Víkend: Páťák postavil vlastní auto na vzduch

Auto na vzduch je stále zahaleno tajemstvím. Málokdo věří tomu, že se společnosti MDI ve spolupráci s Tata Motors podaří vyrobit opravdu funkční a praktický automobil poháněný vzduchem. Obě společnosti nyní zahambil žák páté třídy, který se auta na vzduch nemohl dočkat a postavil si vlastní. Je sice na první pohled patrné, že za prototypem nestojí kapitál v řádech desítek milionů dolarů, ale narozdíl od MDI je již k vidění na silnici.
První video popisuje výrobu, druhé zachycuje vůz v akci:

zdroj: autobloggreen.com

11 Comments on “Víkend: Páťák postavil vlastní auto na vzduch”

  1. Auto na vzduch vzniklo v
    Auto na vzduch vzniklo v dobe, ked sa nepredpokladalo, ze v blizkej dobe budu existovat baterie s dostatocnou kapacitou a komercne dostupne. Je to vlastne taky medzistupen medzi skladovanim energie v podobe vodiku a bateriami. Ten vzduch tam totiz do nadrzi treba natlacit elektrickym, alebo piestovym kompresorom s dost nizkou ucinnostou. Dnes sa da toto auto povazovat za slepu vetvu vyvoja.

  2. A to kruci nikoho nenapadne
    A to kruci nikoho nenapadne udělat hybrid třeba ze tří pohonů?
    Vzduch, slunce, baterky….? Já mít nějaký granty, nebo sponzoring a čas hned bych se pustil do vývoje a všichni by čuměli. Hlavní problém je ovšem společenský. A to jezdilo by se za pakatel, a moře lidí by přišlo o práci. Počínaje ropnými dělníky, přes pumpaře a konče automobilkama…..

    Jo holt dalo by se udělat věcí…. Jen by se to pak politicky těžko koordinovalo!

    1. Podívej se na stránky
      Podívej se na stránky francouzského výrobce sportovních a speciálních vozidel Venturi (www.venturi.fr) – jejich Electic kombinuje všechny Tebou zmiňované pohony (i když vítr pomocí větrné elektrárny :)) Vše není technologicky tak lehké, jak to vypadá, proto i třeba takovéto vozítko jako je Electic je vhodné pouze jako městský nebo rozvážkový vozík…
      Ale nápad určitě zajímavý 🙂

    2. Problem je myslím trochu
      Problem je myslím trochu někde jinde…a to ve společnosti jako takové.Naftařské společnosti vlastní již nekolik desítek patentů na různé pohony které chytré hlavy vytvořili.Kdyby neexistoval lobing z pozice nadnarodnich společnosti kteří se na tomto systemu přiživuji.už by se 20let jezdilo jinak.

      IMHO:nemoc společnosti a zřízení jako takového pod rouškou demokracie.Umožnit korporacím brzdit vývoj ku prospěchu vlastního zisku.

      To je muj nazor.

  3. Vzduchoauto.
    Zdravím,

    Vzduchoauto.
    Zdravím, predne pana Horčíka, chtel bych dát trošku najevo, že mi z nejasných duvodu fórum nechodí.

    Pár mých komentáru k citovaným výrokum v časopise Quark okolo auta na vzduch:

    „Na dlhé cesty bude možné nahradiť vzduch akýmkoľvek druhom paliva, ktoré
    bude slúžiť na zohrievanie vzduchu a zvyšovanie tlaku v piestoch.“

    Tento výrok nemá jasnú technickú ani fyzikálnu interpretáciu. Dá sa
    pochopiť povedzme tak, že motor po minutí stlačeného vzduchu bude fungovať
    ako bežný spaľovací. Alebo sa benzín na ohrev tlakového vzduchu použije
    ešte pred minutím zásoby vzduchu, pričom sa jeho dojazd zvýši odhadujem
    najviac 3x. Energetická účinnosť takéhoto procesu má však určité otázniky.
    Akčný rádius na samotný vzduch nie je dostatočne deklarovaný a odhadujem
    ho najviac na pol až hodinu jazdy.

    „Auto bude mať pri vývojároch na dlhých cestách bežnú spotrebu, v mestách
    bude oveľa lacnejšie.“

    To je čistá demagógia. Spotreba najviac závisí od štýlu jazdy, presnejšie
    s míňaním energie brzdami vrátane motorovej, a súvisí s hmotnosťou
    vozidla. To ale nebráni možnosti, aby sa vozidlá s klasickými motormi
    nerobili ľahšie.
    Takmer celý problém je v tom, že čelná zrážka s ťažkým vozidlom je pre
    ľahké vozidlo nevýhodná. Toto je preto nepriamo aj hlavný problém
    ekologický, niektorí ľudia nechcú ľahké vozidlá. Inak ľahké a pevné
    materiály vrátane technológií už sú.

    „Negre tvrdí, že s bezpečnosťou nie je problém, nádrže naplnené stlačeným
    vzduchom sa nerozbijú, ale rozštiepia sa tak, že najväčšie nebezpečenstvo
    to bude predstavovať pre sluch, pretože rozdelenie bude sprevádzať hlasný
    výbuch“

    Bezpečnosť je hlavný problém. Nádrže síce nemusia vozidlo odštartovať ako
    raketa,
    ale nie je možné výbuch riadiť tak, aby nedošlo k závažným dôsledkom v
    celom okolí vozidla. Takže výrok je z môjho pohľadu veľmi nepresvedčivý a
    neobjektívny.

    „Verím, že sa mu to podarí. Je to skutočne odvážny experiment produkcie
    ekologických vozidiel.“

    Vozidlo nie je bezvýhradne ekologické, aj keď auto emisie neprodukuje.
    Celý proces kompresie vzduchu a použitie stlačeného vzduchu ako
    transportného média je pomerne stratový a energeticky nevýhodný, pričom sa
    rozhodne nedá poprieť zbytočná produkcia množstva odpadného tepla pri
    celkovom procese premeny do atmosféry. Má určité opodstatnenie ako
    alternatíva voči rope, ale v zmysle účinnej a efektívnej premeny energie
    nie je ekologickejší ako povedzme elektromobily, alebo pohony na
    biopalivá, či vodík. Je zameraný na využitie jadrovej energie
    prostredníctvom elektrární a kompresných staníc. Situáciu bezpečnosti by
    mohlo riešiť použitie skvapalneného vzduchu, ale ani tu nie je zvládnutá
    energetická efektivita procesu, aj keď sa nájdu tí, čo budú tvrdiť, že to
    vôbec nie je možné. Je to však širšia otázka, v ktorej predsa niektoré
    zaujímavé odpovede figurujú. Skúmajú sa aj iné možnosti akumulácie
    energie, alebo otázka iného vhodného transportného média. To je na
    osobitnú odbornú debatu.

Napsat komentář