Volkswagen ID.4 už se vyrábí, velikostí odpovídá Tesle Model Y

Německý youtuber nextmove dostal aktuálně možnost projít si továrnu Volkswagen ve Cvikově. Ta je hlavním elektromobilním závodem.

Jako koncept Volkswagen ID Crozz nabízel pohon všech čtyř kol, výkon 225 kW a max. rychlost 180 km/h. Které tyto parametry se dostanou také do finální výrobní verze ID.4 se ještě uvidí.
foto: Volkswagen

Nextmove si přišel do Cvikova prohlédnout primárně výrobu elektromobilu Volkswagen ID.3, která tam běží už od konce minulého roku. Kromě toho ale zmínil, že zahlédl na výrobních linkách také Volkswagen ID.4.

Elektromobil Volkswagen ID.4 vychází z konceptu ID Crozz. Půjde o první globální elektromobil na platformě MEB (ID.3 není určen pro ).

Velikostně ID.4 údajně odpovídá Tesla Model Y. Ostatně, že ID.4 bude pro Model Y jeho hlavní konkurencí, se mluví už dlouho.

Jaké parametry elektromobil Volkswagen ID.4 nabídne zatím není jasné. V podobě konceptu ID Crozz byl vybaven 83kWh baterií pro dojezd 500 km NEDC. Reálně tedy spíš něco kolem 400 km.

34 Comments on “Volkswagen ID.4 už se vyrábí, velikostí odpovídá Tesle Model Y”

  1. Šéf Volkswagenu Diess prodává Tesly. Podívejte, jak jsou
    Šéf Volkswagenu Diess prodává Tesly. Podívejte, jak jsou napřed, lidé je milují, říká
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/sef-volkswagenu-diess-prodava-tesly-podivejte-jak-jsou-napre/r~7bc023a28ad711eab115ac1f6b220ee8/

    „Právě to minulý týden potvrdil Diess v konferenčním projevu k managementu Volkswagenu. „Nejvíce mě znervózňuje náskok Tesly v asistenčních systémech. Půl milionu jejich aut funguje jako anonymní síť a sbírá data. Zákazník dostává každé dva týdny aktualizace s vylepšenými funkcemi. To dnes žádná jiná automobilka neumí.“ Zmínil také, že díky upravenému softwaru baterie se dojezd prodloužil o třicet kilometrů. „Stálé zlepšování dělá velký dojem, zákazníci to milují,“ dodal Diess.

    Žádná z těchto informací není nová ani překvapivá. Unikátní je ovšem situace, kdy nejvyšší představitel automobilky otevřeně varuje před konkurencí a vyzdvihuje její kvality. Zatímco zástupcům Tesly musí takový projev znít jako rajská hudba, marketingoví stratégové a obchodníci Volkswagenu nejspíš strkali hlavu pod vodovod.“

    —–

    Vypadá to že Diess narazil na zabetonovaný mozky svých zaměstnanců a možná i dodavatelů a snaží se je probudit šokovou terapií dřív než bude pozdě. Mnou po léta proklamované zpoždění 10 let přiznal odborník z Tojoty nad střevy TM3, akorát to viděl jen na 6 let. Diessovo sebevědomé tvrzení jak jejich iD3 za polovic ceny TM3 dobude trh se loni svrklo na prohlášení že se Tesle vyrovnaj a teď už jen na prohlášení, že budou rádi když vůbec udržej z povzdálí krok.
    Problém kdy dle videa od Nextu jsou všichni ve Cvikově v pohodě s tím že s výrobou plechovky maj splněno a víc je netrápí, protože tak přeci výroba spalováků doteď fungovala, zatímco ve Vlkohradu manadžment zjistil, že těch pár ušatejch programátorů nestíhá, teprve zjišťuje jaký sousto si ukousla a budou jich potřebovat až 10 000!!! To musí bejt fakt solidní studená sprcha. Nevim nevim kolik koumáků ze Silikon Valej se bude chtít přestěhovat do vrušujcího Vlkohradu kde se vyráběj párky a naučit dinosaura jak se to má dělat. Problém s lidskejma zdrojema už mělo i Porše když nabíralo lidi pro vývoj Tukanu. Potřebovali jich jen 1500 a prej ani přeplácení nepomáhalo. Dinosauři a molochy evidentně nejsou pro koumáky dost sexy. Se jim vůbec nedivím. Co čekat od automobilek které po rozšíření CD stále montovali do aut kazeťáky, pak po rozšíření MP3, iPodů a flešek, stále montovali do aut CDčka, teprv dneska se chluběj s tím že USB zásuvku i u zadních sedadel. :-)))))
    Vo jejich předraženejch neupdejtovanejch nabigacích ani nemluvě. Co na takovejch firmách může průměrnýho programátora vůbec rajcovat? :-))))

    Diess správně řekl že pokud nejhejbnou zadkem tak skončej jako Nokia. Evidentně ho děsí to všeobecné přesvědčení, že tak velkou a slavnou firmu přece nemůže nic položit, že to určitě v pohodě zvládnou, opět ovládnou trh a budou tu na věky.

    Na to že VW vyrábí elektroauta už 43 let to je dost tristní výsledek.

  2. Tak dělaj jen to co uměj a to je vyrábět plechofky. Že to
    Tak dělaj jen to co uměj a to je vyrábět plechofky. Že to bez softweru nepůjde jim došlo pozdě a teď propadaj čím dál tím většímu zoufalství z toho kdy to rozchoděj. Zdánlivá jednoduchost elektroaut evidentně mate tělem. Tesla jim nasadila vysokou laťku a oni teprv teď zjištujou jak moc vysokou. Jsem celý ty dlouhý léta co vyvíjeli celokoncernovou MEB platformu žil v naivní představě, že k tomu vyvinuli i nějakej software, ale koukám že jsem se šeredně zmýlil.
    Soft pro iD4 i Škodu Maniaka bude nejspíš stejný jako pro iD3. Kdy Audi divize pro koncern spytlikuje autopilotní soft je ve hvězdách. Zatím už stačila brutálně nasrat Porše tím že jim pro Taycana nedodala nic a ani neví kdy to vůbec dodá. Nebudu se divit pokud budou nabírat stejný spoždění jako Tesla.

    1. Já nevím, trochu mi přijde ta kauza software jako
      Já nevím, trochu mi přijde ta kauza software jako kamufláž za nějaký fundamentálnější problém. Škodovka u Enyaqu se o něčem takovým nezmínila ani slovem. Co se týče ID4, tak zde se vůbec nedivím, že ho VW tlačí kupředu. Přeci jen koncept ID3 už byl představen v době nástupu popularity SUV a tak mi přišlo trochu naivní od VW si myslet, že elektrický nástupce Golfa bude přijat s enormním nadšením, když i nová generace Golfa už zaostává v konkurenci SUV.

      Tesla s TM3 podle mne ještě cílila dobře, protože ten koncept je z doby před nástupem popularity SUV, kteoru bylo těžké predikovat. Bohužel to enormní zpoždění způsobilo, že se také dostal do kleští. Tedy se vůbec nedivím, že Tesla kvůli TMY odložila ostatní projekty (Roadster i Semi) na druhou kolej.

      Mimochodem v tomto duchu dle mého názoru (ať už to byla náhoda, nebo plán) Škodovka boduje a trefuje se do nálady na trhu. Citigoe je již evidentní obchodní úspěch (takový malý zázrak pro 10let starou platformu) a Enyaq má k tomu také velmi dobře nakročeno. Doufám ku prospěchu trhu, že s tou 82kWh verzí (používá 78Ah články LG Chem, pravděpodobně ty samé jako Renault Zoe 50) přijde na trh co nejdříve a donutí tak ještě v 2021 reagovat Hyundai/Kia uvedení Kona/Niro s analogickou +80kWh baterií a +100kW dobíjením.

          1. Výňatek z článku co splichtil Frei. Motá tam spousty
            Výňatek z článku co splichtil Frei. Motá tam spousty věcí, ale v základu to tak bude.

            „Dnes se ani ředitel Volkswagenu Herbert Diess nerozpakuje otevřeně prohlásit Teslu za inspiraci a zavelel vyrazit stejným směrem: architekturu i software převzít pod svá křídla a počet jednotek snížit z průměrných sedmdesáti na tři. Dosavadní člen představenstva pro elektromobilitu Christian Senger byl jmenován šéfem digitalizace, svolal příslušné dodavatele a oznámil jim, že už jich bude potřebovat jen polovinu.

            Stejně krutou podmínku však musí splnit i doma: během pár let sehnat pět, do budoucna až deset tisíc programátorů, kteří novou strukturu naplní obsahem pro všechny modely. Člověk asi nemusí být personálním ředitelem Avastu, aby chápal, co to znamená. Navíc to vypadá, že vzhledem k harmonogramu vývoje ID.3 se Volkswagen do celé akce pustil pozdě. V původních tiskových materiálech z roku 2016 není o převratu v elektronice ani zmínka, přestože třeba dálkovými aktualizacemi by se výrobce jistě býval rád pochlubil. Jasné slovo o nahrazení mnoha malých počítačů třemi velkými zaznělo až při prezentaci na podzim 2018 a Christian Senger byl do své digitální funkce jmenován teprve před rokem.

            Ať už termíny haprují z jakýchkoli důvodů, výsledkem je poněkud napjatá situace. Za vraty továrny ve Cvikově se od listopadu nakupilo přes 20 000 aut, jejichž software dosud není hotový a německá média citují zaměstnance Volkswagenu, že to „přestává být legrace“. Šéf technického vývoje Frank Welsch magazínu Auto Motor und Sport vysvětlil, že při práci na softwaru zabere polovinu času vývoj a druhou polovinu testování. A diplomaticky dodal, že „teď jsme v té druhé polovině.“

            Jak zlevnit elektromobil? Volkswagen má plán, shání deset tisíc programátorů
            https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-zlevnit-elektromobil-volkswagen-ma-plan-shani-deset-tisi/r~7a3c04f876c111eab115ac1f6b220ee8/

    1. svetlá svietia, stierače stierajú, klaksín trúbi …
      ak

      svetlá svietia, stierače stierajú, klaksín trúbi …
      ak sa vozidlo rozbehne, zatočí, zabrzdí – to v predpíaných/normovaných požiadavkách, pri skúškach sa plech prehne, ochrana vystrelí, figurína ostane vcelku, …
      to vedia už zo spaľovákov, tam ovládanie zvládli.

      tteoreticky by to mohli predávať bez nástavby, iba hloauto!
      veď koľko námahy dá aby zákazník dostal pc bez win!

                1. Prodává majetek,aby mohl odkoupit ty akcie a zaplatit daně.
                  Prodává majetek,aby mohl odkoupit ty akcie a zaplatit daně. Oni mu ty akcie nedají jenom tak. Jenom mu je dovolí odkoupit za výrazně menší částku. A to znamená zaplatit půl miliardy dolarů za akcie v aktuální ceně 1,4 miliardy. K tomu bude muset zaplatit daně a poplatky. Musk to normálně dělá tak, že si na ty akcie vezme půjčku a z té to poplatí. Proto sice má akcie v hodnotě 38 miliard, ale skoro miliardu dluží. Už to prostě nejsou malé sumy a Musk obvykle akcie neprodává.

                2. To je blbost, kvůli akciím neprodává dům, co si za 38
                  To je blbost, kvůli akciím neprodává dům, co si za 38 mil. USD koupí…. On v podstatě nepotřebuje ani akcie ani peníze, všechno mu platí firma (firmy) a odhaduju, že jednoho dne nastoupí do rakety od SpaceX a už ho neuvidíme.

                3. Těch důvodů proč prodává všech svých 7 domů zmínil v
                  Těch důvodů proč prodává všech svých 7 domů zmínil v nedávném rozhovoru s Joem Roganem.
                  1) Protože ho to svazuje.
                  2) Prakticky je nepoužívá.
                  3) Neustále mu někdo narušuje soukromí.

                  A to že nechce platit 7 domů v Bel Air a raději ty peníze využije na nákup akcií, tak to snad je samozřejmé.

                  Musk ty akcie chce, protože jejich prodejem v budoucnu chce financovat výstavbu kolonie na Marsu. A to bude pálka jako prase.

                  Navíc tady vůbec nejde jenom o ten majetek, ale akcie znamenají i hlasovací práva. A pokud si chce udržet nad firmou kontrolu, tak musí vlastnit značný podíl.

                4. Vůbec se mu nedivím. Polovina amerických automobilek už
                  Vůbec se mu nedivím. Polovina amerických automobilek už jede, druhá polovina bude otvírat příští týden, ale hygienik z toho okresu chtěl nechat Teslu zavřenou minimálně do konce měsíce. Tesla ztrácí stovky miliónů dolarů týdně. Nedivím se Muskovi, že je nasraný. Zvlášť když v tom daném okrese je minimum nových nakažených a Tesla má zkušenosti z provozu z Číny a investovali do bezpečnostních opatření.

                  Celá Kalifornie se otvírá, ale jenom ten jeden okres s továrnou od Tesly je zavřený. Jiné pobočky tesly, které pro Fremontskou továrnu vyrábějí součátky jsou už týden v provozu. Stejně jako Gigafactory v Nevadě.

                  EDIT: Tak výhružka asi zabrala. Už se ozvala starostka Fremontu, že podporuje Teslu a žádá okres o otevření. Věřím že když se Musk nasral, tak se spousta potentátů v Kalifornii zapotila. Přece jenom si nenechají utéct takovouhle masivní rybu. Tesla je největší výrobce (manufacturer) a druhý největší exportér v Kalifornii.

                5. No tady v Japonsku teď někde zrušily odpadkový koše a
                  No tady v Japonsku teď někde zrušily odpadkový koše a zavřeli záchody. Upozorňuji jen že celá prefektura Aiči která má přes 7 mil. lidí má už několik dní po sobě nula nových nakažených. Pandemic panic prostě všude.

                  Ještě chci napsat že virus nezlehčuji ani si nemyslím že je to chřipka.

                6. Není to chřipka, ale taky to není mor. Ta panika zabije
                  Není to chřipka, ale taky to není mor. Ta panika zabije 1000x tolik lidí než ten virus sám. Už jenom proto, že lidi se bojí chodit do nemocnice na preventivní vyšetření. Stejně jako stres a nárůst zločinnosti kvůli masivní nezaměstnanosti a omezení financí pro zdravotnický systém kvůli propadu ekonomiky.

                7. prave naopak, chce vyuzit penize efektivneji. Muj skromny
                  prave naopak, chce vyuzit penize efektivneji. Muj skromny odhad je, ze s nove narozenym synem si uvedomuje, ze i on starne, uz je mu 48 a timto tempem se maleho mesta na Marsu docka tak mozna v pozdnim duchode. A to je pozde. Proto kazde urychleni se pocita.

    1. coz nutne nemusi bejt na skodu, pokud veri ze problemy vyresi
      coz nutne nemusi bejt na skodu, pokud veri ze problemy vyresi i u tech jiz vyrobenych aut, tak mit na zacatek prodeju tolik vyrobenych kusu nemusi bejt naskodu, ostatne vime jak nedostatkove zbozi pri uvedeni na trh jsou jak spalovaky, tak prave elektromobily, ty skladovaci plochy na ty auta zjevne maj dostatecne

Napsat komentář