruhu. Obzvláště, pokud se to bude počítat průměrem. Takže pokud se jim podaří do roku 2025 odvézt kamiony jinam z Chodovské radiály – Spořilova – Štěrboholské radiály, tak zbytek už mohou být jen kosmetická opatření.

  3. Takže zatím – podle posledních zpráv je „nová“ pouze
    Takže zatím – podle posledních zpráv je „nová“ pouze baterka a line assistent. O adaptivním tempomatu zatím ani slovo, o LED světlometech jakbysmet, vyhřívaný volant by se taky hodil 🙁

    viz. https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/e-up-for-everyone-new-generation-of-the-electric-e-up-with-a-long-range-to-be-launched-at-a-low-price-5318

  4. No ja si myslim, ze usuzovat cenu citiga v CR z ceny UPu v
    No ja si myslim, ze usuzovat cenu citiga v CR z ceny UPu v nemecku moc nejde… on i spalovaci UP zacina v nemecku nekde o 80 000 vyse…. nevic muzou pracovat s tim, ze v nemecku cenu schvalne napali, protoze ji stejne pak srazi dotace.
    Jako 420 pripada podezrele malo i me, ale pripada mi naprosto realne ze cena bude nekde mezi 450 a 500 (cenikovka)

      1. No tak ona i cena 450 000 v ceniku neni spatna. Bral bych v
        No tak ona i cena 450 000 v ceniku neni spatna. Bral bych v potaz, ze skodovka nebude s cenami delat obstrukce jako treba BMW a na citigo vam da standardni slevy, coz udela bezne 15 procent z ceny, to jsme na 380, bez DPH 320, s dotaci 210 – a to je treba pro rozvazkove firmy „no brainer“….

          1. Jenže na CNG, a všechny ostatní typy PHM (krom čistě BEV)
            Jenže na CNG, a všechny ostatní typy PHM (krom čistě BEV) se nevztahují výhody, a naopak se k nim časem začnou vztahovat sankce.
            Jistě jste zaznamenal nápad Prahy na mýtné – ten asi realizace nedojde, ale takových nápadů začne přibývat, a časem se některá z nich v život uvedou.
            Pokud tedy nekupujete auto na 2 roky (s tím, že pokud ano, tak pak bude horko těžko prodejné), tak by bylo dobré do své kalkulace započítat i tyto výhody/nevýhody, a u tohoto tipu auta čistě do města je to ještě významnější.
            A třeba pro firmy provozující nějaké menší flotily rozvozů po městě to bude významná položka.

            1. Já tomu rozumím, každý si to musí spočítat sám. Třeba
              Já tomu rozumím, každý si to musí spočítat sám. Třeba pro servisní organizace, které denně parkují na modrých zónách to může být výhodné. Rovněž to může být výhodné pro člověka, který každý den parkuje dlouhou dobu na modré zóně a nemůže mít parkovací kartu a vyhrazené místo za 4 tis. měsíčně je nesmysl. Bohužel všechny tyhle výhody časem zmizí, je to jen dočasná podpora. Já to využívám, protože jsem nečekal a koupil BEV před 2 lety.

              1. Až tyhle výhody zmizí (to se asi stane), tak tou dobou, ale
                Až tyhle výhody zmizí (to se asi stane), tak tou dobou, ale už budou takové restrikce proti spalovacímu motoru na jakékoliv PHM, že krom BEV nepůjde ve městě nic jiného provozovat.
                Takže buď BEV bez výhod, nebo nic.

                1. Jsem zvědav, zda si idodo ty CNG, které budou dle vás
                  Jsem zvědav, zda si idodo ty CNG, které budou dle vás strašně nehospodárné vymění časem za BEV. V Praze si dotaci vezme maximálně podvodem.

                2. Protože dotace se nevztahuje na Prahu o které se bavíme.
                  Protože dotace se nevztahuje na Prahu o které se bavíme.

                3. No ale to mluvíte pouze o dotaci z ministerstva dopravy
                  No ale to mluvíte pouze o dotaci z ministerstva dopravy (MDCR). Například ve čtvrté výzvě ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) u Praha je, ve výzvě ministerstva místního rozvoje (MMR) – nízkouhlíkových opatření jsou i fyzické osoby. Je to tatáž, ze které byla kotlíková dotace – jen v nové výzvě už je jedno zda nízkouhlíkové opatření bude výměna kotle za jiný zdroj tepla, nebo fosila za BEV.

                  A to jsem nevyjmenoval všechny dotační tituly. Něco připravuje i ministerstvo zemědělsví atd…

                  Ono dotačních titulů je v ČR přehršel. Nesmíte se upnout jen na MDCR.

                4. Vyšel zde před časem článek o dotacích, mluvil jsem s
                  Vyšel zde před časem článek o dotacích, mluvil jsem s autorem a jediná možná dotace nebyla pro Prahu. Co bude je otázka.

                5. Ehm, tahle prezentace je staršího data než ta mnou
                  Ehm, tahle prezentace je staršího data než ta mnou uvedená.
                  Tu co jsem posílal prezentoval 6.6.2019 na konferenci o elektromobilitě v hotelu Olympic.

                6. Zvláštní já vidím v odkazu Vsetín, 1. listopadu 2017
                  Zvláštní já vidím v odkazu Vsetín, 1. listopadu 2017

                7. No protože jsem samozřejmě zkopíroval špatný odkaz
                  No protože jsem samozřejmě zkopíroval špatný odkaz 🙂
                  Je to zde. Konference pořádaná BID – 4.6.2019

                  https://www.bids.cz/files/20190603-3027-01_kepka.pdf

                  a informace o národním akčním plánu jsou na straně 12 kde se též mluví o programu „Bílá místa“ – podpora fyzických osob a podnikatelů v Praze.

                8. A když budu chtít vyměnit ojetého starého spalováka za
                  A když budu chtít vyměnit ojetého starého spalováka za ojetý EV, na to budou taky dotace? Pokud ne, tak je to nanic, protože u nás většina lidí nová auta stejně nekupuje 🙂

                9. No pokud vím, tak ojetin se to „bohužel“ netýká. Zas na
                  No pokud vím, tak ojetin se to „bohužel“ netýká. Zas na druhou stranu, znáte čechy, to by se to auto prodávalo vždy prvního v měsici jinému kupci a furt by se čerpala dotace. 😀

                  Musíme jen doufat, že se dotované prodeje projeví na cenách ojetin přirozenou cestou.

                10. Tak snad Praha není celá republika. V Praze je penez dostm,
                  Tak snad Praha není celá republika. V Praze je penez dostm, tam ať si kupují auta za svoje. Regiony je třeba podporovat, stačí jen kolik je po Praze nabíječek a na vesnicích nic.

                11. Možná se budete divit, ale v Praze žije statisíce lidí „z
                  Možná se budete divit, ale v Praze žije statisíce lidí „z ruky do huby“. Jeden příklad, všechny pražské Fakultní nemocnice jsou v hluboké ztrátě a neudržované, ostatní „krajské“ nemocnice dělají díky dotacím investice v řádech desítek a stovek milionů jenom a my tady v Praze jen smutně koukáme a nemáme ani na výplaty, takto to dotáhly instituce s restrikcí dotací pro Prahu.

                12. Socialistické, tedy spíše chováním a hospodařením
                  Socialistické, tedy spíše chováním a hospodařením komunistické, nemocnice nelze brát jako ukazatel. Tam se mrhá penězi systémově od začátku do konce. Protože se pouze prožírají zdravotní daně (ne, opravdu nejde o pojistné, v tom lhal Klaus, Zeman, Nečas, Paroubek, Topolánek…… Sobotka a dneska lže Babiš), protože je platíte procentem z výdělku a bez jakékoli vazby na Váš zdravotní stav a způsob Vaší péče o Vaše zdraví. O zdraví v tomto systému nikomu nejde. Nejhorší noční můra jsou pro něj zdraví lidé a vyléčený pacient. Takže výsledkem je stav, kdy cokoli do černé díry nalijete, to tam zmizí. A hojné dotování z dalších daní mimo zmíněné zdravotní, tedy ty opečovávané krajské nemocnice žijící jen z dotací na investice, jinak by dávno spadly. Totéž se týká vnitřního vybavení. Bohužel. Systém je nereformovatelný.

              1. Vy ale pořád koketujete s myšlenkou, že každý bude mít
                Vy ale pořád koketujete s myšlenkou, že každý bude mít auto. Auta se spalovacími motory (včetně CNG) čekají v nejbližších letech restrikce kam se podíváte. Už tu v diskuzi bylo zmíněno mýtné v Praze, ze kterého tedy nakonec nebude nic, ale dříve či později (a spíše dříve) nějaké restrikce budou. Třeba emisní zóny. A zrovna CitiGo je ze všeho nejvíc určené do měst, kde ty restrikce budou nejdřív.
                Obyčejný člověk o kterém mluvíte, si běžně nekupuje auto na dva tři roky, ale na mnohem déle. Takže bych si dobře rozmyslel, zda nyní ušetřit a koupit si auto, které za pět let nebude moci po městě jezdit.
                A jak jsem začal – výsledek bude takový, že buď si pořídím BEV za půl milionu, a nebo prostě nebudu mít auto. A těch případů „Nebudu mít auto“ bude hodně.

                1. Neslyšel jsem u nás ani nikde ve světě, že by se chystaly
                  Neslyšel jsem u nás ani nikde ve světě, že by se chystaly restrikce na CNG. I kdyby zavedli mýtné, tak to nemůže platit na rezidenty města, to si nějak nedovedu představit. Jak píšete, lidé se časem budou spíše aut zbavovat.

                2. No ten veřejně prezentovaný návrh z předvčerejška
                  No ten veřejně prezentovaný návrh z předvčerejška (který nakonec nebude) – od pana radního Hlubočka, se týkal i residentů. Nebo vy jste to pochopil jinak?

    1. Rozdíl mezi UPem a Citigo je u nás 40tis, a naopak já mám
      Rozdíl mezi UPem a Citigo je u nás 40tis, a naopak já mám tedy pocit, že nová auta a EV nevyjímaje jsou v DE za menší peníze, takže osobně pochybuji v cenu Citigo pod 500tis, k tomu nějaká použitelná výbava a je to min 550tis.
      A jelikož pro dealera má EV kromě prodejní marže téměř nulový další ekonomický potenciál, tak na nějakou slevu bych moc nevsázel.

    2. Zapomínáte na jeden fakt – směrnice EU o koncernových
      Zapomínáte na jeden fakt – směrnice EU o koncernových emisích říká, že se počítají auta PRODANÁ, nikoliv vyrobená.
      Takže je velmi reálná možnost, že je budou prodávat pod cenou, jen aby je prodali. Ono když budou tratit na autě třeba 100 000,- Kč, tak to v součtu bude menší částka, než kdyby je neprodali a museli platit ony sankce.

Napsat komentář