Elektromobil Volkswagen ID.3 byl první zástupce rodiny ID a jako takový si vysloužil i nemalou kritiku. Koncern teď své chyby napravuje v novém faceliftu.
Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3. Druhou generací modelu ID.3 naváže Volkswagen na úspěšnou kapitolu své rodiny modelů ID. Dodnes bylo na celém světě dodáno více než půl milionu vozů ID. na základě modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). V současnosti sjíždějí vozy ID.3 z montážních linek v německém Cvikově a Drážďanech. Od příštího roku se bude kompaktní elektromobil vyrábět také v hlavním závodě ve Wolfsburgu, aby byla uspokojena vysoká poptávka zákazníků.
„Nové ID.3 potvrzuje naše ambice v oblastech kvality, designu a trvalé udržitelnosti. Jeho design je dospělejší, materiály v interiéru jsou hodnotnější,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. Četné návrhy zákazníků byly akceptovány a realizovány jako produktová vylepšení a rozšíření sériové výbavy: „Středem naší pozornosti jsou požadavky našich zákazníků. Proto jim se zájmem nasloucháme a naše produktové portfolio přizpůsobujeme jejich potřebám,“ dodává Labbéová.
Elektromobil Volkswagen ID.3 v nové verzi bude dodáván s nejnovější generací softwaru, která zlepšuje výkon systému a dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Kromě toho byla rozšířena sériová výbava o displej s úhlopříčkou 12 palců (30,5 centimetru), vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru a středovou konzolu se dvěma držáky nápojů.
Nabíjení nového modelu ID.3 bude ještě jednodušší a komfortnější díky inteligentnímu e-plánovači tras. Volkswagen používá v modelu ID.3 asistenční systémy nejnovější generace. Nejlepšími příklady jsou na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“ a „Park Assist Plus s funkcí Memory“.
„ID.3 ukazuje, jak naplňujeme ambice značky Volkswagen nabízet velmi kvalitní technologie a inovace i v kompaktní třídě. To se v neposlední řadě zrcadlí v nových komfortních a asistenčních systémech. Díky používání sdílených dat v nejnovější verzi systému ‚Travel Assist‘ činíme další krok na cestě k automatizované jízdě,“ vysvětluje Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za oblast technického vývoje.
Světová premiéra nového Volkswagenu ID.3 je očekávána na začátku března 2023, první vozy se na českém trhu objeví v červnu příštího roku. O přesných termínech uvedení a spuštění předprodeje vás budeme včas informovat.
zdroj: tisková zpráva
Tak prý VW odkládá už rozjetý projekt autonomní Audi až na druhou půlku dekády a o částečnou autonomii by se dál měli pokoušet jen u Buzzíku. Snaha by se měla upřít na masovější výrobu elektromobilů.
Za mně asi v pořádku.. Nejprve je potřeba postavit solidní základy, až potom se zabývat cimbuřím a věžičkama.
Vypadá to , že softwarové problémy řady ID vyvrcholily tím , že musí dojít ke kompletní změně těchto vozů po hardwarové stránce , což VW nechce přiznat. Na nejdůležitějším trhu v Číně VW ztrácí tržní podíl , protože elektromobily od nich zaostávají za konkurencí ,jak cenově ,tak parametry.
Jeste si pamatuji slova Herberta“Bude umet co Tesla ale za polovicni cenu“. Originalni zneni „Wir werden 2020 kommen mit Fahrzeugen, die alles können wie Tesla und um die Hälfte billiger sind“,
Nejak se to u VW nepovedlo, jak prvni tak druha cast se nepovedla. VW neumit co Tesla a za polovinu ceny take neni. Tesla zase vsem ujela.
To maji za to, ze celou dobu blokovali elektromobilitu.
Jo, trochu si Herbert zafantazíroval a každému rozumnému člověku muselo být jasné, že to s realitou nemá (nebude mít) moc společného. Prostě PR.
Ale i tak se jejich rodina ID prodává slušně. A kdo všem tak trochu ujel (i Tesle), tak to je Hyundai a Kia.
VW je horší, než špatná Tesla. To není žádná výhra.
Půl milionu všech elektromobilů za tři roky je nic. Jen Golfu se prodávalo třičtvrtě milionu ROČNĚ.
ID.3 je hnusná, neergonomická, nebezpečná, lacině zpracovaná, uživatele omezující a šikanující krabice.
Jestli si VW myslí, že problém je v chybějících čudlíkách na volantu a jejich vrácením to vyřeší, nepochopil NIC.
Prostě komoušské myšlení a výkonnost, kde bourání špatně postavené rok staré přehrady je vydáváno za pokrok – pardón, krok k větší udržitelnosti.
Výjimečně s Tebou souhlasím, že jde o neergonomickou, nebezpečnou, lacině zpracovanou, uživatele omezující a šikanující krabici. Například područky u předních sedadel, které vypadají jako područky z divadla, jsou až k smíchu. Zvnějšku ale je a byla ID.3 pěkná. Jenom na svou třídu uvnitř poměrně malá a s nedostatečným dojezdem. Hnusné jsou ID.4, ID.5 a ID.6.
A počet prodejů?! Na to, že je to elektromobil, které se prozatím tak masově neprodávaly, tak je půl mega za tři roky docela dost.
Kdyby v rámci faceliftu zvětšili kufr, prostor na zadních sedadlech a dojezd, tak si myslím, že by tohle auto mohlo začít lidem dávat smysl (podobně jako kdysi Golf).
Na to, že ho nakupují spekulanti a řetězí se na to dotace, úlevy, výhody atd., je to DEBAKL.
Ty područky to byla teda tragédie, pokud tam dají klasickou středovou konzoli, tak jedině dobře. Stejně tak tragický byl celkový dojem z interiéru, z materiálů, přišlo mi to vše tak laciné, plastové, absolutně neodpovídající cenovce. Né že by to u jiných EV bylo zásadně jiné, ale tady ta levnota přímo křičela.
Ale zase, nezdálo se mi, že by to auto bylo malé, řekl bych taková klasika nižší střední třídy a kufr kolem 300 litrů.
Řada ID mi dizajnově nepřijde nic moc (ani ID.3, na rozdíl třeba od Seat Born), mnohem hezčí (hlavně uvnitř) mi přijde Enyaq.