V ČR byla založena Unie elektromobility

Dohromady sedm firem se stalo zakládajícími členy nově vzniklé Unie elektromobility (UEM). Jedná se o společnosti EmotionCar, EPRONA, , MICOS, MOLARIS, Nano Energies Trade a renerga solutions. Předmětem činnosti Unie elektromobility je vytváření optimálních podmínek pro rozvoj elektromobility v České republice.

Doufejme, že se i díky Unii elektromobility budou elektromobily, jako je třeba Smart ED 3. generace na obrázku, objevovat častěji
foto: Hybrid.cz

Hlavní aktivitou UEM bude příprava iniciativních návrhů a stanovisek pro řešení otázek elektromobility, a to legislativních a regulačních, dále návrhy technických standardů a realizace projektů pro koncepční podporu této oblasti. Nedílnou součástí práce UEM bude také propagace elektromobility v ČR.

Unie elektromobility chce rovněž participovat na činnosti poradních orgánů ustavených státní správou a samosprávou, spolupracovat s ostatními sdruženími a subjekty působícími v oblasti elektromobility a také se subjekty, které v této oblasti přímo nepodnikají, ale jejich činnost s ní úzce souvisí, jako jsou dodavatelé technologií či služeb. Stejně tak bude UEM spolupracovat s obdobnými mezinárodními organizacemi a odpovědnými orgány Evropské unie.

„Elektromobilita je dynamicky se rozvíjející oblast, jíž patří budoucnost a která má pro celou společnost řadu nesporných výhod. Nově založená Unie chce pomoci překonat bariéry, které masivnějšímu zastoupení vozidel na elektrický pohon zatím brání. Mám na mysli např. v Česku doposud nedostatečně rozvinutou infrastrukturu,“ uvedl Svatoslav Novák, který byl na ustavující Valné hromadě Unie elektromobility zvolen jejím předsedou.

Kromě Unie elektromobility dnes v České republice působí také a .

tisková zpráva

9 Comments on “V ČR byla založena Unie elektromobility”

  1. Pořád samé
    Pořád samé schůze,unie,elektromobilní úvahy atd. Ale aby se postavily rychlodobíjecí stanice na všech hlavních tazích max.50km od sebe,to nikdo systematicky neřeší. Zároveň působit na cenovou politiku,aby bylo na trhu auto s dojezdem 150km v ceně do 500tis. A pak už půjde rozvoj elektromobility jako vítr.

    1. Myslíte? Já bych řekl,
      Myslíte? Já bych řekl, že „chybějící infrastruktura“ je zaklínadlo, které se používalo tak před třemi lety. Dnes už je snad každému jasné, že snažit se imitovat benzínky a stavět každých 50 km dobíječku nic neřeší. Nebo vy snad otálíte s koupí elektromobilu jen proto, že nemáte po 50 km dobíječky? Já tedy ne – nekoupil jsem si žádný proto, že není skoro žádný výběr a ty které jsou jsou drahé – jestli jsou nebo nejsou postavené dobíječky je mi úplne jedno, protože kdybych elektromobil měl, tak bych ho stejně v 99% případů dobíjel doma.

      1. Pane , je vidět , že
        Pane , je vidět , že nevíte nic o jezdění elektromobilem.Přednostně se samozřejmě nabíjí doma. A když chci jet na př. do Již. Čech na trasu 160km (kterou často dělám),tak kde cestou dobiji,když auto má dojezd cca 12O km ????
        Teď bych rád slyšel Vaši odpověď.
        M i m o c h o d e m mám C Berlingo electric a zrovna kupuji C Zero . To Berlingo Vám mohu prodat,abyste nabyl nějaké poznatky o provozu elektroaut.

        1. Za kolik byste ho prodal? A
          Za kolik byste ho prodal? A v jakém je stavu? Pokud myslíte svoji nabídku vážně, rád si ji poslechnu, a pokud bude cena rozumná, tak auto koupím. Pokud nechcete sem do diskuze, napište mi prosim na mail chci.elektromobil@seznam.cz, ačkoliv předpokládám, že cena, za kterou ho nabízíte, by mohla zajímat i někoho dalšího.

          Jinak k reakci – ano, máte pravdu, elektromobil nemám. Nicméně (jak vidíte) vážně uvažuji o jeho pořízení a nepředpokládám, že bych ho někdy nabíjel jinde než doma, protože s ním nebudu jezdit dál než jeho dojezd. Na delší trasy si rozhodně vezmu jiné auto, protože představa, že když chci jet 200km daleko (což je trasa, kterou jezdím běžně), tak budu v polovině cesty X hodin nabíjet, mi přijde směšná. Asi bych to mohl absolvovat jednou, jako zábavu „hahaha, elektromobil, super, dojede až do Brna, no koukejte“, ale pokud chci normálním způsobem cestovat, tak chci prostě dojet do cíle a dobíjet na polovině cesty rozhodně nebudu – ne proto, že by mi chyběla nabíječka, ale proto, že tam nechci čekat.

          Vy snad máte ten elektromobil jako jediné auto? A pokud ano, tak byste byl ochoten s ním jezdit třeba každý weekend na chatu tím způsobem, že si vyhlédnete nabíječku na polovině cesty, k ní dojedete, tam si tři čtyři hodinky počkáte, pak jedete dál a na zpáteční cestě zase to samé? A nejde jen o čekání, ale co když dobíječka zrovna nebude volná? To není jako fronta u čerpací stanice, kde prostě počkáte pár minut, tohle může znamenat, že dorazíte až další den. Budete si tedy dobíječku nějak rezervovat? Na konkrétní čas? Tak to si budete muset zavést jízdní řád jako vlak a jezdit na chatu pravidelně v konkrétní čas. A když se zdržíte v koloně, tak vám někdo nabíječku zabere, protože jste nestihl rezervovaný čas.
          Celkem bych si tipnul, že to tak uděláte jednou, abyste si vyzkoušel dobíječku, a pak budete jezdit zase dál spalovacím autem jako to děláte teď, protože ta logistika kolem toho je opravdu opruz. Pokud chcete mít elektromobil jako jediné auto, tak si na vašem míste míto C Zero radši připlatím na Amperu, a můžete jezdit do Jižních Čech nebo kam budete chtít.

            1. Děkuji za nabídku. Cena
              Děkuji za nabídku. Cena není myslím přemrštěná, ale pokud bude auto vyžadovat další investici do baterie, tak se zvýší, a to zřejmě dost zásadně. Ještě to zvážím a případně se ozvu na mail, ale myslím, že ještě s elektromobilem počkám. Každopádně ale děkuji.

Napsat komentář