Volkswagen má problém: Samsung slíbil 20 GWh baterií, ale dodat může necelých 5 GWh

Podle Bloombergu stojí koncern Volkswagen ve své cestě k elektromobilitě před zásadní překážkou. Jihokorejský Samsung nedokáže dodat tolik baterií, kolik slíbil.

Volkswagen by časem chtěl mít až 16 továren na výrobu elektromobilů po celém světě. Prozatím vyrábí elektromobily ve třech továrnách v Evropě, tou hlavní je Cvikov.
foto: Volkswagen

„VW: Chceme 20 GWh baterií.“
„SG: Jistě, žádný problém.“

„VW: Takže těch 20 GWh bychom mohli mít kdy?“
„SG: Myslíte 5 GWh…“

Volkswagen má s elektromobily velké plány. Chce jich už za šest let vyrábět miliony ročně. K tomu bude potřebovat miliony baterií. A ty nemá kde vzít.

Připravuje proto stavbu vlastních továren na baterky v Evropě. Mezitím ale uzavírá kontrakty na dodání celkem 300 GWh baterií od především asijských dodavatelů, včetně LG Chem a Samsung SDI.

Dalšími partnery v oblasti dodávek baterií jsou pro Volkswagen společnosti SK Innovation a čínský CATL. Magazín Bloomberg ale aktuálně hlásí, že minimálně Samsung SDI má s objednaným objemem baterií problém.

Podle zdrojů obeznámených s jednáním Samsung původně Volkswagenu slíbil 20 GWh baterií (není jasné za jaké období). Teď se ale ukazuje, že takový objem prostě nedokáže dodat. Zvládnout by prý mohl méně než 5 GWh.

Pro Volkswagen je to jen další důvod zainvestovat honem rychle peníze do stavby vlastní továrny na baterie v Evropě – nebo dokonce několika. Pravdu mají ti, kdo už před časem varovali, že baterií pro elektromobily bude jednoduše nedostatek.

24 Comments on “Volkswagen má problém: Samsung slíbil 20 GWh baterií, ale dodat může necelých 5 GWh”

  1. off
    Zatímco VW dinosaur se potácí protože má kde brát

    off

    Zatímco VW dinosaur se potácí protože má kde brát baterie, tak druhej dinosaur možná konečně pochopil, že bude nutná i vlastní pořádná nabíjecí síť. Ty mozkový závity jim makaj dost ztuha. :)))

    GM plans its own nationwide charging network with Bechtel
    https://www.greencarreports.com/news/1123289_gm-plans-its-own-nationwide-charging-network-with-bechtel

    Akorát jejich motivem prý nebude usnadňování cestování po dálnicích jako u Tesly, ale města a oblasti, které by „mohli nejlépe pomoct s adopcí elektroaut“, ať už to znamená co chce. No jsem zvědav.

    Bechtel je firma co mj pracovala na krycím plášti Černobylu.

      1. Také z toho mám radost, ale jako správný rýpal mám tři
        Také z toho mám radost, ale jako správný rýpal mám tři poznámky:

        1) „By měli být“, tedy jsou to jen plány – doufám, že se vyplní.

        2) Ty plány jsou spíše na západ od nás. Aktuálně v ČR, Polsku atd… výstavba a plány = 0
        https://ionity.eu/en/where-and-how.html

        3) Dobíjecí stanice není totéž jako dobíjecí místo. Dobíjecí stanice může obsahovat více dobíjecích míst a také je důležité, zda se dobíjecí místa dělí o výkon (příkon) celé stanice, a nebo každé podává ten maximální. Dobíjecí stanice IONITY obvykle znamená 4 dobíjecí místa (4 kabely).

        Ale také pevně doufám, že i zde platí „Nezavěšujte, jste v pořadí.“ 🙂

        1. Přesně tak jsetm taky rád, že se to pohnulo.
          Jen mám z

          Přesně tak jsetm taky rád, že se to pohnulo.
          Jen mám z toho zase kyselou pachuť v ústech.

          Viděl jsem stanici někde za našimi hranicemi, kde byly sice 4 stojany, ale na 150 (300kW), pouze jeden stojan!!!
          Ostatní jen na těch mizerných 50 kW.

          Takže ano každá nabíječka dobrá, ale se sítí SC se to stále nedá srovnávat. Což je škoda.

  2. v médiách rozoberali čo je konšpirácia.
    tuná sa dá na

    v médiách rozoberali čo je konšpirácia.
    tuná sa dá na príklade smelých plánov fauwé o raketovom nástupe výroby BEV v desiatkach fabrík konšpirovať – čo ponúkli výrobcom batérií aby im NEDODÁvALI?
    pretože to je jediný dôvod mimo VW prečo NIE.

  3. Je smutné,že málokdo je schopen opravdu ocenit cestu kterou
    Je smutné,že málokdo je schopen opravdu ocenit cestu kterou ujela Tesla!
    Jako průkopník elektro mobility se Tesla snažila o komplexní rozvoj v segmentu.Řešila výrobu baterií,nabíjecích stanic,zdrojů čisté energie a samotného auta se vším co zajišťuje možnost jeho optimálního využití!
    Tato správa jen dokazuje jak těžké to je pro Teslu.
    VW se zapojuje v podmínkách nesrovnatelných a podstatně výhodnějších,přesto je to náběh s krokem v před a pak dvěma vzad!
    Držím jim pěsti a jen lituji,že Tesla nemá podobné podmínky,asi bychom se divili čeho by byla schopna.

  4. No doufám, že s tím VW počítal. Jestli ne, tak jsou
    No doufám, že s tím VW počítal. Jestli ne, tak jsou ještě víc mimo než jsem si myslel.
    V takovém případě by je rovnou měl někdo varovat, že CATL jim dodá šmejdy, co čínský výrobci odmítnou. Ne že by nebyl schopen vyrobit kvalitní baterii, ale tu bude dodávat čínským výrobcům nikoliv jejich evropské konkurenci.
    Doufám, že alespoň s tím počítají.

    A ta jejich baterkárna – už vědí od koho koupí technologii? Protože sami by jí vyvíjeli dekádu. Jestli ji dostavějí za dva roky, a za dva roky začnou vyrábět baterie s technologií roku 2018 (tedy hustota energie 250Wh/kg a tekutý elektrolit), tak budou mít další vážný problém. 🙂

  5. Hmmm, tak abychom i na tu limitovanou edici 30 tisíc CitigoE
    Hmmm, tak abychom i na tu limitovanou edici 30 tisíc CitigoE nečekali nakonec 3 roky. 30 tisíc * 36,8 kWh = ~1,1 GWh a už vidím, jak to mateřský VW jen tak dá Škodovce, když nebudou mít ani sami do ID.3
    Obávám se, aby tu za 5 let nebylo z EV na výběr jenom Tesla pro bohaté, BYD pro chudé a nic mezi tím.

Napsat komentář