Valeo, Siemens a Renault vyvinou nový elektromotor bez vzácných kovů

Valeo, Valeo Siemens eAutomotive a Renault Group oznámily, že podepsaly memorandum o porozumění za účelem vytvoření strategického partnerství pro návrh, společný vývoj a výrobu elektromotoru nové generace, který se obejde bez kovů vzácných zemin.

Trojice partnerů spojí své know-how a odborné znalosti a navrhnou světově unikátní elektrické hnací ústrojí, který nabízí více výkonu za méně energie, hlavně ale bez použití vzácných kovů. Každý ze tří partnerů v rámci tohoto partnerství bude přispívat k vývoji a výrobě dvou klíčových částí elektromotoru: rotoru a statoru.

foto: Siemens/Valeo/Renault

Renault vyvine a vyrobí technologii rotoru EESM (Electric Excited Synchronous Motor), který bude navržený tak, že nabídne daleko větší výkon. Přitom se jeho konstrukce obejde bez vzácných zemin. Každá ze společností dodá jednotlivé komponenty, celkovou architekturu pohonu však navrhne Renault, a to pro celou skupinu Renault Group. 

Valeo a Valeo Siemens eAutomotive vyvinou a vyrobí stator, který je založen na technologických zkušenostech společnosti Valeo v oblasti technologie navíjení měděného drátu. Díky svému know-how v této oblasti, které mu umožňuje využívat vyšší hustotu mědi ve statoru, dokáže stator od Valea produkovat větší výkon, aniž by muselo spotřebovat více elektrické energie.

foto: Siemens/Valeo/Renault

Renault Group, Valeo a Valeo Siemens eAutomotive budou první, kdo bude sériově vyrábět 200kW elektromotor bez použití vzácných zemin. Výroba motoru pro vlastní potřeby automobilky bude probíhat v závodě Renault Group Cléon ve Francii v Normandii na začátku roku 2027.

Luca de Meo, generální ředitel Renault Group, uvedl: „Jsme potěšeni, že můžeme být partnerem společnosti Valeo, jejíž know-how je uznáváno po celém světě. Společně navrhneme a vyvineme novou generaci špičkových elektromotorů vyrobených v našem závodě Cléon. Toto partnerství je dalším důkazem naší schopnosti stát v čele elektrické revoluce probíhající v automobilovém průmyslu a ukotvit nový automobilový hodnotový řetězec ve Francii.“

foto: Siemens/Valeo/Renault

Christophe Périllat, generální ředitel společnosti Valeo, uvedl: „Toto strategické partnerství bude mít za následek významný krok kupředu pro elektrickou mobilitu. Spolu s Renault Group vytváříme automobilový elektromotor nové generace, který eliminuje použití vzácných kovů. Nový motor bude splňovat nejpřísnější požadavky na ochranu životního prostředí a nejvyšší výkonové standardy.“

zdroj: tisková zpráva

37 Comments on “Valeo, Siemens a Renault vyvinou nový elektromotor bez vzácných kovů”

    1. Přesně tohle jsem chtěl napsat také. Holt, tisková zpráva…

      Nicméně, indukční motor má menší výkonovou hustotu než synchronní motor s permanentními magnety. Takže ten článek je zřejmě myšlen jako alternativa ke klasickému synchronnímu motoru s PM, na jejichž výrobu jsou potřeba vzácné kovy (např. neodym).

    1. „Já mám v Praze tři domy, až je koupím budou mý“…
      runner si ťuká na čelo, když čte plamennou soudružskou sebechválu za závazky budoucích vynálezů.

      Ale jeden přínos to má – když si projdu na Hybridu všechny ti tiskové zprávy, alespoň konečně chápu, kde nacházejí uplatnění absolventi speciálních škol.

      1. Tohle se zapíše do historie::::David Kolben (runner42)
        24. 01. 2017 12:20
        Ve skutečnosti „elektromobilní revoluce“ (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila, jen pár zabržděných si toho ještě nevšimlo. S totálním rozpadem starých center moci dochází k rychlému zhroucení socialistických systémů, které kromě řady experimentů sociálního inženýrství vytvářely zdání reálnosti elektromobility poháněná nikoliv elektřinou, ale dotacemi.
        Zhroucení socialistických vlád v Evropě a USA znamená konec ekonomického nesmyslu zvanému elektromobilita.:::::David Kolben (runner42)
        28. 02. 2017 07:34
        V roce 2025 bude ITER v provozu nejméně pět let a mnoho zemí bude intenzivně pracovat (protože už začaly práce na vlastních DEMO) na vlastních fúzních zdrojích.

        1. A realita (bohužel)::(4.9.2020)Do města Cadarache severně od Marseille, kde pokračuje výstavba termonukleárního experimentálního reaktoru ITER, v uplynulých měsících dorazila řada dílů, z nichž některé váží až několik stovek tun a měří jako čtyřpatrová budova. Montáž dílů by měla trvat do roku 2024, podílet se na ní ve Francii bude 2 300 lidí.Spuštění je plánováno na rok 2025. Já si na rozdíl od Vás ťukat na čelo nebudu.

          1. Tak ještě jednou stručněji:::“V roce 2025 bude ITER v provozu nejméně pět let „Nevím co chcete okecávat, a byla to reakce na :::runner si ťuká na čelo, když čte plamennou soudružskou sebechválu za závazky budoucích vynálezů. :::: „„elektromobilní revoluce“ (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila“ To jako fakt?.Když se podívám na naprostou většinu automobilek, tak se ta „revoluce“ stále rychleji rozšiřuje.Takže jste se jako obvykle moc netrefil, to jestli ITER rozjedou v 2025 o tom dost pochybuji (bohužel) to spíš budou lepší číňani.

            1. Tak deset let, během kterých se nepodařilo vytvořit ekonomicky životaschopný systém elektromobility, snad jako důkaz stačilo, ne?

              Když se podívám já, vidím v krizi jak automobilky, tak veřejné rozpočty, které elektromobilitu subvencovaly.

              Že se najde někdo, kdo věří v elektromobilitu v ekonomikách s rekordní měsíční inflací 4%, mě maximálně trochu pobaví. Tady není co řešit.

                1. Myslím, že nebude problém (ani pro tebe) vyhledat v místní diskuzi značné množství příspěvků, kde uznávám svůj omyl. Mýliti se je lidské, že?

              1. 42::Jako obvykle úkrok stranou, hospodářské poklesy a inflace se v nepravidelných intervalech stále opakují, to určitě víte. Elektromobilita na to má na rozdíl od kovidu minimální vliv.Většina automobilek do elektromobilů ve velkém investuje teprve cca. pět let, a hlavní důvod je Čína, a také Vaše oblíbená, zbankrotovanáTesla.

                1. To není úkrok stranou. To je zhodnocení podle hesla „ať je strategie jakkoli krásná, občas je dobré podívat se na výsledky“.

                  A když se podívám na výsledky, vidím dvoucifernou inflaci, pokles prodejů automobilek v desítkách procent, nedotované prodeje elektromobilů v jednotkách kusů. To jsou fakta.

                2. 42:Když se podívám např. na výsledky Toyoty, Tesly a našli by
                  se i další výrobci, hlavně v asii, tak tam žadnézásadní propady nevidím, to, že to VW a další i díky čipům nezvládli, je v tržním hospodářství běžné, a letos to možná opět „rozjedou“.

                3. Jestli to letos v hospodářské krizi s dvacetiprocentní inflací rozjedou, dám na modlení. Protože to bude naprosto nezpochybnitelný zázrak.

                4. Proto píšu „možná“Jo a v USA to taky „balí“::14.2.2022, oenergetice::USA během 5 let investuje 5 miliard dolarů do nabíječek pro elektromobily.Americká Ministerstva energetiky (DOE) a dopravy (DOT) v pátek oznámila vznik nového programu „Národní infrastruktura pro elektromobily“ (NEVI).

                5. A kde je vezmou? Půjčí jim je někdo?

                  Tyhle proklamace mají hodnotu toaletního papíru, rovnající se hodnotě nově natištěného dolaru.

                6. To není problém, nechají ty rotačky běžet o pár minut déle.Jasně jednou to skončí „velkým třeskem“, ostatně rusové čína a další už diverzifikují své rezervy.

                7. Jen přidám trochu reality. USD posiluje vůči Euru a oproti Rublu je blízko maxim za posledních 20 let a víc. Když se podíváme na USD vůči RMB, tak jsme na hodnotách z roku 2018. Stále je také patrné pravidlo stahování investorů do USD při náznacích nějaké nervozity ve světě ať to byl kovid nebo teď poměřování přirození na UK.

                  Diverzifikace v rezervách je určitě fajn věc, ale za Rubl nebo RMB se toho na mezinárodním poli nedá moc koupit, takže stejně musí mít USD nebo Eura.

                8. Rusko s Čínou spolu asi nebudou obchodovat v dolarech, a Rusko začalo diverzifikovat na euro, juan, a také zlato, a obrovké rezervy má v dalších surovinách, a historie nám už několikrát ukázala, že se u bankovek moc neohřejeme

                9. Musíme rozdělovat rezervy držené centrální bankou, strategické rezervy a transakce v mezinárodním obchodu. Držení velkého procenta zlata v rezervách obecně značí nervozitu centrální banky a především nedůvěru ve svou vlastní měnu a také i v cizí měny.

                  No někteří obchodníci to už dělají teď, ale je to velice malé procento, protože to je výhodné jen pro specifickou část z nich. Když by třeba Ruská společnost chtěla prodat ropu do Číny, tak za ni dostne RMB. Když by pak chtěla nakoupit třeba těžební techniku, tak musí koupit od někoho kdo jí to prodá za RMB. To bude pravděpodobně jen někdo zase z Číny. Když by ale celou transakci provedla v USD, tak to pak může nakoupit v podstatě od kohokoliv na světě, protože za USD jí to prodá každý.

                  Samozřejmě může pak RMB vyměnit za jinou měnu, ale už ta konverze měny znamená komplikaci a více náklady. Proto dnes každý spíše využívá v mezinárodním obchodu USD nebo v Evropě Euro.

                  Jako určitě bude podíl RMB na světovém obchodu mírně stoupat, ale zatím je na úrovni CAD a divil bych se, kdyby dohnali Japonská Jen nebo Britskou Libru. O Euru nebo USD není vůbec řeč.

                10. Venca::Základní fakta:Čína je dnes ekonomická velmoc, a je stále na vzestupu, Indie a další také, USA a Evropa stagnuje, nebo jde dolů.Většina analitiků tvrdí, že tohle století „bude patřit asii“, já doufám, že nemají pravdu.Myslet si, že asie bude i v budoucnosti „udržovat dolar“ je naivní.Nezvládnutí kovidu na „západě“ to jenom urychluje:::: Fed proti inflaci možná vytáhne zbraň, kterou nepoužil od roku 2000,Rychle rostoucí inflace zvyšuje tlak na americkou centrální banku, aby přijala drastická opatření, díky nimž by dostala ceny pod kontrolu:::A další díl do skládačky:::Čína se zřejmě stane klíčovým hráčem na trhu s LNG. Rodí se noví konkurenti Shellu či Totalu?:::Jak funguje petrodolar určitě víte.

                11. To nejsou fakta, ale spíše věci k diskuzi a silně nejisté předpovědi a úderné novinové nadpisy.
                  Fakt je třeba masivní odliv kapitálu a investic z Číny, kdy třeba miláček Alibaba propadl o 65 % z maxim a je někde na úrovni 2017. Fakt je třeba masivní zadlužení a tím nemyslím na úrovni vlády, ale na úrovni firem a domácností kdy jako lehkou ochutnávku jsme tu měli už Evergrande . Fakt je třeba úbytek 150 milionu lidí v produktivním věku do roku 2030. Fakt je třeba, že Čína je daleko největší světový importér ropy, uhlí a plynu, takže se stane klíčovým hráčem v LNG, že ho možná nebude dovážet tolik.

                  Jako takhle, jsme svobodná země a pokud máte i se znalostí těchto faktů jiný názor, tak na to máte právo, investuje do Čínských společností a využijte vašeho předpokladu růstu. Moje peníze ale nedostanou.

                12. Venca:Když fakta, tak fakta:::Lednová inflace v USA atakovala rekord z roku 1982. Spotřebitelské ceny vzrostly o 7,5 procenta, zatímco v prosinci dosáhly sedmiprocentního růstu. To je daleko za dvouprocentním cílem centrální banky.Celý svět žije na dluh a USA ten svůj i díky petrodolaru a zbraním přenáší na ostatní.Vzhledem k nastupující robotizaci ten úbytek pracovníků nebude problém, spíš naopak.Já sleduji dlouhodobé trendy, a tam to nevidím pro Evropu a USA i vzhledem k vnitřním problémům bohužel moc dobře.Sandy Munro to nedávno přirovnal k 70letům.Ten ideologickéj závěr jste si mohl odpustit.

                13. No inflace ve skutečnosti pomáhá dlužníkům pokud není doprovázena propadem kurzu. Propad kurzu USD se neděje, takže žádná tragédie. Inflace je v celém světě vysoká.

                  Ano Sandy přirovnává progres v BEV a přístup k technologiím v Číně k 70. létům v Japonsku a s tím souhlasím. Ekonomicky a demograficky jsou ale spíše už v 80. letech. To co pak nastalo v Japonsku v 90. letech nastane v Číně úplně stejně a roboti to nijak nezachrání stejně jako to nezachránili v robotické velmoci Japonsku.

                  To vůbec nebylo nijak ideologické jen prostě svoje peníze nedám do ekonomiky s takovými riziky a výhledy a většina investorů na to začíná mít stejný názor. Proto ten odliv kapitálu. 🙂

                14. Vaše víra hory přenáší, ale ostatní jsou z vysoký inflace a očekávané recese dost vyplašený, proto ten tlak na americkou centrální banku, aby přijala drastická opatření( zvýšit úrokové sazby o půl procentního bodu namísto typičtějších změn o čtvrt procentního bodu-naposledy 2020), díky nimž by dostala ceny pod kontrolu.Asi by jste jim měl zavolat, že se žádná tragédie neděje.Srovnání s Japonskem je dost mimo, „průmysl 4.0“ teprve začíná a kolik lidí skončí jenom kvůli autonomní řízení si asi dokážete představit.

                15. Oprava naposledy 2000.A ten odliv západního kapitálu je podle mě hlavně zvyšující se riziko konfliktu Čína/USA

                16. To není nic o víře, ale prostě tvrdá data. Vyplašení jsou ti, co čtou jen novinové titulky nebo poslouchají média aniž by tomu rozuměli. FED postupuje naprosto správně v rámci možností a rétorika nezní nijak tragicky. Nezaměstnanost je na velmi nízké úrovni.

                  Jednoduše se ekonomika USA dostává do fáze cyklu s vyšší inflací a vyššími sazbami (to už tu bylo hodně krát). Jen připomenu, že růst HDP byl minulý rok v USA 5,7 %. I kdyby měli letos hubenou nulu (předpovědi jsou ovšem 1 – 2,5%), tak je to furt v pohodě výsledek.

                  Ano určitě je tam vliv rizika konfliktu USA vs Čína. Je to ovšem odliv světového (tedy i Čínského) kapitálu a ne jen západního. Už jen to ukazuje kdo má větší důvěru investorů (klidně i Čínských).

                  Skutečně nás rozsoudí ale až čas. Jestli věříte na vzestup Číny, tak si na to „vsaďte“ (investujte v Číně). Já už mám „vsazeno“ jinde. 🙂

                17. Jasně, všechno je v pohodě, v USA je největší inflace za 40let, Fed plánuje zvýšit úrokové sazby o půl procentního bodu, a „vyplašená“ Sněmovna reprezentantů před pár dny schválila návrh, jehož cílem je posílit konkurenceschopnost Spojených států proti Číně za cca. 100miliard dolarů.Vaše přirovnání s Japonskem svědčí o tom, že jste se zasekl na přelomu tisíciletí, kdy si USA určovala globálně pravidla hry.Čína (Indie také zvyšuje vliv) je dnes v naprosto jiném postavení, je to největší ekonomika, a mimo jiné má pod kontrolou největší zdroje vzácných zemin, většinu strategických přístavů, začinají se projevovat masivní investice do vzdělání, vědy s high-tech technologiemi, začala ve velkém vyvážet také zbraně.Díky zvyšující se kupní sile (přes 100milionů stř.třída) snižuje závislost na exportu, dnes je možná pod 10%. ten odliv hlavně zahraničního kapitálu je dlouhodobý, jo Tesla plánuje další Gigafactory v Číně!? Zdůrazňuji, že uvádím dlouhodobé trendy, nějaké „roční výkyvy“ na to nemají vliv.Závěrem, můžete se i nadále přesvědčovat, že se nic neděje, ale já bych se nerad „na stará kolena učil čínsky“, a řešením blbostí jako „50 pohlaví“ a pod. k tomu jenom přispíváme.

                18. Jako vidíte to co chcete vidět. 🙂
                  Vše co jste psal vím a uvědomuji si to.
                  Já nepsal, že ten odliv je dlouhodobý. Je intensivní a začal s kovidem a nevypadá, že by ustával. Hodně firem spíše stahuje výrobu domů.

                  https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
                  Nelhat prosím. Pokud jste myslel k GDP ku PPP, tak to má smysl spíše jako ukazatel na obyvatele. Mezinárodnímu obchodu je PPP úplně volný.

                  Ano, AMERICKÁ Tesla bude MOŽNÁ stavět novou továrnu v Číně, nikoliv třeba ČÍNSKÝ XPENG v USA. Je rozdíl stavět továrnu v místě odbytu a stavět továrnu na export.

                  Když už jste nakousl dlouhodobé trendy, tak tady máme změnu pořadí nejhodnotnějších firem za 14 let „úpadku USA“.
                  2007
                  1. PetroChina (China)
                  2. ExxonMobil (USA)
                  3. GE (USA)
                  4. China Mobile (China)
                  5. ICBC (China)
                  6. Microsoft (USA)
                  7. Gazprom (Rusko)
                  8. Shell (Nizozemí)
                  9. AT&T (USA)
                  10. Sinopec (China)
                  2021
                  1. Apple (USA)
                  2. Microsoft (USA)
                  3. Alphabet (USA)
                  4. Saudi Aramco (Saudská Arábie)
                  5. Amazon (USA)
                  6. Tesla (USA)
                  7. Meta (USA)
                  8. Nvidia (USA)
                  9. Berkshire Hathaway (USA)
                  10. TSCM (Taiwan)

                  Začíná to být celkem nuda.

                19. 100 NEJVĚTŠÍCH SPOLEČNOSTÍ NA SVĚTĚ A ZOTAVENÍ Z PANDEMIE::V top 10 největších firem světa se také umístily dvě čínské společnosti,V posledních letech se také do žebříčku 100 největších společností na světě dostává stále více čínských společností, což je samozřejmě také dáno velikostí a vyspělostí ekonomiky a zároveň čínské firmy jsou díky inovacím čím dál tím víc schopnější konkurovat společnostem ze západu.

                20. Ano, trefil jste se.Všude jsem psal, že ta změna teprve začíná. Ta Tržní cena je v dolarech, a jaký vliv na to má např. čínou uměle podhodnocený juan určitě víte.Záleží také kdo, a jak to hodnotí, v některých top 10 (dle mnohých nadhodnocená) Tesla ani nefiguruje, rok2008 ukázal jak jsou některé
                  firmy nadhodnocené. ale ten trend je dle většiny jasný::::31. 12. 2021
                  Čína v nejbližších letech předstihne Spojené státy americké v souboji o nadvládu nad klíčovými technologiemi 21. století. V některých z nich už USA možná závod prohrály, tvrdí rozsáhlá zpráva Harvardovy univerzity.::::nebo další názor::::PAUL KENNEDY: BUDE VZESTUP ČÍNY ZNAMENAT PÁD AMERIKY?::::odkazy si určitě najdete.

Napsat komentář