Volkswagen ID.3: první testy dojezdu vás překvapí!

Jan Horčík - 14 Září 2020

Elektromobil Volkswagen ID.3 jde po letech vývoje a nemalých problémech konečně k zákazníkům. Objevují se první testy dojezdu.auto elektromobily Volkswagen ID.3 naložené na vlacích před továrnou Volkswagen

Stovky a tisíce elektromobilů Volkswagen ID.3 jsou z továrny Cvikov (Zwickau) rozváženy po železnici.
foto: Volkswagen

Dne 11. září 2020 začala automobilka Volkswagen dodávat elektromobily Volkswagen ID.3 1st Edition prvním zákazníkům. Tato edice je vybavena 58kWh baterií pro dojezd 420 km WLTP.

Reálné testy ukazují, že hodnota odpovídá a co víc, auto ji někdy dokonce překonává! YouTube kanál Battery Life vyzkoušel Volkswagen ID.3 na německé dálnici.

Při průměrné rychlosti 86 km/h ujelo auto 421 km při spotřebě 12,89 kWh/100 km. V baterii přitom zbývalo ještě 4-5 % pro dojezd 23 km! Vypadá to, že co se týká spotřeby a dojezdu, Volkswagen dělal co mohl a povedlo se.

Aktuálně rozváží koncern tisíce aut jak po domovském Německu, tak i do zbytku Evropy. Aktuálně se zavázal, že při rozvozu po Německu bude maximálně využívat železnici (procento stoupne z dnešních 53 % na 60 %). Ba co víc, tato železnice bude poháněna "zelenou" elektřinou.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Bývalé východní Německo Mekou Evropské elektromobility ?
VW Zwickau ---> Tesla Berlín 270km
VW Werk Zwickau, Glauchauer Str. 40, 08058 Zwickau, Německo

Tesla Giga Berlín
Grünheide, 15537 Grünheide, Německo

https://www.google.com/maps/dir/52.3956206,13.7895269/VW+Werk+Zwickau,+Glauchauer+Stra%C3%9Fe,+Zwickau,+N%C4%9Bmecko/@52.3765014,13.851182,13z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x47a72ed0408f1f89:0x45fa78f6e7e671b!2m2!1d12.48416!2d50.79398!3e0!5i2

Mercedes dál dojíždí na svou posedlost diesely, teď ho to bude stát 50 miliard Kč

https://www.autoforum.cz/predstaveni/mercedes-dal-dojizdi-na-svou-posedlost-diesely-stat-ho-to-bude-50-miliard-kc/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Kuk

Mičkovo dojmy se svezení s iD3
https://www.autorevue.cz/volkswagen-id3-poprve-v-cesku-velky-skok-pro-vw-problem-pro-ostatni--test

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je slabý, TM3P dá při takové rychlostí téměř 600km, jenže reálně dává při zábavné jízdě tak 350 (jinak běžně 450 v poho), takže ze 421 je pro ID.3 šmejd tak 300 km max, tedy v zimě sotva 250. Takže dejme tomu 5x méně výkonné, 2x menší dojezd, takže za cenu 300 tis. Kč možná dobrá koupě, ne víc... prostě VW je VŽDY šmejd a parodie, pro blbce dobrý za vyšší cenu :)

Možná by bylo dobré před takovým výpadem věnovat 5sec čtení článku. Verze ID.3 PRO 1st má 58/62kWh baterii a tedy je třeba ji srvnávat s TM3 SR+, která těch "téměř 600km" také s jistotou nedá. S urážkami tedy ještě vyčkejte na výsledky verze ID.3 PRO S s 77/82kWh baterií.

možná by ses měl před takovým komentem věnovat 2sec četní mého komentu a hlavně lépe chápat

ty to stále tedy nechápeš, M3 je vůči tomuto aut nadřazené ve všem včetně SR+ (včetně zrychlení samozřejmě), tedy jen blbec by to za ty prachy koupil :)

Slušný klapky...

V pátek jsem byl v DE až u NL hranic a potvrzuji, že ID.3 se tam lifruje o 106, naložený kamion jsem potkával každou chvíli.

Obrázek uživatele Tomáš

Už je to tady. Konečně.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Tomáši z Japonska!

Přestaň se držet připitomnělích názorů korporací, a drž se svého rozumu! Máš na to...!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

nemá :)

Obrázek uživatele Tomáš

Mil2house nevím odkud!

Naučte se českou gramatiku.
Máte na to...!

:-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Krueger

A ty si kup už nějaký VW ať nezlobíš ;-)

Obrázek uživatele Kuk

Von na to nemá. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dnes jsem byl s Teslou 3 LR v Nemecku a pres mesto jsem mel prvnich 10km spotrebu 8,8kWh/100km. Kdyz jsem prijel domu, vylezlo to na 14,1kWh/100km. Byla tam dalnice, mesto a okresky. A parkrat jsem mel plny proud pri predjizdeni nebo pri vjezdu na dalnici. Dalnice byla docela zaplnena, tak rychlost prumer 110km/h, spicky 140. Uvidime az nekdo porovna id3 s TM3.

Jenze testy (napr. Marek Tomisek) ukazuji, ze TM3 strasne keca nebo hodne neefiktivne nabiji. Jemu vysel rozdil snad 3kwh...najdi si to.

Spoleham se na vlastni mereni. Dulezite je, za jakych podminek se meri. Ne pokazde se baterie predehriva a ne pokazde nekdo sedi v aute a topi nebo klimatizuje behem nabijeni. To samozrejme neco sezere.

Verim ze si obcas se spolehnes...no tuto jizdu nam predkladas podle PP. Proto pisu , ze umi kecat a o dost.

PP mi ukazuje nejaky dojezd a ten docela souhlasi s realnym dojezdem. Kdyby ale PP ukazoval nizsi spotrebu nez doopravdy, tak by musela mit baterka vetsi kapacitu nez je uvedena. Ale to bych zase poznal na nabijecce. Vsechno docela do sebe zapada. Ale nutno dodat, ze topeni/klima hodne zere a ja klima skoro vubec nepouzivam, ani drive u spalovaku. Me hned zebou kolena a boli z toho hlava a je moc suchy vzduch. Neni dobre na sliznice.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

To si spíš klimatizaci neumite správně nastavit.

Klimatizace musi foukat mnohem chladnejsi vzduch do kabiny, nez jakou nastavite teplotu. Odhaduji o 10 stupnu chladnejsi. Kdyz si nastavite v parnem lete treba 22 stupnu, tak fouka 12 stupnu studeny vzduch. Ten je po ohrati na pozadovanych 22 hodne suchy. A zaroven tech 12 stupnu pekne studi. Kdyz uz jsem musel klima zapnout, tak vzdy na 26 stupnu, aby jsem nenastydnul. A delal jsem jen kdyz bylo hodne dusno s vysokou vlhkosti ve vzduchu a nedalo se vydrzet. Nebojte, klima mam v autech 30 let a vse odzkousene.

Obrázek uživatele Tomáš

Jak jsem psal, ja tak 27 a vyse. Jeden z duvodu proc ji nezapinam je ze kdyz pak jedu na kole v lete treba 100 km v 35 a zdejsim vlhku (pocitova teplota letos ukazovala az 42) tak bych zkolaboval.Clovek si rychle odvykne. Takze castecne i soucast treninku :-).

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Tomáš

Konečně někdo kdo taky nepoužívá klimu. Já ji používám jen na dálnici a to jí nastavuji tak na 28. Po městě bez klimy i v 38 nad nulou. Problémy jak jste psal a navíc mám rád léto tak nechci jezdit v ledničce.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

Displej za volantem ukazuje 10 % baterky a ale velkej diplej ukazuje 11 %, té trošku krávovina. Prej to má stejně i eGolf.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pro posadku to prece musi byt optimistictejsi.
A taky mozna se centralni dsp zastavi na svem minimu 11% :-))
Anebo tech 11 je i s rezervou na zelvu..
Holt virtualni realita.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již čtyřikrát jsem nabil do plna během 37+tkm).

Obrázek uživatele Kuk

Z letiště mezi lidi, hurá!

A kdy si mrsknou na na ty obří střechy ve fabrice ve Cvikově solární panely? Zoufale to tam zeje prázdnotu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Přesně. Když jde o kecy a prezentace, tak to je koncern VW přeborník. Ale skutek utek.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Problém je, že 90kmh jezdí po dálnici jen kamiony nebo největší šetřílci. Co takhle otestovat něco reálného typu 130kmh na dálnici nebo město.

"Problém je, že 90km/h jezdí po dálnici jen kamiony nebo největší šetřílci.... " To že uvádějí spotřebu při průměrné rychlosti 86km/h opravdu neznamená, že jeli celou trasu rychlostí 86 nebo 90km/h. Klidně mohli značnou část jet i 130..

---

Škoda Octavia III 1.4 TSi-81KW-CNG
Škoda CitiGo iV
elektrokolo Lectron
na střeše FVE 2,9 kWp

Obrázek uživatele Tomáš

130km/h test.
https://youtu.be/ctMKfXe_gwM
Vypadá to na 280km, spotřeba 207Wh/km.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Marek_

To je dobrý, to bych cestou do DE (520 km) dobíjel jenom jednou. Teď v létě bych tu púlhodinku i obětoval (nabití 0-80 za cca. 30 minut), ale v zimě jsem rád, že jedu a nemusím stepovat u nabíječky.

---

Lexus GS 450h Premium

Ani to nabijeni v zime neni spatne. Pustite si topeni a vyhrivanou sedacku, sklopite operku a date si dvacet. Hned se vam pojede lepe. A topeni jde z nabijecky, ne z baterky. Naklady na 30 minut topeni budou ekvivalent 0,5-1 kWh.

Ty jo, to nevím, jak usnu přes den, tak jsem zbytek dne, jak kdybych měl kocovinu, Obecně když přes den usnu, tak jsem předtím ve stavu, že bych určitě řídit neměl a na cestách už vůbec neusnu.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Ja to mam uplne stejne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Marek_

To bych tam usnul do rána :-) Dnes jsem to absolvoval, schválně jsem to bral úplně v klidu, tempomat 125 a zvládl jsem to za 5:15 i s tankováním na Rozvadově. Jsem byl zvědavý na spotřebu a PP říká 6,2 a i když trochu kecá, víc než 6,5 to nebude, náklad 1,80 KČ/km max. - to odpovídá ceně 9 KČ/kWh a spotřebě 20 kWh/100 km, oboje reálné.

Jinak, na Rozvadově má být nějaká nová ultrarychlá nabiječka, chtěl jsem omrknout, ale zapomněl jsem. Od Mollu, tuším.

Jo a plánovač ABRP mi ukázal 2 nabití 17 a 18 minut na mé cestě s ID.3, to už docela ujde :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Kdyz jsem jezdival Köln, Stuttgart, Essen atd., vzdy jsem si schrupnul. A po 20-30 minutach jsem se probudil. Kdyz jsem jel v kuse, tak jsem casto usinal pri jizde. To nebylo dobre. Jednou jsem jel asi 50km a mel jsem totalni okno. Kdyz jsem se vzpamatoval, byl jsem na uplne jine dalnici a ani nevim jak jsem ji zmenil. Tenkrat jeste neexistoval autopilot, ale dobre to dopadlo. Nikdy jsem neboural a najezdil hodne moc km.
A co budik na hodinkach :-)

ty jsi koukám blbec i za volantem, ještě k tomu VELMI nebezpečný :(
ovšem příroda hloupé organismy řeší po svém, prostě zaslouženě předčasně umřou na nějakou nehodu, to by u tebe odpovídalo

To je docela dost velká spotřeba, ne? Stálo by za to postavit proti sobě Konu a tenhle vehikl.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Marek_

Těch testů určitě bude hodně, Kona není žádná novinka, stačí srovnat. Ale těch kolem 20 kWh/100 km je na 130 km/ho jako vysoká spotřeba?

---

Lexus GS 450h Premium

V pondělí jsem jel Konou Tachov-Praha a zpět. Celkem 330km. Z toho byla dálnice 270km a zbytek státovka a Jižní Spojka. Nabil jsem na 100%. Po dojezdu mi ukazovala průměrná spotřeba 17kWh/100km. Cestou zpět jsem měl zapnutou klimatizaci na 21 stupňů, venku bylo 25. Po návratu mi počítač ukazoval dojezd ještě ca. 50km, takže celkový by byl ca. 380km. Jel jsem na maximum dovoleného, tempomat na dálnici nastaven na 135km/hod, státovka 95km/hod. Zapnutí a vypnutí klimatizace ukazovalo ztrátu na celé trase cca. 20km. Kona má tepelné čerpadlo. Rád bych, kdyby někdo něco podobného zveřejnil u Tesly a ID3....

Obrázek uživatele Tomáš

Podle mě ne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Tomáš

Co se spotřeby při 90km/h týče, přijde mi podobná jak TM3. Vůbec ne špatná.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

TM3 je ale o dost větší auto. Já bych řekl, že ta dálniční spotřeba je velká. S Ioniqem takové číslo neznám, tam jsem se snad nikdy nedostal přes 17.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Ioniq je ve spotrebe extratrida.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

A tím si omluvil co, to že VW neumí vyrobit taky takouvou extratřídu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Citigo berie pri svojej maximálke 136km/hod (tachometrových) 18kWh/100km bez kúrenia/klímy a to má blbú aerodynamiku. Aj mne sa tá spotreba zdá veľa.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Tomáš

Ja myslím že se dočkáme.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Tomáš

No vida že to jde. Došlo na moje slova.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

Na co konkrétně?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Že tu elektromobilitu zvládnou. Pomalu ale jistě. Musíme doufat.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

Co to meleš? To si nikdy neříkal, ty se říkal že všem ukážou a to se neděje.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Mouku na chleba. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

Dej si mozek do hlavy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nebylo by to divne, kdyby VW neumel vyrobit EV, kdyz zaklad nakoupi od subdodavatelu? A zatim to zvladaji s odrenym nosem, usima a koleny.

Obrázek uživatele Tomáš

Každý začátek je těžký. Vzpomeňme na náběh výroby TM3.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

VW ma zkusenosti ze 70ti lete historie a vyrobil stovky milionu aut. Meli by to mit v malicku. Ale je videt ze nemaji. Tesla je mlady start up s vyrobou kolem 1 milionu aut. Kdyz zacinala vyroba modelu 3 a meli problemy, tak vyroba celkem byla par set tisic aut. Mozna ani to ne.

Obrázek uživatele Tomáš

Elektroauta po milionech nikdy nevyrabeli.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

VW vyrábí elektroauta 44 let a spalováky přes 70 let a zároveň jsou skoro největší automobilka světa. Pokud nezvládaj vývoj a velkovýrovu EV a silážujou je rok na letišti je to průser.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Je to asi konec sveta. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

V tvý hlavě určitě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion