Na pěti místech ve Vídni byly instalovány veřejné pumpičky pro jízdní kolo, ale i kočárky a vozíčkáře. Západní nádraží Westbahnhof, kde se nachází speciální odstavná cyklo-garáž se pyšní jednou z nich.
foto: (c) Mobilitätsagentur Wien/ Christian Fürthner
V historickém centru města na vídeňském Karláku, dopravním uzlu „Karlsplatz“ byla instalována druhá. Další je umístěna u Hlavní městské knihovny na náměstí Urban-Loritz-Platz a u zastávky metra na náměstí Bruno-Pittermann-Platz.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vídeňská kola Citybike lámou rekordy
Hybridní Prius už ve Vídni najel přes milion kilometrů – jako taxík
S testováním pumpičky začala Vídeň v roce 2013 na náměstí Siebensternplatz v 7. městské části Neubau. Obliba ze strany Vídeňanů rozhodla o jejím rozšiřování na další místa ve městě.
Zařízení je odolné proti vandalismu a nevyžaduje extra údržbu. Pumpička je vyrobena z ušlechtilé oceli. Připojit lze všechny běžné ventily. Umístěna je tak, aby byl umožněn dostatek prostoru pro manipulaci a přístupu ke kolu, kočárku či vozíku.
Záleží Jolináre, kam po
Záleží Jolináre, kam po tom Brně jezdíš. Já jezdil ze Stránice na Kociánku, takže nezbývalo než největší převýšení vycházet pěšky (abych se nezapotil), ale jiné trasy byly vesměs lepší, nesmíš holt bydlet v Kohoutovicích nebo na Vinohradech. To samé se nedá říct o Praze, tam je terén o poznmání členitější i v blízkosti centra.
Takového zastoupení cyklistiky v českých centrech nikdy díky tomu dosáhnout nemůžeme, nemyslím si však, že máme na více. Stačilo by se zbavit oné východoevropské mentality. Cyklistika je dle ní levnější čili společensky méně uznávaný způsob dopravy.
coz o to, kopecky mi nevadi,
coz o to, kopecky mi nevadi, to spis se mi nelibi to propletani mezi auty 🙂 a na chodnik spravne nesmim pokud k tomu neni oznaceny…
.
.
?
?
Chybička se vloudila.
Chybička se vloudila. Kopečky a zapocení řeší spolehlivě elektrokolo. Mám od listopadu 2013 – skládačka Agogs Silver Go koupená výhodně jako předváděčka a loňský model v podzimním výprodeji za skoro polovinu původní ceny v http://www.ekolo.cz – a díky mírné zimě jsem na něm do práce jezdil v Ostravě takřka denně. Jedna cesta okolo 5 km s převýšením dolů a nahoru kolo 80 metrů, respektive nejprve jedu kopec dolů a pak skoro totéž stoupám nahoru. V pohodě, v saku a košili, na nosiči koženou brašnu s notebookem. Ale jezdím i delší trasy například 11 km do Vítkovic nebo 13 km do centra nebo k našim 19 km do Heřmanic. Jediná nepříjemnost – cyklostezky v Ostravě byly budovány jako výletní, takže často musím používat hlavní tahy (odstavné pruhy krátkých 4proudovek mezi městskými částmi) nebo chodníky. Což mne netěší, ale objíždět 1 km 4proudovky 4 km okolo s pěkným výhledem na rybníčky městským lesem Vás denně prostě rychle přestane bavit. Byť na elektrokole jedete běžně bez zapocení rychlostí kolem 23 km/hod. a do kopců okolo 17 km/hod. (skládačka).
super napad, ale jen pokud
super napad, ale jen pokud se tam da jezdit na kole.
Neco takoveho si treba vubec neumim predstavit v Brne 🙂
Vídeň jezdí na kolech.
Vídeň jezdí na kolech. Ověřeno osobně v 8/2014. Obrovská parkoviště plná kol k pronajmutí v centru města, včetně novějších elektrokol s dobíjecími stojany. vyhrazené pruhy, cyklostezky podél prakticky každé komunikace, samostatné semafory a pruhy na křižovatkách, máme co dohánět.
Anebo v Praze. Dotyčný co
Anebo v Praze. Dotyčný co by s tím nápadem přišel by byl obviněn z šíření komunismu 😉
Ve Vídni se dá skvěle
Ve Vídni se dá skvěle jezdit na kole :).