V Mnichově začínají jezdit vodíkové autobusy Hyundai

Autobus Elec City Fuel Cell ujede 500 km na jednu náplň palivových nádrží a díky nejvyššímu výkonu 180 kW si snadno poradí i s kopcovitým terénem

Hyundai spolupracuje se dvěma německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu vodíkového elektrobusu Elec City Fuel Cell v reálných podmínkách v Mnichově.

Autobus Elec City Fuel Cell ujede 500 km na jednu náplň palivových nádrží a díky nejvyššímu výkonu 180 kW si snadno poradí i s kopcovitým terénem
foto: Hyundai

Hyundai bude v nadcházejících týdnech spolupracovat s německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu autobusu Elec City Fuel Cell s pohonem na vodík. Společnost současně zkoumá možnosti uvedení autobusu s nulovými emisemi na evropský trh.

Hyundai slavnostně předal inovativní autobus zástupcům společností Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser) na vodíkové plnicí stanici OMV u bavorských obcí Wendling a Irschenberg.

Oba provozovatelé autobusů budou v modelu Elec City Fuel Cell přepravovat cestující na běžných linkách v Mnichově. Autobus ujede na jednu náplň palivových nádrží více než 500 kilometrů.

Hyundai plánuje pro letošní rok ukázkové jízdy pro další čtyři provozovatele autobusů, při nichž bude sbírat zkušenosti cestujících i řidičů. Společnost hodlá demonstračními jízdami dokázat, že jsou její autobusy s pohonem na vodík realizovatelným a hospodárným řešením pro komerční přepravu.

Elec City Fuel Cell se v Koreji prodává již od roku 2019 a dosud bylo do provozu uvedeno celkem 108 autobusů. Autobusy s pohonem na vodík jezdí v Koreji na různých linkách veřejné hromadné dopravy a v porovnání s autobusy poháněnými spalovacími motory snížily emise oxidu uhličitého za celou dobu provozu o cca 7700 tun.

V současnosti provozované autobusy Elec City Fuel Cell eliminují podle propočtů každoročně stejné množství emisí CO2, které za rok pohltí lesy o rozloze 1500 hektarů.

Autobus Hyundai Elec City je vybaven vysokokapacitním systémem palivových článků na vodík, který je sestaven ze dvou sad palivových článků o výkonu 90 kW. Palivové články jsou vybaveny odolnou difuzní vrstvou a elektrolytovou membránou.

Nejvyšší výkon 180 kW poskytuje autobusu značné výkonové rezervy dokonce i v kopcovité krajině. Na střeše je uloženo pět nádrží s celkovou kapacitou 34 kg vodíku, umožňující dojezd více než 500 km.

Hyundai Motor vystaví v letošním roce autobus Elec City Fuel Cell společně s těžkým nákladním vozidlem XCIENT Fuel Cell 2021 na akci „HyBayern Hydrogen Days 2021“ v německém městě Pfeffenhausen, které se nachází severovýchodně od Mnichova.

tisková zpráva

Jeden komentář u “V Mnichově začínají jezdit vodíkové autobusy Hyundai”

Napsat komentář