Trojkolka Elio od Elio Motors zaujala díky nízké spotřebě na severoamerickém kontinentě řadu motoristů. Nyní firma Elio Motors přišla s dalším důkazem ukazující na výjimečnost svého vozu. Trojkolka Elio znečišťuje životní prostředí méně, než kráva.
foto: Elio Motors
Americký automobil Elio způsobil minulý rok ve Spojených státech nemalý rozruch. Vzdáleně připomíná český Velorex. Avšak místo obskurní zastaralé techniky je vybaven tím nejlepším, co 21. století nabízí.
Skoro se nechce věřit, že podobný automobil vznikl v zemi milující monstrózní pick-upy a velkoobjemové motory. Trojkolku Elio pohání pouze spalovací motor o objemu 1000 ccm a výkonu 51 kW. Proklamovaná spotřeba činí pouze 2,8 litrů na 100 kilometrů.
Třicetilitrová nádrž tak dává vozítku Elio dojezd 1061 kilometrů. Dostatečná vzdálenost pro jízdu rozhlehlým územím severoamerického kontinentu. Zákazník se nemusí bát ani malého výkonu motoru. Díky nízké hmotnosti a nízkému čelnímu aerodynamickému odporu je maximální rychlost slušných 160 km/h.
Nízká spotřeba navíc znamená nízkou zátěž životního prostředí. Marketingoví odborníci z Elio Motors nyní přišli s kouzelným příkladem dokazující šetrnost trojkolky k životnímu prostředí.
Elio při najetí 32 000 kilometrů vyprodukuje méně škodlivých skleníkových plynů, než jedna kráva za rok. Nevěříte? Tady je matematika:
Kráva říháním a nadýmáním vyprodukuje ročně 110 kilogramů methanu. Na rozdíl od CO2 methan zachytí v atmosféře až 20x více tepla. V jediném roce tak kráva ekvivalentně pošle do atmosféry 2200 kg CO2.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
První elektrickou tříkolku Epic EV dostal bývalý mluvčí Tesla Motors
Trojkolka Elio přitom vypustí do vzduchu pouze 63 g CO2 na jeden kilometry jízdy. Při najetí 32 000 kilometrů Elio zatíží Zemi „jen“ 2016 kg CO2.
„Připouštíme, že to není zrovna konvenční přirovnání pro ekologickou účinnost,“ píše Elio v tiskové zprávě . „Když si ale uvědomíte, že jsme více přátelští k životnímu prostředí než něco, co se nachází každý den v přírodě, jsme jasně na správné cestě. Spalovací motor bude součástí dopravního průmyslu ještě mnoho let. Klíčové pro společnosti, jako je Elio Motors, bude přijít s revoluční konstrukcí vozidel využívající stávající technologie tak, aby byly více přátelské k Zemi.“
Je to supr, az s podivem, ze
Je to supr, az s podivem, ze se toho nechytne nejaka automobilka a nezacne neco takovyho vyrabet sama. Tohle by proste fungovalo, za tu cenu a s takovou spotrebou urcite….
Preco je v clanku fotka
Preco je v clanku fotka stareho tretieho prototypu, ked uz maju ovela krajsi P4?
http://www.eliomotors.com/
Tuhle káru prostě chci!
Tuhle káru prostě chci!
Elio je za dlhu dobu
Elio je za dlhu dobu konečne niečo, čo nemá cenu, ktorá ho katapultuje hneď do sekcie pekne, ale nie pre mňa. A asi aj budúcnosť, nie len štúdiu, či kusovú výrobu ako hračky pre zbohatlíkov. Osobne by som si vedel predstaviť s týmto počinom jazdiť do prace.Do prace preto lebo som v aute sam, pripadne veziem +1 a to len 2x týždenne. Len si neviem predstaviť čo to odnáša sem z USA to dostať. Mne osobne sa to javí ako dobrá alternatíva ako na zábavu tak aj prácu. Také moto-auto :-D.
Pochybujem ze sa to dostane
Pochybujem ze sa to dostane do europy. A ak by si si to aj doviezol, mas problem to zaregistrovat. U nas nemozu mat motorky viac ako 400kg a nesmu mat okna. Vid. Renault Twizy, Toyota iRoad, a podobne pociny. Ale mozno by sa to dalo prihlasit ako auto. Co myslite?
Nevím jak motorky, ale
Nevím jak motorky, ale Twizy a pravděpodobně i iRoad jsou registrovány jako kategorie L7e (ostatní tříkolky a čtyřkolky), kde jsou dvě zásadní omezení a to hmotnost do 400kg (hmotnost baterie elektromobilu se ale nezapočítává – proto může mít Twizy 475kg) a pak výkon motoru do 15kW netto. Okna a ostatní vymoženosti větších automobilů samozřejmě mít můžou 🙂
Takže, když nebudeme jíst
Takže, když nebudeme jíst maso a mléčné výrobky a courat se nesmyslně autem (úsporným)ušetříme 4216Kg CO2 na rok a osobu. To jde. Krát pár miliard……………………………………………………………………………………………………………………………….
Pro dojíždění do práce
Pro dojíždění do práce až 100 denně by se to vyplatilo 🙂
ted ještě cenu prosím 🙂
ted ještě cenu prosím 🙂 pokud by cena byla na naše kolem 100 000 Kč,tak věřím,že by to mělo velký úspěch 🙂
Dobrý den, prodejní cena
Dobrý den, prodejní cena je nastavená na 6800 dolarů (136 000 Kč).