Během prvního kvartálu bylo v Česku registrováno 1 293 nových osobních elektromobilů a také 1388 nových plug-in hybridů. Mezi elektromobily vedla značka Tesla.
V České republice bylo během prvního kvartálu 2024 registrováno 1 350 nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 1 293 vozidel osobních, 55 lehkých užitkových a 2 nákladní, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Svazu dovozců automobilů a Ministerstva dopravy.
Nejregistrovanější bateriová elektrická vozidla dle kategorie a značky v Q1 2024:
- osobní vozidla: TESLA (325), ŠKODA (218), HYUNDAI (127)
- lehká užitková vozidla: NISSAN (12), FORD (9), OPEL (8)
- nákladní vozidla: VOLVO (2)
„Během prvního kvartálu bylo v Česku registrováno 1 293 nových osobních elektrických vozidel, meziročně o 1,8 % méně, což představuje podíl 2,2 %. Nových osobních plug-in hybridních vozidel bylo registrováno 1 388, meziročně o 8,4 % více, tržní podíl dosáhl 2,4 %. Vozidlo s vodíkovým palivovým článkem nebylo registrováno ani jedno. Z pohledu značek zaregistrovala nejvíce osobních BEVs Tesla, Škoda, Hyundai, Volkswagen a BMW, z pohledu konkrétních modelů pak Škoda Enyaq (218), Tesla Model Y (170), Tesla Model 3 (142), Hyundai Kona (82) a Volkswagen ID.7 (47). Jedním z důvodu mírného meziročního poklesu registrací nových bateriových elektromobilů mohla být odložená poptávka firem a podnikatelů z důvodu čekání na zahájení záručního programu ELEKTROMOBILITA, který má podpořit obnovu a modernizaci vozidlového parku uvedených subjektů jež plánují pořízení vozidla na elektrický nebo vodíkový pohod a dobíjecí stanice. Výše finančního příspěvku se odvíjí od kategorie vozidla a může dosahovat až 300 tisíc Kč na vozidlo, příjem žádostí byl spuštěn 18. března 2024,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu (CDV). Bližší informace jsou k dispozici na webových stránkách Národní rozvojové banky.
Dále jsou uvedeny informace k bateriovým elektrickým vozidlům (BEVs) v členění osobní, lehká užitková, nákladní vozidla a elektrobusy.
Osobní vozidla
V období leden-březen 2024 bylo v České republice registrováno 1 293 nových osobních BEVs, meziročně o 1,8 % méně, tržní podíl dosáhl 2,2 %. Značky Tesla (325), Škoda (218), Hyundai (127), Volkswagen (87) a BMW (86) registrovaly v uvedeném období nejvíce nových osobních bateriových elektrických vozidel.
Bližší informace obsahuje uvedená infografika, která čerpá informace z jedné z deseti statistických interaktivních sestav webu Čistá doprava.
Lehká užitková vozidla
V období leden-březen 2024 bylo v České republice registrováno 55 nových lehkých užitkových BEVs, meziročně o 17,9 % méně, tržní podíl dosáhl 0,9 %. Značky Nissan (12), Ford (9), Opel (8) a Renault (5) registrovaly v uvedeném období nejvíce nových lehkých užitkových BEVs.
Nákladní vozidla
V období leden-březen 2024 byla v České republice registrována dvě nová nákladní BEVs Volvo.
Elektrobusy
V období leden-březen 2024 nebyl v České republice registrován elektrobus.
zdroj: tisková zpráva
Česko a Slovensko sú na konci v rebríčku predajov BEV v rámci Európy aj sveta, ľutujem každého, kto si kupuje ICE – globálne otepľovanie sa totiž dostáva nad hranicu 1,5 °C. „V období od februára 2023 do januára tohto roku bola svetová teplota na povrchu Zeme o 1,52 stupňa Celzia vyššia ako bol priemer predindustriálneho obdobia rokov 1850 až 1900. Hranica 1,5 stupňa je podľa vedcov pritom zlomová, aby sa zabránilo najhorším dôsledkom zmien klímy. Svetoví lídri sa v roku 2015 na klimatickej konferencii v Paríži zaviazali k snahe túto hranicu neprekročiť.“ Takže teraz budú zrejme nasledovať drastické opatrenia na zníženie produkcie CO2, vrátane obmedzovania prevádzky ICE.
češi a slováci často nakupují ojetiny ze západu, takže je logické, že je tady málo elektroaut. EV se ale prosadí, až bude jejich cena nižší.
1850 až 1900 byla malá doba ledová, to se nedá srovnávat.
Zaklinuj si cobolko dvere se sklenenou vyplni, at si je doma/ v praci nerozbijes. Ty jsi totiz ko.ot, az to mlati dverma. Svetove ludry se totiz podepisou pod cokoliv, za nic totiz nenesou zodpovednost.
Dej vědět, až se bude pěstovat obilí za polárním kruhem, jako při klimatickém optimu. Do té doby je zima.
Minulý rok se neprodalo nic a tento o 2% méně. Kazatelé exponenciálního růstu se plazí pod nejbližší kámen udělat se neviditelnými.
Jenom expert na bankroty tu furt žadoní vo pozornost.
na jeho predikcich jsem celkem vydelal, jen skoda ze delam presnej opak toho co pise 😀