Vídeňské letiště staví největší fotovoltaickou elektrárnu v Rakousku

Již v létě 2022 by vídeňské letiště Schwechat mělo uvést do provozu největší fotovoltaickou elektrárnu v Rakousku.

Elektrárna s výkonem 24 MWp se bude rozléhat na ploše o velikosti 48 fotbalových hřišť a je dalším krokem letiště k dosažení klimatické neutrality.
foto: torstensimon, licence Pixabay

Letiště Schwechat oznámilo stavbu další fotovoltaické elektrárny. Tentokrát bude elektrárna ovšem největší v Rakousku. Na ploše o rozloze 24 hektarů tak vznikne fotovoltaická elektrárna s výkonem 24 MWp. Se stavbou elektrárny začne letiště již nyní na jaře.

Dokončení a uvedení do provozu je pak plánované na léto 2022. Vedle největší fotovoltaické elektrárny uvede letiště do provozu i další dvě menší fotovoltaické elektrárny, a to na parkovacích domech číslo 3 a 8.

S výstavbou fotovoltaických elektráren začalo letiště již v roce 2016. Postupně vzniklo pět fotovoltaických elektráren na střechách hangáru číslo 7, na hale zimní údržby, na střeše Air Cargo Center, v areálu bývalé čističky odpadních vod a také na střeše Office Parku 4.

Dohromady fotovoltaické elektrárny v budoucnu vyrobí 30 GWh elektřiny ročně. To odpovídá jedné třetině celkové spotřeby elektřiny letiště a také roční spotřebě elektřiny asi 7 000 domácností.

Výstavbou největší fotovoltaické elektrárny v Rakousku se vídeňské letiště přiblíží svému cíli stát se během několika let klimaticky neutrální. Již v uplynulých letech se díky zavedeným opatřením letišti podařilo snížit podíl emisí CO2 o 70 % na dopravní jednotku.

Snížení se letišti podařilo dosáhnout i ve spotřebě energie, a to o 40 % ročně. K brzkému dosažení klimatické neutrality letišti výrazně pomůže i přechod na dálkové vytápění od roku 2022. Letiště Schwechat by se tak již brzy mohlo stát jedním z prvních klimaticky neutrálních letišť v Evropě.

Vedle zmíněných opatření sází letiště např. i na elektromobilitu. Letištní vozový park se může pyšnit celkem 380 elektrovozy. Letiště také instaluje šetrné LED systémy a vyvíjí řídící systém pro energetickou optimalizaci stávajících a budoucích staveb.

Budova Office Park 4 využívá geotermální energii a byla již několikrát oceněna jako nejudržitelnější kancelářská budova v Rakousku. Ambiciózní fotovoltaickou ofenzívu startuje vedle letiště i samotné město Vídeň, které počátkem roku také ohlásilo stavbu největší solární elektrárny v Rakousku s využitím pro domácnosti. Do roku 2040 má navíc dosáhnout uhlíkové neutrality.

tisková zpráva

179 Comments on “Vídeňské letiště staví největší fotovoltaickou elektrárnu v Rakousku”

  1. Ano, protože vědci jsou samé Panny orleánské, světec nad
    Ano, protože vědci jsou samé Panny orleánské, světec nad světce? Oni nemají žaludky a neživí své rodiny? Od té doby, co se svět vědy zdrcnul na sháněnení peněz na granty není důvod skutečně vědcům věřit. Tečka.

    1. Bohužel tak to je, dneska napřed člověk musí všechny
      Bohužel tak to je, dneska napřed člověk musí všechny papíry vyřešit, prachy si na to nashánět, klacky po nohy naházené překonat a když ho to všechno neotráví, tak pak může jako takový bonus o náhodou něco udělat, ale běda mu jestli přešvihne hodiny nebo rozpočet – to lepší rozdělanou činnost ukončit, než tohle dopustit.

          1. Bohužel elektromobily mají velmi špatnou pověst kvůli
            Bohužel elektromobily mají velmi špatnou pověst kvůli dotacím a to mě mrzí, protože se to s nima potáhne ještě dlouho. Může to s nima dopadout jako s fotovoltaikou. Tam taky když se řekne „solární panel“, tak si většina lidí představí solárního barona a korupci.

            1. Tak ono to tak je a ještě jim neprospívají různí
              Tak ono to tak je a ještě jim neprospívají různí fanatičtí evangelisté elektromobility.
              S těma FVE je to průšvih – protože reputaci už si nespraví a dostanou se v nejlepším případě do mlčením trpěné věci. Přitom zrovna přichází doba, kdy by i pro běžné lidi na běžném domku tahle technologie začínala být zajímavá a super v poměru cena/výkon – nicméně se obávám, že dojde k situaci, kdy lidi ta technologie ještě víc naštve, protože aby za pár let dostal barák kolaudaci, tak bude povinná a to včetně baterky a ohřevu vody. Navíc pokud bude mít někdo FVE, tak má o to větší smysl BEV a TČ – jenže vše to jsou pro mainstream věci spojené s vychánkovstvím, korupcí a dotačními podvody.

              1. S BEV to dopadne stejně s tím jak se lidem nutí. Znám
                S BEV to dopadne stejně s tím jak se lidem nutí. Znám docela dost lidí, kteří byli zvědaví na elektromobily a dnes je spíše nenávidí a to v žádném nikdy neseděli. Takové lidi už nezajímají užitné vlastnosti nebo fakta. Ti se dostali do stavu čisté pudové nenávisti.

                A můžou za to zodpovědné osoby v Evropských orgánech, kteří na jedné straně nastavujou absurdní, nesmyslné a nesplnitelné podmínky pro spalovací motory a ohrožují tak milióny pracovních míst v Evropě a na druhé straně nutí státy k rozhazovačné dotační politice na podporu prodejů elektromobilů a tím nucené státní záchraně automobilek.

                Přitom kdyby tomu dali politici přirozený průběh, tak to skončí stejně a nemělo by to tu hořkou pachuť nenávisti a odmítání. Ve výsledku může adopce elektromobilů ve většinové společnosti trvat i déle kvůli obecnému odporu. A pověsti EU mezi lidmi to taky rozhodně neprospívá

                1. Já se klidně zařadím mezi takové lidi, byly doby, kdy
                  Já se klidně zařadím mezi takové lidi, byly doby, kdy jsem i na elektromobilitě dělal – ale celkově mě to nucení a lidské prostředí v oboru a lidi kolem skutečně znechutilo. Dneska jo jsem schopen a ochoten BEV někdy používat – až pro mě bude mít racionální a tedy i ekonomický smysl. Pokud mám řešit emise – tam mě spíš zajímá, jak udělat bezemisní barák a jak vymyslet, aby člověk jakékoli auto potřeboval co nejméně. A pokud mi zůstatkově zbyde, že potřebuju ujet pár tisíc km ročně, tak to prostě budu jezdit spalovacím autem, protože ve výsledku za méně peněz ušetřím víc emisí, než kdybych si to BEV koupil a používal stejně jako dneska spalovák.

                2. Emise baráku nikdo necítí na rozdíl od tvého spalováku.
                  Emise baráku nikdo necítí na rozdíl od tvého spalováku.

                3. Fakt? já tu žádnej spalovák necítím, ale souseda co
                  Fakt? já tu žádnej spalovák necítím, ale souseda co pálí v kamnech lisovanou tmu zatraceně. S emisema je to právě omyl lidí, jako jsi ty – máte pocit, jak je auto hrozné a často žijete v paneláku, takže o lokálním provozu nic moc netušíte – ale zapomínáte na to, že auto sice nic pěkného není, ale v průměru běží denně desítky minut a ne nutně 7 dní v týdnu, zatímco lokální topeniště v barácích jedou denně deset hodin + a 7 dní v týdnu.

                4. Kdyby se použily peníze z dotací na OZE a BEV raději a
                  Kdyby se použily peníze z dotací na OZE a BEV raději a zateplování, tak by to stálo zlomek, emisí by zmizelo více a lidi by byli méně nasraní.

                  Jenomže zateplování se nedá dělat masově a jsou to individuální projekty, takže za tím nestojí takové množství zájmových skupin přisátých na rozpočet. Stejně jako aktivisti by se neradi připoutávali k nezatepleným panelákům. To se špatně udává v televizi.

                5. Na zateplování jsou dotace. Já jsem je nevyužil, zateplil
                  Na zateplování jsou dotace. Já jsem je nevyužil, zateplil jsem za svoje. Na FVE jsem dotaci přijal protože ji vyřídila montážní firma. Měl jsem ji odmítnout?

                6. Ano, na zateplování se dávají dotace. A tam to má spolus
                  Ano, na zateplování se dávají dotace. A tam to má spolus s výměnou kotlů smysl narozdíl od FVE a elektromobilů.

                  A odmítnout jste dotaci neměl. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere. Ale o to více považuju dotace za stupidní způsob centrálního plánování. Čím bětší blbec, tím vymyslí větší dotaci. Maláčová, zvaná Venezuela, by mohla povídat. U ni mám strach pokaždé když otevře hubu, protože z ni vždycky vypadně nějaká pičovina.

                7. Proč nemají dotace na domácí FVE smysl? Stát to vyjde
                  Proč nemají dotace na domácí FVE smysl? Stát to vyjde levněji než reaktor. Lidi si zaplatí druhou polovinu sami a přestanou užírat ze společného krajíce. A navíc nečoudí.

                8. Protože FVE nenahrazujou a ani nemůžou nahradit reaktor
                  Protože FVE nenahrazujou a ani nemůžou nahradit reaktor dokud nebudou umět vyrábět elektřinu 24/7 po celý rok bez výkyvů kvůli počasí.

                9. Jenom hloupí zabedněný fandové atomu furt dokola melou o
                  Jenom hloupí zabedněný fandové atomu furt dokola melou o nahrazování jádra solárem. Opravdu inteligence na nule.

                10. Nevím proč nadáváš Visperovi. Tak se prostě zeptal.
                  Nevím proč nadáváš Visperovi. Tak se prostě zeptal.

                11. No v každém případě jsem začal skupovat svíčky a
                  No v každém případě jsem začal skupovat svíčky a lampový olej. Protože všechny státy budují OZE jak o život a my tady rozjímáme jestli OZE nebo atom. Nakonec zůstaneme potmě.

                12. Na blackouty a masivní závislost na Ruském zemním plynu si
                  Na blackouty a masivní závislost na Ruském zemním plynu si prostě musíme zvykat. Sami jsme se k tomu dopracovali v rámci boje proti jádru a uhlí.

                13. On ale nadává vám 😉
                  Za použití argumentu že atom nejde

                  On ale nadává vám 😉
                  Za použití argumentu že atom nejde 100pro nahradit (což není předmětem diskuse).

                  Ad dotace, jejich účel a „smysl“ byl vždy jen v protlačení myšlenky, aby se prostý lid plácl do čela a nenaříkal že se mu do toho nechce a že nemá penízky (to že se hlavním smyslem staly penězovody je už věc jiná).

                14. Krásně naivní představa o dotacích – v dotacích nikdy
                  Krásně naivní představa o dotacích – v dotacích nikdy nešlo,nejde a nepůjde o nic jiného, než aby si určitá zájmová skupina namastila kapsu a pokud je to náhodou navíc ještě prospěšné, tak je to jen bonus, možná společensky vítaný, ale jen bonus.

                15. Popisoval jsem myšlenku, ne realitu.
                  Také jsem napsal to

                  Popisoval jsem myšlenku, ne realitu.
                  Také jsem napsal to samé co vy.

                16. Pokud chcete FVE, tak si dotaci vzít prakticky musíte –
                  Pokud chcete FVE, tak si dotaci vzít prakticky musíte – protože je to jinak ekonomický nesmysl pro člověka, co to platí ze zdaněných peněz. A ta nutnost je, protože je těma dotacema totálně pokřivenej trh a komponenty už jsou naceněny „dotačně“ tedy cena po dotaci je cena, která by odpovídala tomu, kdyby byl normální trh.

                17. Legalni fve na RD se v Cezku da postavit prakticky jen v ramci
                  Legalni fve na RD se v Cezku da postavit prakticky jen v ramci NZU. Neni to zpusobeno drahymi komponety, ale byrokrady a jejich predpisy.

                18. Tak je to všude kde stát leje příspěvky. Je to smutné
                  Tak je to všude kde stát leje příspěvky. Je to smutné až k pláči.
                  Vůbec se nedivím že většina lidí nevidí jiné východisko než jít s proudem.

                  Když nenajdu komponenty s bezdotační cenou taky půjdu do FVE s dotací.
                  Ale to má čas… teď si budu vyrábět rekuperaci z jedné tlusté trubky + hodně menších a pár 12V větráčků. Dávám si rozpočet pod 10k tak uvidíme jestli to půjde 🙂

                19. Taky jsem zateploval za svý – protože, když jsem si
                  Taky jsem zateploval za svý – protože, když jsem si tenkrát přečetl pravidla dotačního programu se zateplováním, tak bych zaplatil ze svého to samé (po dotaci, co jsem zaplatil podle vlastního návrhu bez dotace), přidal by mi na to stát a ve výsledku bych měl barák efektivně stejně jako za své – akorát by to bylo v součtu s dotací dražší a bylo použito víc materiálu.

                  Kdyby stát místo dotace většiny OZE a BEV řešil výstavbu dobíjecí sítě, tak by jednak ta síť už dneska existovala a ve výsledku by elektromobilita byla podpořena efektivněji a účelněji. Protože přidat plátcům DPH, co mají celé BEV a jeho provoz ještě v dotaci? To je tak trochu výsměch..

                20. Zateploval jsem také za své (a to 20 cm EPS a podlahu půdy
                  Zateploval jsem také za své (a to 20 cm EPS a podlahu půdy 20 cm vaty), protože po přečtení podmínek mě vyšlo, že bych ze svého ve výsledku zaplatil stejně a nebo i víc kdybych tu dotaci pro nějaké nedostatky nedostal.

                21. Tak toto aspiruje na nejhloupější příspěvek dne nebo i
                  Tak toto aspiruje na nejhloupější příspěvek dne nebo i týdne. Záleží jestli se tady ukáže jenja 🙂

                22. No počkej. Ještě tomu nedal Lightworker hvězdičku 😀
                  No počkej. Ještě tomu nedal Lightworker hvězdičku 😀

                23. Myslel jsem emise při stavbě domu.
                  Myslel jsem emise při stavbě domu.

                24. Emise při stavbě jaderky cítíme 20 až 30 let. Tam padne
                  Emise při stavbě jaderky cítíme 20 až 30 let. Tam padne nesmysl energie než se to postaví.

                25. Mám dojem že on myslel emise celkově – tedy stavbu i
                  Mám dojem že on myslel emise celkově – tedy stavbu i provoz.

                  Ale v konečném důsledku… co podle vás víc smrdí?

                26. To záleží na tom, čím se v tom domě topí.
                  To záleží na tom, čím se v tom domě topí.

                27. EU to spíš brzdí, nejdál jsou státy které v EU nejsou. A
                  EU to spíš brzdí, nejdál jsou státy které v EU nejsou. A vás někdo nutí do EV? Vždyť máte svobodnou volbu: Kůň, velbloud, koza…

                28. Ano,
                  Ano, nutí:
                  https://auto.tn.nova.cz/clanek/zakaz-spalovacich-motoru-v-cele-eu-staty-chteji-lhutu-po-ktere-prijde-konec.html

                  https://auto-mania.cz/zakaz-spalovacich-motoru-oznamilo-uz-31-zemi-sveta-ktere-to-jsou/

                  Už norma Euro 7 je považována za nesplnitelnou spalovacím motorem a musí ji být dosaženo průměrováním s elektromobily.

                  V kontextu naši země, která je součástí EU a musí dodržovat pravidla stanové evropskou komisí je právě EU ta která podobné hlouposti prosazuje a proto ji to kazí už tak značně pošramocenou pověst. Ale to neznamená, že jinde politici nedělají stejné hlouposti.

                29. Zákaz spalováků oznámilo už 31 zemí světa.
                  Zákaz spalováků oznámilo už 31 zemí světa. Nadpoloviční většina je mimo EU. Tak mě potěšilo, že aspoň vlády těm vědcům věří. My si tady můžeme vyhlásit skanzen a celosvětové smetiště spalováků. Naše malá zemička planetě neuškodí.

                30. Tohle nemá nic společného s vědou. Politici schvalujou to,
                  Tohle nemá nic společného s vědou. Politici schvalujou to, co se líbí médiím. Pokud by byli proti, pak by na ně aktivisti útočili, což by je ohrožovalo mnohem více u příštích voleb než problémy automobilek a jejich zaměstnanců někdy v budoucnosti. Politik nevidí dál než do dalších voleb.

                  Ty to začne pálit až automobilky začnou propouštět a pak to budou řešit jediným nástrojem, který znají – dotacema. Každopádně to se už děje. Zatímco politická agenda z jedné strany drtí automobilky a energetické firmy, z druhé strany napojují politici firmy na státní penězovody aby se nepropouštělo. A důsledky nikoho nezajímají.

                31. Politici dělají to co se líbí většině aby je lidi
                  Politici dělají to co se líbí většině aby je lidi zvolili. Že by aktivisti byla většina se mi nezdá. Kdyby si dal český politik volební heslo „rozvoj elektromobility“ tak ho určitě nezvolí. Ale kdyby vykřikoval „zakážu soláry“ tak by měl u prostého lidu šanci.

                32. Většina tomu nerozumí. A tady mluví hlavně ta uřvaná
                  Většina tomu nerozumí. A tady mluví hlavně ta uřvaná menšina aktivistů a nikoliv vědců.

                  Kdysi (už je to léta) jsem četl rozhovor s předním klimatologem. Novinář se ho zeptal jestli je to pravda ty katastrofické předpovědi s globálním oteplováním. A on na to jednoduše odpověděl, že neví. Že to nikdo neví a nedá se to vyloučit ani potvrdit.
                  Když mu tedy novinář oponoval proč tedy nevystoupí proti veřejně přijímaným katastrofickým předpovědím, tak on prostě řekl, že nevidí důvod. Ti, kteří tuto teorii potvrdí, ti jsou oslavováni, ti kteří se ji postaví, jsou veřejně dehonestováni v médiích a díky zájmu nikdy nešlo do jejich oboru tolik peněz a oni musí platit hypotéky. A protože to nejde potvrdit ani vyvrátit, tak prostě raději drží hubu.

                  A k tomu FVE, tak kdyby si politik dal oficiálně do programu že bojkotuje FVE, tak ho celé volební období budou aktivisti v médiích grilovat a to nikdo nechce.

                33. To ano, tehdy (před léty) to byly pouze modely a nikdo
                  To ano, tehdy (před léty) to byly pouze modely a nikdo neměl jistotu, že jsou správné. Nebylo je s čím porovnat. Bohužel nyní už se dají měřit / pozorovat efekty a ty až nepříjemně kopírují předpokládané scénáře (ty nejhorší).

                  Hodně zjednodušeně jde o to, že:
                  – schopnost CO2 absorbovat frekvence odraženého elmag. záření – fyzikálně dokázáno
                  – vznik CO2 při lidských spalovacích procesech – dokázáno
                  – zvyšování obsahu CO2 v atmosféře – dokázáno (tady se vedly diskuze, jestli je to vlivem lidské činnosti – spíše jakým podílem)
                  – výše uvedené vede k absorbci většího množství sluneční energie
                  – bude nárůst natolik významný, aby to výrazněji zvýšilo teplotu na Zemi? (tehdy pouze předpoklad, že ano).
                  – najde se na Zemi něco, co tuto energii vykompenzuje? (předpoklad, že ne, ale můžeme doufat)

                  Ale s těmi hypotékami bych tomu i věřil. Zase na druhou stranu, poklidně vědci upozorňovali 50 let. Nevedlo to k ničemu. Udělali hysterii a věci se začaly hýbat … Tak se potom divme.

                34. Ano efekty. Je horko, může za to oteplování. Je zima,
                  Ano efekty. Je horko, může za to oteplování. Je zima, může za to oteplování. Je sucho, může za to oteplování. Moc prší, může za to oteplování.

                  Nedává to smysl? Pojďme tomu říkat Změna klimatu. Nedávno to bylo globální oteplování a v 80. letech zase strašili globálním ochlazováním. Dneka tomu říkají pro jistotu Globální změna klimatu.

                  Mění se klima? Ano. Měnilo se vždycky. Může za to člověk nebo je to přirozený vývoj podnebí, zvláště teď když jsme na konce malé doby ledové? To nikdo neví a není to jak dokázat. Ani klimatologové to nejsou schopni dokázat, ale přesto jsme kvůli pár gramům CO2 ochotni zabít milióny pracovních míst a dostat svět do ekonomické krize, ve které nikoho nějaké CO2 nebude zajímat. Nehledě na to, že historicky bylo CO2 v atmosféře mnohem více než dnes a má to prokazatelně příznivý vliv na flóru.

                35. Měnilo se klima v minulosti tak rychle jako dnes? Já myslím
                  Měnilo se klima v minulosti tak rychle jako dnes? Já myslím že nikoli.

                36. Vážně? A na základě čeho tak usuzujete?
                  Vážně? A na základě čeho tak usuzujete?

                37. Ty extrémy počasí jsou mnohem častější.
                  Ty extrémy počasí jsou mnohem častější.

                38. To ale nijak nepotvrzuje vliv lidské činnosti. To jenom
                  To ale nijak nepotvrzuje vliv lidské činnosti. To jenom mluvíte o důsledku.

                39. A v přírodě se za posledních 200let změnilo co?
                  A v přírodě se za posledních 200let změnilo co?

                40. Hele taky predikujete cenu akcií/ či komodit v budoucnu na
                  Hele taky predikujete cenu akcií/ či komodit v budoucnu na základě vývoje za poslední 2 měsíce?
                  200 let na hodnocení vývoje a další predikci vývoje klimatu je strašně krátká doba natož, aby se daly z toho dělat závěry o přírodě.
                  Jedinej závěr, kterej je zřejmej je, že člověk se stal za poslední 2 000 let na planetě dominantním přemnoženým druhem a pravděpodobně jako vždy ho příroda dle evoluční a dalších teorii v definované setrvačnosti umravní. Stejně jako když se přemnoží v určité oblasti mravenci, nebo cokoli jiného, tak jim dojdou přirozené zdroje a část jejich populace v oblasti zmizí. PS – píšu o mravencích, protože jich býval za barákem plnej les a mám to za posledních 15 let docela nasledované.

                41. Proč pravidelně přichází a zase mizí doby ledové?
                  Proč pravidelně přichází a zase mizí doby ledové? Nevím. Ani klimatologové to neví.
                  Ale například roste sluneční aktivita. Věci v přírodě se běžně mění. Jenom lidé mají představu že tak jak je teď, tak bude vždycky a když není, tak je to špatně.

                  Gronsko znamená v překladu Zelená země. Zřejmě asi bylo v historii mnohem teplejší než dnes. Za Karla IV. se u nás pěstovala vinná réva v oblastech kde to dnes není z důvodu nízkých teplot možné.

                  A ještě nedávno ekoalarmisti strašili před globálním ochlazováním a novou dobou ledovou, než obrátili o 180 stupňů a zase straší globálním oteplováním. O oteplování vůbec nejde. Jde o to strašení.

                42. souhlas, ještě k Vikingům doplním, že to bylo trochu
                  souhlas, ještě k Vikingům doplním, že to bylo trochu dvojsečné – četl jsem dva výklady – 1) že to byla v celku příznivá zelená země, když dorazili, ale že docela rychle došlo ke změnám podmínek až se to stalo pro ně prakticky neobyvatelné a odešli.
                  2) že už to až tak zelená země nebyla, ale bylo tam možno nějak žít a že byla pojmenovaná jako zelená, aby tam objevitel nalákal víc lidí, protože to chtěli využít pro expanzní cíle do ameriky, kdy chtěli vytvořil systém traverzních základen přes Islad a Gronsku pro svoji cestu do Ameriky
                  shrnuto každopádně v té době muselo být moře v oblasti poněkud vyzpytatelnější a pravděpodobně klidnější – protože používali pro zaoceánské plavby drakkary a snekkary, což sice byly na svoji dobu docela dobré lodě – ale v zásadě výběhový typ vycházející z lodí antických bez komplexnějšího oplachtění – tedy dost často odkázané na veslování a veslaře a to na rozbouřené vodě dost dobře nejde.

                43. O tom reklamním výkladu sem taky četl. Ale moc mi to
                  O tom reklamním výkladu sem taky četl. Ale moc mi to nedává smysl z důvodu udržitelnosti podobné akce a zakořenění názvu. Pokud by bylo klima příliš neudržitelné, tak by se nejspíše obyvatelé sebrali a vrátili se zpět a legenda o neexistující zelené zemi by se během pár let rozplynula.

                  Takže spíše věřím, že podmínky v té době byly opravdu vhodné pro zemědělství. Minimálně po dost dlouhou dobu, aby se název vžil

                44. Já to psal pro úplnost – samozřejmě vzhledem k logice- že
                  Já to psal pro úplnost – samozřejmě vzhledem k logice- že stavěli cestu do Ameriky – tedy Island, Grónsko, východní pobřeží Ameriky a chtěli traverzovat mezi záchytnými body v podobě opěrných bodu, je logické, aby takový opěrný bod byl potravinově soběstačný, protože jinak by neměl logiku, když by musela loď v omezené kapacitě vézt své zásoby a ještě pro opěrný bod. Z této teorie potom vyplývá, že cesta byla přerušena a opěrné body zanikly s největší pravděpodobností razantní a rychlou změnu klimatu, která zároveň omezila úspěšnost jejich společnosti, která byla závislá na vikinzích (dobyvačných cestách), které byly závislé na stálém a příznivém počasí a klidném moři.

                45. Změny klimatu byly v minulosti už vícekrát. Třeba
                  Změny klimatu byly v minulosti už vícekrát. Třeba Maudnerovo minimum sluneční činnosti kolem roku 1700. Zmizely sluneční skvrny a vznikla malá doba ledová. Trvalo to 70 let a řeky byly zamrzlé i v létě. Někteří vědci tvrdí, že nás to čeká znovu. Potom by bylo dobré čoudit CO2 aby nás ten skleník zahřál. Udělal jsem vám radost? Ale co když se to nestane a přehřejeme se? V každém případě tady máme něco co tu nikdy předtím nebylo a brutálně to roste – auta. Každých 10 let na dvojnásobek. To je příšerná exponenciála. Taková křivka nemůže jít do nekonečna, vždy končí ostrým zlomem.

                46. Ježíš, zase auta 😀 třídní nepřítel :D:D chce se mi
                  Ježíš, zase auta 😀 třídní nepřítel :D:D chce se mi přímo napsat ideologií vymytých mozků :D:D…kdyby jste to psal minulé a předminulé století tak to budou továrníci židovského původu.
                  Je vidět, že jakákoli fanatická ideologie vždy stojí na nalezení nepřítele číslo jedna.

                47. A vas tridni nepritel je Musk, Tesla a elektromobilita.
                  A vas tridni nepritel je Musk, Tesla a elektromobilita.

                48. Tak hele, už jsem vám to tu vysvětloval a zase
                  Tak hele, už jsem vám to tu vysvětloval a zase překrucujete.. prostě demagogický fanatik.

                49. Ať je to jak je to, já mohu s matematickou jistotou tvrdit,
                  Ať je to jak je to, já mohu s matematickou jistotou tvrdit, že se ta exponenciální křivka zlomí. Jenom nevím jaké to bude mít následky.

                50. normální jako každá exponenciála, udělá špičku a
                  normální jako každá exponenciála, udělá špičku a začne přirozeně klesat, protože to není jen čistě matematická úloha exponenicály.

                51. O ideologii vymytych mozku muze psat kdo? Blazen.
                  O ideologii vymytych mozku muze psat kdo? Blazen.

                52. Blázen/ dvorní šašek byl historicky jediný, kdo mohl
                  Blázen/ dvorní šašek byl historicky jediný, kdo mohl komukoli i králi říct sebenepříjemnější pravdu, aniž by mu za to hrozilo setnutí hlavy, právě, protože byl blázen.

                53. Nebojte, vasi hlavu si muzete nechat kde chcete. Me zajimaji
                  Nebojte, vasi hlavu si muzete nechat kde chcete. Me zajimaji jen dulezite veci. Treba kdy zmiznou smrdici spalovaky.

                54. Ok, zmiznou spalováky emise se výrazně nezlepší, jakej
                  Ok, zmiznou spalováky emise se výrazně nezlepší, jakej máte plán B?

                55. Pokud zmiznou spalovaky, zmizi i jejich podil na emisich. To
                  Pokud zmiznou spalovaky, zmizi i jejich podil na emisich. To se da docela dobre kvantifikovat. Nebo neverite umernosti? Existuji lide, kteri si mysli, ze kdyz se bude odebirat z nadrze jen po velmi malem mnozstvi, ze ta nadrz bude porad stejne plna.

                56. Otázka nebyla jestli zmizí nebo nezmizí jejich podíl na
                  Otázka nebyla jestli zmizí nebo nezmizí jejich podíl na emisích, ale pokud tato změna nebude stačit jaký máte plán B?

                57. Samozrejme ze se musi snizovat energeticka narocnost budov,
                  Samozrejme ze se musi snizovat energeticka narocnost budov, spotrebicu, vyroby, utlumeni uhelek atd. To je vsechno davno oznacene, jakym smerem to musi jit. Kyoto i Pariz to pojmenovali. Delate jako byste neumel cist. Spalovak je prvni na rane, protoze se da plnohodnotne nahradit. Tak to byva, ze nejdrive se zacne optimalizovat tam, kde to jde nejlepe. Ne vzdy je nejvyssi ucinnost vhodna. Treba redukce obyvatel by byla nejefektivnejsi. Ale asi nejmene schudna cesta.

                58. Ano sám jste trefil hřebík na hlavičku – po autě se jde
                  Ano sám jste trefil hřebík na hlavičku – po autě se jde jako prvním, protože je na ráně..a dobře se na tom sbírají body. To ostatní už je víc práce, a je jedno jestli je to nejefektivnější změna – je nejkřiklavější.
                  Politikařeni a ne řešení.

                59. Uhelky se uz davno odpojuji, topeni na uhli se obmenuje atd.
                  Uhelky se uz davno odpojuji, topeni na uhli se obmenuje atd. Vy snad nectete nic jineho nez moje komentare? Jinak byste nemohl napsat takovou kravinu.

                60. Čína loni nově uvedla do provozu uhelné elektrárny s
                  Čína loni nově uvedla do provozu uhelné elektrárny s celkovou kapacitou 38,4 gigawattu
                  https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cina-spustila-vice-uhelnych-elektraren-nez-zbytek-sveta-1377619

                  A prognóza tam rozhodně není, že by to mizelo viz:
                  Čína loni schválila výstavbu dalších uhelných elektráren o kapacitě 36,9 gigawattu, což je třikrát více než předloni. Země má tak v různé fázi vývoje uhelné elektrárny s kapacitou 247 gigawattu. To je více než celková instalovaná kapacita pro výrobu elektřiny v Německu.

                61. jj. Západní svět se střílí do obou nohou, zatímco
                  jj. Západní svět se střílí do obou nohou, zatímco Čína se nám směje. A víš ty co? Dobře nám tak. Můžeme si za to sami

                62. A hlavně Čína ušetří na důchodech, málo kdo se ho tam
                  A hlavně Čína ušetří na důchodech, málo kdo se ho tam dožije. Pošlete tam svoje děti trochu vyudit ať jsou odolnější.

                63. Strilime se do hlavy, protoze dovazime ropu/plyn z
                  Strilime se do hlavy, protoze dovazime ropu/plyn z nepratelskeho ruska a pomahame jim zbrojit. Ty zbrane proti nam si sami platime. Fakt genialni schizofrenie.

                64. Otázka je, kde jsou ty vaše úspory emisí s touhle
                  Otázka je, kde jsou ty vaše úspory emisí s touhle světovou bilancí uhelek?

                65. Ale vždyť to je přesně to co aktivně podporujete
                  Ale vždyť to je přesně to co aktivně podporujete 🙂
                  Odchod od uhlí a jádra a přechod k ruskému plynu oklikou přes FVE a VTE

                66. Zdejsi zastanci spalovaku vidi jen svoje auto a ty v okoli
                  Zdejsi zastanci spalovaku vidi jen svoje auto a ty v okoli panelaku v okruhu 1km. Nejak se to za poslednich 5 let nezmenilo a tudiz je vse naprosto v poradku. Ze se nekde v Asii deje neco jineho, jim nejak nedocvakne. Maji zemana a on tomu zabrani.

                67. á teď se to hodí, teď argumentujeme globálně…až se to
                  á teď se to hodí, teď argumentujeme globálně…až se to hodit nebude, tak se bude řešit auto za rohem 😀 palec hore more

                68. Pořád je strašná zíma, ideál jsou teploty na úrovni
                  Pořád je strašná zíma, ideál jsou teploty na úrovni paleocénu, tedy průměr o deset stupňů víc než teď, savcům by to hodně prospělo.
                  Bohužel na to bychom ještě museli do atmosféry vrátit pár teratun uhlíku a ti pesudoeko cvoci tomu brání.

                69. Já mám taky rád teploučko ale k tomu konci rozsahu bych se
                  Já mám taky rád teploučko ale k tomu konci rozsahu bych se moc nepřibližoval. 37 stupňů při 100% vlhkosti znamená smrt všech savců. Člověk by přežil u klimatizace do prvního blackoutu.

                70. Jak to dělají na těch tropických ostrovech, že tam
                  Jak to dělají na těch tropických ostrovech, že tam přežijí ?

                  Mimochodem mám osobní zkušenost se dnem venku v Japonsku při 38°C. 100% vlhkost je tam celé léto. Pro středoevropana peklo, ale přežil jsem a ten ten jsem kolem poledne ušel cca 10 km na slunci (výlet, ne nějaký trest 🙂 ).

                71. Puvodni Tomas je novy Jimmy?
                  Puvodni Tomas je novy Jimmy?

                72. Tak to nemohla být vlhkost 100%. Při této vlhkosti se
                  Tak to nemohla být vlhkost 100%. Při této vlhkosti se nemůže organismus ochlazovat pocením a teplota krve přesáhne 37 stupňů. To znamená horečku a rozpad buňek. Žádný savec to nemůže přežít, jenom plazi a hmyz. Až toto nastane tak budou savci migrovat na sever a nakonec všichni skončíme v Norsku. Majitelé spalováků zemřou hrdinskou smrtí protože je do Norska nepustí. 🙂

                73. Prosím tě, proč tady žongluješ nějakou vlhkostí?
                  Prosím tě, proč tady žongluješ nějakou vlhkostí?

                74. Když se zvedne teplota planety tak se budou víc odpařovat
                  Když se zvedne teplota planety tak se budou víc odpařovat moře. Vodní pára způsobí další skleníkový efekt a vznikne lavinová reakce.

                75. No vidíš, a pak bují vegetace, která vláhu i CO2 zase
                  No vidíš, a pak bují vegetace, která vláhu i CO2 zase odebírá. Je to uzavřený cyklus.

                  PS: Rozpad buněk při 37 stupních? LOL. Jedině pokud tomu říkáš stáří 😀
                  Nepleteš si to náhodou s rozpadem proteinů při 40+ stupních?

                76. Zatim to vypada, ze vegetace spis ubyva. Staci se podivat na
                  Zatim to vypada, ze vegetace spis ubyva. Staci se podivat na amazonske pralesy, tam to mizi fakt rychle. Kde je ta bujici vegetace, ktera ten zvysujici podil co2 pomoci fotosyntezy odebira? Zatim se nasycuje morska voda a je cim dal kyselejsi, jako voda s bublinkami. Az se nasyti, co pak?

                77. Pak se člověk přizpůsobí, jako vždycky. Některé
                  Pak se člověk přizpůsobí, jako vždycky. Některé neadaptabilní větve, jako elektrombilisté a EU byrokraté, samozřejmě vychcípají. To je příroda.

                78. Clovek se prizpusobi a spalovaky da do srotu a ropu uz nebude
                  Clovek se prizpusobi a spalovaky da do srotu a ropu uz nebude palit.

                79. Vegetace vláhu neodebírá, ona přes ní pouze projde a
                  Vegetace vláhu neodebírá, ona přes ní pouze projde a vypaří se z listů. U nás je vyšší vlhkost než u moře. Plocha listů a trávy je mnohem vyšší než plocha vodní hladiny.

                80. Další totální kravina.
                  Exogenní fotosyntéza je přitom

                  Další totální kravina.
                  Exogenní fotosyntéza je přitom učivo základní školy! Bože bože…

                  Vaše znalosti jsou naprosto katastrofální.

                81. Já nepopírám exogenní fotosyntézu jenom tvrdím, že je u
                  Já nepopírám exogenní fotosyntézu jenom tvrdím, že je u nás vyšší vlhkost než u moře díky vegetaci.
                  Teď jsem se schválně podíval. U nás 82%, v Chorvatsku nad mořem 36%.

                82. Popíráte, protože jste vypustil z klávesnice takovu
                  Popíráte, protože jste vypustil z klávesnice takovu pi****nu, že prý vegetace vodu neodebírá. Tak znova.

                  Samozřejmě, že ve vegetaci je větší vlhkost – protože rostliny vodu zadržují a pracují s ní. Vzdušná vlhkost v pralese je některou denní dobu skutečně vyšší, než ve městě.

                  Nicméně z celková bilance vegetace je
                  6 CO2 + 12 H2O -> C6H12O6 + 6 O2 + 6 H2O

                  Více teplo = lepší fotosyntéza = více glukózy = více rostlin = méně CO2 = méně vody + lepší management vody v krajině

                  Vysoké teploty, dostatek vody a vysoké hladiny CO2 jsou extrémní akcelerátor pro růst vegetace, která je na oplátku akcelerátorem rozvoje živočišné říše.

                  Pokud člověk nebude decimovat hospodaření s vodou v krajině, a nebude ji zasírat FVE, betonem, monolulturami apod, není třeba se vysokých hodnot CO2 a vyšších teplot obávat.

                83. Já netvrdím, že život na planetě zanikne. Ano, bude tady
                  Já netvrdím, že život na planetě zanikne. Ano, bude tady prales, hadi a pavouci ale žádný savec. Postupně ta vegetace sežere CO2 a třeba se z těch ještěrů vyvinou noví savci a nakonec i člověk který opět vymyslí spalovák.:-)

                84. CO2 v atmosféře ukončilo doby ledové a vymírání.
                  To je

                  CO2 v atmosféře ukončilo doby ledové a vymírání.
                  To je realita. Je komické, že člověk bojuje proti CO2, kterému vděčí za existenci.

                85. Ano, to je pravda. Už jsem to dnes tady psal, že někteří
                  Ano, to je pravda. Už jsem to dnes tady psal, že někteří vědci předpovídají novou dobu ledovou kvůli snižování sluneční aktivity.
                  Takže není vyloučeno, že budeme muset začít schválně čoudit abychom se zahřáli. Ale zatím to tak nevypadá.

                86. Vlhkost vzduchu je mnohem dulezitejsi, nez teplota. V saune
                  Vlhkost vzduchu je mnohem dulezitejsi, nez teplota. V saune muzete vydrzet klidne 100 a vic stupnu, kdyz bude nizka vlhkost. Pri 100% vlhkosti budete kolabovat uz drive a pri 40 stupnich budete brzy tuhy.

                87. Ovšem téma je paleocén.
                  Pokud svorně tvrdíte, že v

                  Ovšem téma je paleocén.
                  Pokud svorně tvrdíte, že v palecénu s +10 stupni a mnohem vyšším podílem CO2 v atmosféře oproti stávajcímu stavu byly smrtící podmínky, především pro savce, tak pravděpoodbně neexistujete a neexistuje ani tato irelevantní debata.

                88. Pokud pochazite z teto davne doby a jste plne prizpusoben teto
                  Pokud pochazite z teto davne doby a jste plne prizpusoben teto dobe, tak mi je najednou vse jasne, proc nesplnujete predstavy o dnesnim cloveku.

                89. A víte o tom, že dříve měl člověk víc cizopasníků v
                  A víte o tom, že dříve měl člověk víc cizopasníků v těle a teplota nad 37°C byla naprosto běžná? A mimochodem wiki:
                  Horečka (lat:febris, ř:pyretos) je označení stavu organismu, jehož tělesná teplota je vyšší než obvykle. U člověka je za horečku považována teplota vyšší než 38 °C (více než 37 °C se považuje za zvýšenou teplotu). Zvýšení tělesné teploty pro příliš vysokou teplotu okolního prostředí (přehřátí, hypertermie) se za horečku nepovažuje. Horečka je vyvolána pyrogeny, které působí na centrum termoregulace v hypotalamu

                90. To teda nevím, kde jste na takovou blbost přišel.
                  Paleocén

                  To teda nevím, kde jste na takovou blbost přišel.

                  Paleocén (přesněji celý paleogén) byl naprostým boomem savců. Od malých tvorů se rozvinuli do desítek kilogramů hmotnosti, přibyly stovky druhů, kopytníci, ježkovití, nosorožci, pra-pra primáti…

                  A co se týká rostlin, tak ty co vyrostly v paleogénu dnes tvoří fosilní paliva. Dnes spalováním jen vracíme, co v atmosféře bylo.

                91. tak nejezděte do tropů, tam je totiž kombinace 37°C a víc
                  tak nejezděte do tropů, tam je totiž kombinace 37°C a víc a 100 procent relativní vlhkost dost častá a překvapivě přežil jsem.

                92. 100% vlhkost ve spojeni s 37 C jste asi nezazil. Mozna bylo
                  100% vlhkost ve spojeni s 37 C jste asi nezazil. Mozna bylo 95%.

                93. Jmena nemusi nutne reflektovat skutecnost. Vemte si nazvy obci
                  Jmena nemusi nutne reflektovat skutecnost. Vemte si nazvy obci a mest. Kdyz se nejaka obec nebo mesto jmenule Velky/Velka xxxx, tak se jedna vesmes o diry, kde rikaji lisky dobrou noc.

                94. Protože to ve své době byla velká vesnice. Ale když něco
                  Protože to ve své době byla velká vesnice. Ale když něco pojmenuju Zelená země tak to neděláš proto, že jsi do sněhu vymočil obrázek čtyřlístku.

                95. Včera jsem četl, o tom, jak je hrozné, že na Grónsku
                  Včera jsem četl, o tom, jak je hrozné, že na Grónsku rychle taje led – a pak nějaká predikce, co odečetli z nějakých vykopávek pod leden, kde našli pozůstatky flory – tak jednak – muselo bejt teplejš, aby tam nějaká byla a druhak, musela docela rychle zmizet pod ledem, aby tam napřed nebyla neobyvatelná pustina. Takže rychlost změn minimálně lokálních klimatických oblastí rychlá byla.
                  Při pohledu do historie – hladomory – byly obvykle následky klimatické změny a obvykle na to nestačila jedna nepovedená neúroda – takže rychlé klimatické výkyvy byly vždycky. Otázka je délka a hloubka.
                  Je třeba důsledně oddělit to jak se k přírodě a zdrojům (i když to je taky příroda) chováme a co je třeba zlepšit a fanatické řvaní a bití na poplach o změně klimatu a podobně – to je stejně ujeté jako vládní slib, že tři týdny omezení zkrotí situaci únor/březen – každej trochu matematicky gramotnej člověk jasně už na začátku věděl, že setrvačnost situace je 2 – 3 týdny pro čerstvě pozitivní lidi a nemocnice jsou zpožděné o další 2 – 3 týdny, takže minimum 4-6 týdnů při zakonzervování okrajových podmínek k situaci únor/březen

                96. Jen jestli to Gronsko tenkrat neplavalo nekde u rovniku.
                  Jen jestli to Gronsko tenkrat neplavalo nekde u rovniku.

                97. Jo a jmenovalo se Atlantida nebo světadíl Mu? Mimochodem –
                  Jo a jmenovalo se Atlantida nebo světadíl Mu? Mimochodem – teorie světadílu Mu je také z pohledu vývoje klimatu, emisí a společnosti velmi zajímavá.

                98. Ze kontinenty driftuji je znama vec. Gronsko ani neni
                  Ze kontinenty driftuji je znama vec. Gronsko ani neni kontinent a mohl byt klidne jizneji. Take mohl Golfsky proud byt severneji a tak byla teplota na pobrezi jako na Islande.

                99. Myslím, že stav mořských proudů i poloha základních
                  Myslím, že stav mořských proudů i poloha základních ostrovů severně od rovníku v Atlantiku (možná i Tichý oceán, ale tam jsem to tak nestudoval) je za minulé 2 000 let dostatečně zmapována – pravděpodobně otevřením Vatikánské knihovny, bychom věděli mnohem více. K získání poznatků se stačí oprostit od křesťanské nauky, výkladu a vidění světa a zabrousit k církví dehonestovaným kulturám…i ten Kolumbus nakonec dobře věděl, kdy a kudy musí plout – akorát nevěděl, že Severní Amerika je mnohem větší a neznal křivost Zeměkoule, pravděpodobně přepočítával vzdálenosti severní cesty 😉 A pravděpodobně předpokládal, že Vikingové nebyli v Americe, ale v Asii, vynecháte-li tohle, tak se přepočtem dostanete, že s těmito předpoklady nebyla cesta do Indie nebo na Moluky Kolumbovým způsobem ptákovina.

                100. Kdo rika, ze Gronsko dostalo sve jmeno pred 2000 lety? Aniz
                  Kdo rika, ze Gronsko dostalo sve jmeno pred 2000 lety? Aniz bych to nejak overoval, Sahara byla puvodne pry plna vegetace.

                101. Gronsko asi nebylo pred 2000 lety zelene, protoze ledovec
                  Gronsko asi nebylo pred 2000 lety zelene, protoze ledovec obsahuje tolik vody, ze by morska hladina byla o 6m vyssi. Ani za dob Faraonu tomu tak v Alexandrii nebylo. Takze zelene Gronsko musi byt hodne stara zalezitost.

                102. Klimatologové z Northwestern University rekonstruovali
                  Klimatologové z Northwestern University rekonstruovali klimatické záznamy z Grónska za poslední tři tisíce let. Vědci z nich vyvozují, že v době, kdy se tam dostali Norové, tedy v letech 985 až 1450, panovalo v Grónsku mnohem mírnější klima než ve stoletích předtím a potom.
                  https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2735438-vikinske-gronsko-bylo-opravdu-zelene-zjistili-vedci-teorii-klimaticke-zmeny-ale

                103. Ale urcite neroztaly ledovce. To by Benatky byly tehda pod
                  Ale urcite neroztaly ledovce. To by Benatky byly tehda pod vodou.

                104. A kdy a proč ty ledovce vznikly?
                  A kdy a proč ty ledovce vznikly?

                105. Protoze nemate nic jinyho na praci nez tady strasit. Jako
                  Protoze nemate nic jinyho na praci nez tady strasit. Jako ostatne skoro vsichni tady.

                106. „Gronsko asi nebylo pred 2000 lety zelene, protoze ledovec
                  „Gronsko asi nebylo pred 2000 lety zelene, protoze ledovec obsahuje tolik vody, ze by morska hladina byla o 6m vyssi“ Zdroj?

                107. „Since 2016 Jakobshavn has been re-advancing, slowing and
                  „Since 2016 Jakobshavn has been re-advancing, slowing and thickening.“

                  Chá cha cha cha chá.

                108. Nekoukal jsem na to, protože jste poslal video končící
                  Nekoukal jsem na to, protože jste poslal video končící rokem 2016, tudíž mimo.

                109. Přijde mi, že podstatná část ledovce už roztála a
                  Přijde mi, že podstatná část ledovce už roztála a nemám ten pocit, že by se zvedala hladina o metry.

                110. Ty co plavou na vodě mohou roztát a hladinu nezvýší ani
                  Ty co plavou na vodě mohou roztát a hladinu nezvýší ani kdyby byly kilometry vysoké (Archimedův zákon). Nesmí roztát ty na pevnině.

                111. Přesně tak. To je dáno ze samotného fyzikálního
                  Přesně tak. To je dáno ze samotného fyzikálního principu. Zhruba 9/10 ledovce je pod vodou a 1/10 ledovce je nad vodou. A protože led má menší hustotu než voda, tak rozpuštěná voda z ledovce jenom vyplní prostor po ledovci.

                  A protože arktida je téměř výhradně bez pevniny, tak se klidně může roztopit celá a hladinu oceánu to nezvýší.

                112. Zjistete si kolik je pevninskeho ledu v Gronsku, na Antarktide
                  Zjistete si kolik je pevninskeho ledu v Gronsku, na Antarktide a v Himalaji. Pak teprve uplatnujte vase moudra.

                113. Já se jenom ptám. Jde o to, že jsem nikdy neslyšel, že
                  Já se jenom ptám. Jde o to, že jsem nikdy neslyšel, že hrozba je sníh v Himalájích, ale každý poukazuje na roztátí ledovců v arktidě se smutnými záběry na medvídky. A to mi právě vůbec nepřijde jako hrozba.

                  Jinak v Himalájích taky pravidelně roztává sněhová pokrývka. Těch míst s permafrostem zase není tak moc.

                114. Kdyz se budete ucit, mozna z vas neco bude. Artida se rozleha
                  Kdyz se budete ucit, mozna z vas neco bude. Artida se rozleha na 8 severskych statu a sev. led. ocean. Je tam Kanada, USA, Gronsko, Island, Norsko, Schwedsko, Finsko a rusko. Je to pevninsky snih a led.

                115. A když se budeš taky pilně učit, tak se možná dozvíš,
                  A když se budeš taky pilně učit, tak se možná dozvíš, že mimo Gronsko většina toho ledu není permanentní a pravidelně každý rok roztává a z toho i tobě musí dojít, že zřejmě nejde ledovce vysoké stovky metrů.

                116. Hlavne slo o to, ze Arktida je vic nez jen led v sev. ledovem
                  Hlavne slo o to, ze Arktida je vic nez jen led v sev. ledovem oceanu. Pozdeji jste komentar opravil. Stejne to bylo uz pozde. Takze ucit se.

                117. Globalni oteplovani muze mit ruzne dopady. Zmeni se morske
                  Globalni oteplovani muze mit ruzne dopady. Zmeni se morske proudy, smer globalniho vzdusneho proudeni, zvyseni i snizeni srazek, zmena snezeni na dest a nekde i obracene. Nicmene v souctu je prokazane, ze teplota zemekoule se zvysuje a hladina mori stoupa. Je to podobne, jako kdyz prilejete trochu horke vody do studene. V prvnich vterinach muze nekde dojiit k ochlazeni tim, ze turbulence vynesou studenou vodu u dna na povrch. Sice prekvapive, ale uplne normalni efekt. Kdyz se nekde ochladi, tak to je tim, ze se presunul studeny vzduch na toto misto. Urcite to neni tak, ze se sam o sobe ochladi. Kdyz u nas na jare prochazi studena fronta, tak na jinem miste je priliv tepleho vzduchu od nas. Takze snezeni na Antarktide neznamena, ze GO neexistuje.

                118. Nikdo netvrdí, že změna klimatu neprobíhá. Ona totiž
                  Nikdo netvrdí, že změna klimatu neprobíhá. Ona totiž probíhá pořád. Otázka je do jaké míry je za to zodpovědný člověk a jaké budou reálné dopady a jestli za to stojí likvidace ekonomiky.

                  Zrovna dneska jsem četl nějaký rozhovor s českým klimatologem, který tvrdil, že oteplování začalo u v polovině 18. století kdy byl vliv člověka minimální. Jde o to, že se ani odborníci neshodnou, ale politici likvidují evropský průmysl jako kdyby neměl přijít zítřek a to všechno na základě alarmistů, kteří z valné většiny nemají vystudované nic společného s klimatem. Zářným příkladem je mentálně nemocná nedostudovaná Greta, která možná dostane i Nobelovku – další diskreditace této politické ceny.

                  Fakta už nikoho nezajímají. Světu vládnou média a ty chtějí konflikt, beznaděj a strach. Krátké odpovědi na složité otázky, které se pokud možno vejdou do titulku.

                119. Tisicovky renomovanych instituci podlozili vedeckymi studiemi
                  Tisicovky renomovanych instituci podlozili vedeckymi studiemi vliv emisi. A kdyz nejaky cesky jouda prohlasi neco z rukavu, tak je vse jinak? To je u vas priznacne. Kdo rika ze se likviduje prumysl? Vsechny ty katalysatory, bezpecnostni pasy, ABS, povinne crashtesty, emisni normy atd. vzdy po velkem pokriku zpevnily automobilovy prumysl. Nic nekrachlo a nic nezkrachne, pokud neusneme na vavrinech. Musime drzet krok s Cinou, ktera tentokrat ma u novych technologii naskok. Zustat stat je prvni krok k zaniku.
                  Politik nemusi byt expert na vse. Dobry politik potrebuje vhodne poradce a kvalitni podklady. Na hluboke studovani nema totiz cas.

                120. Jojo. Tisícovky renomovaných instituí 😀 Už jsem tady psal
                  Jojo. Tisícovky renomovaných instituí 😀 Už jsem tady psal jak je to s stou prokazatelností a hypotékama.

                  U katalizátorů, ABS a bezpečnostních pásů není Evropa závislá na Číně. Vzdali jsme se technologie, kterou ovládáme a je založená na levných vstupních materiálech jako je ocel a přešli na jinou, kterou ovládá Čína. A tím nemyslím jenom dodávky samotných baterií, ale i několika stupňové zpracování materiálu a samotnou těžbu.

                  65% grafitu pro anody se těží v Číně a 100% světového grafitu se v Číně zpracovává. Čína jej zakázala vyvážet, takže pokud chcete anody z Čínského grafitu, tak si je musíte koupit v Číně. Stejně jako Čína zakázala vývozy dalších strategických surovin. A co se v Číně vyloženě netěží, to aspoň ovládají čínské těžařské firmy. Čína ovládá přes své těžební firmy půlku afrických nalezišť.

                  Zde je možné vidět že Čína prakticky ovládá surovinový řetěžec od těžby, přes několikastupňové zpracování až po finální produkt.

                  https://youtu.be/RVeqYkGXdQo?t=1049

                121. Vse jste popletl. Vsechny ty vyjmenovane vylepseni jako abs,
                  Vse jste popletl. Vsechny ty vyjmenovane vylepseni jako abs, popruhy,…, emisni normy automobilky vzdy nejprve odmitly s tim, ze to je drahe a ze hrozi krach. Vzdy se take nasli lide vaseho druhu, kteri kriceli jak je to nesmyslne. Pritom vzdy automobilky po zavedeni tim posilily a zacaly se vytahovat jak jsou inovativni a nejlepsi na svete. Tady nejde o to, kde se ty komponenty ted vyrabi, tady jde o to, ze vsechny inovace musely byt nucene narizeny aby se dostaly do vybavy. Uplne to same je ted u elektromobility. Nejdriv odpor, krik, vyhrozovani krachem a pozdeji chlubenim, jsme nejlepsi na svete, zavedli jsme to jako prvni. VW uz zacina tomu prichazet na chut.
                  Ohledne tisicu instituci male doplne. Melo byt tisicu vedeckych pracovniku z renomovanych vedeckych instituci. Chybicka se vloudila.
                  A co vase hypoteky nebo hypotesy?

                122. Nic jsem nepopletl.Jenom jste nepochopil o čem jsem mluvil.
                  Nic jsem nepopletl.Jenom jste nepochopil o čem jsem mluvil. Já nemám nic proti elektromobilům. Myslel jsem že to je vám jasné. Jenom narozdíl od vás nepovažuju spalovací motor za třídního nepřítele.

                  Tady jde přesně o to, kde se ty věci vyrábí a odkud je dodavatelský řetězec. Prostě zahazujeme technologii, ve které má Evropa know-how a jsme surovinově soběstační a vytváříme si závislost na technologii, které má pod kontrolou někdo jiný. A nejenom že technologii má pod kontrolou někdo jiný, on má pod kontrolou někdo jiný i celý dodavatelský řetězec od samotné těžby surovin až po konečný produkt. A ten někdo jiný je Čína. My jim doslova dáváme bič na západní svět. V případě nějakého politického nebo dokonce vojenského konfliktu (čínská invaze na Thaiwan), nás Čína prostě odstřihne a celý slavný evropský automobilový průmysl skončí.

                  Je to jenom další příklad hlouposti environmentalistů, kdy si místo stabilního zdroje zavádíme umělou závislost na nedemokratické zemi, která nás má v rukou. V případě elektromobilů je to Čína, v případě energetiky je to Rusko. A vy tomu ještě tleskáte. A to nejhorší je, že se to ani neděje přirozeně na základě poptávky, ale tuhle kudlu do zad jsme si naordinovali sami a nikdo nás k tomu nenutil.

                  Na změně klimatu se právě odborníci neshodnou. To kdo tlačí ekoalarmismus nejsou ekologové a odborníci na klima, ale akoaktivisti.

                123. Stejne jako skoncily vyrobci parnich lokomotiv, skonci vyrobci
                  Stejne jako skoncily vyrobci parnich lokomotiv, skonci vyrobci spalovaku, pokud se vcas nepreorientuji. Kdyz tu novou techniku nebudou vyrabet evropske automobilky, tak je bude kompletne vyrabet nekdo jiny. To bude pak breku nad pripalenem mleku. Nekdo se zameri na prkotiny a utika mu celek.

                124. Kteří výrobci parních lokomotiv skončili?
                  Kterým

                  Kteří výrobci parních lokomotiv skončili?
                  Kterým výrobcům parních lokomotiv byl jiný pohon legislativně vnucen?

                125. U
                  ž
                  j
                  s
                  t
                  e
                  t
                  o
                  z
                  ú
                  ž
                  i
                  l
                  i
                  n
                  a
                  j
                  e
                  d
                  n
                  o
                  p
                  í
                  s
                  m
                  e
                  n
                  k
                  o
                  .

                  U
                  ž

                  j
                  s
                  t
                  e

                  t
                  o

                  z
                  ú
                  ž
                  i
                  l
                  i

                  n
                  a

                  j
                  e
                  d
                  n
                  o

                  p
                  í
                  s
                  m
                  e
                  n
                  k
                  o
                  .

                126. Když si to chcu přečíst, tak musím kliknout na
                  Když si to chcu přečíst, tak musím kliknout na Odpověď.
                  Ale jsem rád, že se to podařilo i díky mě 🙂

                127. To je neuveritelny kolik mate vsichni casu. Hadat se taky
                  To je neuveritelny kolik mate vsichni casu. Hadat se taky denne o blbostech. Fakt nechapu.

                128. To by bylo abysme to nezuzili na to jedno pismenko.
                  To by bylo abysme to nezuzili na to jedno pismenko.

                129. Aha, takze to zacina uhybat. Tak to uz staci.
                  Aha, takze to zacina uhybat. Tak to uz staci.

                130. Gratulji. Dostal jsi okraje do záporu.
                  Gratulji. Dostal jsi okraje do záporu.

                131. Vsak jsem se taky poradne zapotil.
                  Vsak jsem se taky poradne zapotil.

                132. Ano. Tak moc nenávidíte spalováky, že vám uniká celek. A
                  Ano. Tak moc nenávidíte spalováky, že vám uniká celek. A to ten, že vysokou životní úroveň zajišťují Evropě technologické firmy a automobilky jsou jedním z nejzásadnějších tvůrců HDP a zaměstnavatelů. My si dobrovolně podřezáváme zlaté prase kvůli nějakým gramům CO2, jejichž dopad je sporný. Milióny pracovních míst v Evropě můžou být ztraceny ze dne na den. Úplně stačí když Čína zavede embargo na vývoz grafitu a je konec.

                  A k tomu může dojít velice snadno. Čína je stále agresivnější. V případě invaze na Thaiwan nás bude mít v hrsti.
                  Likvidujeme si páteř evropské ekonomiky kvůli CO2, zatímco Čína staví jednu uhelnou elektrárnu za druhou.

                  Jestli v tomhle nevidíte čiré šílenství, tak jste zaslepenější více než jsem si myslel.

                133. Ke grafitu si ještě dovolím dodat materiál pro magnety do
                  Ke grafitu si ještě dovolím dodat materiál pro magnety do PMSM.

                134. Ono toho je docela hodně, kde má Čína majoritu, nebo
                  Ono toho je docela hodně, kde má Čína majoritu, nebo dokonce monopol.

                135. Vím, bohužel elektromobilita je toho plná 🙁 a oni si
                  Vím, bohužel elektromobilita je toho plná 🙁 a oni si vesele elektromobilitu pojedou z uhelek, jak výrobu technologie, tak provoz BEV – takže docela pravděpodovné, že nakonec v globálu na nějakou dobu horší, než dnešní stav se spalováky 🙁

                136. Ale naštěstí konečný plán EuroSojuzu je nejenom
                  Ale naštěstí konečný plán EuroSojuzu je nejenom vytvořit plnohodnotnou závislost na Číně přes elektromobily, ale zbavit nás i energetické soběstačnosti a upevnit naše vazby na Rusko skrze putinův plyn. A plnit plán se daří na jedničku.

                137. A nejsmutnější na tom je, že tomu celému ušlapávají
                  A nejsmutnější na tom je, že tomu celému ušlapávají cestičku ti, kdož mají pocit, že nejvíc kopou proti tomu.

                138. Praha – Klementinum od 1752 dodnes
                  Měřící Stanice je

                  Praha – Klementinum od 1752 dodnes
                  Měřící Stanice je umístěna v centru Prahy její dlouhodobé měření poskytuje cenný a světově ojedinělý zdroj informací o vývoji teploty ve střední Evropě v uplynulých stoletích.

                  Nejdéle souvisle měřící meteorologická stanice na našem území se nachází v hvězdárně v Praze Klementinu. Meteorologická měření zde byla zahájena v roce 1752 a pokračují až dodnes (do roku 1775 jsou ošem data neúplná). Moderní klimatologické podmínky pozorování (údaje zjištěny v časech 7, 14 a 21 hodin) splňují pozorování od 1. ledna 1784. V dalších desetiletích se postupně měřením věnovalo více času (teplota se zapisovala až několikrát denně) a přidávalo se měření dalších veličin.

                139. Jenomže Praha v polovině 18. století bylo malé zelené
                  Jenomže Praha v polovině 18. století bylo malé zelené smradlavé město se 60 tisíci obyvateli.

                  Dnešní vybetonovaná a vyasfaltovaná Praha s obrovskými tepelnými emisemi má vlastní klima s průměrnou teplotou o 3-5 stupnů vyšší, než je ve zbytku ČR.

                  Tudíž je nutné to zohlednit.

                140. To je jen jednoducha teorie. Kdyz se ta voda ohreje o par
                  To je jen jednoducha teorie. Kdyz se ta voda ohreje o par stupnu, tak se rozpina a hned ji je vic. Ale pri +4 °C ji bude nejmene.
                  °C ,0 ,1 ,2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7 ,8 ,9
                  0 0,999843 0,999850 0,999856 0,999863 0,999869 0,999875 0,999880 0,999886 0,999892 0,999897
                  1 0,999902 0,999907 0,999911 0,999916 0,999920 0,999925 0,999929 0,999932 0,999936 0,999940
                  2 0,999943 0,999946 0,999949 0,999952 0,999955 0,999957 0,999960 0,999962 0,999964 0,999965
                  3 0,999967 0,999969 0,999970 0,999971 0,999972 0,999973 0,999974 0,999974 0,999975 0,999975
                  4 0,999975 0,999975 0,999974 0,999974 0,999973 0,999973 0,999972 0,999971 0,999970 0,999968
                  5 0,999967 0,999965 0,999963 0,999961 0,999959 0,999957 0,999954 0,999952 0,999949 0,999946
                  6 0,999943 0,999940 0,999936 0,999933 0,999929 0,999925 0,999922 0,999917 0,999913 0,999909
                  7 0,999904 0,999900 0,999895 0,999890 0,999885 0,999879 0,999874 0,999868 0,999863 0,999857
                  8 0,999851 0,999845 0,999839 0,999832 0,999826 0,999819 0,999812 0,999805 0,999798 0,999791
                  9 0,999784 0,999776 0,999768 0,999761 0,999753 0,999745 0,999737 0,999728 0,999720 0,999711
                  10 0,999702 0,999694 0,999685 0,999675 0,999666 0,999657 0,999647 0,999638 0,999628 0,999618
                  11 0,999608 0,999598 0,999587 0,999577 0,999566 0,999556 0,999545 0,999534 0,999523 0,999512
                  12 0,999500 0,999489 0,999477 0,999466 0,999454 0,999442 0,999430 0,999417 0,999405 0,999393
                  13 0,999380 0,999367 0,999355 0,999342 0,999328 0,999315 0,999302 0,999288 0,999275 0,999261
                  14 0,999247 0,999233 0,999219 0,999205 0,999191 0,999176 0,999162 0,999147 0,999133 0,999118
                  15 0,999103 0,999087 0,999072 0,999057 0,999041 0,999026 0,999010 0,998994 0,998978 0,998962
                  16 0,998946 0,998930 0,998913 0,998897 0,998880 0,998863 0,998847 0,998830 0,998813 0,998795
                  17 0,998778 0,998761 0,998743 0,998725 0,998708 0,998690 0,998672 0,998654 0,998635 0,998617
                  18 0,998599 0,998580 0,998561 0,998543 0,998524 0,998505 0,998486 0,998467 0,998447 0,998428
                  19 0,998408 0,998389 0,998369 0,998349 0,998329 0,998309 0,998289 0,998269 0,998248 0,998228
                  20 0,998207 0,998186 0,998166 0,998145 0,998124 0,998103 0,998081 0,998060 0,998039 0,998017
                  21 0,997995 0,997974 0,997952 0,997930 0,997908 0,997886 0,997864 0,997841 0,997819 0,997796
                  22 0,997773 0,997751 0,997728 0,997705 0,997682 0,997659 0,997635 0,997612 0,997589 0,997565
                  23 0,997541 0,997518 0,997494 0,997470 0,997446 0,997422 0,997397 0,997373 0,997349 0,997324
                  24 0,997299 0,997275 0,997250 0,997225 0,997200 0,997175 0,997149 0,997124 0,997099 0,997073
                  25 0,997048 0,997022 0,996996 0,996970 0,996944 0,996918 0,996892 0,996866 0,996839 0,996813
                  26 0,996786 0,996760 0,996733 0,996706 0,996679 0,996652 0,996625 0,996598 0,996571 0,996543
                  27 0,996516 0,996488 0,996461 0,996433 0,996405 0,996377 0,996349 0,996321 0,996293 0,996264
                  28 0,996236 0,996207 0,996179 0,996150 0,996121 0,996093 0,996064 0,996035 0,996006 0,995976
                  29 0,995947 0,995918 0,995888 0,995859 0,995829 0,995799 0,995770 0,995740 0,995710 0,995680
                  30 0,99565 0,99562 0,99559 0,99556 0,99553 0,99550 0,99547 0,99544 0,99541 0,99537
                  31 0,99534 0,99531 0,99528 0,99525 0,99522 0,99519 0,99516 0,99512 0,99509 0,99506
                  32 0,99503 0,99500 0,99496 0,99493 0,99490 0,99487 0,99484 0,99480 0,99477 0,99474
                  33 0,99470 0,99467 0,99464 0,99461 0,99457 0,99454 0,99451 0,99447 0,99444 0,99441
                  34 0,99437 0,99434 0,99431 0,99427 0,99424 0,99420 0,99417 0,99414 0,99410 0,99407
                  35 0,99403 0,99400 0,99396 0,99393 0,99390 0,99386 0,99383 0,99379 0,99376 0,99372
                  36 0,99369 0,99365 0,99361 0,99358 0,99354 0,99351 0,99347 0,99344 0,99340 0,99337
                  37 0,99333 0,99329 0,99326 0,99322 0,99319 0,99315 0,99311 0,99308 0,99304 0,99300
                  38 0,99297 0,99293 0,99289 0,99286 0,99282 0,99278 0,99274 0,99271 0,99267 0,99263
                  39 0,99260 0,99256 0,99252 0,99248 0,99244 0,99241 0,99237 0,99233 0,99229 0,99225
                  40 0,99222 0,99218 0,99214 0,99210 0,99206 0,99202 0,99199 0,99195 0,99191 0,99187
                  41 0,99183 0,99179 0,99175 0,99171 0,99167 0,99163 0,99159 0,99156 0,99152 0,99148
                  42 0,99144 0,99140 0,99136 0,99132 0,99128 0,99124 0,99120 0,99116 0,99112 0,99108
                  43 0,99104 0,99100 0,99095 0,99091 0,99087 0,99083 0,99079 0,99075 0,99071 0,99067
                  44 0,99063 0,99059 0,99055 0,99050 0,99046 0,99042 0,99038 0,99034 0,99030 0,99025
                  45 0,99021 0,99017 0,99013 0,99009 0,99004 0,99000 0,98996 0,98992 0,98988 0,98983
                  46 0,98979 0,98975 0,98971 0,98966 0,98962 0,98958 0,98953 0,98949 0,98945 0,98941
                  47 0,98936 0,98932 0,98928 0,98923 0,98919 0,98915 0,98910 0,98906 0,98901 0,98897
                  48 0,98893 0,98888 0,98884 0,98879 0,98875 0,98871 0,98866 0,98862 0,98857 0,98853
                  49 0,98848 0,98844 0,98839 0,98835 0,98831 0,98826 0,98822 0,98817 0,98813 0,98808
                  50 0,98804 0,98799 0,98794 0,98790 0,98785 0,98781 0,98776 0,98772 0,98767 0,98763
                  51 0,98758 0,98753 0,98749 0,98744 0,98740 0,98735 0,98730 0,98726 0,98721 0,98716
                  52 0,98712 0,98707 0,98702 0,98698 0,98693 0,98688 0,98684 0,98679 0,98674 0,98670
                  53 0,98665 0,98660 0,98655 0,98651 0,98646 0,98641 0,98636 0,98632 0,98627 0,98622
                  54 0,98617 0,98613 0,98608 0,98603 0,98598 0,98593 0,98589 0,98584 0,98579 0,98574
                  55 0,98569 0,98564 0,98560 0,98555 0,98550 0,98545 0,98540 0,98535 0,98530 0,98525
                  56 0,98521 0,98516 0,98511 0,98506 0,98501 0,98496 0,98491 0,98486 0,98481 0,98476
                  57 0,98471 0,98466 0,98461 0,98456 0,98451 0,98446 0,98441 0,98436 0,98431 0,98426
                  58 0,98421 0,98416 0,98411 0,98406 0,98401 0,98396 0,98391 0,98386 0,98381 0,98376
                  59 0,98371 0,98366 0,98361 0,98355 0,98350 0,98345 0,98340 0,98335 0,98330 0,98325
                  60 0,98320 0,98314 0,98309 0,98304 0,98299 0,98294 0,98289 0,98283 0,98278 0,98273
                  61 0,98268 0,98263 0,98257 0,98252 0,98247 0,98242 0,98237 0,98231 0,98226 0,98221
                  62 0,98216 0,98210 0,98205 0,98200 0,98194 0,98189 0,98184 0,98179 0,98173 0,98168
                  63 0,98163 0,98157 0,98152 0,98147 0,98141 0,98136 0,98131 0,98125 0,98120 0,98115
                  64 0,98109 0,98104 0,98098 0,98093 0,98088 0,98082 0,98077 0,98071 0,98066 0,98061
                  65 0,98055 0,98050 0,98044 0,98039 0,98033 0,98028 0,98022 0,98017 0,98011 0,98006
                  66 0,98000 0,97995 0,97989 0,97984 0,97978 0,97973 0,97967 0,97962 0,97956 0,97951
                  67 0,97945 0,97940 0,97934 0,97929 0,97923 0,97918 0,97912 0,97906 0,97901 0,97895
                  68 0,97890 0,97884 0,97878 0,97873 0,97867 0,97861 0,97856 0,97850 0,97845 0,97839
                  69 0,97833 0,97828 0,97822 0,97816 0,97811 0,97805 0,97799 0,97794 0,97788 0,97782
                  70 0,97776 0,97771 0,97765 0,97759 0,97754 0,97748 0,97742 0,97736 0,97731 0,97725
                  71 0,97719 0,97713 0,97708 0,97702 0,97696 0,97690 0,97684 0,97679 0,97673 0,97667
                  72 0,97661 0,97655 0,97650 0,97644 0,97638 0,97632 0,97626 0,97620 0,97614 0,97609
                  73 0,97603 0,97597 0,97591 0,97585 0,97579 0,97573 0,97567 0,97562 0,97556 0,97550
                  74 0,97544 0,97538 0,97532 0,97526 0,97520 0,97514 0,97508 0,97502 0,97496 0,97490
                  75 0,97484 0,97478 0,97472 0,97466 0,97460 0,97454 0,97448 0,97442 0,97436 0,97430
                  76 0,97424 0,97418 0,97412 0,97406 0,97400 0,97394 0,97388 0,97382 0,97376 0,97370
                  77 0,97364 0,97358 0,97352 0,97345 0,97339 0,97333 0,97327 0,97321 0,97315 0,97309
                  78 0,97303 0,97297 0,97290 0,97284 0,97278 0,97272 0,97266 0,97260 0,97253 0,97247
                  79 0,97241 0,97235 0,97229 0,97223 0,97216 0,97210 0,97204 0,97198 0,97191 0,97185
                  80 0,97179 0,97173 0,97167 0,97160 0,97154 0,97148 0,97142 0,97135 0,97129 0,97123
                  81 0,97116 0,97110 0,97104 0,97098 0,97091 0,97085 0,97079 0,97072 0,97066 0,97060
                  82 0,97053 0,97047 0,97041 0,97034 0,97028 0,97022 0,97015 0,97009 0,97003 0,96996
                  83 0,96990 0,96983 0,96977 0,96971 0,96964 0,96958 0,96951 0,96945 0,96939 0,96932
                  84 0,96926 0,96919 0,96913 0,96906 0,96900 0,96893 0,96887 0,96881 0,96874 0,96868
                  85 0,96861 0,96855 0,96848 0,96842 0,96835 0,96829 0,96822 0,96816 0,96809 0,96803
                  86 0,96796 0,96790 0,96783 0,96776 0,96770 0,96763 0,96757 0,96750 0,96744 0,96737
                  87 0,96731 0,96724 0,96717 0,96711 0,96704 0,96698 0,96691 0,96684 0,96678 0,96671
                  88 0,96664 0,96658 0,96651 0,96645 0,96638 0,96631 0,96625 0,96618 0,96611 0,96605
                  89 0,96598 0,96591 0,96585 0,96578 0,96571 0,96565 0,96558 0,96551 0,96544 0,96538
                  90 0,96531 0,96524 0,96518 0,96511 0,96504 0,96497 0,96491 0,96484 0,96477 0,96470
                  91 0,96463 0,96457 0,96450 0,96443 0,96436 0,96430 0,96423 0,96416 0,96409 0,96402
                  92 0,96396 0,96389 0,96382 0,96375 0,96368 0,96361 0,96355 0,96348 0,96341 0,96334
                  93 0,96327 0,96320 0,96313 0,96306 0,96300 0,96293 0,96286 0,96279 0,96272 0,96265
                  94 0,96258 0,96251 0,96244 0,96237 0,96230 0,96224 0,96217 0,96210 0,96203 0,96196
                  95 0,96189 0,96182 0,96175 0,96168 0,96161 0,96154 0,96147 0,96140 0,96133 0,96126
                  96 0,96119 0,96112 0,96105 0,96098 0,96091 0,96084 0,96077 0,96070 0,96063 0,96056
                  97 0,96049 0,96042 0,96035 0,96027 0,96020 0,96013 0,96006 0,95999 0,95992 0,95985
                  98 0,95978 0,95971 0,95964 0,95957 0,95949 0,95942 0,95935 0,95928 0,95921 0,95914
                  99 0,95907 0,95899 0,95892 0,95885 0,95878 0,95871 0,95864 0,95856 0,95849 0,95842

                141. A ten pocit mate z leveho, nebo praveho prstu? Takove presne
                  A ten pocit mate z leveho, nebo praveho prstu? Takove presne info mate o JE take?

                142. viz níže odpověď na Vispera.
                  viz níže odpověď na Vispera.

                143. Ani ostrovy ani kontinenty nedriftují stovky či tisíce
                  Ani ostrovy ani kontinenty nedriftují stovky či tisíce kilometrů během pár století.

                144. Je zajimave, jak se vsichni shodnete, ze clovek nema sebemensi
                  Je zajimave, jak se vsichni shodnete, ze clovek nema sebemensi podil na zmene klimatu z lidske cinnosti. Proste vyloucena souvislost. Pak staci nejaka „studie“, ze VtE zpusobuji sucho ve vnitrozemi a hned se toho chytnete. Pak nekdo udela „studii“ o FVE na Sahare a hned mate jasno, ze svet bude naruby. Nejak se vam neco hodi a neco ne a nakonec reknete, ze zachranu musime hledat v jadru.

                145. Je zajímavé, jak to hned otočíte – nikdo tu nenapsal (nebo
                  Je zajímavé, jak to hned otočíte – nikdo tu nenapsal (nebo jsem to přehlédl), že člověk nemá podíl, každý živočich, co přírodu nějak přetváří má podíl na tom, jak se klima vyvíjí, protože zanechává stopu a čím víc umělotin použije, tím hůře se s následky příroda, která je též živým organismem, vyrovnává.

                146. Ze odpurci teorie GO popiraji zasluhu cloveka je fakt. Zda to
                  Ze odpurci teorie GO popiraji zasluhu cloveka je fakt. Zda to vyslovne rikate vy nebo nekdo jiny, je jedno. V hlave to ale mate zakotvene.

                147. Nulový podíl, zanedbatelný podíl nebo nezanedbatelný
                  Nulový podíl, zanedbatelný podíl nebo nezanedbatelný podíl ?
                  Jen pro pořádek, ty první dvě volby se v argumentaci používají jako jedno stanovisko.

                148. Já bych to tak černě neviděl. Euro 7 bez potíží splní
                  Já bych to tak černě neviděl. Euro 7 bez potíží splní ten nový dieselový motor, co o něm mluvil cca před 5 lety šéf vývoje (myslím) Audi. Prej mu prakticky kvetou kytičky z výfuku.

                  A nebo reálnější varianta … automobilky prostě lžou. Čímž samy chtějí, aby byly regulovány a nutí k tomu patřičné orgány.

                  Je to trochu jako s hospodami a EET. Tak dlouho a okatě kradli, až donutili stát přijít s nástrojem, jak tohle zatrhnout. A to bylo hned řečí, jak je stát špatný a trápí chudé hospodské.

                  Kdo chce kam, pomožme mu tam.

                149. Krásné, jak žijete v iluzi – zkuste si dneska přijít do
                  Krásné, jak žijete v iluzi – zkuste si dneska přijít do autosalonu a koupit si co chcete…nekoupíte, koupíte jen to, co mají homologované, aby splnili flotilové emise a to mají sakra dobře napočítané – včetně toho, kolik potřebují BEV. Ale kde jsou např skutečná MPV, coupé, kabriolety atd? Jak je možné, že sportovní auto nejde objednat s manuálem? Proč si nemůžu koupit kombík, aniž by mi někdo nenutil SUV, proč si můžu objednat jen nějakej divnomotor biturbo se třema válcema nebo nějakej pitomej diesel s automatem, co nechci? Proč si nemůžu koupit jednoduchý auto s MPi, do kterého se vejde rodina? Proč se nedá koupit BEV kombi? A to už vůbec nemluvě o idiot decision paušální náhrady víceprkových náprav vlečnou.

                150. Az banky budou nutit lidem penize, to bude teprve odpor. Lidi
                  Az banky budou nutit lidem penize, to bude teprve odpor. Lidi to budou hrdinne odmitat.

                151. Pokud to budou jejich peníze a budou je dávat jenom někomu,
                  Pokud to budou jejich peníze a budou je dávat jenom někomu, pak bude odpor.

Napsat komentář