Vedení města Most bude jezdit ve vodíkové Toyotě Mirai. Auto na vodík s palivovými články předali zástupci Louwman Most primátorovi Marku Hrvolovi. Vůz bude financovaný prostřednictvím operativního leasingu Kinto One.
Město Most vodíkovou dopravu podporuje. Toyota tu nedávno testovala vodíkový autobus a po otevření vodíkové čerpací stanice na konci června v sousedním Litvínově se nabízí další rozvoj vodíkové dopravy.
„S otevřením prvních čerpacích stanic na vodík v Praze a nejnověji v Litvínově zájem o vodíkové vozy rychle roste. Mirai se tak stává vhodnou ekologickou alternativou k elektromobilům, jejíž výhodou je i velmi rychlé tankování srovnatelné s benzínovými vozy,“ říká Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.
Toyota již v letošním roce uzavřela objednávky na deset vodíkových vozů Mirai. Do konce roku by se tak jejich celkový počet v ČR mohl přiblížit 30 kusům.
„Vodík je důležitou součástí transformace Česka na nízkoemisní a bezemisní ekonomiku. Vodíková elektromobilita, která vhodně doplňuje bateriovou elektromobilitu, začíná ukazovat svůj potenciál. Jsme rádi, že rozvojem vodíkových plnicích stanic pomáháme Česku v této transformaci, a velmi nás také těší fakt, že Ústecký kraj a jmenovitě mostecký region patří k lídrům v této transformaci,“ doplňuje Martin Růžička, ředitel pro dekarbonizaci skupiny ORLEN Unipetrol.
Toyota Mirai je luxusní sedan o délce 4,975 metru s pohonem zadních kol postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture Lexus). Disponuje celkovým výkonem systému 134 kW, což mu umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost 175 km/h.
Vodíkové palivo o hmotnosti 5,6 kg pojmou 3 vysokotlaké zásobníky v zadní části. Doba natankování nepřekračuje 5 minut a dojezd vozu je až 650 km.
zdroj: tisková zpráva
Správně. Nejchudší region, tak nejdražsí auto. To dává smysl, že.
A to si platia sami ci sa im na to skladaju danovi poplatnici?
Doufejme, že nemá pan starosta víc jak 160 cm, protože pro většího člověka je to auto na zadních sedadlech malé. Za dva miliony, co by taky kdo chtěl, že?
„Zastavte absurdné dotácie pre vodíkové autá“, vyzýva nemecké Združenie daňových poplatníkov
Prezident tohto združenia Reiner Holznagel pritom pre Welt povedal: „Je nesporné, že vodíkové autá sú oveľa menej efektívne ako elektromobily poháňané batériami. Napriek tomu politici už roky pumpujú stovky miliónov € do dotácií na vodíkové osobné autá. Zastavte toto absurdné využívanie peňazí daňových poplatníkov.“
Holznagel tiež dodal, že vodík je príliš cenný na to, aby sa ním plytvalo v automobiloch, ktoré sú podľa neho bez akejkoľvek perspektívy.
Šéf Združenia daňových poplatníkov pritom vychádzal z analýzy Inštitútu daňových poplatníkov (DSi), v rámci ktorej odborníci skúmali dotácie na nemecké vodíkové projekty. A jedným zo záverov analýzy je, že využívanie vodíka je v niektorých oblastiach prinajmenšom pochybné, čo má rozhodne platiť v sektore osobných áut.
A na koniec pripájame záverečné stanovisko v rámci analýzy Inštitútu daňových poplatníkov ohľadom vodíkových dotácií v Nemecku: „Požiadavky Národnej organizácie vodík a technológie palivových článkov (NOW) na dodatočné dotácie pre sektor osobných automobilov vo výške niekoľko stoviek miliónov € do roku 2026 by nemali byť v žiadnom prípade splnené“.
https://www.teslamagazin.sk/dotacie-na-vodikove-auta-stanovisko-zdruzenia-danovych-poplatnikov/