Auta na stlačený zemní plyn (CNG) jsou v Česku čím dál tím populárnější. Dokazuje to i otevření další plnící stanice. Její pořadové číslo je 50 a nachází se v Jindřichově Hradci. Otevřena bude od ledna příštího roku.
foto: Asociace NGV
V lednu se otevře již 50. veřejná plnicí stanice na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se o CNG stanici v Jindřichově Hradci, v Jihočeském kraji tak budou již čtyři veřejné stanice. Od 19. prosince bude ve zkušebním neveřejném provozu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
CNG autobusy mohou ušetřit i miliony korun ročně
Solaris Urbino 15 CNG: nižší náklady i emise
V ČR ročně vyroste 10 až 15 CNG stanic, LNG je zatím otázkou budoucnosti
Na stanici budou moci tankovat osobní a dodávkové vozy, nákladní auta i autobusy. Instalovaná technologie pochází od německé firmy Schwelm Anlagentechnik. Denní výkon stanice je 3 200 m³ zemního plynu, což stačí k naplnění přibližně 100 osobních vozů za den. Kapacita se ale může zdvojnásobit.
„Tato stanice vznikla především díky zájmu motoristů a firem v Jindřichově Hradci i okolí. Ekologické a především ekonomické efekty CNG se v poslední době začínají prosazovat a CNG vozidel neustále přibývá,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Obecně důležitým faktem je i to, že CNG nelze zcizit. Tyto tzv. neviditelné úspory znamenají zamezení úniku skoro 4 % nafty ze systému,“ dodává Prokopec.
Počet vozů na CNG v České republice dál strmě roste. Jezdí jich už přes 6000. Důvod je nasnadě: auta na plyn totiž šetří peníze. Pokud tedy přemýšlíte o novém autě, určitě stojí za to zabývat se i touto možností. Jak vybrat auto na zemní plyn vám rádi poradíme ve stejnojmenném článku.
Zemní plyn je stále oblíbenější také na celoevropské úrovni a zejména u provozovatelů dopravních služeb, např. autobusových dopravců. V této souvislosti je dobré zmínit např. fakt, že Česká republika dostane miliardovou injekci právě na CNG, anebo že CNG autobusy aktuálně zavedla třeba Česká Lípa.
Ake su cca naklady na
Ake su cca naklady na vystavbu takejto cerpacky?
P.
V řádu milionů nebo
V řádu milionů nebo spodních desítek milionů korun.
Jen houšť a
Jen houšť a silněji.Přál bych si aby minimálně podobná situace byla i u elektroaut.