Ministerstvo práce a sociálních věcí zařadí na tři roky do svého vozového parku elektromobil Volkswagen eGolf. Vůz dnes ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové slavnostně předal člen představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
foto: ČEZ
V České republice jsou v současnosti registrovány už více než dva tisíce elektromobilů. Jen za období od ledna do října letošního roku činil počet nových registrací podle SDA celkem 552 vozů, což je o 38 % více než za celý rok 2017.
„Elektromobilita může významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší ve městech. Stává se i zajímavou alternativou při cestování mezi nimi. Chceme přispět k propagaci elektromobilu a ukázat, že se jedná o ideální vůz pro státní správu a samosprávu. Ministerstvo jej bude využívat především pro pracovní cesty za úředními záležitostmi po území metropole,“ řekla při předávání vozu Jana Maláčová, ministryně práce a sociálních věcí České republiky. Ministerstvo je partnerem ČEZ při rozvoji elektromobility už od roku 2014.
NEPŘEHLÉDNĚTE https://www.hybrid.cz/20-let-odsireni-emise-popilku-oxidu-siriciteho-klesly-u-elektraren-cez-o-vice-nez-90
Z řad institucí a ministerstev jsou vedle MPSV partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.
Zapůjčený elektromobil Volkswagen e-Golf disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 9,6 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 36 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 12,7 kWh.
Teda pánové, tohle číst je fakt hustý. Řešíte tady
Teda pánové, tohle číst je fakt hustý. Řešíte tady stroje z 21. století a přitom básníte o dojezdu cca130km a ještě k tomu s modlidbou. Jestli tohle je pokrok tak k čertu s celým pokrokem. Takový dojezd měly auta před 120 lety, když ještě jezdili na páru.
Opravdu je tak romantické dát 3/4 milionu za auto do kterého se nic nevleze a co nedojede ani tak daleko jako trošku lepší cyklista?
No fakt že přečíst si to za 120 let bude bezpochyby
No fakt že přečíst si to za 120 let bude bezpochyby úsměvné.
Po Praze se průměrně pohybuje 1000 EV.
Po Praze se průměrně pohybuje 1000 EV.
Být Maláčovou, tak poptám Marksovou, proč po 34
Být Maláčovou, tak poptám Marksovou, proč po 34 měsících vrátila ten elektrický Leaf, co dostala od ČEZu 21.10.2014. Viz https://www.mpsv.cz/cs/19417
Ale moc bych nefrajeřil, když v roce 2014 to bylo jediné elektrické auto ze 34 na MPSV a jak vidno, ani po 4 letech se přátelé a přítelkyně, co tam v tomto tisíciletí skoro nonstop velí, nikam neposunuli 🙁
Co MPSV má možná jedno EV, ale vsadím se, že
Co MPSV má možná jedno EV, ale vsadím se, že ministrerstvo životního prostředí má alespoň 50 elektromobilů a sám pan ministr ŽP jezdí výhradně Teslou Model X.
Nechci Vám bourat růžový sen, ale je to asi takhle
Nechci Vám bourat růžový sen, ale je to asi takhle http://www.hybrid.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-jezdi-elektromobilem. Ano, slovy jeden a půjčený. A to prý mají spalováků pod sebou přes 500, v jimi řízených organizacích.
Koketovali s tím už před 6 lety, ale zase nic https://www.havex.cz/cz/178.ministerstvo-zivotniho-prostredi-zkousi-elektrickou-skodu-octavia.
Chudák Maláčová, to ji nemohli dát k otestování
Chudák Maláčová, to ji nemohli dát k otestování nějaký opravdu elektromobil, ne jen předělávku spalováka? To se nedivím, že lidi z úřadů elektromobily nechtějí, když jim půjčují takovéto hrabající zmršeniny.
12.7 kWh leda v létě s vypnutou klimou, ty počty
12.7 kWh leda v létě s vypnutou klimou, ty počty registrovaných EV jsou nesmysl, jestli berou jen nové registrace, polovina lidí které znám si svoje EV přivezla jako individuální dovoz, to by museli tahat data přímo z registru vozidel
OT: Jen tak ze zvedavosti jsem koukal na svuj ucet u Tesla,
OT: Jen tak ze zvedavosti jsem koukal na svuj ucet u Tesla, zda nejde uz nakonfigurovat T3 a nejde. Tak jsem zkusil Sko a Xko, zda jsou nejake novinky ve vybave. Muj dotaz. To vzdy stalo Sko a Xko skoro stejne? Xko – 108000 eur Sko – 103000Eur. 100D s autopilotem a kolama. 5000 Ecek mi prijde v te celkove sume celkem zanedbatelne.
k 01.12.2018?
k 01.12.2018?
Co k 1.12.2018? Ted jsem se dival na stranky tesly. Při
Co k 1.12.2018? Ted jsem se dival na stranky tesly. Při prepnuti na USA verzi jsem si tu T3 tedy nakonfiguroval, lec mi to cenu nereklo, ale alespoň vim, z ceho se bude dat vybirat. Moc toho není stejne jako u Ska a Xka. Barva (5), kola (2), interiéry (2) a pokrocilej autopilot. Tod vse.
Oni měli standard packet a premium. Nakonec ten standard
Oni měli standard packet a premium. Nakonec ten standard zrušili a zůstal premium.
odhadujú otvorenie k tomu dátumu.
odhadujú otvorenie k tomu dátumu.
V spodnej časti obrazovky ti ukazuje aj cenu
V spodnej časti obrazovky ti ukazuje aj cenu
Kombinovaná spotřeba 12,7 ? To se mi zdá dost dobrý.
Kombinovaná spotřeba 12,7 ? To se mi zdá dost dobrý. Potvrdí to ňejaký majitel ???
U VW to bude asi kombinace 10 % tlačení, 40 % odtahovka, 30
U VW to bude asi kombinace 10 % tlačení, 40 % odtahovka, 30 % jízda z kopce, 20 % jízda po rovině. Jinak si kombinovanou spotřebu 12.7 zrovna u Golfa nedovedu představit. S Leafem jedu za 12.7 hoooodně lehkou nohou v létě bez topení i klimatizace třeba České Budějovice – Vystrkov. Ale rozhodně se to nepodobá klasické jízdě, je třeba myslet úplně jinak. Je pravda, že Golf není zrovna hvězda, mohli jim dát třeba Ioniq, ten se mi pozdává mnohem víc.
Tak to jste mě uklidnil. Ale hned mě zase nadzvedla Vaše
Tak to jste mě uklidnil. Ale hned mě zase nadzvedla Vaše spotřeba v Leafu. Ta hodnota je pro mě scifi, ale pravda je, že se nijak neomezuji. Dnes Praha – Plzeň a zpět klidnou jízdou po D5 s průměrem 17,7. Teplota 0, topení 22, rychlost 110. Při podzimních teplotách totéž za 15. Ach jo, asi jsem poleno !!!
Opravdu se to dá, ale musí být vhodný profil trasy a
Opravdu se to dá, ale musí být vhodný profil trasy a rozhodně je třeba držet se tak 80 – 90, víc ne. Tady na jihu jak nejsou nabíječky, tak tu holt musíme umět jezdit úsporně :-).
Ha – tak to bída Vás naučila housti !!!
Je fakt, že tenhle
Ha – tak to bída Vás naučila housti !!!
Je fakt, že tenhle problém zejména v Praze a okolí nemáme a tak na to holt šlapu, no.
Včera jsem jel s kolegou IONIQem na eSalon od Klatov přes
Včera jsem jel s kolegou IONIQem na eSalon od Klatov přes Plzeň spotřeba tam 13,8 a večer zpět 13,3 (ráno -4 večer pak 2cm sněhu). Na 15 jsem se zatím nedostal 😉
Hodně dobrý !!!
Hodně dobrý !!!
Nejsi. Ja jezdím teď v zimě běžné 20/100. Leaf 30kWh a
Nejsi. Ja jezdím teď v zimě běžné 20/100. Leaf 30kWh a na nabití újezdu většinou tak 130km. Stačí kopec nebo kousek dálnice a je vymalováno.
Díky Hynku, již jsem měl pochybnosti. Je fakt, že jezdím
Díky Hynku, již jsem měl pochybnosti. Je fakt, že jezdím hodně po dálnici, i když klidně. Kopce mi tolik nevadí, většinou pak z nich zase sklouznu dolů :-)))
Sice jsem z „kolem Prahy“ ale snažím se snažím ale
Sice jsem z „kolem Prahy“ ale snažím se snažím ale pocitově mi to žere spíš těch 20 než méně 🙁
Když to nebudu brát pocitově tak to bude kolem 16-18, těch 13 by se mi hodilo taky… Leafbox ? Která generace Leafa ?
2016, 30 kWh.
Čemu říkáš pocitově a nepocitově ???.
S
2016, 30 kWh.
Čemu říkáš pocitově a nepocitově ???.
S Leafboxem nemám zkušenosti. 10 % navíc mi nepřijde žádný zázrak, i když jednou by mi to pomohlo (75000 km).
Je tu někdo, kdo ho může doporučit ???
Leafbox by mě taky zajímal. Dokonce jsem si říkal, že by
Leafbox by mě taky zajímal. Dokonce jsem si říkal, že by to za pokus stálo, ale zase je to docela drahej pokus. Říkám si, že když si člověk dostatečně přesně hraje s výkonem, nedělá nic jiného než Leafbox, ale je určitě pravda, že ta mašinka to bude dělat líp. Jen jestli ta jízda nebude postrádat zážitkovou složku…
Pro srovnání – můj Leaf je 2014ka, tedy novější generace (za sedačkami v kufru už má „mezeru“), ale stále 24 kWh. Léto se dá těsně pod 13 kWh/100 km, teď už přituhuje a s tím přituhuje i spotřeba. S topením a opatrností je to tak 15.5, lepší ne, spíš častěji horší.
Někde jsem koukal na grafy co má údajně Leafbox dělat a
Někde jsem koukal na grafy co má údajně Leafbox dělat a kromě toho že nemá ten vývoj tak roztřesený tak náběh má také dost pozměněný. Na graf se koukalo dobře 😀
Zkusím to najít ale zkušenosti někoho by mi mohly pomoct se rozhodnout.
Osobně jsem chtěl zkusit jeden víkend to testnout – zajet si nějakou trasu, zapojit a zopakovat. Ale ještě nebyl čas 🙁
Tady je to asi celkem rozumně
Tady je to asi celkem rozumně vysvětlené:
https://evtun.com/leafbox.html
Pocitově… protože si zatím nevedu přesné odečty a OBD2
Pocitově… protože si zatím nevedu přesné odečty a OBD2 mám z číny ale dost zlobí, a nemám na to zkoušet to za jízdy.
Takže vím že na plnou ujedu 2* 60km a to by mohlo být tak 90-95% kapacity. Delší trasy jsem zkoušel, ale tam se do toho vkládá hodně převýšení takže to moc jako údaj brát nelze.
Třeba OC Šestka => Hotel Vyškov je něco přes 80km a když si odmyslím ty dvě objížďky co jsem cestou potkal tak z 90% nabití mi zbylo 20km. Je to celou cestu do kopečka.
Dnes jsem koukal na palubní „spotřebometr“ a při 90 to ukazovalo i přes 20 ale to ukazovátko je hodně nepřesné, co z toho většinou vidím že to je někde mezi 15 a 20.
ad Leafbox: 10% mi naopak hodně přijde… není to jen o dojezdu ale i o častosti nabíjení a tedy i životnosti baterie (resp degradaci), pokud odsunu čas „pouze“ o 10% kdy by stav baterie dosáhl takové degradace že už nedojedu ani do práce a zpátky tak to v horizontu 10ti let dělá rok
S E-Golfem létě při teplotě cca 20stupňů na trase
S E-Golfem létě při teplotě cca 20stupňů na trase Sokolov-Plzeň-Horšovský Týn-Plzeň-Karlovy Vary-Sokolov jsem jel za 11,9 dle palubního počítače. Nebyla v tom žádná dálnice a není to ani rovina. Bez klimatizace, na tempomat rychlost odpovídala běžnému tempu ostatních vozidel. Za 12,7 se v létě dle mého dá jezdit.
Jistě se dá jezdit pod normovanou spotřebou. Bohužel ani
Jistě se dá jezdit pod normovanou spotřebou. Bohužel ani těch 11,9 nedá deklarovaných 300km dojezdu…
Věřím ale tomu, že e-Golf bude po IONIQu druhým nejúspornějším nám dostupným EV.
ještě i3 jezdí docela úsporně
ještě i3 jezdí docela úsporně
Ano souhlas, ale na to, že nejde o přestavbu navíc s
Ano souhlas, ale na to, že nejde o přestavbu navíc s úzkými pneu, by měl být jasně na prvním místě. Osobně ho řadím těsně na 3.místo.