Volkswagen ID.3 komunikuje s řidičem s pomocí světelné signalizace; podívejte se, jak se vyrábí

Volkswagen aktuálně odhalil další ze zajímavých vlastností nového elektromobilu ID.3. Jde o funkci ID. Light, která pomáhá komunikaci mezi autem a řidičem.

Elektromobil Volkswagen ID.3 je první vůz založený na nové platformě MEB. K dostání bude ve třech variantách (baterie 45 kWh, 58 kWh a 77 kWh), v té nejvyšší nabídne dojezd až 550 km WLTP.
foto: Volkswagen

Koncept ID.Light je založen na světelných LED páscích, které probíhají celou palubní deskou a předními dveřmi. Mění barvu světla podle toho, v jakém stavu se auto aktuálně nachází.

Jakmile tedy např. řidič usedne do sedačky, signalizuje systém, že vůz je aktivní, a že je nastartován nebo vypnut. Umí také pracovat s navigací nebo příchozím telefonním hovorem.

ID.Light také funguje jako zpětná vazba při využití hlasového ovládání elektromobilu Volkswagen ID.3. Dokáže také signalizovat např. brzdění, plně nabitou baterii a další stavy.

V novém 10minutovém videu máte možnost nahlédnout do továrny Cvikov a podívat se, jak se elektromobil Volkswagen ID.3 vyrábí i jak se navrhovaly některé jeho prvky.

tisková zpráva

5 Comments on “Volkswagen ID.3 komunikuje s řidičem s pomocí světelné signalizace; podívejte se, jak se vyrábí”

  1. Jsem to viděl na videích z Frankfurtu a spadá to někam do
    Jsem to viděl na videích z Frankfurtu a spadá to někam do oblasti kolotočářských světýlek. Navic prezentérky od VW tudletu šaškárnu každýmu cpali jako vrcholnou fíčuru tohodle auta. :)))))
    Hezky je to vidět v Bjornově videu.

  2. Tak tohle jsem o ID 3. nevěděl a mám z toho rozporuplné
    Tak tohle jsem o ID 3. nevěděl a mám z toho rozporuplné pocity. Na první pohled to vypadá jako zajímavá vychytávka, ale taky by se to mohlo zvrhnout v další rušivý element. Nejen, že by člověk měl průběžně sledovat jízdní údaje (v kapličce), ale tady má navíc sledovat nějakou světelnou komunikaci auta???
    No nechme se překvapit, jaké obliby se to dočká.

    PS: hezké video. Musím uznat, že se mi ID 3. začíná líbit čím dál víc, a když je tam vidím stát na té lince, zase po čase mám z VW dobrý pocit.

    1. To bude komunikovat jenom skrze základní signály. Zapnuto
      To bude komunikovat jenom skrze základní signály. Zapnuto vypnuto, zaparkováno. Za jízdy to toho asi moc dělat nebude. Jde hlavně o tu signalizaci, že auto o řidiči ví a je připraveno k jízdě. Spíše designerský prvek než cokoliv jiného.

      Jo ID.3 bude určitě úspěšný automobil.

      1. No já to právě pochopil, že to kooperuje s tím hlasovým
        No já to právě pochopil, že to kooperuje s tím hlasovým ovládáním, a dává to tím najevo, že to například přijalo hlasový pokyn, případně to těmito světly identifikuje, zda to odpovídá řidiči nebo spolujezdci atd…
        Takže všeobecně je otázkou, jak moc funkcí bude ovládáno hlasově a s následnou světelnou odezvou.
        Ale jestli to bude všechno ohledně navigace, klimatizace, výběru zdroje hudby, ovládání handsfree atd… tak by to taky mohlo působit jako pouťový kolotoč. 🙂

Napsat komentář