Koncern Volkswagen v prvním čtvrtletí roku 2023 úspěšně pokračoval v přechodu na elektromobilitu. Do konce března vzrostly dodávky plně elektrických vozidel (BEV) o 42 % ve srovnání s předchozím obdobím, které bylo více zasaženo problémy v dodavatelském řetězci.
Celkem bylo zákazníkům předáno 141 000 bateriových elektromobilů (BEV). V prvním čtvrtletí roku 2022 to bylo 99 200. Bateriové elektromobily v tomto období tvořily 6,9 % celkových dodávek, zatímco v prvních třech měsících loňského roku to bylo 5,2 %.
Největším tahounem růstu zde byla Evropa, kde došlo k nárůstu o 68 % na 98 300 vozů. Počet nevyřízených objednávek BEV v západní Evropě zůstává vysoký a přesahuje 260 000 vozidel.
Přibližně 70 % dodávek BEV skupiny směřovalo do domovského regionu Evropy. Čína byla druhým největším trhem skupiny Volkswagen pro BEV s dodávkami 21 500 vozidel (celosvětový podíl: 15 %). Ve Spojených státech bylo dodáno 15 700 vozů BEV (celosvětový podíl: 11 %), což je téměř dvakrát více než v předchozím období.
Do konce března dodala značka Volkswagen osobní vozy 70 000 vozů, což je přibližně polovina všech BEV koncernu. Následovaly značky Audi s 34 600 vozy (podíl koncernu: 25 %), ŠKODA s 12 400 vozy (podíl koncernu: 9 %), SEAT/CUPRA s 9 200 vozy (podíl koncernu: 6 %), Porsche s 9 200 vozy (podíl koncernu: 6 %) a Volkswagen Užitkové vozy s 5 500 vozy (podíl koncernu: 4 %).
Nejúspěšnějšími modely BEV v prvním čtvrtletí roku 2023 byly:
Volkswagen ID.4/ID.5: 41 900
Volkswagen ID.3: 23 600
Audi Q4 e-tron (včetně Sportback): 21 300 kus
Škoda Enyaq iV (vč. verze Coupé): 12 400
Audi e-tron/Q8 e-tron (včetně Sportback): 9 700
zdroj: tisková zpráva
Takže téměř každé třetí elektroauto prodané na evropském trhu za 1Q/2023 bylo od VW. A pokud by se bral koncern jako celek, tak to bude možná i k 50 procentům. To není špatný výsledek na to, že ještě pár let dozadu ho mnozí odepisovali.
Pokud se týče ceny, levně vyrábět lze, jen se musí chtít.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-postrach-evropy-se-blizi-cinsky-elektromobil-do-mesta-ujede-az-405-km-stoji-jen-250-tisic-kc-a-jde-na-dracku-21010173#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest220_personal_layout_2_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Blábolení o čínských cenách má vystrašit Evropu jak? Když se to sem doveze stojí to trojnásobek, viz čínský Sandero. No to je zase diletantská novinařina.
ano levne to jde, sak ID3 se v Cine prodava od cca 500 tisic korun v prepoctu (a nepredpokladam ze na nem VW v Cine prodelava), to co je drahe je transport baterii z Asie do EU, a extremne drahej vnitrni birokratickej kolotoc v automobilkach, pokud ma koncern VW na jednoho delnika ve vyrobe 2 kancelrske „delniky“, tak je jasne ze je to problem ktery vyrobu aut v Eu neskutecne prodrazuje
vyroba baterii primo v EU by asi problem nebyla, ovsem odtsranit vnitrni birokracii problem bude, neb v EU maji automobilky hodne silne odbory, a neco jako propousteni stalo vesmes misto posledniho sefa VW jen tim ze to vyslovil nekde nahlas do medii 😀
Nechci se zastávat VW, ale nemá ten Čínský ID3 náhodou nějaký slabší motor, co ani v Evropě nenabízí?? Mám takový pocit….
v Cine je to verze 2022, tedy 58kWh a 125kW, tato verze v Eu mela 45kWh a 110kW, v EU se ted 2022 ji zjen doprodava a prichazi nova verze 2023 s 58kWh a 150kW, ta v Cine stoji cca v prepoctu 600 tisic, tedy zadna velk zmena
V tom je ale ten problém. Kdo se prosí o výkonný motor? Potřebuju nákupní tašku do města a vyzvednout děti a babičku. Proč tam cpou výkonný motor? K čemu ty displeje? Proooč?! Pak je to velmi drahé a to jen logický důsledek neochoty k levné výrobě.
BYD Seagull chceš 🙂
Chci to stejný jako je například hyundai i10 jen na elektriku a dojezd 300km. Nic navíc. Takové auto, bohužel, není v evropě nikdo ochoten vyrábět.
Jsou to sabotéři.
🙂 upřímně i v tom Bydu je nějakej displej uprostřed. Ten bych taky vyrval a i ten počítač k němu. Jen slot na mobil, rádio a repráky.
> hedgetlama: Proč nemáš Chrochte u svých příspěvků notifikaci „Placená reklama“? Nemůže být nikdo tak chorého mozku, aby propagoval elektrokřáp vyráběný v komunistické dupě zadara? Pokud tedy nejsi úplně blbej, seš najatej. Raději věřím tomu, že jsi úplně blbej.
Chces mit silnou rekuperaci? Potrebujes silny motor. Jedno bez druheho neexistuje. A nejaky slabsi motor bude jen o neco malo levnejsi. Tudy cesta k levnemu BEV nevede. Auto s mizernou rekuperaci by nikdo nekupoval. Ani ED.
Má dojezd s rekuperací jaký má. Netřeba nic vylepšovat – a v důsledku zdražovat. Takhle je to dobrý – to stačí.
VW je podprumer. V Evrope se prodalo pres 12% BEV a VW na evropskem domovskem trhu pouhych 6,9%. A to se s tim tady vytahujou. Hnus velebnosti.
To ja si zase myslim, ze mate-li vychazky v cvokhausu 1x za ctrnact dni, je to hodne casto, doporucuji naredit na 1x ‚ve dvou mesicich.
od VW cekam vetsi prodeje az prave s ID7, coz je auto zamerene na fleet (neco mezi Pasatem a Arteonem), a z rozhovoru ktere jsou na netu se da vyvodit ze cena ma startovat pod urovni ID4, zaznelo tam neco jako 55 tisic eur pro vyzsi vybavy, u nizsich se cekaji ceny od cca 38-40 tisic eur, tedy na urovni prave Passata, spekuluje se prave o tom ze cena ma zacinat lehce pod cenou Tesly 3 (zacina na cca 42 tisicich eur), pritom Tesla 3 je sedan o cca 30cm kratsi a s mensim rozvorem nez ID7 ktere je liftback, tedy praktictejsi, a pokud se tohle VW povede udelat s cenou ID7, tak fakt verim ze to auto se bude pordavat fakt dobre, prozatim ty kratsi testy od novinaru vyznivaj pro to auto fakt dobre
sak se koukni na cenu ID4, zlevnili ji tak aby startovala cca 4 tisice eur pod Teslou Y
vesmes z toho vseho budem profitovat my zakaznici, ceny nam ted budou asi slusne klesat pri boji o procenta na trhu :D, ja osobne prave pokukuju po kombiku, a behem 2 let chci poridit nove auto, a ID7 shotingbrake, pokud by byl cenove do 50 tisic eur by byl asi hodne horkej kandidat, libila by se me chystana elektricka Audi 6 Avant, ale tam bude cena startovat spis na dvojnasobku, tedy aktualne mimo me moznosti
V soudnim liceni o manipulaci s emisnim Software u VW prisla zmena o 180 stupnu. Porsche ex-sef Hatz priznal u soudu, ze spolu s dalsimi 2 cleny predstavenstva nechali vedome nainstalovat podvodne software, ktere jak v DE, tak v USA bude povazovano za podvod. Bohuzel s tim zmetkove vyvaznou s nizkym trestem, protoze statni zastupitelstvi jim nabidlo za priznani pouhe podminecne tresty 1,5-2 roky. To je vysmech vsem lidem, kteri musi dychat ty jejich sr@cky. VW pro me nepripada uz v uvahu. Jednou podvodnici, porad podvodnici.
Jen houšt.
Každej nahrazenej spalovák se počítá. 😀
Tak tak, už jsem hodil dva do šrotu a nahradil elektromobily.