JT Energy Systems dává použitým lithium-iontovým bateriím nový život a v budoucnu bude vyrábět bezemisní baterie.
Společnost JT Energy Systems, která vznikla spoluprací firem Jungheinrich a Triathlon, staví v saském Freibergu flexibilní bateriové úložiště se špičkovým výkonem 25 MW. Jedná se o největší zařízení svého druhu v Sasku a jedno z nejvýkonnějších v Německu. Rozsáhlé úložiště se skládá mimo jiné z použitých lithium-iontových baterií, které budou po úspěšném použití v elektrických vysokozdvižných vozících a v automobilovém průmyslu znovu využity.
V budoucnu bude bateriové úložiště sloužit k výrobě 100% bezemisních baterií přímo v závodě na základě konkrétních požadavků. Úkolem megabaterie je meziskladování elektřiny, stabilizace energetické sítě a zajištění naléhavě potřebné energie ve špičkách. Projekt realizují odborníci na velkokapacitní bateriová úložiště z místní společnosti Tricera Energy GmbH.
Tímto projektem zúčastněné společnosti posouvají energetickou transformaci kupředu a zdůrazňují velký potenciál, který se skrývá v inteligentním propojení elektromobility a energetické transformace. Recyklace použitých baterií ve stacionárních úložných systémech je zásadní součástí strategie udržitelnosti společnosti Jungheinrich, zacílené na efektivní a hospodárné využívání.
Opětovné využití lithium-iontových baterií po letech jejich používání v elektrických vozících je obzvláště efektivním, udržitelným a zdroje šetřícím příspěvkem k přechodu na energetiku. Použité energetické moduly jsou společností JT Energy Systems zkoumány a v případě potřeby renovovány, aby byla zajištěna jejich maximální životnost. Vzhledem k výraznému nárůstu podílu elektrických vozíků v posledních několika letech společnost JT Energy Systems očekává, že v budoucnu bude stále více baterií využito pro druhý život ve stacionárních úložištích.
„Elektromobilita je na vzestupu. Na celém světě je dnes v provozu více než 1 milion elektrických vozíků Jungheinrich. Rychle rostoucí část z nich je vybavena nejmodernější lithium-iontovou technologií. Li-Ionové baterie jsou mimořádně odolné. Obvykle je lze používat delší dobu než vozíky, kterým slouží jako zdroj energie po mnoho let. Stacionární systémy pro skladování energie, jako je ten ve Freibergu, jsou logickým důsledkem využití lithium-iontových baterií pro druhý život a významně tak přispívají k přechodu na novou energetiku,“ vysvětluje Reinhild Kühne, jednatelka společnosti JT Energy Systems.
Společnost JT Energy Systems byla založena v roce 2019 společně hamburským specialistou na intralogistiku Jungheinrich a výrobcem baterií Triathlon. Společný podnik vyrábí energetické systémy pro elektrické vozíky. Společnost sídlí v saském Freibergu a slouží rychle rostoucí poptávce po inovativních a udržitelných energetických a bateriových systémech. Má mimořádné odborné znalosti v oblasti oprav a přepracování použitých lithium-iontových baterií. Při klasifikaci a vyhodnocování zbývající životnosti baterií je využíváno know-how drážďanské společnosti NOVUM engineerING GmbH, která je expertem na monitorování baterií na bázi umělé inteligence.
Velkokapacitní bateriové úložiště plánuje a staví místní partnerská společnost Tricera Energy GmbH a jeho dokončení je plánováno na podzim roku 2022. Společnost se specializuje na stacionární a průmyslová úložiště. JT Energy Systems a její akcionáři Jungheinrich a Triathlon investicí do této technologie budoucnosti činí důležitý krok k realizaci své strategie udržitelnosti.
zdroj: tisková zpráva
Tak 23MWh, 25MWh, to je celkem jedno, ale hlavně, dneska je to už málo.
v Ostrave (mebo tam nekde v Mordoru) se ma zacit budovat gravitacni baterie
Zdánlivě OT: Šílený národ tihle Němci
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/rozhovor-sileny-narod-tihle-nemci.A220117_163745_p_zahranici_wag
Nevim kdo je tady silenej.
Díky za odkaz, dobrý rozhovor. Ale tady s ním budeš házet hrách na stěnu, protože mezi elektromobilisty převažuje vlastizrádné smýšlení (čest výjimkám) a neprobral je, zatím, ani růst cen energií. Což je mimochodem na zamyšlení, zda se jedná o náhodnou korelaci, nebo kauzalitu a pokud kauzalitu, jaké jsou její kořeny.
Jsem se nikde nedočetl, kdo to je, ten „profesor“. Jakou má hodnotu takový článek, když tam není pořádně uvedý ani ten týpek, co mluví?
A kde je to hlavní – kapacita?
No přece veliká!😃
Jinak v titulku se zmiňují o 25MWattech, ale ten možná dodatečně upravili.
Zajímal by mě systém požární ochrany. Polohou? Bo kdyby to mělo blafnout…
To je ale křivej argument!… Co by si asi tak mohl napsat jaderkách?
Že tam alespoň tuší, jak probíhá štěpná reakce v reaktoru a jak se řídí, ale do téhle baterky zatím nikdo nevidí. Proto se zajímám o bezpečnost. Ta je u reaktorů značně propracovaná.
Jinak pletete hrušky s jabkama. Žádný akumulátor ještě nevyrobil ani jediný watt.
Ale to ani (zatím) žádný reaktor… pokud se bavíme o elektrických watech 😉
Á, pán má rád demagogii. 😃
A jseš si jistý, že si použil správný cizismus ??😁…
…
@Rad. Vysokozdvizne voziky s lithiovou baterkou funguji leta v ruznych logistickych centrech. Kolik shorelo takovych center diky vzplanuti li baterek ve VZV? Nic nenajdete. Pokud se pouziva mimoradne robustni a bezproblemova lifepo4, tak bude v celem arealu stacit par rucnich hasicaku, pokud by nekdo zapalil cigaretou nejaky odpadkovy kos. Mate zbytecne obavy. Jako vzdy jste uplne mimo.
A používá? 🤔
Bo v článku o tom ni písmenko…
Jde o baterie LiFePO4 a NMC/LCO.
Pro Rad…Mimochodem…Dovzdělej se dříve, než někam vlezeš rozdávat rozumy. Běhavka se tentokrát ptá zcela správně… Kapacita bývá zhruba o třetinu větší než špičkový výkon, tak že bych tipnul okolo 35Mwh… Naprosto bez záruky…
Bude to 23 MWh.