Umělá inteligence IBM Watson pomáhá Škodovce s náborem nových zaměstnanců

Škoda používá IBM Watson asistenta ke zlepšení efektivity náborového procesu.

Řešení Watson, umělá inteligence pro podnikání, byla nasazena v tisících zakázek s klienty ve 20 průmyslových odvětvích a 80 zemích. V roce 2018 IBM získala více než 1600 patentů souvisejících s umělou inteligencí.
foto: IBM Watson

Nábor nových pracovníků je rozhodujícím pilířem budování správného lidského kapitálu pro každou firmu. Se stovkami uchazečů, kteří každý měsíc prochází procesem náboru, si výrobce automobilů Škoda Auto vybral cloudový produkt IBM Watson asistenta, který pomůže zefektivnit najímání nových zaměstnanců a udělat jej méně časově náročné nejen pro personalisty, ale také pro uchazeče.

Digitální asistent vede kandidáty procesem zadávání dat uživatelsky přívětivým způsobem, který pomáhá vyhýbat se chybám při psaní a napomáhá jim při vyplňování online žádostí o zaměstnání.

Ve spolupráci s profesionály a designéry umělé inteligence společnosti IBM Česká republika implementovala Škoda Autovirtuálního HR asistenta, který uchazečům o zaměstnání poskytuje možnost o pozici požádat prostřednictvím virtuální konverzace namísto vyplňování rozsáhlých papírových formulářů.

Díky automatizovanému sběru dat poskytuje řešení proaktivní a personalizované služby týmu personalistů společnosti Škoda Auto při současném zabezpečení soukromí dat.

Watson asistenta lze provozovat kdekoli, v jakémkoli cloudovém prostředí ve firemních prostorách nebo v jakémkoli soukromém, veřejném nebo hybridním cloudu, což dává podnikům možnost aplikovat inteligentního pomocníka řízeného umělou inteligencí na všechna data společnosti.

Virtuální personální asistent běží na instanci IBM Cloud společnosti IBM a poskytuje zabezpečení s RSA šifrováním všech dat. Od svého spuštění v červenci minulého roku ušetřil Watson asistent pracovníkům HR oddělení Škoda Auto přibližně 40 % času potřebného k vyřizování žádostí o zaměstnání.

Toto řešení se dnes používá ve dvou ze tří závodů Škoda v České republice a v současné době shromažďuje v českém jazyce informace od českých uchazečů o zaměstnání k zefektivnění sběru a ukládání dat uchazečů.

Digitální personální asistent pomáhá urychlit administraci a opakující se úkoly, což umožňuje týmu HR soustředit se na práci s vyšší složitostí. Díky tomuto řešení, které je k dispozici v náborovém středisku Škoda Auto, s plánem jeho rozšíření v blízké budoucnosti na webové stránky, již žadatelé nemusí podávat žádosti o zaměstnání v papírové podobě.

Uchazeči mohou komunikovat s virtuálním asistentem kladením otázek spojených se žádostí o zaměstnání, jako je pracovní doba, noční směny a další dotazy týkající se konkrétní volné pracovní pozice. Náboráři mají snazší přístup k datům a mohou snadno rozhodnout o dalších krocích v procesu náboru.

„Virtuální asistenti jsou novou formou komunikačního kanálu pro naše uchazeče. Tento jednoduchý způsob interakce prostřednictvím chatové konverzace s uchazeči se snadno používá a vytváří dobrý dojem při prvním kontaktu uchazečů se společností Škoda Auto. Při vývoji řešení IBM trávila čas s našimi náborovými pracovníky a uchazeči na místě, aby skutečně pochopila naše potřeby, a ukázala, že vývoj může být rychlý a flexibilní,“ uvedla Jana Šrámová, HR Care společnosti Škoda Auto.

tisková zpráva

5 Comments on “Umělá inteligence IBM Watson pomáhá Škodovce s náborem nových zaměstnanců”

  1. Umělá inteligence se musí učit. A na rozumném vstupním
    Umělá inteligence se musí učit. A na rozumném vstupním vzorku
    To se ukázalo na HR Amazonu – kde vyřazovala ženy, protože vzorek pro naučení je neměl.

    A každý kdo se spolehne na rozhodování umělé inteligence automaticky narazí na to jak je ta inteligence naučená – na jakém vstupním vzorku.

    A jen pro zábavu – ten vzorek nikdy nebude to co chcete (to by totiž musel někdo poskládat vstupní vzorek, což je drahé) ale to co je průměr (neboť vrazit tak vše je levné)

  2. Vodsn jim je houby platný když zaprděný dědci na
    Vodsn jim je houby platný když zaprděný dědci na personálním mají doživotí obzvlást fkvasinách 😉 a selou na přání a schopnosti žadatele, páč jim de jen vo jedno – zaplácnutí místa. Tam dokonce si vrchnost dosazuje svoje lidi a vodbory rovněž ovšem na jedno a to samý místo! a pak se to na dílně doslova sele! :)))
    Nj maj to těžký když si tam naslali tisíce autodebilů sotva s výučákem největšího póvlu široko daleko včetně cizáků a ted jim prostřednictvím vodborů akorát tak diktujou :))))

    Ale hlavně že fšecky už vyškolili že nemaj vo přestávce se šťourat v nose a strkat si prstíčky doprr… DO ZÁSUVKY !! :)))))))))))

    https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-auto-vzdelava-zamestnance-v-oblasti-elektromobility/

Napsat komentář