Volkswagen má aplikaci, která vám doporučí nejlepší elektromobil – jeden ze tří

Volkswagen lokalizoval do českého jazyka aplikaci Volkswagen EV Check. Uživatelé mohou s aplikací EV Check snadno zjistit, zda jsou připraveni na elektrickou mobilitu.

Nová mobilní aplikace Volkswagen EV Check zjistí připravenost uživatele na elektromobilitu. Nabízí také přehledné porovnání reálného provozu konvenčních modelů a elektromobilů.
foto: Volkswagen

Bezplatná aplikace porovná po nainstalování na chytrý telefon provozní parametry aktuálního vozu uživatele s elektromobily ID.3, e-Golf nebo e-up!. Mezi zajímavé funkce patří také představení nového modelu ID.3 s využitím technologie rozšířené reality. K dispozici jsou rovněž užitečné informace o všech elektromobilech Volkswagen a nabíjecí infrastruktuře.

„Průzkumy ukazují, že mnoho motoristů stále pochybuje o tom, zda je pro ně elektromobil vhodným řešením mobility,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.

„Proto jsme pro všechny zájemce připravili jednoduchý nástroj, s jehož pomocí rychle a snadno zjistí, zda jsou na elektromobilitu připraveni. Stačí si stáhnout do chytrého telefonu aplikaci Volkswagen EV Check, která provede důkladnou analýzu každodenních jízd a předloží uživateli porovnání všech důležitých provozních parametrů, od spotřeby přes emise až po náklady. Reakce zahraničních uživatelů na novou aplikaci EV Check, která představuje elektromobilitu i pomocí rozšířené reality, jsou velmi pozitivní. Věřím, že s podobnou odezvou se tento užitečný nástroj, který nabízí odpovědi na mnohé zásadní otázky ohledně elektromobility, setká i mezi českými motoristy.“

Volkswagen EV Check je nová mobilní aplikace pro všechny potenciální zájemce o elektrickou mobilitu. Uživatelé si mohou v aplikaci analyzovat vlastní jízdy a porovnávat reálný provoz s elektromobilem Volkswagen, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám.

Před jízdou si vyberou značku a model svého současného vozidla a elektromobil Volkswagen, s nímž chtějí výsledky porovnat. Na výběr jsou modely ID.3, e-Golf a e-up!.

Každá jízda se zaznamenává prostřednictvím GPS a na jejím konci obdrží uživatel odhady spotřeby paliva, emisí CO2 a nákladů. Aplikace názorně vyhodnotí, zda by byla kapacita akumulátorů elektromobilu dostatečná a kolik energie a nákladů by bylo možné ušetřit s elektrickým pohonem.

V aplikaci EV Check lze kromě toho důkladně prozkoumat nový model Volkswagen ID.3 s elektrickým pohonem, a to včetně některých interaktivních funkcí, simulace dojezdu, provozních nákladů a přehledu nabíjecích stanic v blízkém okolí i doby nabíjení.

Aplikace přitom využívá rozšířenou realitu, která vozidlo umístí kamkoli – ve zmenšené podobě na psací stůl, nebo v celé své kráse přímo na ulici či před vlastní garáží.

Aplikace zahrnuje také rozsáhlou sekci s odpověďmi na často kladené dotazy, týkající se elektromobility. Volkswagen připravuje již první aktualizace, které přinesou mimo jiné informace o všech budoucích elektromobilech značky.

Mobilní aplikaci Volkswagen EV Check lze bezplatně stáhnout z portálů Apple iTunes Store a Google Play Store. Aplikace vyžaduje pouze několik megabytů paměti, rychle se spouští a veškeré ovládání a zobrazování je uživatelsky přívětivé.

tisková zpráva

50 Comments on “Volkswagen má aplikaci, která vám doporučí nejlepší elektromobil – jeden ze tří”

  1. Záměr je dobrej, jenže změna života s elektromobilem
    Záměr je dobrej, jenže změna života s elektromobilem může člověka překvapit docela zásadním posunem paradigmat, které mu docvaknou až po několikaměsíčním používání. Prostě to bude muset zažít, vstřebat a možná pak zjistí že přemýšlí jinak.

    1. Jo, to je pravda, jsem v podstate permanentne ve stresu, ze se
      Jo, to je pravda, jsem v podstate permanentne ve stresu, ze se musim nekde zapojit do zasuvky. Permanentne resim, jestli si muzu dovolit jet em, nebo si vezmu auto. A nakonec behem 6. mesicu EM 2x zcela nepojizdny 3 tydny v servisu. A to se vyplati

        1. Poprve se vybila baterka, bez duvodu. Pri stani na wallboxu.
          Poprve se vybila baterka, bez duvodu. Pri stani na wallboxu. Plne nabite auto, 12V baterie po smrti. Auto nepojidne, odtah. Oziveni 12V baterie, 4 dny bez auta. Nyni jsem uz druhy tyden bez auta. Nefunguje nabijeni, ani AC, ani DC. Ceka se na dil.

                1. Teď se jich během pár dní objevilo hned několik (5×28,
                  Teď se jich během pár dní objevilo hned několik (5×28, 3×38).
                  Nekupoval jste nedávno jedno z „trojčat“ (dle fotek doprava Michelin)? Nebo se si to pletu…

                2. Mate skvelou pamet. A spokojenost velika. Urcite ale chci
                  Mate skvelou pamet. A spokojenost velika. Urcite ale chci casem nahradit to „prvni“ auto v rodine, ktere dnes uz slouzi jen v pripade, kdy i-Miev neni doma. Primarne bych chtel ale kombika a idealne sedmimistneho (takze MPV). Ale Ioniq s emi po celou dobu moc libi, jen jsem si rikal, ze je zbytecny (hlavne cenou) jako „druhe“ auto do rodiny, ktere jsme proste potreboval. Ale za 400 tis, bych se nechal premluvit 🙂
                  Mimochodem, jak se Vam choval (mam dojem, ze jste i-Mieva prodal) ukazatel dojezdu? Ja mam dojem, ze tam je generaor nahodnych cisel. Hlavne na zacatku po vyjeti to klesa 3x rychle, nez ubyvaji km a to clovek jede profilem trasy z kopce a domu dojizdel do kopce.

                3. Třeba vezmete od Michelina TMX 😉
                  IONIQ je na bazarech od

                  Třeba vezmete od Michelina TMX 😉
                  IONIQ je na bazarech od 520.
                  Ano, MiEVa před 2 roky nahradil IONIQ, kterému už také uzrává čas na obměnu… (ten ale za 400 nebude).
                  MiEV si pamatuje myslím posledních 25km a dle toho vyhodnocuje dojezd, takže to létá +/- (u starého eGolfa ale mnohem více). Nejlepší je jezdit podle těch 16 čárek – těm můžete věřit.
                  Spokojenost s MiEVem?

                4. Michelinuv TMX se mi libi, ale asi nechci vyjazovat tolik
                  Michelinuv TMX se mi libi, ale asi nechci vyjazovat tolik penez za servis 🙂 Navi ale az budu brat to „prvni auto“, tak rychlost nabijeni TMX uz bude dost mala (ted uz je na 100 kW prvnich 50 %). No a jelikoz to „prvni“ auto vyuzivam docela zridka a vim i dost presne, kdy jej budu potrebovat, tak si rikam, zda by nebylo nejlepsi mit nejake samozriditelne, ktere bych vetsinu casu pronajimal. Ale zatim to neresim, jen snim 🙂
                  Tak mi ho strelite za 350? 🙂
                  Partnerka jezdi 16 km do Trebice do prace, tam je to 50 m dolu, i presto po vyjeti to pada rychleji jak pri dojizdeni. Kazdopadne ukazovanych 130 pri plne nabiti je realnych jen ve meste. Zklamani por me treba bylo, ze kdyz jsem vyjizdel s 90ti % z Brna Slatiny a jel po dalnici 20 km (prevyseni 100 m), tak prave u sjezdu na Rosice jsem mel presne pulku baterky a to se v Brne po dalnici jezdi 100 km/hod, zbytek jsme jel tak 110. No a dalsi zklamani je topeni, kdyz neni predehrato. Ale to snad vyresim jeho zateplenim.
                  Jeste jsem navic doted nenasel venkovni teplomer (rozhodne neni v tom pravem hornim budicku) a taky nemam sparovane kola s autren, takze furt hlasi podhusteno. Ale na popojizdeni fakt super. Dokonce s nim jedu i radeji do toho Brna, kdyz nemrzne, (90 km) nez brat to „prvni“ auto a to same partnerka ke sve mame za Blansko (100 km), ale tamto hlavne vyzaduji deti 🙂

                5. Ten rychlý pokles bude dán tím, že jezdíte s topením,
                  Ten rychlý pokles bude dán tím, že jezdíte s topením, které má po vyjetí velkou spotřebu. Chce to přes dálkový ovladač předvytopit cca 10 min. před jízdou a pak už topit na minimum. Já takto jezdil 60 tam a 60 zpět se 3 čárkami… Pomůže alespoň obalit hadice mirelonem (to jsem měl), aby to moc nechladlo.
                  Na dálnici se nechá baterka vyjet i za 50 km…
                  Já jsem ještě u r.2014 neměl hlídání pneu.
                  MiEV mi hodně chybí hlavně na couračky (nákupy, s dědou k lékaři) a ten jeho úžasný rejd a super parkování. V IONIQu se sedí hodně nízko a ženě musím pomáhat při vystupování. S MiEVem i ona jezdila raději než s FUSIONem.
                  Když k těm 350 přidáte těch 400, tak by to možná šlo 😉

                6. S topenim je to jeste vetsi katastrofa, ten rychly pokles je i
                  S topenim je to jeste vetsi katastrofa, ten rychly pokles je i s teplotnim koleckem na zelene (predpokladam, ze ani netopi, ani neklimatizuje). Predtapim pres ovladac. Je to i hodne znat, kdyz jsme jeli za Trebic na svah (Jalovec) 24 km, tak s predvyhratym autem 5 carek tam, 8 carek zpet. Nadmorska vyska stejna v cili i startu. Uzasnej je ten zadni nahon, Octavka prede mnou splhala z boku na bok, ja za ni zastavil a pak lehce predjel.
                  Hmm, tak to si asi pockam na nejakou jetou TMY nebo jeste mozna zapremyslim o Michelinove TMX, kdyz ma koupene to FSD 🙂

        1. Asi nepujde tak o zasuvku ale ochotu zasunout 🙂 Pry to je
          Asi nepujde tak o zasuvku ale ochotu zasunout 🙂 Pry to je jedna z civilizacnich chorob 🙂 Ale ted vazne, opravdu se najdou lide, kteri nemaji cas nebo silu dat auto do zasuvky? Takovym lidem bych ukazal (teda spis popsal, ja bych to nezvladl), co vse delali mi predci, kdyz se museli uzivit… To byl gulag kvuli jidlu a bydleni a zodpovednosti za dobyte a nekdy i deti (zni to tvrde, ale dobytek byl prednejsi). A jeste zvladali i zasunout (to fyzicky narocnejsi) 🙂

            1. Omlouvam se, ze pokud to vyznelo, z emuj komentar byl namiren
              Omlouvam se, ze pokud to vyznelo, z emuj komentar byl namiren proti Vam, to jsme nechtel. Ale dost jsem (rozhodne nejen) tady cetl komentare, ze prece nebudou nekomu rikat o zasuvku ci vytahovat kabel, kdyz nekam jedou na delsi schuzku.
              Samozrejme moc nevim, jaky je stav pomalych verejnych wallboxu v Praze (prece jen je Praha pro me dost daleko), ale tusim, ze rychlonbijecek je tam dost a Ioniq nabiji docela rychle. Ale neznam Vasi situaci, jestli vubec kolem nejake jedete a muzete nabit treba pres obed, proto to primarne nebylo urceno na Vas. Vim, zei muj kamarad tvrdil, z eby rozhodne nebyl ochotny po prijezdu domu dat auto do zasuvky, ze to je ztrata casu, tak jsme mu rekl, kolik casu mu zabere otevreni a zavreni vrat. Dost lidi si neuvedomi, ze kdyz si na nejaky ukon zvyknou, uz jej za ztratu casu nepovazuji a rozhodne to ani ztrata casu neni.

    1. Uživatelé v Evropě to vidí jinak, eGolf se stále velmi
      Uživatelé v Evropě to vidí jinak, eGolf se stále velmi dobře prodává, podstatně lépe než třeba Ioniq, takže hračka je to akorát tak pro tebe. Ti, co si to koupili jsou zřejmě spokojeni 🙂 A eUp (Citigo) je taky super malé auto do města. nebo jaké lepší auto do města za 500 tisíc je na trhu?

        1. Jak jsem psal… není podstatné, co ty si o tom autě
          Jak jsem psal… není podstatné, co ty si o tom autě myslíš, ale co si myslí zákazníci a ti, co to kupují. A ti jsou, zdá se, spokojeni. Vždyť v Evropě jde koupit i Ioniq, což je asi nejbližší konkurence eGolf a prodává se špatně. Spíš se kupuje Leaf. ale i tak, ten eGolf evidentně lidi kupují, protože jim vyhovuje, poměr cena/výkon je dobrý. A i testy eGolfu co jsem koukal byly dobré, po tě aktualizaci s větší baterkou.

          1. Nedavno jsem se bavil s nasim pravnikem o elektromobilech.
            Byl

            Nedavno jsem se bavil s nasim pravnikem o elektromobilech.
            Byl uplne v soku, ze pristi tyden vyzvedavam dve eNira a uz mame Ioniqa. KOREJSKA AUTA!
            Pak mi vypravel jak jeho znamej koupil eGolfa (protoze je to das auto) a je uplne zhrozenej jak to v zime nikam nedojede atd.
            Dalo mi dost prace mu vysvetlit, ze elektroauta nejsou spatna volba, ze to jen eGolf bez tepelneho cerpadla (jak mu ho prodali) je fakt spatna volba.

            Lidi to v Evrope vazne kupuji jen proto, ze je to Nemecka automobilka a ne proto, ze je to lepsi nez ty Korejska auta, takze fakt, ze se v Evrope prodava eGolf lepe nez Ioniq nevypovida nic o kvalitach tech aut.

            1. Ale to já netvrdím, že musí být ve všem lepší. Jen
              Ale to já netvrdím, že musí být ve všem lepší. Jen prostě lidem vyhovuje a prodává se a to je podstatné. Není to hračka, jak psal XMen, ty prodeje taky o nečem vypovídají.

              Ale co jsem koukal na statistiku, tak eGolf poráží Ioniq i v USA, nejen v Evropě.

              1. To záleží na úhlu pohledu.
                Zkuste se podívat na poměr v

                To záleží na úhlu pohledu.

                Zkuste se podívat na poměr v jakém je poráží a pak na poměr v jakém je poráží při prodeji spalovacích aut.
                V tomto kontextu vám patrně vyjde, že Korejci si ve skutečnosti s elektromobily značně vylepšují pozice…

                1. Z mého úhlu pohledu chodím do koncernového auta pracovat
                  Z mého úhlu pohledu chodím do koncernového auta pracovat (protože firma nám neumí koupit nic jiného) a do soukromého Ioniqa si chodím užívat jízdu. Tak velký rozdíl mezi nimi je.
                  U koncernu VW postrádám pohodlí, ticho, ergonomii, dobrý pocit. Přebývá mi něco? Ano, vibrace, hluk, častá potřeba servisu (to auto jde problémům doslova naproti – co se může ulomit, je uděláno tak, aby se ulomilo).
                  Vadí mi, že auto sice má mraky funkcí (pokud si zákazník značně připlatí), ale žádná z těch funkcí nefunguje dobře. U Ioniqa funguje dobře všechno. Třeba adaptivní tempomat u Superbu je peklo, u Ioniqa výborný pomocník.
                  Koncernovým autům říkám „default cars“. Když někdo autům nerozumí, jde pro ně, protože je to „in“. Jinak ale vůbec nerozumím tomu, proč je jich všude tolik, když jsem dodnes nenašel nic, čím mě umí oslovit.

                2. A srovnáváte koncernové elektroauto eGolf a EV Ioniq nebo
                  A srovnáváte koncernové elektroauto eGolf a EV Ioniq nebo koncernové spalovací auto a EV Ioniq? 🙂

                3. Částečně obojí. Na eGolfa se to vztahuje taky, ale i
                  Částečně obojí. Na eGolfa se to vztahuje taky, ale i když srovnám spalovák Hyundai se spalovákem od VW, poslední dobou je to fakt značný rozdíl. Sousedův Kodiaq je furt v servisu, naposledy po 7000 km zadní brzdy. Tchánův Tucson jezdí jako drak a to svezení, panečku, to je taky rozdíl. Když jedu s Kodiaqem po městě, mám dva pocity – buď že se to dusí v malých otáčkách a neví, co by to zařadilo a jestli vůbec, nebo naopak když už je mi dlouhá chvíle a přišlápnu plyn níž, tak se mi zdá, že jsem na bejkovi a chce mě shodit.
                  U Tucsona tohle neznám, jede tak nějak úplně normálně. Jede úměrně tomu, co po něm chci. (Obě auta jsou samozřejmě v automatu.)
                  Starší VW nebyly tak špatné, ale ty nové, to je fakt něco. Poznávám to i na služebákách, máme neustále operativní leasing, tak máme pořád nová auta. A čím novější, tím víc problémů.
                  Pokud chcete srovnávat Ioniq a eGolf, doporučuji se mrknout na Youtube na Bjornův test 1000 km. eGolf tam má rekord, ovšem v době strávené na cestě.

                4. V eGolfu jsem nikdy nejezdil a ani po tom netoužím, ale
                  V eGolfu jsem nikdy nejezdil a ani po tom netoužím, ale spalovacích koncernových aut jsem si užil dosyta a jak píšete, zejména poslední ročníky jsou katastrofa.
                  Naproti tomu Korejská auta jsem nikdy soukromě ani do firmy nekoupil až na Ioniqa před téměř dvěma lety a cca 50tis. kilometry, a za tu dobu neměl ani jedinou byť jen drobnou závadu!
                  V pondělí přibudou do firmy další dva kousky z Korejské produkce eNira, a já už se na ně opravdu moc těším.

                5. Tak to se těš, máš na co. Za mě naprostá spokojenost.
                  Tak to se těš, máš na co. Za mě naprostá spokojenost. Ale s teslou to srovnat nemůžu.

                6. Tak Tesla je Tesla. Má svá pro i proti.
                  Těší mě, že ty

                  Tak Tesla je Tesla. Má svá pro i proti.

                  Těší mě, že ty eNira už budou mít palubní nabíječku 3x16A, takže mi to zatím předběžným výpočtem vychází, že by měli nabíjet na AC kilometry stejně rychle jako moje Tesla. Na DC 50kW pak rychleji a na ultrarychlých nabíječkách buď na stejno a nebo také rychleji. To se uvidí podle průběhu nabíjecí křivky. Už se fakt těším, až si ho pořádně projedu a tohle všechno vyzkouším.

                7. Nakonec se zamilujete do eNira a TMX půjde do světa 😉
                  Nakonec se zamilujete do eNira a TMX půjde do světa 😉

                8. No to zase fakt ne. 🙂
                  Zrovna jsem si nedavno uvedomil, ze

                  No to zase fakt ne. 🙂
                  Zrovna jsem si nedavno uvedomil, ze kazde jine auto me po cca dvou letech prestavalo bavit a po trech slo do sveta, protoze uz motor zhrubnul, zhlucnel, uz tak netahl atd.
                  A me prave doslo, ze mam Teslu pres tri roky a furt me bavi, patrne proto, ze na jizdnich vlastnostech ani jinak se nic zasadniho nezmenilo…

                9. Ahoj Micheline, kdyz bys jej nahodou projizdel nekde v okoli,
                  Ahoj Micheline, kdyz bys jej nahodou projizdel nekde v okoli, tak se stav (klidne zase s rodinkou) a ja se na e-Niro rad podivam. Jo a jeste se mate s klukem projet v tom druhem traktore (mimochodem, v zetoru jel jako posledni, uz jsem jej prodal 🙂 )

                10. 🙂 chlubil se tim ve skole, musel jsem mu udelat fotku z toho
                  🙂 chlubil se tim ve skole, musel jsem mu udelat fotku z toho jak jsem ho natacel.
                  Urcite si s eNirem dam Moravu, mozna hned pristi tyden. Tak pak napisu a stavim se.

                11. Super, budeme se tesit na navstevu 🙂 Pak s ebude moct
                  Super, budeme se tesit na navstevu 🙂 Pak s ebude moct chlubit z rizeni historickeho kousku 🙂

                12. A ty se budeš moct chlubit s řízením eNira. 🙂
                  Ještě

                  A ty se budeš moct chlubit s řízením eNira. 🙂

                  Ještě nevím jestli budu brát i děcka, uvidíme.

                13. Jeee, diky. Vcera jsem pujcoval auto vyzenenmu synovu
                  Jeee, diky. Vcera jsem pujcoval auto vyzenenmu synovu bratrance, sedel v tom poprve a rikal, ze to prece nemuze jet. No a jak zjistill, co to dela pri plynu na podlaze, tak si to silene uzival a rikal,z e to jezdi lepe jak Octavie RS a pritom to ma 35 kW 🙂 Rikal,z e jeste chvili by s tim jezdil a uz by se po tom zacinal divat. Tak sjme mu rikal, ze jsem jel i ve sviznejsim BEV 🙂
                  Deti vem, nebo je to tady nebavilo?

                14. No vida. Lidi zkrátka musí tohle zažít aby pochopili ten
                  No vida. Lidi zkrátka musí tohle zažít aby pochopili ten rozdíl jak vypadá xykW v podání spalovacího motoru a jak to stejné v podání elektromotoru.

                  Ty eNira mají mít 150kW tak jsem na ten výkon taky hodně zvědav, protože už Ioniq s 88kW jezdí v režimu sport hooodně dobře.

                  Bavilo, ale ještě nevím jestli nepojedu v týdnu na otočku a oni remcají už po 200km kdy už tam budem, takže dát s nima skoro tisíc by byl očistec. 🙂

                15. Korejci jsou fakt špička, i když se to mnohým našincům
                  Korejci jsou fakt špička, i když se to mnohým našincům nelíbí. Ale za optimální cenu tam mám víc než bych měl od koncernu a hlavně – všechno funguje dokonale. U koncernu je to hlavně po SW stránce tak nějak napůl. Adaptivní tempomat škube a hekticky brzdí, ostřikovači trvá dvě vteřiny než vytlačí první kapku, klimatizace se občas nedá vypnout (i když je tlačítkem vypnutá a kontrolka nesvítí), no to by mě čert vzal.
                  Takže za mě je Hyundai/Kia výborná volba. Určitě lepší než Leaf a stoprocentně lepší než eGolf. A že to tak dobře nezní? To je mi jedno, už nejsem ve věku, kdy bych na auto balil holky. Já chci autem jezdit.

              1. Měli jsme to s nabíjecí stanicí přes dva miliony bez
                Měli jsme to s nabíjecí stanicí přes dva miliony bez daně, takže jsme museli dělat výběrové řízení, a to jsem si nechtěl komplikovat ještě jazykovou bariérou atd.
                Nakonec se to ukázalo prozřetelné, neb teď když jsou zavřené hranice bůh ví jak by to bylo.
                Zdržení díky čekání na schválení dotace a průtahy kolem výběrka se také projevili pozitivně, neb nás posunuli k modelovému roku 2020, kde máme navíc třífázovou palubní nabíječku, aplikaci atd.
                Přitom auta jsme objednali těsně před vánoci a k našemu prodejci dorazila minulý týden v pondělí. Takže dodací lhůta necelé čtyři a půl měsíce = pohoda. V tom Německu jsem to poptával hlavně proto, že se mi tehdejší roční dodací lhůta u nás zdála dlouhá.

      1. No, ty si ji vyzkoušet nemmůžeš, protože tesla tam není.
        No, ty si ji vyzkoušet nemmůžeš, protože tesla tam není. Není tam ani prius druhé generace, dal jsem tedy generaci třetí. Má to na Android 400 MB, a model ve 3D se mi nezobrazuje, na HW Motorola One Power.
        A k čemu že to je velice potřebná apka, pro rozvoj a osvětu? No, zkuste i někdo jiný. Ale na fotce to vypadá pěkně, to jo 😀

Napsat komentář