Volkswagen už má na elektromobil ID.3 přes 30 000 rezervací

Krátce před zahájením mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem je již rezervováno všech 30 000 vozů ID.3, zařazených do programu předběžné registrace.

Šéf prodeje Volkswagenu Jürgen Stackmann: „Úspěch předběžné registrace zájemců ukazuje, že ID.3 přichází ve správný okamžik.“
foto: Volkswagen

Největší počet registrovaných zákazníků žije v Německu, Norsku, Nizozemí, Švédsku a Velké Británii. Dalších 100 000 zájemců se přihlásilo k odběru newsletteru ID.3, v němž Volkswagen pravidelně informuje o svém novém elektromobilu a obecně o elektromobilitě v podání značky Volkswagen. Volkswagen představí ID.3 ve světové premiéře příští týden na IAA.

Zájemci v Evropě si mohou již od letošního května po složení zálohy 1000 EUR nezávazně rezervovat vůz z limitované edice u příležitosti uvedení modelu ID.3 na trh.

S modelem ID.3 začíná pro Volkswagen nová éra. Jedná se o první model rozsáhlé rodiny elektromobilů. Značka Volkswagen s nimi hodlá nabídnout mnoha lidem elektromobilitu, která je atraktivní a cenově dostupná.

Zatímco základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR (doporučená cena), exkluzivní speciální edice ID.3 1ST bude nabízena za méně než 40 000 EUR. Uvedené ceny jsou před odečtením případných státních dotací. ID.3 1ST má dojezd až 420 kilometrů (WLTP).

Kromě mnoha prvků výbavy, nabízených jinak jen na přání, a exkluzivních stylistických detailů obdrží zákazníci, kteří zaregistrovali svůj zájem o model ID.3 1ST, při koupi navíc možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie.

A to na všech veřejných nabíjecích stanicích, zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY. ID.3 bude zákazníkům dodáván s neutrální bilancí emisí CO2.

Zákazníci, kteří se rozhodli pro rezervaci speciální edice, si ve spolupráci s příslušným prodejcem vyberou a objednají požadovanou verzi modelu ID.3 1ST během podzimu a jara.

„Zájemci o speciální edici ID.3 1ST nebo o první vozy sériově vyráběného modelu ID.3 se mohou v každém případě i nadále u nás registrovat,“ radí šéf prodeje Jürgen Stackmann.

„Na jednotlivých trzích vedeme čekací listiny později registrovaných zájemců. Ze zkušeností již víme, že do termínu závazné objednávky dochází ještě k mnoha změnám.“ Výroba speciální edice ID.3 1ST bude podle plánu zahájena na konci roku 2019. První vozidla budou zákazníkům předána v polovině roku 2020.

Expozice značky Volkswagen na letošním autosalonu IAA bude zcela ve znamení modelu ID.3 a elektromobility. Jakým směrem se bude nabídka rozšiřovat po uvedení modelu ID.3, to ukáže návštěvníkům první pohled na další model rodiny ID.

Volkswagen se bude kromě toho prezentovat na tradičním místě v hale 3 zcela nově uspořádanou expozicí v novém vizuálním stylu značky, který bude mít ve Frankfurtu rovněž světovou premiéru. ID.3 je první vozidlo, které bude odhaleno s novým logem značky Volkswagen.

tisková zpráva

84 Comments on “Volkswagen už má na elektromobil ID.3 přes 30 000 rezervací”

    1. Nejsem nějaký extrafanda VW, ani jsem ještě I.D. naživo
      Nejsem nějaký extrafanda VW, ani jsem ještě I.D. naživo neviděl, ale Kona a spol. mají pro mě osobně obrovský handicap v FWD a baterii umístěné vzadu, to z toho dělá tady u nás v podhůří 1/3 roku nepoužitelné auto, a je to prostě EV s obrovským kompromisem i když ostatní technické parametry jsou slušné. Pokud skutečné EV, tak baterie v podlaze a RWD (ideálně spíš AWD), jako to má i3, I.D., Tesla atd.

      1. Jako s RWD by to mohlo mít pěkný rejd(hodí se do
        Jako s RWD by to mohlo mít pěkný rejd(hodí se do města),ale zase jsem zase trochu skeptický k té platformě s baterkou pod celou podlahou, přijde mi že vzadu se sedí s kolenama u brady. Taky by mě zajímalo jak moc to může rekuperovat,než se bloknou zadní kola.

        1. No kdyz se nad tim zamyslim, tak brzdeni zadnimi koly by nemel
          No kdyz se nad tim zamyslim, tak brzdeni zadnimi koly by nemel byt problem, auta rekuperujou slabeji nez jaky maji vykon, a tak logicky kdyz auto muze v pohode fungovat s prednim nahonem, tak musi uplne stejne v pohode brzdi zadnimi…..
          Tim ze to ma vsemozne asistenty, tak ani nehrozi, ze by to treba na kluzkem povrchu zablokovalo zadni kola (jak se to stane kdyz clovek pritahne rucku)

          1. Musím řící, že za 35let co jezdím, jsem toho nevyjel
            Musím řící, že za 35let co jezdím, jsem toho nevyjel dost. Ale vůbec mi to nevadí. Kde je těžiště auta je mi tudíž jedno. Mám totiž elektromobil na jiné věci než jen k poměřování s ostatními. Žádný elektromobil a i automobil není ideální. Každému vyhovuje něco jiného a i má na něco jiného.

            1. To jste napsal hezky. A jelikož já tady jezdím 3-4 měsíce
              To jste napsal hezky. A jelikož já tady jezdím 3-4 měsíce v roce do kopců po zasněžených silnicích, tak právě na to kam to auto umí vyjet musím koukat dost obezřetně. A bohužel už jsem na vlastní kůži zjistil, že FWD EV tyto schopnosti mají dost omezené.

    2. Nevim no, koukam na cenik kony a vidim tam za plnou 1,3 mega s
      Nevim no, koukam na cenik kony a vidim tam za plnou 1,3 mega s DPH tj 50 000 EUR.
      Oproti tomu pak ID 3 vychazi taky nejspise v plne vybave (ten first edition) o 10 000 EUR levneji, je to o tridu vetsi auto (Kona – male, ID3 – nizsi stredni). Dojezd ma pravda o 5% mensi (velmi maly rozdil), ma zadni pohon, coz je pro nekoho zajimave….
      Jinak VW ma bezne taky zaruku 4 nebo 5 let, stoji to zanedbatelnou castku…..

    1. A jak je prosím smete? Výroba v malých objemech a cena od
      A jak je prosím smete? Výroba v malých objemech a cena od 770k za základní výbavu. Né že jim to nepřeju, ale „smetení“ ostatních výrobců si představuju jinak. Například vypustí ID3 za 500k kč, se slušnou výbavou a výrobní kapacitou 300k ks ročně,na to nebudou schopni ostatní zareagovat a budou smeteni.

    2. Tomáši, už Vám to píšu podruhé. Výrobní kapacity
      Tomáši, už Vám to píšu podruhé. Výrobní kapacity nových továren a plánovaná výroba jsou informace známé přímo od VW. Vy si opravdu myslíte, že staví nějakou vysoce utajenou obří továrnu, o které nikdo kromě pár lidí z vedení a Vy neví? 🙂

            1. Je to v právě ta vyšší marže pro výrobce, ale možná
              Je to v právě ta vyšší marže pro výrobce, ale možná ještě horší jsou pro ně servisní náklady přes oficiální autoservis. Přece jenom dealeři žijou hlavně ze servisu.

              U Tesly je hlavní problém v tom, že její servisní síť není tak velká jako u tradičních výrobců a nepatří do žádného koncernu.

      1. U něčeho, kde mají „údajně“ na celou plánovanou sérii
        U něčeho, kde mají „údajně“ na celou plánovanou sérii závazné předobjednváky konečných vlastníků, a ještě listinu čekatelů (náhradníků) kdyby náhodou někdo z prvních třiceti tisíc nedoplatil a odstoupil?
        To bych právě chápal, kdyby se to objevilo na salonech až v polovině 2020, ale proč nedodávat předobjednatelům hned z pásu není žádný rozumný důvod.

        1. koncern ale nejede na kratkodobe prodeje, jejich strategii je
          koncern ale nejede na kratkodobe prodeje, jejich strategii je v cele Evrope prodavat spise vetsi objemy a hlavne vetsimz akaznikum do flotil, takze kdyby prvni varku dali jen „predplatitelum“ , tak si nastvou spousty klientu se kteryma se vevelkem poradaji otevyracky na salonech u kazdeho noveho modelu 😉 vysvetluj pak nekomu kdo od nich bere treba 500 aut rocne ze tohle teda jako ne, tentokrat zadnej raut a zadny predvadeci jizdy ani nic podobnyho, pekne si pockate jako vsichni ostatni az uspokojime par deistek tisic jednotlivcu co si to predobjednali 😀 pro ne je to 30 tisic ted a nebo treba milion do par let diky velkym zakaznikum

          Tesla jede na wau efekt, ma excelentni marketing zadarmo diky tomu ze byla prvni a fandove u ni utracej za neco co jinde nemohli mit, ta doba ale jednou skonci, a ve VW moc dobre vedej ze pro ne wau efekt neni neco co by jim zajistilo zisky dlouhodobe, chapou ze fandum Tesly to prijde doine, ale zakaznici jsou divni tvorove a kazdy je uplne jiny, a to jak to dela Tesla si koncern vesmes nemuze dovolit, protoze by se taky mohlo stat ze z dnesnich treba 10 milionu prodeju rocne by spadli na pulku

          1. Jenže na ty jejich „obchodní partnery“ a velké kupce
            Jenže na ty jejich „obchodní partnery“ a velké kupce stejně auta nezbudou. VW v příštích nejméně dvou letech vyrobí jen nezbytně malé množství kusů na kompenzaci koncernových emisí, aby nedostali od EU pokuty v násobně vyšší výši. A navíc to vypadá, že na větší sérii ani nemají baterie.
            Ta série 30k kusů je vše co příští rok udělají a ta už je celá rozebraná. Kdo nemá jednu z těch 30ti tisíc předobjednávek, tak příští rok auto nedostane ať je sebevětší klient.

              1. ale on má Kerosin skoro pravdu …1st edition je k dodání
                ale on má Kerosin skoro pravdu …1st edition je k dodání od léta 20 a nástupem výroby budou rádi když to vykrejí do konce roku…na začátku 21 přijdou ty nejdražší verze s long range (jako Tesla a další) a ten standart range v základu za 770k možná konec 21…píšu to jsem asi po páté, zas a znovu…ještě si pamatuju kdy se na Passat do výroby čekalo až 15 měsíců

                1. Žádnej spěch přece. Času dóst a spalovácích popelnic v
                  Žádnej spěch přece. Času dóst a spalovácích popelnic v nabídce spousta. 😀

                2. Nemejte obavy. ID3 tsunami uz se blizi a vsechno smete. Rekl
                  Nemejte obavy. ID3 tsunami uz se blizi a vsechno smete. Rekl bych ze hlavne v Nemecku pujdou prodeje TM3 do kolen.

                3. tak to se budou zbavovat i už těch koupených…třeba za
                  tak to se budou zbavovat i už těch koupených…třeba za 1/2 cenu nějakou koupím, ale zatím to nevypadá

                4. Já už se nemůžu dočkat.
                  Já už se nemůžu dočkat.

                5. Ted mi hlavne zajima kolik TM3 zacne jezdit tady v Japonsku.
                  Ted mi hlavne zajima kolik TM3 zacne jezdit tady v Japonsku. Videt S a X se rovna zazraku a to i v Tokiu. TM3 stoji o dost min tak doufam. Ale co vim zatim je nezacali prodavat.

        1. Někdy mi připadá úsměvné, když odpůrci Tesly se
          Někdy mi připadá úsměvné, když odpůrci Tesly se chytají toho, že model XY se zrovna neprodává…
          Ale to že novinka Model 3 má velmi blízko se stát nejprodávanějším elektromobilem vůbec už tak nějak se „zapomíná“ – doposud jím byl Nissan LEAF 🙂

            1. Chvilkama to vypadá že to bude Škoda CityGo IV, pak Porsche
              Chvilkama to vypadá že to bude Škoda CityGo IV, pak Porsche Taycan, předtím ještě Audi eTron… A ono to furt taj nějak nejde… 🙂
              Ale za mne furt super, že díky té firmě co u nás má web na televize se ostatní automobilky pustily do elektromobilů… 🙂

          1. Třeba
            Třeba tady:

            https://insideevs.com/news/367137/july-2019-plugin-car-sales-europe/

            Je to sice jenom Evropa, protože celosvětově nevím. Jsou tam údaje za I-Pace i eTron a dá se srovnat s Teslou S. S modelem X srovnat nejde, ten neí mezi prvními 20.

            To, že prodej S a X hodně klesl v posledním roce (nebo možná proti 2017…), je fakt. Něco pobere konkurence, ale většinu zatím asi zabral model 3.

              1. To o kolapsu jsem nepsal já, jenom jsem dodal data za Evropu
                To o kolapsu jsem nepsal já, jenom jsem dodal data za Evropu pro eTron a I-Pace ve srovnání s model S. Prodeje v USA neznám, pokud je znáte, můžete dát link, kouknu se.

                Jinak je to asi pochopitelné, že v Evropě se spíš bude prodávat Audi a Jaguar než Tesla S a X, ta se tady držela když nic jiného nebylo. Počítám, že se to postupně konsoliduje i v jiných segmentech.

            1. Srpen bývá v USA standardně výrazně lepší než
              Srpen bývá v USA standardně výrazně lepší než červenec, kdy jdou prodeje dolů. Prodeje šly opravdu nahoru oproti červenci, jenže velmi málo, narozdíl od let minulých a to skoro u všech aut. Modely TMS a TMX si ale výrazně polepšily.. Paradoxem je, že ale poklesl prodej TM3 rovněž pak eTron. Z hybridních aut šel výrazně dolů Prius, ale úplně do háje šel Mercedes ve všech modelech hybridů, tam si někdo asi pořádně drbe hlavu.

              https://insideevs.com/news/368729/ev-sales-scorecard-august-2019/

              1. Když se řekne A, tak je dobré dodat i B. V Británii se
                Když se řekne A, tak je dobré dodat i B. V Británii se minulý měsíc stal Model 3 třetím nejprodávanějším autem. Ne elektromobilem, ale autem. Prodalo se 2000 kusů.

                Sledovat výkyvy na jednotlivých trzích nemá moc smysl, když to neporovnáš s globálem.

                1. Jenže americký trh je rozhodně globálnější než GB. V
                  Jenže americký trh je rozhodně globálnější než GB. V Evropě je TM3 závislá na dovozech, tedy přijede loď prodává se, nepřijede loď neprodává se, takže veškerá statistika je k ničemu. Navíc se stále ještě pořád prodávají i objednaná auto před několika lety.

                2. A právě o to jde. Tesla si ty auta netiskne na kopírce.
                  A právě o to jde. Tesla si ty auta netiskne na kopírce. Když nově dodá 2000 aut do Británie, protože na ně už několik let čekají, tak prostě těch 2000 aut bude chybět jinde. Zvlášť když Tesla zrovna začala dodávat na několik nových trhů kde na ně už léta čekají.

                  Už v reportu za minulý kvartál Tesla říká, že prodala více aut než kolik jich vyrobila a jejich zásoby jsou na celém světě ve výši 3 denní produkce, zatímco standartní automobilky mají obvykle zásoby u dealerů ve výši 30-90 denní produkce.

                  Dokud Tesla nespustí továrnu v Číně, tak mají omezené kapacity.

Napsat komentář