Vodíkový autobus nabídne umožní vyzkoušet jízdu inovativním dopravním prostředkem cestujícím v Mostě už začátkem příštího týdne. Ve dnech 6.–8. prosince zde totiž bude na lince č. 17 probíhat testování autobusu na vodík. Testování se uskuteční díky zapojení České vodíkové technologické platformy (HYTEP) do celoevropského projektu JIVE 2, který má za cíl dostat do ulic evropských měst až 310 ekologických, bezemisních vodíkových autobusů.
Vodíkový autobus společnosti CaetanoBus, který byl zkonstruován ve spolupráci se společností Toyota, bude zařazen do běžného provozu městské hromadné dopravy a denně ujede zhruba 200 kilometrů. Na lince číslo 17 bude v provozu od úterý 6. do čtvrtka 8. prosince od 8 do 17 hodin.
„Máme velkou radost, že se podařilo dostat celoevropský projekt JIVE 2 i do České republiky. Věříme, že demonstrace ukáže výhody vodíkového pohonu pro městskou hromadnou dopravu,“ zmínil Aleš Doucek, předseda představenstva České vodíkové technologické platformy (HYTEP). Výsledky testování budou k dispozici i dalším městům a mohou posloužit k lepší informovanosti jak lokálně, tak celorepublikově.
„Organizaci zajišťuje HYTEP společně s Hospodářskou a sociální radou Ústeckého kraje. Autobus bude plněn vodíkem, který zajistí společnost Messer Technogas, a to pomocí mobilní plnicí stanice,“ uzavřel Jan Sochor, analytik České vodíkové technologické platformy (HYTEP).
Autobus poháněný vodíkem v průběhu října a listopadu testovali již ve Slovinsku a Chorvatsku, v průběhu prosince bude testován v Mostě a Ostravě a po Novém roce zamíří na Slovensko.
zdroj: tisková zpráva
LIDÉ ČTĚTE! Jelikož málokdy zazní v orgánech EU něco rozumného, přidávám odkaz na text informující o velmi významném okamžiku, kdy v EP změla po dobu 2 min pravdivá slova:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/brusel-dve-minuty-moudrych-slov-v-evropskem-parlamentu.A221130_184731_p_politika_nef
Zajímalo by mne, co na tom může testovat cestující. Snad jestli to jede. Kromě toho, že to nedělá pořád kravál a netřese se to jako sulc, tak nic. Kdyby to vyfučelo, tak by poznal, že to není jen na baterky.
Jel jsem vodíkovým doubledeckerem v Londýně, kromě hučení ventilátorů se tam nic zvláštního neděje.
Je potřeba hlavně testovat, kde se ten vodík bude brát, a kolik to bude stát. Vlastně už ani to třeba není, když už tu drahou chybu udělali jiní:
https://www.hydrogeninsight.com/transport/will-no-longer-be-considered-hydrogen-trains-up-to-80-more-expensive-than-electric-options-german-state-finds/2-1-1338438